פרסום לשון הרע באינטרנט

נקבע כבר לפני כעשור בפסק הדין (ע"א 1622/09 גוגל ישראל בע"מ נ' חברת ברוקרטוב (פורסם בנבו, מיום 1.7.10)) נקבע בסעיף 3 לפסק הדין: "אין כל מניעה עקרונית כי פרסומים באינטרנט המוציאים דיבתו של אדם יקימו אחריות בגין לשון הרע."

האינטרנט הוא "כיכר העיר" החדשה שהכול שותפים לה. הגלישה על גלי הרשת העולמית ובתוך הרשתות החברתיות – מאפשרים קבלת מידע והעברתו, "האזנה" לדעות של אחרים והשמעתן של דעות עצמיות. אך בד בבד גוברת גם האפשרות להפצתם של מסרים שליליים והיקף הפגיעה האפשרית בשמו הטוב של אדם.

פרסום לשון הרע כולל בתוכו שני רכיבים הנדרשים להוכחה: האחד, הביטוי עולה לכדי "לשון הרע" וכן האם מדובר על "פרסום".

רשימת מאמרים בנושא:

המדריך השלם לפרסום לשון הרע באינטרנט

האם לחיצה על כפתור לייק (LIKE) או שיתוף (SHARE) לפוסט בפייסבוק (FACEBOOK) מהווים *פרסום* לעניין פרסום לשון הרע?

האם פרסום תגובה (COMMENT) לפוסט (POST) בפייסבוק (FACEBOOK) מהווה פרסום לשון הרע?

האם קיימת עילה תביעה כנגד בעל קבוצה בפייסבוק (FACEBOOK) בגין פרסום לשון הרע שפורסמה על ידי אחד מהחברים (שאינם הבעלים) בקבוצה?

חוק איסור לשון הרע, תשכ"ה-1965 – נוסח החוק המלא והמעודכן

האם שליחת "דברי לשון הרע" בהודעה פרטית בפייסבוק מהווים פרסום לשון הרע?

דוגמאות לגובה הפיצוי שנפסק בגין הגשת תביעות בעילת פרסום לשון הרע בהתאם להוראות חוק איסור לשון הרע, תשכ"ה-1965

מהו היקף ההגנה הניתנת לשם הטוב של אדם הנושא משרה ציבורית כנגד פרסום המהווה לשון הרע שנעשה ע"י עיתונאי ו/או כל אדם אחר?

האם הגשת תלונה למשטרה מקימה עילת תביעה בגין פרסום לשון הרע?

האם חזרה על טענות פוגעניות שנאמרו על ידי צד ג' מהווה הגנה מפני תביעת לשון הרע?

האם ייחוס המונח "גנב" עולים כדי לשון הרע?

האם האמירה "יא נואפת" עולה כדי "לשון הרע"?