עורך דין ייפוי כוח מתמשך בפתח תקווה

לזמן עריכתו של ייפוי כוח מתמשך עשויה להיות השפעה רבה על תוכנו ועל ההסדרים שנקבעו בו. אי לכך במנגנון החוקי ניתנה כמובן גם אפשרות לשנות את ייפוי הכוח במהלך השנים. איך עושים זאת וכיצד עורך דין ייפוי כוח מתמשך בפתח תקווה, ובכלל, קשור לעניין? על כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

 

זמן עריכתו של ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך תמיד, כעניין של הגדרה, צריך להיערך על ידי הממנה, בעזרת עורך דין, בזמן בו הוא כשיר משפטית לעשות זאת. כלומר, זמן בו הוא מבין את משמעותו של המסמך עליו הוא חותם ואת ההשלכות שנובעות ממנו. הדרישה הזאת, באופן טבעי, מובילה לכך שפעמים רבות ייפוי הכוח המתמשך נערך שנים רבות לפני שהוא נכנס לתוקף. אחרי הכול, רוב האנשים אינם יודעים בדיוק מתי הם צפויים לאבד את כשרותם המשפטית בעקבות תאונה או מחלה, ועל כן כדאי להתכונן לכל תרחיש מוקדם ככל האפשר.

 

משתנים המקשים על התהליך

הקושי העיקרי שיוצר מצב העניינים הזה הוא בכך שרצונותיהם של אנשים משתנים במהלך השנים, וכך גם יחסי הקרבה שלהם עם אנשים אחרים. כך לדוגמה יכול אדם למנות כמיופה כוח אדם קרוב אליו במיוחד באותה עת, ובסופו של דבר להגיע למצב של ריחוק עם השנים, ריחוק שהופך את אותו מיופה הכוח לפחות מתאים לתפקיד. החשש הזה הוא חשש ממשי, שהוכר גם על ידי המחוקק, ועל כן נקבעו מנגנונים שונים בחוק על מנת לצמצמו, עליהם נעמוד בסעיף הבא.

שינוי ייפוי כוח מתמשך

ניתן לביטול ייפוי כוח מתמשך תמיד על ידי הממנה, בתנאי שהוא עדיין כשיר משפטית לעשות זאת. אך לעיתים אין צורך לפנות למצב קיצוני של ביטול, זאת כאשר את הפגמים שנוצרו בייפוי הכוח במהלך הזמן שעבר ניתן לרפא גם עם שינוי נקודתי.

את מנגנון השינוי של ייפוי הכוח המתמשך שמציע החוק ניתן לחלק לשני שלבים:

שלב ראשון: תזכורת על קיומו של ייפוי הכוח המתמשך

אחת הבעיות הגדולות בהקשר של ייפוי כוח מתמשך שאינו עדכני היא בעיית השכחה. אנשים עשויים לערוך ייפוי כוח מתמשך ולשכוח מקיומו לחלוטין, וכך להגיע למצב בו החיים שלהם מנוהלים לא על פי רצונם החופשי העדכני ביותר שניתן היה לברר. על מנת למנוע מצבים כאלו של שכחה קבע החוק מנגנון לפיו האפוטרופוס הכללי, שאצלו מופקדים גם ייפויי הכוח המתמשכים כולם, שולח אחת לשלוש שנים תזכורת לממנה על קיומו של ייפוי הכוח.

 

שלב שני: שינויו של ייפוי הכוח המתמשך

בשלב השני, לאחר קבלתה של התזכורת וגם בלעדיה, יכול הממנה לעיין בייפוי הכוח שערך ולבדוק האם ההסדרים שנקבעו בו עדיין רלוונטיים, והאם הוא משקף את רצונו העכשווי. והיה ופרטים מסוימים בייפוי הכוח אינם נראים לממנה בחלוף הזמן, הוא יכול לשנותם.

כאשר מדובר בשינויים של פרטים טכניים בלבד, כמו למשל שינוי פרטי התקשורת, ניתן לעשות זאת באמצעות טופס "עדכון פרטים" שנשלח אל האפוטרופוס הכללי. כאשר השינוי נוגע בפרטים מהותיים בייפוי הכוח, למשל שינוי בדבר זהותו של מיופה הכוח, יש לפתוח בהליך מחודש של עריכת ייפוי כוח מתמשך, ושינוי נקודתי יהיה לא מספיק.

 

עורך דין ייפוי כוח מתמשך בפתח תקווה

כאמור לעיל, כאשר הממנה מעוניין בשינוי משמעותי בייפוי הכוח המתמשך הקיים עליו לפתוח בהליך מחודש של עריכת ייפוי כוח. הליך כזה כמובן דורש את שכירת שירותיו של עורך דין מוסמך לעריכת ייפוי כוח מתמשך.

 

היתרון הברור

ישנו יתרון ברור לבחור בשלב הזה באותו עורך הדין שליווה את התהליך בפעם הראשונה, שכן הוא כבר מכיר את הממנה ואת ענייניו, וסביר להניח ששינוי של פרט מהותי כזה או אחר מתוך ייפוי הכוח לא יהיה מסובך עבורו.
עם זאת, פעמים רבות ישנן סיבות אחרות המובילות לבחירתו של עורך דין חדש דווקא. כך למשל כאשר הממנה לא היה מרוצה מספיק משירותיו של עורך הדין שערך את ייפוי הכוח המתמשך מלכתחילה, או אפילו סתם בעקבות רצון לחוות דעת נוספת.

 

שיקולים משמעותיים

שיקול משמעותי נוסף בבחירה האם לחזור אל עורך הדין שערך את ייפוי הכוח הראשון או לבחור בעורך דין חדש עשוי להיות מיקומו הגיאוגרפי של עורך הדין. אחרי הכול, אנשים אינם נשארים תמיד לגור או לעבוד באותו מקום, ועורך דין ששירותיו בעבר היו נגישים ונוחים, עשוי כבר לא להיות כזה.

 

קרבה גאוגרפית

לקרבה גיאוגרפית לעורך הדין עשויה להיות השפעה על נוחיותו של ההליך ואף על העלויות הנלוות שלו, אך היא כמובן אינה חזות הכול, ולעיתים שווה להרחיב מעט את רדיוס החיפושים לאזור המגורים כולו על מנת למצוא את עורך הדין המתאים ביותר דווקא לכם.

מחפשים עורך דין ייפוי כוח מתמשך בפתח תקווה? פנו לעו"ד יוני לוי, עורך דין מומחה לייפוי כוח מתמשך.

 

עורך דין ייפוי כוח מתמשך בפתח תקווה
עורך דין ייפוי כוח מתמשך בפתח תקווה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader