תיווך דירות – שטחים ומשקים במושבי השרון

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

בשנים האחרונות יותר ויותר משפחות מעדיפות לצאת מהעיר הגדולה, ולהשתקע מחדש באזורי מחייה איכותיים וכפריים שסמוכים להם.  ואיזה מקום עדיף יותר מאשר מושבי השרון כדי לעשות זאת? עוד על מושבי השרון, סוגיית תיווך הדירות במושבי השרון והיישובים הנחשקים ביותר של המועצה, כולל האפשרויות השונות שעומדות בקרב הרוכשים הפוטנציאליים, במאמר אשר לפניכם.

 

נדל"ן במושבי השרון

מושבי השרון נהנים מקרבה טובה מאוד למרכז אך נותרים באותה העת והעונה מחוץ למעגל הפקקים, מצוקת החניה וזיהום האוויר. מדובר באזור כפרי ושקט ששטחו נרחב למדי, התחום בין כביש החוף ממערב, כביש 531 מצפון-מזרח וכביש 4 בדרום.

האזור שהיה בעברו הלא רב חקלאי והפך עם הזמן למשובץ וילות יוקרה, נחשב כיום לאחד מאזורי המגורים הנחשקים בישראל. האוכלוסייה המתגוררת כאן היא ממעמד סוציואקונומי גבוה מאוד, המשלב בין קריירה מכובדת בסביבה לבין מחייה פסטורלית גדושה בפנאי וחינוך מעולה.

 

שטחים ומשקים במושבי השרון

אופי הבנייה המרכזי הוא של בתים דו-משפחתיים ווילות מודרניות על שטחים שבין 400-750 דונמים ברוב המקומות. בנוסף קיימים משקים ונחלות של חקלאים מהדור הנוכחי או הקודם, שנמכרים כעת למשפחות חדשות המעוניינות לרכוש דירה בהרחבה ולבנות את ביתן. שטחים אלו נמכרים לפני שבוצעו בהן עבודות פיתוח בדרך כלל, כך שצריך להביא בחשבון גם את סכום הקרקע טרם הרכישה.

 

עורך דין נדל"ן במושבי השרון

בין אם אתם משפחה צעירה שיכולה להרשות לעצמה מגורים בסביבת מחייה כפרית ומשגשגת ובין אם אתם אנשי קריירה שעיקר פועלכם הוא בתל אביב ויתר ערי המרכז, המגורים במושבי השרון יוכלו להטיב איתכם ולחצוץ כראוי בין השגרה האינטנסיבית לזמנכם הפנוי ואיכות החיים המוצלחת.

לאחר שתשלימו בהצלחה את חיפוש הנכס המתאים, עליכם לפנות לעו"ד נדל"ן המתמחה בקניית דירות באזור זה, שילווה את העסקה ויוודא שזכויותיכם כמוכרים נשמרות עד להשלמת העסקה, החתימה על חוזה המכר והעברת הנכס על שמכם בטאבו.

השימוש בעורך הדין מקומי יאפשר לכם לבדוק היטב את מצבו התכנוני של הנכס מבחינת תוכניות המתאר שנמצאות במחלקת התכנון וההנדסה של המועצה המקומית, לשלול חריגות בנייה ולהבין האם הוא "כשר" לעסקה מבחינת שעבודים, הערות אזהרה, זכויות צד ג' בנכס או בנחלה הנמכרת ועוד.

בנוסף אמון עורך הדין גם על ייעוץ והכוונה בתחום המשפטי-פיננסי, שכן לרכישה מתלווה מיסוי גבוה שייתכן והרוכש זכאי להקלות מסוימות בתשלום שלו וגם הצורך במשכנתא או הלוואה לכל מטרה מהבנק, שתאפשר לממש את הקנייה בפועל.

 

מכירת שטח / משק במושבי השרון

במקרים רבים מגיעים לעורך הדין משפרי דיור, שזקוקים לליווי לתהליך מורכב יותר הכולל מכירה של דירה קודמת או משק/ נכס באחד ממושבי השרון ושימוש בכספי המכירה לטובת השלמת הקנייה של דירה או נכס חדש. עורך הדין יוכל להאיר נקודות שיש עמן זווית משפטית חשובה ולפעול למענכם במקצועיות על מנת להגיע לעסקה תקינה, מוצלחת וחלקה.

 

מעיניו של מתווך דירות ביישובי השרון  – חלוקה אזורית

אזור השרון כאמור משופע יישובים והוא נחלק למספר אזורים מרכזיים.

מועצת חוף השרון מונה 14 יישובים וביניהם ארסוף, אודים, שפיים, רשפון, בית יהושע ויקום, שנמצאים לאורך כביש החוף וביתרון בולט לנגישות לערי המרכז, כמו גם לחופי הים הסמוכים שהתושבים יכולים ליהנות מהם.

מועצת לב השרון מונה 18 יישובים וביניהם בני דרור, ינוב, נורדיה, ניצני עוז, משמרת, עין ורד וכפר הס. כולם נהנים מתחבורה מצוינת לכל עיר בשרון ומשטחים פרטיים גדולים, הכוללים בנייה מרווחת וחקלאות רבה, גדושה בפרדסים, נחלות ושטחים הקורצים גם למשקיעים.

מועצה אזורית דרום השרון היא הגדולה ביותר ומונה 31 יישובים, ביניהם כפר סירקין, כפר מל"ל, מגשימים, נווה ירק, שדה ורבורג, שדי חמד, הקיבוצים עינת וגבעת השלושה, היישובים צור יצחק ומתן. מדובר באזור המבוקש ביותר, שכן המחירים כאן מתונים יותר מאשר במקומות הסמוכים לחוף והנגישות למקומות תעסוקה גם באזורי אפק וראש העין, שוהם ונתב"ג טובה מאוד.

 

תחבורה במושבי השרון

הזרז המשמעותי ביותר למימוש חלום החיים בכפר ויציאה מהעיר הגדולה הוא תשתית התחבורה הציבורית. מדובר בתשתית מפותחת ויעילה, הכוללת את המקטע המורחב של נתיבי איילון שהתווסף רק לאחרונה ואת הארכת כביש 531 שבוצעה בשנת 2016 וחיברה את התושבים לאיילון, כביש החוף וכביש 6 מכל מקום באזורי השרון. הדבר הביא לזינוק במחירי הנדל"ן ויישובים רבים החלו למכור זכויות מגורים רבות בנחלות חקלאיות מקומיות.

גם רכבת ישראל עוברת כאן כמובן והתושבים יכולים להגיע באמצעותה לעבודתם בכל מרכז תעסוקתי בגוש דן או ערי השרון. יחד עם זאת, חשוב לציין שהתחבורה הציבורית נמנעת מכניסה לנימי הרחובות והסמטאות ביישובים השונים ולכן יש תלות רבה ברכב הפרטי.

 

חינוך במושבי השרון

רמת החינוך במוסדות הפורמליים והבלתי פורמליים מביאה לכדי הישגים יפים מאוד בכל היישובים. אחוז הזכאים לבגרות עומד בממוצע כללי על 95% ואחוז המתגייסים הכללי הוא 90%. המשפחות נהנות מחיי קהילה טובים ומשלל פעילויות, חוגים, תנועות נוער, בילויים ופנאי שמאפשרים לילדי המושב להיחשף למגוון רחב של הזדמנויות וליצור לעצמם תחומי התעניינות ופנאי טובים ויציבים.

 

בילוי ופנאי במושבי השרון

החיים הכפריים-קהילתיים מאפשרים לתושבים ליהנות מכל העולמות ולבחור לעצמם את הבילויים ופעילויות הפנאי המועדפים עליהם. בתוך כל אחד מהיישובים ניתן למצוא שטחים ירוקים ושבילי הליכה ואופניים, פרדסים חקלאיים וביישובים הגדולים יותר גם מגרשי ספורט, בריכות שחייה ומכוני כושר.

מי שיבחר לצאת מחוץ למושב או הקיבוץ ישמח לגלות שמבחר האפשרויות עצום וכולל את כל המרכזים המסחריים בערים הסמוכות. גם התנועה בין מושבים בתוך המועצות המקומיות בשרון נשמרת, כך שבחלק מהיישובים פועלים מסעדות ובתי קפה עצמאיים ואליהם ניתן להגיע ללא כל קשר למגורים באותו יישוב. בנוסף, ישנן פעילויות מקומיות שחברי המועצה כולה יכולים ליהנות מהם.

 

תיווך דירות במושבי השרון הנחשקים ביותר למגורים

אודים

משתייך למועצה האזורית חוף השרון ושוכן במרחק של מספר דקות מנתניה ואזור התעשייה פולג. היישוב מונה כ-900 תושבים, חלקם בני דור המייסדים שנקלטו בהרחבה שנבנתה עבור בני המושב וחלקם משפחות צעירות מחוץ למושב שהצטרפו עם השנים.

המושב הפסטורלי מקיים חיי קהילה פעילים מאוד ומגוון שירותי תושב כמו דואר, מרפאה, צרכנייה, חב"פ, בית כנסת וגנים מאפס עד 6 שנים. בית הספר היסודי הוא "חיים ויצמן" במושב בית יהושע, שנחשב לבית ספר מצוין ולאחר מכן עוברים הילדים ללמוד בחטיבה והתיכון האזורי אליו יש הסעות מסודרות.

 

בני דרור

משתייך למועצה האזורית לב השרון ומונה כ-1200 תושבים. המיקום המרכזי בין רעננה-כפר סבא מצפון ובין נתניה ממזרח, מקשר את היישוב לכל מקומות התעסוקה ומערכות הערים. הדבר הפך את בני דרור לאחד היישובים המבוקשים בשרון, שבו אפשר ליהנות ממגורים כפריים מטופחים ונפלאים, מערכת חינוך מוצלחת לגיל הרך וניהול חיי קריירה טובים בכל נקודה במרכז.

 

ארסוף

המדד הכלכלי-חברתי של ארסוף הוא 10 מתוך 10, מה שהופך אותו לאחד המקומות היוקרתיים בישראל ושווה ערך למקומות כמו סביון וקיסריה. מדובר ביישוב המונה 40 משפחות בסך הכל, כולן אמידות ביותר ומכילות דיפלומטים, ידוענים, איילי הון, אנשי עסקים וכו'. מדובר בקהילה קנאית לפרטיותה, ששירותיה המוניציפליים מנוהלים על ידי חברות פרטיות.

מפאת גודל האוכלוסייה, אין שירותי חינוך ביישוב ולכן הילדים מתחנכים בגנים, פעוטונים ומוסדות חינוך ביישובים הסמוכים. הילדים ביישוב משתתפים במסגרות הבלתי פורמליות של המועצה.

 

בני ציון

משתייך למועצה האזורית לב השרון ומונה כ-1200 תושבים. כאן מגוון שירותי התושב ענף מאוד וכולל מכון כושר ואולם ספורט, בריכת שחייה, בית נוער, בית עם למופעים ואירועים, גנים ציבוריים, ספרייה, ארכיון מושב, שני בתי כנסת, מגרש טניס, צרכנייה, תחנת דלק ובית עלמין לבני המושב בניהול "חברה קדישא" מקומית.

המושב נהנה גם מתחבורה ציבורית טובה וזמינה, מערכת גנים מגיל שנה ועד גן חובה ובית ספר יסודי. בגילאי החטיבה והתיכון עוברים התלמידים לבתי ספר באזור. מבחינת תעסוקה, חלק גדול מהתושבים עוסקים במקצועות החופשיים, חלקם גם יזמים פרטיים ממגוון תחומים. מקומות התעסוקה הסמוכים הם ברעננה, כפר סבא, הרצליה, נתניה ועתידים.

 

בצרה

יישוב קהילתי איכותי ומשגשג, שנהנה מסמיכות לכביש 4 ולכל ערי המרכז. המושב הפך מחקלאי-שיתופי בעברו לבית מתיישבים במודל חדשני יותר, הכולל בנייה עצמאית רבה של תושבים חדשים שהיכו שורשים במקום והקמת קהילה מבוססת ופעילה המקיימת מגוון של פעילויות, טיולים, חגים ואירועי פנאי. התלמידים משתלבים בבתי הספר היסודיים, החטיבות והתיכונים בערים הגדולות הסמוכות.

 

שדה ורבורג

יישוב בעל קהילה חזקה ומגובשת מאוד, שאחד מערכיו העיקריים הוא שימור האווירה החקלאית ואורח החיים ההדדי והחברי. הקהילה יוצרת מגוון פעילויות רב גילאיות המשלבות פעוטות וותיקים כאחד ומכילה את תנועת הנוער "האיחוד החקלאי" בה חברים כמעט כל ילדי המושב.

חשוב לציין שהמגורים בשדה ורבורג עשויים שלא להתאים למי שמחפש צביון מגורים קהילתי במידה חלקית בלבד. לכאן מתקבלות בעיקר משפחות שנכונות להשתתף בחיים הקהילתיים הענפים ולתרום לקידום היישוב במגוון רחב של דרכים.

 

שדי חמד

מושב במועצה האזורית דרום השרון, הממוקם סמוך לכפר סבא ומונה כ-1,000 תושבים. המושב נמצא כעת בקליטה ומטפל בבקשות מאנשי חוץ להתגורר בשטחיו. מי שיתקבל לכאן צפוי ליהנות ממגוון שירותי תושבים וקהילה כמו מרפאה, בית כנסת, צרכנייה, מזכירות, תחבורה ציבורית וגנים. התעסוקה מחוץ למושב מגוונת וכוללת את כל ערי השרון והמרכז, אזור סגולה וקריית אריה.

 

קניית שטח או משק במושבי השרון

מנעד המחירים במושבי השרון נע בין גבוה וגבוה מאוד, בייחוד כאשר מדובר במשקים או נחלות הדורשות פיתוח ובנייה מאפס. המחירים של בניית בית באחד ממושבי השרון משתווים ואף עולים על המחירים של דירות בשכונות היוקרתיות של גוש דן ולכן מצריכים סבלנות בחיפוש אחר הנכס האטרקטיבי וסיוע מקצועי מתאים שיתמוך בהשלמת הרכישה.

כך או כך, איכות חיים גבוהה היא מוצר יקר ערך שצריך לבחור בחכמה ולנהל בקפידה. מתווך דירות במושבי השרון שצבר ניסיון וידע בליווי תהליכי קנייה ומכירה של שטחים ומשקים באזור, יסייע לכם להגיע לאיכות החיים המיוחלת שחיפשתם ועל הצד הטוב ביותר.

תיווך דירות – שטחים ומשקים במושבי השרון
תיווך דירות – שטחים ומשקים במושבי השרון

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader