תיווך דירות בהרצליה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

הרצליה נמנית עם הערים המבוקשות ביותר למגורים בישראל. העיר ממוקמת בלב ההתרחשות העסקית והחדשנית, רק כמה דקות מערי גוש דן ואזור השרון. בעקבות הביקוש הגואה של הייטקיסטים ומשפחות צעירות רבות למצוא דירות בשכונות העיר האיכותיות, חשוב לדעת מספר דברים על תיווך דירות בהרצליה, מצבן של השכונות והסיוע המשפטי לו תזדקקו.

 

נדל"ן בהרצליה

הרצליה נהנית משלל יתרונות, חלקם ממנפים אפילו מגורים בשכונות הוותיקות שבעבר נחשבו לפחות איכותיות. נווה עמל היא דוגמה טובה למשל – שכונה הממוקמת במזרח העיר ומהווה כ-9% מאוכלוסיית העיר, מבוקשת מאוד אך בעבר דבקה בה תדמית שלילית.

שכונה זו שהוקמה אי שם בשנות ה-50 יועדה למגורי פועלים מהמעמד הנמוך שקיבלו מהמדינה קרקעות חקלאיות, בהן יכלו לגדל משק ולולים. "התשתית" הזו הציבה את נווה עמל במשבצת השכונה הסוציואקונומית החלשה בעיר, עד למפנה שהתרחש בעשור הקודם ובו דור ההמשך ירש מההורים את הקרקעות, מכר, שיפר, הרס ופיתח – והרי לכם פנינת נדל"ן נוצצת שכולם חולמים למצוא בה מקום.

 

תיווך דירות בהרצליה שמאתר את הדירה המדויקת

שכונות עם סיפורי "הברווזון המכוער" כמו זה שכונת עמל הם אינם נדירים בנוף ההרצלייני. רוב שכונות העיר אף צמחו והשתדרגו כל כך בשנים האחרונות, כך שגם אם בעבר חלקים מהעיר נחשבו למומלצים פחות, כיום לכולם יש ביקוש והמחירים עלו.

עניין זה מגביר עוד יותר את הנחיצות למצוא דירה מתאימה על ידי מתווך דירות מקומי – אדם שיוכל למצוא לכם את השכונה המתאימה, את הדירה המדויקת וללוות אתכם גם בעת תהליכים מורכבים הכרוכים במכירת דירות בהרצליה.

 

שכונות הרצלייניות מבוקשות למגורים

ישנן בעיר כיום כמה וכמה שכונות חזקות ואמידות מאוד, חלקן הפכו עם הזמן למגדלור של יוקרה וחיים נוצצים ולמקומות מבוקשים ביותר למחייה. ניגע במספר מהשכונות הללו:

 

גליל ים

הסיפור של גליל ים נפתח מעט דומה לזה של נווה עמל משנות החמישים. השכונה במקור זכתה להשקעות מהמדינה לטובת בנייה במסגרת פרויקט המחיר למשתכן.

האזור פותח והושקע מעבר וברמה גבוהה כל כך, עד שתוך שנתיים בלבד הפכה גליל ים למוקד הבנייה היוקרתי והמבוקש בישראל. לכאן מגיעים כיום משפחות ומשקיעים כאחד ומבקשים ליהנות מהרמה הגבוהה, הפסטורליות והחיים הקהילתיים האיכותיים שהתפתחו כאן.

שכונת גליל ים נהנית ממוסדות ציבוריים רבים שהוקמו כאן, מיקום אסטרטגי מצוין וסמוך לפארק הרצליה והחוף במקביל לגישה מהירה לנתיבי איילון, כביש החוף ורכבת הרצליה. הנגישות המעולה מקבלת דחיפה גם מקיומה של התחבורה הציבורית הענפה. מוקדי בילוי ותעסוקה לא חסרים כאן וכוללים את מתחם ההייטק של הרצליה, אזור התעשייה, קניון שבעת הכוכבים ועוד.

 

הרצליה ב'

מדובר בשכנתה הנאמנה של הרצליה פיתוח, שנמצאת בקרבה מעולה למרינה ולחוף הים. גם היא בעבר אופיינה בבתים ישנים ואפרוריים וגם היא התחדשה אט-אט, הודות לתנועה מתונה אך מתמדת של משפרי דיור לסביבה, שהצליחו להרשות לעצמם לרכוש נכס באזור. כיום מדובר בשכונה מבוססת ומוצלחת, מבין הבודדות בעיר שמציעות גם בתים צמודי קרקע.

הסיפור של הרצליה ב' התחיל בסוף שנות ה-60 של המאה הקודמת. גם כאן בדומה לנווה עמל, הוותיקים התבגרו, הורישו לילדיהם את השטח או עברו להתגורר במקומות אחרים בעיר. הבתים הפנויים יכלו לקבל שלל משפחות צעירות ממצב סוציואקונומי גבוה, שיכולות להרשות לעצמן לרכוש דיור בעיר אטרקטיבית וקרובה לים.

כיום שכונת הרצליה ב' עדיין לא מתקרבת למחירי שכונות כמו גליל ים או פיתוח, אך היא נהנית מאוכלוסייה מקומית חזקה, מוסדות ציבוריים מגוונים כמו משכן אמנים, בריכה ציבורית, הספרייה העירונית ועוד. בנוסף תושבי השכונה זוכים לקרבה מדהימה לים ולעורקי התחבורה המרכזיים. המעוניינים לרכוש כאן דירה יוכלו להתרשם מפרויקטים לפיתוח השכונה כולל צמודי קרקע, בניינים ומגרשים חדשים.

 

הרצליה פיתוח

אזור התעשייה ההרצלייני מתבלט כבר שנים כאזור בילוי פופולרי ועדכני, שנהנה מחיי לילה טובים וסמיכות לכל נקודות העיר הרלוונטיות ממזרח כמו קניון שבעת הכוכבים, הקאנטרי, פארק הרצליה ועוד. מחוץ לאזור התעשייה המשגשג, תמצאו את הרצליה פיתוח – שכונה יוקרתית וחזקה הניצבת ממזרח לכביש החוף והים.

המקום שבו נמצאת הרצליה פיתוח הוא הרבה יותר וותיק ממה שנהוג לחשוב. דיונות החול שכיסו את השכונה בעבר, התחלפו בבנייה הראשונה עוד בשנות ה-30. השאיפה הייתה ליצור שכונה יוקרתית לעשירי הסביבה. תדמית זו דבקה בפיתוח וכיום נהנות ממנה כ-3,000 משפחות, רובן מתגוררות במבנים צמודי-קרקע השוכנים במגרשים של כחצי דונם.

רחוב גלי תכלת שבתוך השכונה והצמוד ביותר לים, מכיל גם את הבתים היוקרתיים והמפוארים ביותר של השכונה. כאן שטחי המגרשים מגיעים ל-3-4 דונמים בממוצע וניתן לפגוש גם מתחמי מגורים מרשימים עם בריכות וחדרי כושר.

בשכונה עצמה יש את כל מה שצריך למגורים נוחים ומפנקים: גנים, בתי ספר, קופת חולים, בנקים, חנויות, סופרים ועוד. המרינה הסמוכה היא האטרקציה המרכזית כשאזור התעשייה מספק שפע מקומות תעסוקה, בילוי ומזון. לשכונה יש גישה ישירה מתוך כביש החוף.

 

תיווך בשיתוף עורך דין נדל"ן

לאור כל הנתונים שהצגנו כאן, חשוב להזכיר עד כמה משמעותית וגורלית תהיה עסקת הנדל"ן שתבצעו. בייחוד בהרצליה היוקרתית והמבוססת, כל עסקת קנייה או מכירה מתבטאת בסכומים גבוהים במיוחד. מטבע הדברים, עסקאות אלו מאופיינות בחשיפה רבה לסיכונים ועל כן מומלץ לעבוד עם מתווך נדל"ן העובד בסמוך לעורך דין נדלן, כדי שזה יטפל בעסקה כראוי.

 

קניית דירה בהרצליה

קניית דירה בהרצליה בליווי מתווך דירות מקומי, אשר מכיר את הרצליה וכלל השכונות שלה, יכול לעזור לכם ולסייע לכם למצוא את הדירה המתאימה ביותר עבורכם. כולל מוסדות החינוך הקרובים, אזור התעסוקה המועדף, צבעון השכונה, הבילויים הקרובים ועוד ועוד. על כן, למציאת דירה בהרצליה המתאימה לצרכים האישיים שלכם, ראוי לקחת את שירותיו של מתווך דירות המתמקצע בהרצליה על כלל רבדיה השונים.

 

מכירת דירה בהרצליה

מכירת דירה בהרצליה יכולה להיות אתגר קל מאוד לפיצוח למי שיודע איך להגיע לקונים פוטנציאלים במהירות ומכיר מספיק טוב את הרצליה כדי להבין איך למכור את הבית יחד עם הסביבה לו בצורה הכי מתאימה לקונים המיועדים. על כן, אם לדעתכם אתם לא כאלה, או לחלופין אין לכם את הזמן כדי לעסוק במהלכת מכירת הדירה, כדאי ואף מאוד רצוי, להיעזר בשירותיו של מתווך דירות בהרצליה.

 

חוויית המגורים בהרצליה

העיר שנקראה על שמו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל, גובלת ברמת השרון, רעננה וחוף הים התיכון כך ששטחה מישורי, אך מגוון ועשיר בצמחיה ושטחים פתוחים. הרצליה חברה בארגון פורום ה-15, הכולל חמש עשרה ערים עצמאיות וגדולות בישראל שאינן מקבלות מענקים וכספים מהממשלה.

הדבר מציב את הרצליה בנקודת מפתח מבחינת השגשוג שהיא מציעה לתושביה ונחשבת לעיר אידיאלית מאוד למגורים בקרב משפחות צעירות עם ילדים, אנשי קריירה בני 45+, הייטקיסטים ועוד.

 

מספר נתונים מעניינים על הרצליה

  • קרוב למאה אלף תושבים מתגוררים בעיר, כאשר קצב הצמיחה של האוכלוסייה עומד על כ-1.2% בשנה.
  • כמות המהגרים השנתית לעיר מיישובים אחרים עומדת על למעלה מ-3,000 אנשים מידי שנה.
  • השכר הממוצע בעיר עומד על 13,000 ₪ בחודש.
  • העיר כוללת 32 בתי ספר, בהם 492 כיתות וכ-14,000 תלמידים.
  • יחס התלמידים-מורה בהרצליה מעולה ועומד ברוב הכיתות על 28 תלמידים (לעומת 35 בערים אחרות)
  • אחוז הזכאות לבגרות בעיר עומד על 85%.
  • תושבי העיר מחליפים בממוצע רכב משפחתי אחת לכל שש שנים.

 

קצת היסטוריה

קהילה ציונית אמריקאית בשם "קהילת ציון" הייתה הראשונה שרכשה במושבה הרצליה אדמות ליהודים שתכננו לעלות ארצה. בשנת 1924 הגיעו למקום שבעה אנשים מחברי הקהילה שבחרו בגבעה שוממה כדי להקים את הצריף הראשון של הרצליה. המקום הפך לאחר עשרות שנים למושבה חקלאית, כאשר "שבעת הכוכבים" הפך לשם נלווה לעיר ממש. משמעות נוספת לשבעת הכוכבים (שמופיעים גם על דגל העיר) התקבלה כסמל לחזון 7 שעות העבודה של הרצל.

העיר שמנתה רק 5,300 תושבים בשנת 1948, הוכפלה מיד לאחר הכרזת העצמאות ונמצאה במגמת עלייה בגודל אוכלוסייתה מאז. חלק גדול מהמתיישבים הראשונים בעיר הם עולים מהמעברות שהגיעו ארצה, כך שהם וצאצאיהם מתגוררים עד היום בשכונות הרצליה הוותיקות.

בשנת 2011 עברה הרצליה מיתוג מחדש, שכלל שינויים בסמל המקורי של שבעת הכוכבים המייצגים את העיר ותנופת פיתוח משמעותית, מה שהתניע את התפתחותן של השכונות היוקרתיות כמו גליל ים והרצליה הירוקה-המערבית, הנחשבות למבוקשות וגדושות בפרויקטים חדשים.

 

תחבורה בהרצליה

הרצליה שוכנת במיקום אסטרטגי בגוש דן, הכולל חיבור לנתיבי איילון וכביש החוף וכן את כביש 531 הגובל בצפון העיר. בדרום העיר נמצאת תחנת רכבת הרצליה והעיר נהנית גם מתחבורה ציבורית רבה כמו מוניות ואוטובוסים וכן משדה תעופה מקומי המשרת כלי טיס קטנים ופרטיים ברובם. חלק מהאזורים מציעים גם חניה מוסדרת לתושבים וחניונים לתושבי בניינים חדשים. בשכונות הכוללות בתים צמודי קרקע קל יותר לפגוש בחניות פרטיות.

 

חינוך בהרצליה

בהרצליה מתחנכים יותר מ-18,500 תלמידים מגילאי גן עיריה ועד תיכון. העיר נהנית מ-32 בתי ספר כאשר 16 מהם יסודיים, 6 חטיבות ביניים ו-7 בתי ספר תיכוניים. ישנם גם שני תיכונים המוגדרים כבתי ספר במסגרת החינוך המיוחד.

העיר מפעילה בין היתר פורטל המוקדש באופן ייעודי לנושא החינוך ובו מרוכזות כל הפעילויות והאינפורמציה לתושבים בתחום זה. ניתן גם למצוא מידע בנוגע לנושאים משיקים כמו הסעות תלמידים, סייעות, השירות הפסיכולוגי, מידע ללקוחות החינוך לגיל הרך ועוד.

 

מגורים ונדל"ן בתוך הרצליה

בחלוקת העיר לאזור הצפוני, הדרומי והמרכזי ניתן לראות כי מרכז העיר הוא האזור הוותיק יותר, שבו חלק מהשכונות מציעות מחיר נמוך יחסית, למי שמעוניין להתמקם בעיר אך התקציב שלו איננו גבוה במיוחד.

שכונות מבוססות ויוקרתיות מאוד כמו גליל ים החדשה בדרום העיר והרצליה פיתוח (יחד עם הרצליה ב') בצפון העיר, מעמידות בפני הרוכשים שלהן מחירים בסקלה העליונה של המגורים בישראל אך כוללות חוויית מגורים נוחה ואיכותית מאוד עבור התושבים המבוססים.

כיום מתבצעים פרויקטים של בנייה והתחדשות עירונית במספר שכונות בעיר. אזורי הרצליה הירוקה והירוקה-המערבית מתחדשים במספר בניינים המרחיבים את שטחי השכונות, גליל ים עדיין נמצאת בתנופה מבחינת הפיתוח המתרחש בה ושכונות לב העיר כמו ויצמן מתחילים להוציא לפועל תוכניות פינוי בינוי רוחביות, לצד תמ"א 38 שכבר בעיצומן במספר גדול של בניינים.

 

תרבות ופנאי בהרצליה

אזור התעשייה של הרצליה הוקם בשנות ה-60 ואכלס בעיקר בתי חרושת שונים, עד שאלו נסגרו עם הזמן ואת מקומם תפסה תעשיית ההייטק והמידע. כיום נחשב אזור התעשייה בהרצליה למקום משגשג הכולל מגוון רחב של שטחי מסחר, מסעדות, פאבים ומקומות בילוי. שני מלונות בוטיק נפתחו כאן והאזור נהנה גם מחיבור מרכזי אל חוף הים.

רצועת החוף של הרצליה אורכת כ-7 ק"מ ומתבצעת בה תחזוקה עירונית שוטפת וברמה גבוהה. רצועה זו מארחת את כל תושבי העיר יחד עם התושבים מערים סמוכות ונטולות חוף ים כמו רעננה, כפר סבא, רמת השרון, הוד השרון, תיירים מהארץ והעולם וכו'.

לעיר 8 חופים מרכזיים וביניהם אפולוניה (חוף בלתי מוכרז), סינדא עלי, חוף השרון (כולל מספר מסעדות ונחשב לחוף עמוס ופופולרי), חוף זבולון (המכיל את שבט צופי הים העירוני), חוף אכדיה (הסמוך למלון באותו שם), חוף הנכים, חוף הסירות והחוף הנפרד. בנוסף לכל אלו ישנה גם המרינה בהרצליה שנהנית משטחי מסחר ונופש רבים ומספקת מקום עגינה לכמעט 700 כלי שיט בו זמנית.

הרצליה נחשבת גם לעיר משופעת בשטחים ירוקים ומטופחים. פארק הרצליה שהוקם לפני כעשור, מציע שטח עצום של כ-700 דונמים ובו שבילים לרוכבי אופניים והולכי רגל, מתחמי פיקניק, בית קפה, מתקני שעשועים מתקדמים, גשר רחב, מגרשי ספורט ועוד.

 

עסקים ומקומות תעסוקה

הרצליה נחשבת לעיר אמידה, שבה השכר החודשי הממוצע עומד על כ-15,000 שקלים מידי חודש. מספר השכירים בעיר הוא כ-50 אלף תושבים כמעט, בקרבם אחוז המשתכרים בשכר מינימום עומד על קרוב ל-30%. מספר העצמאים מכובד ועומד על כ-5,000 תושבים שהכנסתם עוברת את הממוצע הארצי למשק בית. מספר קצבאות הזקנה בעיר עומד על כ-20,000, מה שמשקף את כמות האוכלוסייה הצעירה הרבה ברחבי העיר.

 

תיירות ואוכלוסיית הרצליה

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מספר התושבים בהרצליה עומד על כמאה אלף ומהווה את מקום 17 בישראל בגודל האוכלוסייה. מידי שנה גדלה אוכלוסיית הרצליה בכ-2.4% ומושכת אליה עוד ועוד תושבים חדשים מחתך סוציואקונומי גבוה. לראיה, הדירוג של העיר הוא 8 מתוך סולם שבין 1-10 במדד החברתי-כלכלי.

העיר נהנית מפוטנציאל תיירותי המוגדר כגבוה ביותר בישראל וקרבתה לתל אביב, דרכי הגישה הנוחים לחיפה וליתר נקודות התיירות בישראל מציבים את הרצליה כמקום זמין לאירוח עקבי שמושך אליו יזמים ומשקיעים שממשיכים לפתח את האזור.

תיווך דירות בהרצליה
תיווך דירות בהרצליה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader