ליווי פרויקטים במקרקעין על ידי עורך דין

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

פרויקטים בתחום המקרקעין יכולים להיות קטנים, כמו בניית בית צמוד קרקע פרטי או רחבים ומשמעותיים כמו בניית פרויקט מגורים או מתחם מסחרי. בכל אחד מהמקרים הללו היזם של הפרויקט זקוק לליווי צמוד של עו"ד המתמחה בפרויקטים במקרקעין וזאת בכדי לאפשר הליך בנייה חלק, מהיר ויעיל. מה צריך לדעת על ליווי פרויקטים במקרקעין על ידי עורך דין? ומהו השלב הנכון לפנות לעו"ד?

 

המשמעות של פרויקט נדל"ן

כל פרויקט בתחום המקרקעין נחשב לפרויקט משמעותי וגדול שדורש משאבים רבים, קבלת אישורים מתאימים, בירוקרטיות רבות וגם שנים של עבודה קשה עד לקבלת הרווחים על העבודה הקשה. פרויקט נדל"ן מתחיל עוד בשלב קבלת ההחלטה ובחירת הקרקע הרצויה והוא מסתיים שנים רבות לאחר מסירת הנכסים או השכרתם.

 

עוד מההתחלה – מהו תפקידו של עו"ד בליווי פרויקטים בתחום המקרקעין?

ליווי של פרויקט נדל"ן מתחיל בשלב בחירת הקרקע הרצויה. במקרים רבים פרויקט מקרקעין מתחיל עוד בטרם הסתיים הליך הפשרת הקרקע. עו"ד המתמחה בליווי פרויקטים במקרקעין עתיד ללוות את הפרויקט החל מהניסיון להאיץ את הפשרת הקרקע ועד להעברת הנכסים ללקוחות או השכרתם.

בטרם הבנייה

בשלב שטרם התחלת הבנייה לעו"ד ישנם תפקידים רבים מאוד בכל הנוגע לרכישת הקרקע, תכנון מיסוי נכון, קבלת היתרי בנייה ובחינה של התאמת ההיתר לתכנון ולביצוע בסופו של דבר. כמו כן, עו"ד ילווה את היזם בפגישות ודיונים מול מינהל מקרקעי ישראל, הרשות המקומית ורשויות המס ומשרדי הממשלה הרלוונטיים.

 

בשלבי הבנייה

שלבי הבנייה כוללים בתוכם התאמה של הסכמים וחוזים מול קבלני משנה וספקים. כמו כן, מדובר בשלב בו ייתכנו תלונות מצד תושבים או מצד הרשויות. על עו"ד לבדוק תלונות אלו ולטפל בסגירתם באופן שקט וללא פגיעה בעבודות הבנייה.

 

מכירה או השכרה

במקביל לשלבי הבנייה מתחיל שלב מכירת או השכרת הנכסים (בהתאם לסוג הנכס ולתכנון העסקי). בשלב זה ישנו ליווי של הקבלן אל מול הלקוחות העתידיים, עריכת חוזי מכר, בחינה של הערות הלקוחות והתאמה של החוזים.

 

טופס 4, אכלוס ומה שביניהם

בשלב האחרון יידרש עו"ד להליך הבירוקרטי שבאכלוס הנכס, החל מקבלת טופס 4 ועד להעברת הזכויות על הנכס לרוכשים.

 

מיהם הגופים שמולם יש להתנהל בעת ליווי פרויקטים במקרקעין ע"י עו"ד?

לאורך כל תהליך ליווי פרויקט הנדל"ן, עו"ד צפוי לפעול אל מול הרשויות המקומיות, משרדי ממשלה, מינהל מקרקעי ישראל וכן מול לקוחות, ספקים וקבלני משנה.

 

הליווי השגרתי אל מול ליווי במקרים מיוחדים

אל מול הליווי השגרתי והמתוכנן של הפרויקט שכולל תכנוני מס, ליווי בביצוע עסקאות, רישום בגופים הרשמיים ועריכת חוזים מול ספקים ולקוחות קיים גם ליווי במקרים מיוחדים. לדוגמה, במקרה בו אדם נפצע בעת היותו בשטח או בסביבת אזור הבנייה. או במקרים בהם נטען כי ישנה חריגה מהיתרי הבנייה. גם במקרים אלו עו"ד ליווי פרויקטים בתחום הנדל"ן נדרש לפעול ולטפל בסוגייה. חשוב לוודא שגם במקרים אלו הטיפול נעשה על ידי עו"ד אשר מכיר את הפרויקט ואת הנפשות הקשורות אליו.

 

מיסוי, תכנון ומה שביניהם

ליווי מקצועי של פרויקט נדל"ן אינו כולל רק את הפן המשפטי. הליווי כולל גם תכנון של תשלומי מיסוי, לקבלת עלויות מיסוי נמוכות כמה שניתן. תכנון של הבנייה עצמה והתאמת התכנון להיתרי הבנייה.

 

איך בוחרים עו"ד נכון?

בכדי לבחור עו"ד לצורך ליווי פרויקט בתחום המקרקעין חשוב לבחור בעו"ד מקצועי, המתמחה בתחום ובעל ניסיון רחב ורב שנים בתחום. כמו כן, חשוב מאוד לקבל המלצות חמות (ניתן גם באמצעות האינטרנט) ולוודא כי עו"ד זמין לכם לאורך כל הפרויקט.

 

ליווי פרויקטים במקרקעין על ידי עורך דין
ליווי פרויקטים במקרקעין על ידי עורך דין

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader