עורך דין במרכז

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

תפקידיו של עורך דין במרכז, ובכלל, הם רבים ומגוונים, והכל בהתאם לתחומי ההתמחות שלו. עם זאת, בכל תחום התמחות ישנם גם תפקידים המוכרים פחות לציבור הרחב, אך הם כמובן אינם פחות חשובים. במאמר זה נעסוק בכמה בהם.

 

תפקידיו הייחודים של עורך דין במרכז

כאמור, לרוב ניתן ללמוד על תפקידיו העיקריים של עורך דין המתמחה בתחום מסוים על פי שמה של ההתמחות, אך למעשה ישנם תמיד תפקידים מסוימים שאינם ניכרים לעין, על אף אינם פחות חשובים.

נעמוד להלן על התפקידים הללו בתחומי התמחות אחדים של עריכת דין:

 

עורך דין מקרקעין

משמו של עורך דין מקרקעין ברור הוא הדבר תפקידו של עורך דין זה הוא עיסוק בדיני המקרקעין, אך לא רבים יודעים שהתמחות זו כוללת בתוכה גם עולם שלם נוסף – בתחום מיסוי מקרקעין.

על כל עסקת מכר מקרקעין בישראל מוטלות מספר שומות מס: מס שבח, מס רכישה ולעיתים גם היטל השבחה. שומות אלו מחושבות בדרך כלל באחוזים ממחיר העסקה, דבר שעשוי להפוך אותן למשמעותיות במיוחד, עד כדי פגיעה בכדאיותה הכלכלית של העסקה.

כאן נכנס תפקידו של עורך דין מקרקעין, היכול לסייע ללקוחו לתכנן את צעדיו כך שנטלן של שומות המס הללו יהיה נמוך ככל האפשר.

 

עורך דין נדלן

בפשטות עורך דין נדלן עוסק בעסקאות נדל"ן, כלומר קנייה ומכירה של דירות ומבנים. האמת היא שעורך דין נדלן עוסק גם בתחום חשוב לא פחות בסביבות המגורים של ימינו – תחום ההתחדשות העירונית. 

במסגרת תפקידו זה מלווה עורך דין נדלן את הדיירים לאורכו של הפרויקט כולו, החל מהחיפוש אחר היזם, דרך ניסוחו של החוזה ועידוד הדיירים הסרבנים לחתום עליו, ועד השלמתו של הפרויקט לשביעות רצונם המלאה של הדיירים.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

לכאורה תפקידו של עורך דין ייפוי כוח מתמשך הוא לנסח את ייפוי הכוח, אך האמת היא מבחינת החוק מוטל עליו תפקיד נוסף, חשוב לא פחות.

בשל הערך החברתי והאישי הרב שיש למסמך משפטי כמו ייפוי כוח מתמשך מטיל החוק על עורך דין ייפוי כוח מתמשך תפקיד נוסף, בו הוא משמש כנציגו של החוק. במסגרת תפקיד זה מטיל החוק על עורך הדין חובה לא רק לנסח את ייפוי הכוח, אלא גם לוודא שמדובר במסמך רצוני.

כלומר, על עורך הדין לבדוק את כשירותו של הממנה לחתום על מסמך כזה, תוך הבנת כל המשמעויות המשפטיות שלו, ולוודא שהחתימה על המסמך אכן נעשה ברצון חופשי. כאשר עורך הדין אינו משתכנע שכך הוא הדבר אסור לו לשתף פעולה עם העניין. 

 

עורך דין לשון הרע

עורך דין לשון הרע עסוק כמובן בהגשתו של תביעות לשון הרע, כאשר הוא מייצג את התובע, ובהגנה מפני תביעות לשון הרע, כאשר הוא מייצג את הצד הנתבע. עם זאת, לא רבים יודעים שעורך דין לשון הרע תפקיד חשוב גם לכתחילה, ולא רק בדיעבד.

תפקיד זה משמעותו היא לקבוע הסדרים וכללים עבור גופים שמטבע הפעילות חשופים לתביעות לשון הרע, זאת על מנת לצמצם את הסיכון ככל האפשר. בניגוד לנהוג לחשוב, במסגרת גופים אלו כלולים לא רק אמצעי תקשורת, אלא גם גופים נוספים העוסקים במילים כמו מוציאים לאור או מדפיסים.

 

עורך דין מכירת דירה

תפקיד פחות מוכר של עורך דין מכירת דירה הוא ביצוען של בדיקות מקדימות לפני תחילתו של הליך המכירה. רבים הם הסוברים בדיקות מקדימות הן נחלתו של הקונה בלבד, שהרי המוכר אמור להכיר את מצב הבעלות על הדירה, כמו גם את מצבה התכנוני והמשפטי.

אך האמת היא שרבים הם המוכרים שאינם מודעים באופן מלא למצבו של הנכס אותו הם מחזיקים ביד, חוסר מודעות שעלול לעלות להם הרבה כסף אחר כך בשל היעדרה של יכולת אמיתית להעריך את שוויה של דירה. 

 

עורך דין רכישת דירה

כאשר מדובר על רכישת דירה יד 2 רוב האנשים מבינים את חשיבות תפקידו של עורך דין רכישת דירה, אך לא כך כשמדובר ברכישת דירה מקבלן, וזאת שלא בצדק. לעורך דין רכישת דירה תפקיד חשוב גם ברכישתה של כזו מקבלן, על אף, ואולי בשל, העובדה שהפרויקט הקבלני כבר מצויד בסיוע משפטי.

חשוב לזכור שעורכי הדין של הקבלן חברים בראש ובראשונה חובת אמונים לקבלן, ולא לרוכש, דבר שעשוי להיות לו לרועץ. תפקידו של עורך דין המייצג רוכש בפרויקט קבלני הוא להבטיח את האינטרסים של לקוח בלבד, ובכך יתרונו. 

תפקיד זה כולל ניהול משא ומתן על תנאי החוזה, על אף שמדובר בחוזה אחיד בדרך כלל, הבטחת הבטחות המגיעות לרוכש על פי חוק, הבטחת התקיימות תנאי החוזה, ניהול תביעות משפטיות כנגד הקבלן בעת הצורך, הבטחת רישום הבעלות ועוד. 

 

סיכום

יש החושבים שהם מכירים את כל תפקידיו של עורך דין בכל תחום התמחות, ועל כן הם אינם כה זקוקים לו. האמת היא שהיכרות כזאת היא כמעט בלתי אפשרית, שכן מי שאינו איש מקצוע לעולם לא יוכל להכיר את כל מגוון התפקידים אותם ממלא עורך דין בעת ייצוג לקוחו.

מגוון זה מחייב את שירותיו של עורך דין מומחה בתחום בו אתם זקוקים לשירותיו, עדיף כזה שיש לו ניסיון עשיר קודם בתחום, ואם אפשר – שיהיה גם מקומי.

 

מחפשים עורך דין במרכז? פנו לעו"ד יוני לוי.

משרדינו נמצאים במגדל מידטאון, קומה 39, דרך מנחם בגין, תל אביב.

עורך דין במרכז
עורך דין במרכז

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader