המידע אשר משווקי הנדל"ן להשקעה בגאורגיה לא רוצים שתדעו

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

במאמר הנוכחי בין פרסומי משווקי הנדל"ן להשקעה בגאורגיה לבין ההצעה המפתה, בחרתי להתמקד דווקא בצד הסיכון בהשקעה לנדל"ן בגאורגיה.ובכל המידע אשר משווקי הנדל"ן בגיאורגיה לא רוצים שתדעו בכל ההיבטים שנוטים להסתיר ולא לתת עליהם את הדעת והתייחסות הראויה. חשוב לי להדגיש כבר עתה, אני לא רוצה להצר את צעדיכם בעולם ההשקעות ואני מאמין גדול בגאורגיה ובפוטנציאל הכלכלי הענק הגלום בה אך חשוב להכיר את המציאות לאושרה וחשוב לדעת לתמחר ולנהל את הסיכון בהתאם..

נקודה חשובה נוספת שיש לתת עליה את הדעת היא העבודה כי בכל השקעה בנדל"ן בכל מקום בעולם או בכל מחיר נדרש, קיים סיכון. בין אם מדובר בהשקעה בלב אזור ביקוש ובין אם מדובר בהשקעה באזור מתפתח עם צפי לגידול בביקוש, בכל השקעה קיים סיכון שאותו יש להכיר. כמובן שהסיכון משתנה אך באמצעות היערכות נכונה ניתן לנהל את הסיכון בתבונה.

 

הסיכונים בהשקעה בנדל"ן בגאורגיה (ובפרט בטביליסי עיר הבירה)

במאמר זה כשאני אדבר על נדל"ן כוונתי היא לדירות למגורים המיועדות להשכרה לטווח קצר באמצעות AIRBNB, BOOKING, EXPEDIA וכו'.

 

מדינה שנפתחת למערב

עד לשנת 1991, גיאורגיה הייתה חלק מברית המועצות. משכך, הקומוניזם שלט במדינה והאזרחים התחנכו לאורו. מה המשמעות של חינוך קומוניסטי?

אין לאזרחים בעלות על רכושם, כי כולם "שותפים" בהכל. הדירה שלך שייכת לממשלה. אפילו אם בנית את הבית שלך בעמל כפיך הוא שייך למדינה. השדה שהאיכר חורש שייך למדינה. המדינה לוקחת לו את כל היבול, ואם יש לו מזל היא משאירה לו קצת שיהיה לו מה לאכול בעצמו. סחורות ומצרכים מוקצים באופן שרירותי על ידי פקידי המדינה, כל אחד לפי "צרכיו". אתה לא רשאי לקנות זוג נעליים נוסף, או קרטון חלב, או למלא מיכל דלק מעבר למכסה שלך. יש עוד אין ספור דוגמאות קטנות כאלה.

איכרים משאירים את גידולים להירקב בשדות כי אין להם סיבה לקצור בשביל שייקחו להם הכל ולא ישאר להם.

לעובדים אין כל סיבה להתאמץ, ולתאגידים אין כל סיבה להתייעל. מרגע הכניסה למעגל העבודה ועד לרגע הפרישה, אתה ככל הנראה תבצע את אותה עבודה עבור אותו שכר.

 

הפועל היוצא מחינוך העבר

אנשים ללא יוזמה אישית, "עצלנים". ניתן לטייל ברחובות טביליסי בשעה 09:00 בבוקר ולשמוע את ציוץ הציפורים שכן חלק לא מבוטל מהאזרחים עדיין ישן. רוב האנשים מתחילים את יום העבודה לקראת השעה 10:30.

הדור הצעיר שכבר נפתח אל המערב באמצעות האינטרנט ורכישת השכלה גבוהה מבין שמציאות זו לא יכולה להתקיים בעולם מתקדם ומשיחות שלי עם צעירים רבים עולה כי הם מתנגדים למציאות זו ועסקים חדשים פועלים בהתאם לסטנדרט המערבי.

מהו הסיכון? זו תרבות שנבנית ועדיין לא קיבלה אחיזה איתנה בקרקע המציאות. בנוסף, ניתן למצוא שרידים של המשטר הקומוניסטי אצל הדור הוותיק (בני ה-45 ומעלה). יש להיערך לכך ולפעול בהתאם.

 

סיכון גאופוליטי

קצרה היריעה מלהציג את התמונה הגיאופוליטית בחבל הקווקז אך יש לציין כי מספר נקודות מפתח:

 

מדינה צעירה המגששת את דרכה באזור מורכב ומסוכסך

בשנת 2008 גאורגיה פתחה במלחמה לסיפוח והשלטת מרותה על שני חבלים בדלנים, דרום אוסטיה ואבחזיה אשר נמצאים בשטחה אך נמצאת בפועל תחת מרותה של רוסיה. קריאה שגויה של קברניטי גאורגיה את המפה האזורית הביאה למסקנה השגויה כי רוסיה נמצאת בנקודת זמן "חלשה" ולא תתערב במלחמה אך המציאות הוכיחה אחרת ורוסיה התערבה במלוא כוחה במלחמה שאף הביאה לניצחונה. גאורגיה בשנת 2008 הינה מדינה צעירה המגששת את דרכה באזור מורכב ומסוכסך, וכיום הפכה לאומה פרגמטית ומשמעותית אשר יודעת לנצל היטב את יתרונותיה, מודעת לחסרונותיה ואף פועלת להגברת היציבות באזור – באמצעות מערכת בריתות עם ארמניה, אזרבייג'אן וטורקיה, כך אומר רון וייס, מומחה לדרום הקווקז.

האיום קיים אך המציאות שונה.

 

שליטה על המעבר ממרכז אסיה ואגם הים הכספי במזרח

לאור ממיקומה הגאוגרפי והטופוגרפיה של הקווקז, גאורגיה שולטת על נתיב המעבר ממרכז אסיה ואגן הים הכספי במזרח לאזור הים השחור ומערב אירופה במערב. גאורגיה גם מדינת מפתח למעבר רשת צינורות ייצוא נפט וגז העוקפים את שטח רוסיה ומחברים את יצואניות האנרגיה הגדולות של מרכז אסיה לנמלים ושווקים במערב. כל אלו הופכים את גאורגיה לבעלת חשיבות מיוחדת במרחב האיזורי ובנוף הגאופוליטי.האיום מצד רוסיה קיים אך חשיבותה לייצוא הנפט למדינות מערב אירופה ומרכז אסיה מאזנות את האיום ומבטיחות את יציבות האזור.

 

יציבות רוסית

כיום, גאורגיה מבינה את כוחה של רוסיה, הן בשליטתה המוחלטת באזור והן ביכולתה לשמור על יציבות והשקט בין העמים ובין עצמם באזור חלק הקווקז, ומכבדת אותה. מדיניות זו מאפשרת את הצמיחה לה אנו עדים בעשור האחרון.

 

 

לסיכום

מאמר זה אינו מציג את המפה הגאופוליטית באזור ואינו מתיימר לספק תמונה כוללת אודותיה. מטרתו הצנועה של המאמר הוא לספק למשקיע הנדל"ן בגאורגיה את הנקודות המרכזיות הרלוונטיות למצב הגאופוליטי במדינה בעת בחינת השקעה בנדל"ן בגאורגיה.

בנוסף, זכור:

השקעה בנדל"ן זו השקעה לכל דבר ועניין אשר טומנת בחובה גם סיכונים שיש לקח אותם בחשבון ולא משנה אם גובה ההשקעה הנדרשת נמוך באופן יחסי ו/או התשואה השוטפת גבוהה ביחס לחלופות בישראל ו/או בשאר חלקי העולם.

אם זה ורוד מדי – כנראה זה לא אמיתי.

הכי חשוב – אם מבטיחים לך (בין אם מדובר בתשואה שוטפת מינימאלית ובין אם כל דבר אחר) ככל הנראה מדובר על בדיחה. אנא תוודא שהיא לא תהיה על חשבונך.

נדל"ן זה נדל"ן זה נדל"ן. הכללים הבסיסים זהים. לא משנה איפה ומה המחיר.

אל תמנף את עצמך לדעת. ניהול סיכונים נכון הוא המפתח להצלחה. תוודא שאתה יכול לעמוד על הרגליים אם המציאות שונה מזו שמוצגת בטבלת האקסל/

המידע אשר משווקי הנדל''ן להשקעה בגאורגיה לא רוצים שתדעו
המידע אשר משווקי הנדל"ן להשקעה בגאורגיה לא רוצים שתדעו

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader