מינוי מנהל עזבון בצוואה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

אם אתם מרגישים שעליכם להחליט לגבי מינוי מנהל עזבון בצוואה, אולם מתקשים לעשות זאת, דעו כי אתם לא לבד וזוהי החלטה קשה גם אם מאד חשובה. למעשה, יש הרבה לחץ לנסח צוואה אשר תשמור על הקרובים והיקירים ותבטיח להם חלק נאה והגון מהעזבון. במסגרת זו תידרשו לחשוב על בחירת מנהל שאפשר לסמוך עליו, שיבצע את רצונותיכם ויכבד את כוונותיכם.

 

למה נדרש מינוי מנהל עיזבון בצוואה?

מינוי מנהל עזבון בצוואה שיהא אדם אמין הוא חשוב, לא רק בשביל השקט הנפשי שלכם, אלא גם כדי להבטיח שהעזבון שלכם מנוהל בדיוק כפי שאתם רוצים, לפי ההנחיות שלכם. אם אינכם מצליחים למנות מישהו ספציפי, אתם בעצם משאירים את התפקיד לבתי המשפט, במיוחד אם קיימת בעייתיות מסוימת בחלוקת הנכסים, יורשים קטינים או שאינם כשירים וכו'.

מינוי מנהל עזבון בצוואה הינו למעשה מינוי המוציא לפועל של העיזבון שיהיה אחראי להעביר את הצוואה לבית המשפט להמשך פעילות וביצוע לאחר פטירתכם. תוכלו להוריד משקל עצום מהכתפיים בעצם מינוי האדם המתאים עליו אתם סומכים, ויודעים כי הוא יעמוד על ביצוע האינטרסים החשובים לכם ויכבד את מורשתכם. כמו כן, תוכלו להיות בטוחים כי לא יתחילו מריבות בין היורשים מחד ושהם יקבלו את המגיע להם מאידך.

 

את מי ואיך תמנו כמנהל עזבון?

הלכה למעשה, תוכלו למנות את כל מי שתרצו להיות מנהל עזבון, ולא רק עו"ד לענייני עיזבון. עם זאת, הוא או היא חייבים להיות מבוגרים מעל גיל 18, שאינם עבריינים מורשעים. כאשר עורך דין דיני עיזבון הינו מנהל העזבון, אתם יכולים להיו סמוכים ובטוחים שהתהליך כולו יהיה מהיר ויעיל יותר.

כדאי לפני ההחלטה על מינוי מנהל עזבון בצוואה, להתייעץ עם בני משפחה ולקיים דיון פתוח וכנה על הנושא, גם אם הוא קשה מבחינה רגשית, מכיוון שבסופו של דבר תהיו מעוניינים שמנהל העזבון יסתדר עם היורשים החוקיים ויוכל להגיע איתם להסכמות מהירות ללא צורך בתהליכים משפטיים ארוכים וסבוכים. בדרך כלל הבחירה תיעשה על פי מידת ההיכרות עם האדם, הערכת אישיותו ומידת ביטחונכם בו.

 

לסיכום

מעוניינים בסיוע מעו"ד לענייני עיזבון לגבי מינוי מנהל עזבון בצוואה? משרדנו כאן בשבילכם. מלאו בטופס שלפניכם את פרטי הקשר שלכם ונציג מטעמנו ידאג לחזור אליכם בהקדם למטרת קביעת שיחת ייעוץ ללא התחייבות.

 

שאלות ותשובות נפוצות על מינוי מנהל עזבון בצוואה

להלן כמה שאלות ותשובות נפוצות לעניין מינוי מנהל עיזבון בצוואה:

מינוי מנהל עזבון בצוואה
מינוי מנהל עזבון בצוואה

גם אם נעשה מינוי מנהל עזבון בצוואה, חייב מנהל העזבון להסכים לתפקיד המוטל עליו. התפקיד טומן בחובו אחריות כבדה, בעיקר כאשר הצוואה מורכבת, או תהליך חלוקת הנכסים והעזבון עלול להיות סבוך, כך שהאדם אשר לוקח על עצמו את התפקיד חייב להיות מודע לקשיים.

כאשר מוזכר ונעשה מינוי מנהל עזבון כבר בצוואה, ימעט בית המשפט להתערב אלא במקרים חריגים מסוימים או כאשר לאחר בדיקה, נראה כי אין צורך במינוי שכזה. כמו כן, גם ליורשים החוקיים או למי מבין המעורבים כצד שלישי, לא תהיה יכולת התנגדות למינוי זה.

כל מינוי מנהל עזבון, גם אם הוזכר בצוואה, חייב לעבור את אישורו של בית המשפט, כדי להסמיך אותו ולתת תוקף לפעולותיו. כל עוד לא ניתן האישור, לא יוכל מנהל העזבון לעבוד בשם בית המשפט, או לפנות אליו בבקשה להחלטות בנוגע למחלוקות עקב עבודתו.

ניתן להחליף מנהל עזבון שמונה מכוח צוואה, בדיוק כפי שניתן להחליף מנהל עזבון שמונה על ידי בית משפט. כאשר מחליט בית המשפט לאור התנגדות הנהנים מהירושה כי מנהל העזבון פעל מתוך אינטרסים שאינם עניינים או מתוך טובת רווח אישי, הוא יכול להחליפו בכל עת.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader