מהי חשיבותו ומהם תפקידיו של עורך דין נדלן?

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

מלווה ומייצג, מספק ידע נרחב, מבצע עבורכם בדיקות חשובות וגם מונע מכם לבצע טעויות. ואלו הם רק קצה החוט כאשר מדובר בתפקידיו הרבים של עורך דין נדל"ן. אז 

 

נכס נדל'ני הוא פסגת השאיפות של כולנו

נכס נדל"ני הוא פסגת שאיפותיו של כל אדם שמעוניין להגיע לנחלה המתאימה ולדעת שיש פרי לעמלו מבחינה כלכלית לאורך השנים. אבל גם אם יגעתם ומצאתם את הנכס המתאים, עליכם לבצע כל בירור יסודי שניתן על מנת לדעת שאתם מבצעים את העסקה הנכונה ובהתאם לחוק.

בישראל כמו בישראל, רובנו מאמינים שנצליח זאת לבדנו. האמביציה, התעוזה וגם החשש מ"לצאת פראיירים" מניע רבים בענף הנדל"ן לפעול לבדם ללא סיוע מקצועי ולחסוך גם את שכר הטרחה.

אלא שבפועל, מרבית העסקאות שמתפוצצות או שעולות בסופו של דבר ביוקר ובעוגמת נפש חמורה הן דווקא אלו שעורך הדין לא היה שותף להן. לו היה מעורב בהן עורך דין, סביר שהיה מזהה מבעוד מועד את העסקה הבלתי בריאה ומנתב אותה למקום מוצלח יותר, או ממליץ להסתייג ממנה.

עורך דין נדל"ן הוא הכתובת המהימנה ביותר לעסקאות מהסוג הזה, שיודע מה ואיך לבדוק ולוודא כדי לכוון אתכם לקבלת ההחלטות המתאימה ביותר. שירותי עורך הדין מגוונים מאוד וכוללים ניסוח ומעבר על חוזי מכר, מיסוי מקרקעין, ניהול נכסים, עריכת חוזי שכירויות, ייצוג משפטי מול רשויות ובערכאות משפטיות ועוד.

מלבד לפעולות המרכזיות הללו, עורך הדין מלווה את תהליך העסקה על כל שלביו תוך שהוא דואג לאינטרסים האישיים של הלקוח שלו ומצמצם את כל הקונפליקטים שעלולים להיווצר בדרך.

 

אילו עסקאות נדל"ן ניתן לבצע בעזרת עו"ד?

עסקאות בתחום הנדל"ן מוגדרות ככל הפעולות שמתבצעות לטובת קנייה או מכירה של מבנים וקרקעות, בין אם לטובת מגורים ובין אם לצרכים תעשייתיים ומסחריים. עורך הדין בדיני מקרקעין מתפקד ככנפי העסקה ודואג למענה הטוב ביותר לאינטרסים הפרטיים של הלקוח שלו. עליו לדאוג להובלת התהליך עד להשלמתו תוך כדי שמירה מלאה על כל הזכויות.

 

טיפול בבלתי צפוי

עסקאות הנדל"ן מלוות בתהליכים בירוקרטיים מורכבים הדורשים בקיאות ומיומנות רבה, יחד עם היערכות כלכלית לכל ההוצאות. עורך דין נדל"ן מסייע בהיערכות נכונה לצד כל האלמנטים שנדרשים כדי להשלים את העסקה בהצלחה.

ועם זאת, לא כל הרוכשים מכירים בחשיבותו ותפקידיו של עורך הדין. לא פעם קורה שאנשים מקדמים לשלב המשא ומתן לבדם ומבלי שקיבלו התייעצות משפטית מתאימה או בכלל ייצוג וליווי שמתאימים לתהליך.

במצבים אלו כאשר מתגלות בעיות שצצות לכאורה באופן בלתי צפוי, כמו צורך בהשלמת בירוקרטיה או תשלום הוצאות נוספות, הקונים מנסים לתמרן בעצמם על ידי נטילת הלוואות או גרוע מכך – קבלת החלטות שמובילות לתשלומי עתק שלא לצורך, לבזבוז של זמן יקר מפז ולעוגמת נפש שעלולה לגרוע מהעסקה עד כדי ביטולה.

 

טיפול בשכירויות מטעם עורך דין נדל"ן

אדם שמשכיר או שוכר דירה נדרש לחתום על חוזה סטנדרטי לעניין השכירות. מדובר בסוג העסקאות המהיר והנפוץ ביותר, כך שלעתים קרובות הוא מתנהל עצמאית ללא צד שלישי מקצועי כמו עורך דין נדל"ן.

ועם זאת, רוב החוזים הם סטנדרטיים על אף רגישות התחום והמאפיינים הייחודיים לכל נכס. ולכן המלצת עורכי דין היא להימנע משימוש בחוזים שנפוצים ברשת ולנסח חוזה מתאים באמצעות עורך דין, שישקף את כל הצרכים והאינטרסים.

סוגיה נוספת לעניין השכירויות היא כאשר יש בעיה עם קבלת התשלום או הפינוי של שוכר מהנכס. מדובר בסיטואציות מורכבות ועתירות השלכות משפטיות שנכללות בחוק והפסיקה, כך שכל טעות מצידו של המשכיר תהיה לרעתו.

במקרים אלו ההמלצה היא להימנע מלפנות לעורך דין רק אם וכאשר המצב יוצא משליטה, אלא להקדים תרופה למכה ולקבל ייעוץ שיגן על בעלי הנכס יחד עם הבאת הסוגיה לפתרון יעיל.

 

עורך דין נדל"ן לבדיקת התב"ע וההיבט התכנוני

מלבד בדיקת הבעלות והזכויות הקנייניות של הנכס, עורך דין הנדל"ן מחויב לבדוק באופן מקיף ויסודי את כל ההיבטים התכנוניים ולוודא שהנכס איננו כולל חריגות, שיש לו היתר בניה ושאין כנגדו צווים כמו צו הריסה למשל.

בדיקת ההיבט התכנוני היא אחת הפעולות החשובות ביותר בשירות המשפטי של עורך הדין, משום שהיא מאפשרת לקבל את הידע המתאים בנוגע לעסקה ולהימנע מתקלות ובעיות שייגרמו מגילוי מאוחר ומזיק. עורך הדין נדרש לבדוק גם את טיבם של פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, קרי פינוי-בינוי ותמ"אות שבהם יש לפקח מקרוב על פעולותיו של הקבלן ולוודא שלא נגרמות תקלות משפטיות.

 

עורך דין נדל"ן מייעץ ומטפל גם בהיבטי מיסוי

כידוע, תחום הנדל"ן מכיל שורה של חיובי מס שהקונה או המוכר נדרשים לשלם במסגרת כל פעולה נדל"נית. העורך הדין בהקשר הזה אמור לספק מידע וייעוץ שיצמצמו את חבות המס במידת האפשר ובהינתן נתונים מתאימים ובכך יחסכו כספים משמעותיים וגם יקצרו הליכים בירוקרטיים שונים. במקרים מסוימים, יהיה ניתן אפילו לנצל הקלות ופטורי מס שונים כדי להימנע לחלוטין מתשלום.

 

חשיבותו ותפקידיו של עו"ד נדל"ן בבית המשפט

ישנן סוגיות בעולם המקרקעין והנדל"ן שמחייבות בייצוג משפטי. סכסוכים ומחלוקות שעל הפרק ושמוגשים להכרעת בית המשפט, לא תמיד יזכו לאיזון הוגן, גם אם אותו צד במשפט מאמין בלב שלם שהצדק איתו. עורך הדין מלווה את התיק לכל ההליך המשפטי, מייצג את הלקוח ומשמיע את נסיבותיו והאינטרסים שלו, דואג להם ושואף להשיג את התוצאה המשפטית הטובה ביותר.

הייצוג נדרש בשורה נרחבת של מקרים, להלן רשימה חלקית:

  • הפרת חוזה שכירות
  • פינוי משיגי גבול ופולשים מהדירה
  • פינוי שוכרים מהדירה
  • פינוי של דייר מוגן מהדירה
  • סכסוכי שכנים
  • מחלוקות מול עירייה או מועצה מקומית
  • פירוק שותפויות במקרקעין
  • ערעור על פעולותיה או מנגנוני קבלת החלטותיה של וועדת תכנון מחוזית
  • ועוד

 

לסיכום,

עסקאות בעולם הנדל"ן נחשבות לעניין גדול ומהותי. זהו מסלול מורכב הכולל שלבים רבים בדרך, כך שהוא דורש סבלנות ואורך רוח רבים, לצד אמון מוגבר בעורך הדין הפועל עבורכם. לאורך המסלול ישנם שלבים משפטיים רבים בדרך ואותם חשוב לעבור באמצעותו ובעזרתו של עורך דין נדל"ן מקצועי ומיומן ביותר.

חשוב להבין שבלעדי הסיוע המשפטי והמקצועי, כל פעולה שתתבצע לעניין הזכויות או אפשרויות הנכס תהיה כרוכה ברמת סיכון משמעותית ואפילו חשופה להשלכות שלא הייתם רוצים לגלות שהתקיימו בהמשך הדרך. מאחר ועסקאות אלו כרוכות מטבען בסכומים משמעותיים ובלחצים רבים, חשוב שעורך הדין יספק לכם אינפורמציה ויפעל עבורכם בדרך שמאפשרת ראש שק ושקט נפשי.

מומלץ לחפש עורך דין נדל"ן שאתם סומכים עליו באופן אישי ומזהים את היכולות המקצועיות שלו בדרך שמניחה את הדעת. עורך דין כזה בוודאי יצליח לייצג כראוי את האינטרסים שלכם בכל שלב ולהביא להשלמתה של העסקה בצורה מוצלחת.

אם אתם מעוניינים בייצוג משפטי מקצועי וראוי מהשורה הראשונה, עורך הדין יוני לוי לרשותכם בכל סוגיה שנוגעת לנדל"ן, מקרקעין ומיסוי מקרקעין. לתיאום פגישת התייעצות ללא כל התחייבות צרו קשר ואנו נחזור אליכם בהקדם. 

מהי חשיבותו ומהם תפקידיו של עורך דין נדל''ן
מהי חשיבותו ומהם תפקידיו של עורך דין נדל"ן

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader