עורך דין בראשון לציון

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

עורך הדין הוא אחד מאנשי המקצוע שכל אדם יפגוש בחייו, בדומה לרופא, למוסכניק, ולא עלינו – גם לקברן. למרות הדמיון לבעלי מקצוע הנוספים שהוזכרו לעיל, ישנו גם הבדל משמעותי. בעוד תפקידם של אלו הוא ברור ומובן לכל, תפקידו של עורך דין בראשון לציון ובכלל עמום יותר. אנחנו כאן כדי להסביר. 

 

תפקידו של עורך דין בראשון לציון

הדבר הראשון, והברור ביותר, שניתן להגיד על תפקידו של עורך הדין הוא שלא מדובר בתפקיד אחד אלא בשלל תפקידים מגוונים ביותר. האמת היא שאין דרך להגדיר את שלל התפקידים הללו בפשטות, מבלי להתייחס בנפרד לתחומי ההתמחות השונים של עורך הדין. 

נעמוד להלן פירוט על מספר תחומים כאלו:

 

עורך דין מקרקעין בראשון לציון

תפקידו של עורך דין מקרקעין מגוון גם הוא בפני עצמו, שכן הוא כלול בנתינת שירותים משפטיים לכל העניינים הקשורים במקרקעין, ויש לא מעט כאלו. גם בתוך התחום המשפטי של דיני המקרקעין ניתן למצוא התמחויות ספציפיות, על חלקן אף נעמוד בהמשך.

ובכל זאת, לא נצא פטורים בלא כלום ונמנה מספר תפקידים חשובים של עורך דין מקרקעין, כאלו שאינם מיוחדים דווקא תחום התמחות ספציפי. 

בין התפקידים הללו ישנם: עריכת תקנון לבית משותף, עריכת הסכם שיתוף במקרקעין לבעלות משותפת, ליווי פרויקטים של התחדשות עירונית, טיפול ברישום מקרקעין, טיפול במיסוי מקרקעין ועוד. 

 

עורך דין נדלן בראשון לציון

התחום המשפטי של הנדל"ן הוא מעין תת התמחות של התחום הכללי הנקרא "דיני מקרקעין". תת תחום זה עוסק בעסקאות במקרקעין, שהן בעיקר עסקאות מכר ועסקאות שכירות.

אם כן, תפקידו של עורך דין נדלן הוא ללוות עסקה כזאת מראשיתה ועד סופה. הדבר מתבטא החל מביצוע בדיקות מקדימות לצורך הערכת כדאיותה של העסקה, דרך ניהול משא ומתן וניסוח החוזה, וכלה בטיפול בענייני הרישום והמס. 

עורך דין ייפוי כוח מתמשך בראשון לציון

דיני ייפוי כוח מתמשך גם הם מהווים תת תחום נפרד בתחום המשפטי הרחב כל כך. למעשה מדובר בתת תחום חשוב ומובחן עד כדי כך שעורך דין שלא עבר הסכמה מיוחדת לשמש כעורך דין ייפוי כוח מתמשך אינו יכול לעשות זאת על פי חוק. 

תפקידו של עורך דין ייפוי כוח מתמשך, כפי שמשתמע משמו, הוא ללוות את תהליך עריכתו של ייפוי כוח שכזה. הדבר כולל עריכת פגישות עם עורך ייפוי הכוח, הממנה, ועם מיופי הכוח, ניסוחו של ייפוי הכוח תוך מתן תשומת לב מירבי לדרישותיו של הממנה, ולבסוף הפקדתו של ייפוי הכוח במשרדי האפוטרופוס הכללי.

 

עורך דין לשון הרע בראשון לציון

את תפקידו של עורך דין לשון הרע ניתן לחלק באופן גס לשניים: ליווי משפטי לכתחילה וליווי משפטי בדיעבד. ליווי משפטי לכתחילה כולל מתן ייעוץ משפטי לגופים שמטבעם עשויים להיות חשופים לתביעות לשון הרע, וזאת על מנת לצמצם את הסיכון הכרוך בכך. 

ליווי משפטי בדיעבד כולל ייצוג בעת תביעת לשון הרע, לאחר שהדבר כבר קם ונהיה. ייצוג זה ייתכן שיהיה מצידו של התובע וייתכן שיהיה מצידו של הנתבע, כאשר כל אחד מהן דורש תפקיד מעט שונה מעורך הדין. 

כך למשל עורך דין המייצג את התובע יצטרך לבחור את מסלול התביעה הנכון מבין אלו שמציע החוק, ואילו עורך דין המייצג את הנתבע יצטרך לבחור את מסלול ההגנה הטוב ביותר. 

 

עורך דין מכירת דירה בראשון לציון

גם התחום המשפטי של מכירת דירה הוא כמובן תת תחום של דיני המקרקעין והנדל"ן, אך גם כאן מדובר בהתמחות חשובה ומשמעותית, המשפיעה על הצורה בה ימלא עורך הדין את תפקידו.

תפקידו של עורך דין מכירת דירה הוא ללוות עסקת מכר דירה מצידו של המוכר, על כל המשתמע מכך. יהיה עליו לבצע בדיקות מקדימות, לייצג את האינטרסים של המוכר בשלב המשא ומתן בשלב ניסוח החוזה, לדאוג להבטחת התמורות ולהעברת הרישום. 

עורך דין שחסר את ההתמחות הספציפית הזאת עשוי שלא למלא תפקיד זה נאמנה, שכן למרות שנראה שמדובר בעניין יום-יומי ורגיל, מכירת דירה כוללת בתוכה עניינים משפטיים סבוכים ורבים.

 

עורך דין רכישת דירה בראשון לציון

בדומה לעורך דין מכירת דירה, גם עורך דין רכישת דירה הוא עורך דין המתמחה באופן ספציפי בתת תחום של דיני המקרקעין, כאשר הפעם מדובר בייצוגו של הקונה בעסקת מכר מקרקעין.

מדובר בתת-תחום נפרד, הדורש מיומנויות אחרות ותפקיד שונה מעורך הדין. כאן יהיה על עורך הדין לבצע בדיקות מקדימות מקיפות על מצבו של הנכס, הן התכנוני והן הפיזי, לנהל משא ומתן ולנסח את חוזה המכר בצורה שתבטא את האינטרסים של הלקוח, לטפל בענייני המס, ובסופו של דבר – לדאוג להשלמתו של הרישום כיאות.

 

סיכום

במאמר זה לא התיימרנו להציג את כלל תפקידיו של עורך הדין, כי כפי שניתן להבין – מדובר במשימה בלתי אפשרית במסגרת כזאת. עם זאת, כן פרשנו על קצה המזלג מקצת התפקידים השונים של עורך דין המתמחה בתחומים מסוימים. 

גם המעט שהוצג פה מלמד אותנו עד כמה חשוב הוא תפקידו של עורך הדין, ועד כמה הוא משמעותי לנו בצמתים חשובים בחיים. בהתאם לכך, בעומדנו בפני הצורך לשכור את שירותיו של עורך דין יש להקדיש מחשבה ושיקול דעת בבחירה הנכונה.

 

מחפשים עורך דין בראשון לציון? פנו לעו"ד יוני לוי.

עורך דין בראשון לציון
עורך דין בראשון לציון

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader