חוזה נדל"ן – 6 דגשים חשובים

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

טרם תיגשו לחתום על חוזה נדל"ן, לא משנה אם אתם הקונים או המוכרים בעסקה, כדאי שתבדקו בהקשר חוזה נדל"ן – 6 דגשים חשובים אשר ישמרו עליכם בעסקה וימנעו מצבים שלא תרצו להגיע אליהם בהמשך. חוזה נדל"ן מעצם היותו סובב סביב כסף וערך רב ועל כן יש לקחת אותו ברצינות יתרה, באופן כללי, אל תבחרו לעשות את כול הליך החתימה לבדכם ווודאו שיש אתכם איש מקצוע עורך דין מהתחום.

 

מה נחשב חוזה נדל"ן?

חוזה נדל"ן הוא כול חוזה אשר נושאו הוא נכס נדל"ן כלשהוא, רלוונטי לכול חוזה נדל"ן  – 6 דגשים חשובים אשר באים לידי ביטוי בדרך כזאת או אחרת שיסייעו לכם להימנע מאי הבנות ופערים בהמשך ההליך לאחר החתימה והעברת הבעלות.

  • חוזה שכירות – חוזה בין בעל דירה או נכס לבין שוכרים, החוזה מפרט את תנאי ההשכרה.
  • חוזה מכירה וקנייה – חוזה בין בעל דירה או נכס לבין אדם אשר קונה ממנו את הנכס, מפרט את תנאי המכירה, בהקשר חוזה נדל"ן – 6 דגשים חשובים גם לחוזה שנושאו הוא שכירות.

 

חוזה נדל"ן – 6 דגשים חשובים

כעת נעבור על חוזה נדל"ן – 6 דגשים חשובים. שימו לב לאמץ עליכם כול דגש כך שיהיה מותאם אליכם. אם הוא אינו קשור לחוזה שלכם נסו לגזור ממנו משמעות אשר כן תקדם את החוזה שלכם על מנת שבאמת תחתמו על חוזה כמה שיותר מיטבי עבורכם וגם עבור הצד השני בעסקה.

 

כללו את המיטלטלין של הנכס

פעמים רבות אנשים רואים במעמד החתימה כמכירה או השכרה של הנכס אך קל לשכוח שבתוך הכנס עשוי להיות מיטלטלין אשר גם בדברו יש להחליט. ניתן לבחור למכור את המיטלטלין ביחד עם הנכס או במכרה של השכרה להשאיר אותו לדיירים הנכנסים. באם אין בכוונת הבעלים להעביר גם את המיטלטלין והוא רוצה לשמור זאת לעצמו, וודאו שבחוזה ישנה התייחסות לפינוי כול הדברים.

 

מקדמה במעמד החתימה

אם הגעתם למעמד החתימה אחרי ששני הצדדים הסכימו על תוכן החוזה וכול שנותר הוא לחתום ולהעביר את הכסף, אתם עוד לא יודעים מי באמת הצד השני העומד מולכם ועל כן, מקובל ולכן תדרשו זאת, שהקונה יגיע עם מקדמה למעמד החתימה. זאת יכול להיות תשלום של חודשיים ראשונים של שכר דירה או מקדמה על קניית הנכס, אך בכול מקרה, חשוב להסכים על כך מראש ולציין זאת בחוזה במידת הצורך.

 

כללו הצהרה מבעל הנכס

כאשר בעל הכנס מוכר את הנכס שלו או משכיר אותו לדיירים, עורך הדין שלו לא באמת מכיר את הנכס מספיק לעומק ויכול להיות שיתעוררו בעיות בעתיד אשר המוכר מסתיר או מייפה. על כן, מומלץ לכלול בחוזה נדל"ן הצהרה מצד המוכר של מצב הנכס כך שלא יהיה ניתן להאשים את השוכרים בעתיד בפגם וגם לא יהיה ניתן לקבל תלונה מצד הקונים על דבר שלא יודעים אם המוכר הצהיר על כך בחוזה.

 

כלילת סעיפי פיצוי

חוזה הנדל"ן הוא בסופו של דבר הסכם אשר עתיד להסביר כיצד מערכת היחסים בין הקונה למוכר תתנהל כול מצבי קיצון בהם ההסכם הבסיסי לא יכובד. כחלק מכך, כדאי לכלול בחוזה סעיפי פיצוי אשר מגדירים מה יקרה במקרה בו אחד מהצדדים לא יפעל כמו בהסכם לדוגמא מקרה בו השוכרים לא ישלמו בזמן, או הקונה לא יעביר את המקדמה. סעיפי הפיצוי בתוך חוזה נדל"ן – 6 דגשים חשובים נועדו להגן עליכם במקרה ולא עניתם על כול הדגשים.

 

דאגו לשמור מסמכים מהליך החתימה

כאשר אתם מוכרים את הנכס שלכם החוזה אשר אתם והקונה תחתמו עליו הוא כנראה המסמך החשוב ביותר מהליך זה, אך כאשר הוא לא היחיד. ישנם מסמכים נוספים אשר עשויים להיות רלוונטיים אליכם בעתיד גם אם הם כעת נראים חסרי חשיבות. הליך המכירה חייב להיות מסודר ככול האפשר, גם כהכנה למקרה קיצוני שיבוא לרעתכם בעתיד ועל כן, שמרו על כול המסמכים ותייקו אותם במקום שתזכרו שהם שם. אין לדעת מה צופן העתיד!

 

לא חותמים בלי עורך דין מקרקעין

אם בדרך כלשהיא הגעתם לעסקת נדל"ן ועוד אין לכם עורך דין שמלווה אתכם או שהסתכל על החוזה שלכם, דחו את מעמד החתימה וודאו שעורך דין עובר על החוזה שלכם. מבין כול חוזה נדל"ן – 6 דגשים חשובים אין ספק שמדובר בדגש החשוב ביותר.

  • ניסיון – גם אם החוזה כתוב בשפה ברורה ואתם מבינים האם אתם יוצאים מורווחים מהחוזה או לא, עורך דין בעל ניסיון מכיר הרבה יותר פרצות או דברים בחוזי נדל"ן אשר כדאי לשים לב אליהם ואתם פשוט לא רוצים לעבור את התהליך הזה בלעדיו.
  • סמכות – לעיתים ישנם הליכים בהליך החתימה אשר לעורך דין יש יותר סמכויות בו, או שהחתימה שלו בעלת כוח רב יותר למקרים שעשויים להתרחש בעתיד.
  • ניהול דיון מקצועי – סביר מאוד כי הצד השני בעסקה גם כן ייעזר בעורך דין ואתם ממש לא רוצים למצוא את עצמכם מתווכחים עם עורך דין אחר שמבין יותר מכם.
  • הוספת דגשים חשובים – בהליך חוזה נדל"ן – 6 דגשים חשובים שפורטו לעיל אך כמובן שיש עוד דגשים רבים שכדאי לוודא שיש בחוזה ובהליך באופן כללי וזאת יעשה עבורכם רק עורך דין שמתמחה בתחום וראה כבר כמה תיקי נדל"ן במהלך הקריירה שלו.

 

חוזה נדל"ן סובב סביב נכס שהוא בעל ערך גדול ומשמעותי ולכן יש להתייחס אליו ברצינות יתרה. כאשר מתייחסים בהליך חוזה נדל"ן – 6 דגשים חשובים שימנעו מצב של הפסד אינטרסים בעתיד או פער שהיה ניתן למנוע מראש טרם החתימה על החוזה, עוד בשלב ניסוחו. באם אתם הליך מכירה, קנייה, שכירות או כול דבר הקשור בהליכי חוזה נדל"ן, התייעצו עם עורך דין.

חוזה נדל''ן – 6 דגשים חשובים
חוזה נדל"ן – 6 דגשים חשובים

חוזה נדל"ן הוא כול חוזה בין בעל נכס לבין אדם אחר בהקשר הנכס, זאת יכול להיות חוזה שכירות בין בעל דירה לבין שוכרים אשר נכנסים לגור בדירה ומשלמים לו בכול חודש בגינה, או כאשר בעל נכס מוכר את הנכס לגמרי לאדם אחר והם חותמים על חוזה להסדרת העסקה.

חוזה הוא מעצם היותו מסמך אשר עורכי דין מנסחים וגם מוודאים שהוא משרת את האינטרסים של הלקוח שלהם, לא משנה מה הצד בעסקה. בנוסף, לעורכי דין, לעומת קוני ומוכרי נדל"ן, יש ניסיון מקצועי רב שנים בחוזים מסוג זה כך שהם יוכלו למצות את החוזה.

סעיף הפיצויים הוא סעיף חשוב בתוך חוזה נדל"ן אשר מעגן מצב בו אחד מהצדדים מפר את ההסכם או מפר חלק ממנו, לדוגמא איחור בתשלום שכר דירה. הסעיף מפרט מה יקרה בעבור כול אחד מהצדדים במקרים אפשריים.

בהליך החוזה לא נמצאת רק החתימה עצמה אלא הליך ארוך של ניסוח ותיקון של החוזה על מנת ששני הצדדים יסכימו עליו וירגישו שהוא משרת את האינטרסים שלהם.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader