עורך דין לשון הרע בתל אביב

עם היכנסן של הרשתות החברתיות לחיינו הפכו תביעות לשון הרע להיות שכיחות יותר ויותר. אחרי הכול, היום כדי לפרסם דבר מה על אדם אחר אין צורך בשליטה באמצעי תקשורת, מספיק להיות בעליו של חשבון פייסבוק או טוויטר. מהי המשמעות של העניין, וכיצד קשור לכך עורך דין לשון הרע בתל אביב, ובכלל? על כל זאת במאמר שלפניכם.

 

תביעת לשון הרע

לפני שנעבור לעסוק בתפקידו של עורך דין לשון הרע יש להקדים מספר מילים בדבר מהותן של תביעות לשון הרע.

תביעות לשון הרע הן תביעות המוגשות מכוח חוק איסור לשון הרע התשכ"ה-1965 (להלן: חוק איסור לשון הרע). תביעות אלו מוגשות על ידי אדם אחד כנגד אדם אחר שפרסם לשון הרע עליו.

על מנת שדבר מה ייחשב ללשון הרע צריך שיהיה בו כדי לפגוע, להשפיל או לבזות את אותו אדם עליו נאמרו הדברים. בנוסף לכך, הדברים צריכים להיאמר בדרך של פרסום, כלומר שהנתבע התכוון להפנות אותם אל אדם אחד נוסף על נפגע לפחות, ושהדברים אכן הגיעו לאדם אחד נוסף לפחות.

 

סוגי תביעות לשון הרע

כאשר מתקיימת עילה, כמפורט לעיל, לתביעת לשון הרע, ישנן שתי אפשרויות תביעה אזרחיות עיקריות. האפשרות הראשונה דומה לכל תביעה נזיקית רגילה – תביעה עם הוכחת נזק.

במסגרת תביעה כזו יהיה על התובע להוכיח שהנתבע אכן פרסם לשון הרע בגנותו, שנגרם לו נזק, ושיש קשר בין הלשון הרע לנזק.

הסוג השני של התביעה האזרחית הוא תביעה ללא הוכחת נזק. כלומר, על מנת לזכות בפיצוי במסגרת תביעה שכזאת כל שעל התובע להוכיח הוא שהנתבע אכן פרסם את הלשון הרע. עם זאת, מסגרת הפיצוי האפשרי במסגרת תביעה כזו היא מוגבלת.

 

תפקידו של עורך דין לשון הרע בתל אביב

תביעת לשון הרע היא מטבעה תביעה מורכבת, בעלת הסתעפויות בחירה רבות, שיש לבצע אותן בצורה מושכלת. בהתאם לכך, גם תפקידו של עורך דין לשון הרע הוא מורכב ומסועף, ומשתנה בהתאם לנסיבות התביעה. להלן נביא את התפקידים העיקריים:

תפקיד ראשון: זיהוי הפגיעה

התפקיד הראשון של עורך דין לשון הרע הוא לזהות האם אכן היה לשון הרע בנסיבות שהוצגו בפניו. אנשים שאינם בעלי הידע המקצועי שיש לעורך דין המתעסק בנושא לא תמיד ידעו לזהות את קיומו של דבר לשון הרע, ולעיתים גם יחשבו שישנה עילת תביעה בלשון הרע היכן שאין בכך ממש.

אפשרות הזיהוי הזאת היא קריטית כמובן לבחירת דרכי הפעולה בהמשך, ועל מנת לצלוח אותה בהצלחה יש צורך בהיכרות עם דיני לשון הרע על בוריים, הן החקיקה בנושא והן הפסיקה.

 

תפקיד שני: ניסיון לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט

התפקיד המרכזי השני של עורך דין לשון הרע הוא, על פי רצונו של לקוחו כמובן, לנסות להגיע לפשרה עם הפוגע מחוץ לכותלי בית המשפט.

הדבר נצרך במיוחד בתביעות לשון הרע, מכיוון שלעיתים מדובר בנושאים רגישים, בהם יש אינטרס ברור לנפגע שלא לפרסמם בפני אנשים נוספים, ובטח שלא לקיים דיון פומבי בהם.

לפשרה כזאת יתרונות רבים, ובהם כמובן חיסכון של זמן שיפוטי ארוך ויקר, אך אין לחתור אליה בכל מחיר. ההחלטה האם פשרה כזו או אחרת היא אכן משתלמת ללקוח או לא, דורשת גם היא מיומנות וניסיון רב של עורך דין מומחה.

 

תפקיד שלישי: בחירה באסטרטגיית פעולה

כאמור לעיל, בתביעת לשון הרע ישנן אפשרויות פעולה מגוונות ושונות, וזאת עוד מבלי להזכיר את ההליך הפלילי שניתן לנהל בגין פגיעה שכזו.

הבחירה בין האפשרויות השונות היא בחירה אסטרטגית, הדורשת שיקול דעת וחוש שיפוטי. כמובן שעורך הדין לא יחליט זאת לבד, ללא התייעצות עם לקוחו, אך בהחלט כדאי להקשיב בנושא הזה לבעל הניסיון.

אחרי הכול, בחירה מוטעית בשלב הזה עשויה להכריע את גורלה של התביעה כולה.

 

תפקיד רביעי: ייצוג בבית המשפט

התפקיד הרביעי הוא אולי התפקיד הברור ביותר – ייצוג בבית המשפט. בשלב זה יהיה על עורך הדין לייצג כראוי את טענותיו של לקוחו, להוכיח את עילות התביעה, ולערער את ניסיונות התובע להציג הגנות שונות.

בנוסף למהות, יהיה על עורך הדין לדאוג גם לפן הפרוצדורלי, שהוא לא פחות חשוב. פן זה כולל בתוכו הגשת כתב טענות בזמן, הגעה בזמן לדיונים, הכנת המסמכים הדרושים, ועוד ועוד.

 

סיכום

שאלת הייצוג המשפטי בתביעת לשון היא שאלה קריטית להצלחתו של ההליך, שכן, כפי שהוצג לעיל, לעורך הדין תפקיד חשוב במיוחד בתביעות כאלו.

בחירה בעורך דין שאינו מיומן בתביעות לשון הרע דווקא עשויה להתגלות כטעות חמורה, שיש בה כדי להכשיל את התביעה כולה.

אז אל תתפשרו על הייצוג המשפטי, גם לכם מגיע להצליח להוציא את האמת לגביכם לאור, ולתקן את הפגיעה שנגרמה לשמכם הטוב.

מחפשים עורך דין לשון הרע בתל אביב? פנו לעו"ד יוני לוי, עורך דין לשון הרע מומחה.

משרדינו נמצאים במגדל מידטאון, קומה 39, דרך מנחם בגין 144, תל אביב.

 

עורך דין לשון הרע בתל אביב
עורך דין לשון הרע בתל אביב

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader