עורך דין לשון הרע בהרצליה

אחד מן המאפיינים הקריטיים ביותר להצלחתה של כל תביעת לשון הרע הוא זהותו של עורך הדין המלווה אותה. מאפיין זה מחייב בחירה שקולה של ליווי משפטי לתביעה. אז איך בוחרים עורך דין כזה? על כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

 

תביעת לשון הרע

לפני סקירתם של הקריטריונים העיקריים לבחירתו של עורך דין לשון הרע יש להבין מהי תביעת לשון הרע.

תביעת לשן הרע היא תביעה אזרחית המוגשת כנגד מי שפרסם, לפחות לאדם אחד זולת הנפגע, דבר מה העלול לפגוע, לבזות, להשפיל או לפגוע בפרנסתו של אחר.

לתביעה כזאת יש שני מסלולים עיקריים. המסלול הנזיקי הרגיל, הכולל הוכחת העילה, הוכחת הנזק, והוכחת הקשר הסיבתי ביניהן, והמסלול הנזיקי הייחודי – תביעה ללא הוכחת נזק, הכוללת את הוכחת העילה בלבד.

 

כיצד לבחור עורך דין לשון הרע?

לעורך הדין תפקיד חשוב במיוחד בתביעות לשון הרע, שכן מדובר בתביעה בעלת מספר אפשרויות משפטיות, לכל אחת מהן תוצאות שונות ומגוונות. על כן יש להתייחס בכובד ראש להחלטה באיזה ליווי משפטי להצטייד לקראתה.

הנה כמה קריטריונים עיקריים שינחו אתכם בבחירה:

 

קריטריון ראשון: מקצועיות

הקריטריון הראשון שאין להתפשר עליו הוא כמובן קריטריון המקצועיות. על עורך הדין הנבחר להיות בעל התמחות ספציפית דווקא בדיני לשון הרע, ואין זה מספיק שתהיה לו התמחות כללית בדיני נזיקין או בדינים אזרחיים כללים בכלל.

אחרי הכול, תביעות לשון הרע הן מובחנות מתביעות נזיקיות רגילות במספר עניינים, ודורשות היכרות מעמיקה עם חוקים אחרים ועם תקדימים שונים ורבים.

חשוב להדגיש שישנו יתרון חשוב גם להתמחות ספציפית אפילו יותר, של תביעות דומות לאלו שהלקוח הפוטנציאלי מבקש להגיש. כך למשל אם מדובר במקרה של לשון הרע שנאמר על איש ציבור, כדאי לחפש עורך דין שיש לו את הידע הספציפי בתביעות כאלו דווקא.

קריטריון שני: ניסיון

המקצועיות והידע לבדם לעולם אינם מספיקים, ונדרשת הבנה מיוחדת גם בצורה שבה הידע הזה מתבטא במציאות, או כפי שקוראים לזה לרוב – ניסיון.

ניסיון קודם בתביעות לשון הרע יאפשר לעורך הדין שאת שירותיו תשכרו להוביל את התיק בצורה טובה יותר, מהירה יותר ונעימה יותר.

ככל שלעורך הדין יש יותר ניסיון כך תוכלו גם למצוא יותר המלצות של לקוחות לשעבר, מה שיאפשר לכם לוודא שאכן בחרתם נכון.

 

קריטריון שלישי: יחסי אנוש

העניינים הקשורים בתביעת לשון הרע הם פעמים רבות עניינים רגישים עבור התובע. דבר זה מוביל אותנו כמובן ישירות אל הקריטריון השלישי בבחירת עורך דין לשון הרע, והוא קריטריון יחסי האנוש.

הובלתה של תביעת לשון הרע מחייבת שיתוף פעולה הדוק ויחסי אמון משמעותיים בין עורך הדין ללקוחו, דברים שבהיעדרם של יחסי אנוש טובים יהיה קשה מאוד ליצור.

יחסי האנוש של עורך הדין יכולים לשמש את הלקוח גם בתיק עצמו, ללא קשר להתנהלות ביניהם. כך למשל ככל שלעורך הדין יחסי אנוש טובים יותר כך יותר סביר שהוא יצליח בניסיונות למשא ומתן מוקדם עם הפוגע, כזה שיימנע את הצורך להגיע להתדיינות בבית המשפט.

 

קריטריון רביעי או: עורך דין לשון הרע בהרצליה

לקריטריון הרביעי, בדבר קרבתו הגיאוגרפית של עורך הדין, החלטנו להקדיש סעיף נפרד. קרבה גיאוגרפית כזאת היא חשובה, שכן יש ביכולתה למנוע טרחה ולחסוך זמן לכל הצדדים המעורבים, הן לעורך הדין והן ללקוח.

בנוסף, עורך דין מקומי סביר שיש לו יותר ניסיון בעבודה קודמת עם ערכאות השיפוט המקומיות, דבר שיכול כשלעצמו להוות יתרון משמעותי.

עם זאת, לקריטריון הזה אין את אותה מידת החשיבות שיש לקריטריונים האחרים שהוצגו לעיל, והוא גם אינו בינארי. כלומר, ניתן להתפשר במידה מסוימת על המרחק מעורך הדין, וזאת על מנת להרוויח את קיומם של המאפיינים החשובים האחרים.

כך למשל אין סיבה אמיתית לחפש עורך דין לשון הרע דווקא בהרצליה, גם אם הלקוח הפוטנציאלי מתגורר באותה עיר. הרחבת רדיוס החיפושים אחר עורך דין לכל אזור המרכז למשל, תבטיח השוואה רצינית, כזו שתאפשר לבחון באמת גם את המקצועיות, הניסיון, ויחסי האנוש של עורך הדין הפוטנציאלי.

מחפשים עורך דין לשון הרע בהרצליה? פנו לעו"ד יוני לוי, עורך דין מומחה לדיני לשון הרע.

 

עורך דין לשון הרע בהרצליה
עורך דין לשון הרע בהרצליה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader