נקבע כבר לפני כעשור בפסק הדין (ע"א 1622/09 גוגל ישראל בע"מ נ' חברת ברוקרטוב (פורסם בנבו, מיום 1.7.10)) נקבע בסעיף 3 לפסק הדין: "אין כל מניעה עקרונית כי פרסומים באינטרנט המוציאים דיבתו של אדם יקימו אחריות בגין לשון הרע."
פרסום לשון הרע באינטרנט וכיכר העיר החדשה
האינטרנט הוא "כיכר העיר" החדשה שהכול שותפים לה. הגלישה על גלי הרשת העולמית ובתוך הרשתות החברתיות – מאפשרים קבלת מידע והעברתו, "האזנה" לדעות של אחרים והשמעתן של דעות עצמיות. אך בד בבד גוברת גם האפשרות להפצתם של מסרים שליליים והיקף הפגיעה האפשרית בשמו הטוב של אדם.
פרסום לשון הרע כולל בתוכו שני רכיבים הנדרשים להוכחה: האחד, הביטוי עולה לכדי "לשון הרע" וכן האם מדובר על "פרסום".