עורך דין בפתח תקווה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

כל אדם יודע שצמתים מסוימים בחיים מחייבים היעזרות בשירותיו של עורך דין, אך רבים הם שאינם יודעים בדיוק מדוע והיכן. אז מתי נזדקק לשירותיו של עורך דין בפתח תקווה ובכלל? מדוע אנו זקוקים להם? על כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

 

מתי נזדקק לשירותיו של עורך דין בפתח תקווה ומדוע?

ככלל ניתן לומר שירותיו של עורך דין נצרכים בכל עת בו אדם נאלץ לעסוק בנושא משפטי. מדובר כמובן באמירה מאוד כוללנית, שכן עצם הזיהוי שמדובר בנושא משפטי הוא עניין סבוך. 

קשה לנסח כלל יותר ספציפי מכך ללא הפרדה ראויה בין התחומים השונים הכלולים במקצוע עריכת הדין, כפי שנעשה להלן לגבי כמה מהם:

 

עורך דין מקרקעין בפתח תקווה

באופן כללי ניתן לומר שירותיו של עורך דין מקרקעין נצרכים בכל ביצוע של פעולה משמעותית בנכסי מקרקעין, ולעיתים אף בפעולות שנראות מעט זניחות, בעיקר כשמדובר על צורה מיוחדת של בעלות במקרקעין כמו בית משותף או בעלות משותפת. 

הצורך בסיוע משפטי בפעולות הללו הוא לעיתים קריטי במיוחד, שכן מכיוון שנכסי מקרקעין הם בעלי חשיבות חברתית רבה מעורב בהם הרבה מן המשפטי. 

היעדרו של סיוע משפטי בצמתים מרכזיים הקשורים לנכסי המקרקעין עלול להוביל לפגיעה חמורה בזכויות הקניין של האנשים המעורבים, פגיעה שלעיתים לא ניתן לרפא בדיעבד.

 

עורך דין נדלן בפתח תקווה

עבור רוב האנשים עסקאות נדל"ן הן עניין רציני ביותר, כזה שחווים רק פעמים ספורות בחיים. על כן במקרים כאלו נדרש ליווי של איש מקצוע, כזה שעבורו לא מדובר בעניין חד פעמי. 

חשיבותו של איש המקצוע, ובמקרה הזה עורך הדין, היא בניסיון וידע הוא מביא עימו לעסקה. ניסיון וידע שמי שזהו איננו עיסוקו המרכזי אינו יכול להביא. 

 

עורך דין ייפוי כוח מתמשך בפתח תקווה

התשובה לשאלה מתי יש צורך להיעזר בעורך דין בעת כינונו של ייפוי כוח מתמשך היא פשוטה למדי, שכן על פי חוק לא ניתן לערוך מסמך כזה ללא ליוויו של עורך דין שהוסמך במיוחד לצורך כך על ידי האפוטרופוס הכללי. 

עיצובו של החוק נעשה כך, בניגוד לחוזים אחרים ואפילו צוואות שניתן דווקא לערוך גם ללא עורך דין, מפאת חשיבותו של מסמך ייפוי הכוח המתמשך. 

לעורך הדין חשיבות מיוחדת בהליך הזה, שכן הוא משמש כנציג החוק, זה שבסמכותו לוודא שהמתנה אכן מוכשר לערוך מסמך משמעותי שכזה הוא, וכל המעורבים בו, אכן מבינים את משמעויותיו. 

עורך דין לשון הרע בפתח תקווה

משמו של עורך דין לשון הרע משתמע באופן יחסית ברור מתי נצרכים לשירותיו – בעת שנאמרו על אדם דברי לשון הרע או בעת שהוגשה כנגד אדם תביעת לשון הרע בגין דברים שאמר על אדם אחר.

מכיוון שדרך ההתמודדות המרכזית, ואולי אף היחידה, שמציע החוק על מנת להתמודד עם הפצתו של לשון הרע היא דרך משפטית, הצורך בליוויו של עורך דין במקרה הזה הוא ברור. 

באופן עקרוני יכול כל אדם לייצג את עצמו בבית המשפט, בין שהוא התובע ובין שהוא הנתבע, אך הדבר לא מומלץ כלל, בעיקר לא כאשר הצד השני מגיע מצויד בעזרה משפטית.

 

עורך דין מכירת דירה בפתח תקווה

גם במקרה הזה ניתן להבין בקלות מהכותרת מתי נדרש לשכור את שירותיו של עורך דין מכירת דירה. עם זאת, חשוב להבין שהדגש הוא דווקא על עורך דין המייצג את מוכר הדירה לבדו, ולא עורך דין המייצג את שני הצדדים לעסקה גם יחד. 

החשיבות שבייצוג הנפרד נובעת מכך שלמוכר ולקונה אינטרסים שונים בעסקה, אינטרסים שאף ניתן להגדירם כסותרים זה את זה. ייצוג משותף של בעלי אינטרסים סותרים הוא תמיד מתכון לבעיות, גם אם במקרה הזה הוא לא אסור על פי חוק או כללי האתיקה. 

 

עורך דין רכישת דירה בפתח תקווה

בדומה לנכתב בסעיף הקודם, גם רוכש הדירה צריך להצטייד בעזרה משפטית משלו, כזו שתשים בראש מעייניה את האינטרס המרכזי שלו – מקסימום תמורה במינימום עלות ובמינימום זמן

כאשר מדובר ברוכש הייצוג הנפרד חשוב במיוחד דווקא בעניין הרישום, מכיוון התרשלות של עורך הדין בנושא הזה עלולה להותיר את הרוכש ללא כספו אך גם ללא הדירה. 

 

סיכום

עורכי דין תפקיד חשוב ומשמעותי בחיינו, אך למרות זאת קשה להגדיר היכן בדיוק נזדקק לעזרתם, וזאת דווקא בשל הוורסטיליות הרבה של תפקידם.

במאמר זה הצגנו, על קצה המזלג, מתי נזדקק לשירותיו של עורך דין בתחומים משפטיים שונים, ומדוע שירותים אלו חשובים כל כך. 

ניתן לומר אם כן לסיכום, כי כאשר יש ספק אם אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין או לא אין באמת ספק, או לפחות אין סיבה להישאר בספק. פנו לייעוץ משפטי ראשוני, שבדרך כלל גם אינו יקר בכלל, ותוודאו. כי גם אם תאלצו להשקיע בעניין מעט זמן וכסף, זה שווה את השקט הנפשי ואת הוודאות שלכם במעשיכם.

 

מחפשים עורך דין בפתח תקווה? פנו לעו"ד יוני לוי.

עורך דין בפתח תקווה
עורך דין בפתח תקווה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader