עורך דין מכירת דירה בהרצליה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

כלל ידוע הוא שבכל עסקה של מכר מקרקעין ונדל"ן מומלץ להצטייד בסיוע משפטי. אך כלל פחות ידוע הוא איך בוחרים את הסיוע המשפטי. אז איך ניתן לדעת איזה עורך דין מכירת דירה בהרצליה, ובכלל, הכי מתאים לתפקיד? על כל זאת ועוד במאמר שלפניכם. 

 

מכירת דירה: הצד המשפטי

על מנת להבין את חשיבותה של בחירה נכונה בעורך הדין שילווה את במוכר בעסקת המכירה, יש להקדים מספר מילים בדבר הצד המשפטי של עסקה כזו.

רבים הם הטועים לחשוב שמכירת דירה היא אירוע עסקי בלבד, כזה בו תמורות עוברות מיד ליד, מן היד האחת דירה ומן היד השנייה כסף. למעשה, אירוע מכירת דירה הוא לא פחות משפטי מעסקי, והפנים המשפטיים בו שונים, מגוונים, ומערבים תחומי משפט אזרחי רבים.

הצד המשפטי מתחיל כבר בשלב חיפוש הרוכשים וקיומו של משא ומתן איתם, ממשיך בניסוחו של החוזה, ונגמר לבסוף רק עם העברת הבעלות הסופית על הדירה.

לולא מתן כובד ראש משמעותי לצד המשפטי של עסקה כזו עשויה העסקה כולה ליפול לטמיון, דבר שיגרום לעוגמת נפש גדולה לכל המעורבים בה. על כן חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין מכירת דירה, וחשוב להעניק מחשבה רצינית לבחירה בו.

 

כיצד לבחור עורך דין מכירת דירה?

ישנם מספר קריטריונים עיקריים שיש להתחשב בהם בבחירה של עורך דין לצורך ליווי עסקה של מכירת דירה, נפרט להלן את העיקריים שבהם:

 

קריטריון ראשון: ידע ומקצועיות

הקריטריון הראשון קשור כמובן בתחום הידע של עורך הדין. לא כל אדם בעל הסכמה לשמש כעורך דין מאת הלשכה יכול ללוות עסקה של מכר דירה בהצלחה. לשם כך דרוש ידע ספציפי בתחומי התמחות מסוימים.

מכירת דירה היא אירוע הכולל בתוכו תחומי ידע משפטיים אזרחיים שונים, על כן לעורך דין מכירת דירה צריכה להיות התמחות ספציפית בכל ענפי המשפט הבאים: מקרקעין, נדל"ן, מיסוי מקרקעין וחוזים.

עורך דין שחסר את אחד מתחומי הידע הללו עשוי להיות לא מתאים לביצוע העבודה הדרושה, ובכך להותיר את הלקוח בפני שוקת שבורה.

 

קריטריון שני: ניסיון

הידע הוא חשוב מאוד, אך לא פחות חשוב מכך הוא הניסיון, ההבנה כיצד הידע מיושם במציאות. בבואנו לבחור עורך דין לצורך ליווי משפטי במכירת דירה יש לבחור באחד שיש לו ניסיון בליווי של עסקאות דומות קודמות.

אחרי הכול, לא כדאי לגלות בסופו של דבר שעורך הדין התנסה על חשבונכם, ושהתוצאות נראות בהתאם.

 

קריטריון שלישי: מיומנות משא ומתן

עוד קריטריון חשוב שיש לשקול ולבדוק לפני שכירת שירותיו של עורך הדין הוא המיומנות שלו במשא ומתן, שכן לעיתים זהו אחד מהתפקידים העיקריים שעליו לעשות עבור הלקוח.

לא כל עורך דין הוא בהכרח מיומן במשאים ובמתנים, ודרוש לשם כך עורך דין שבנוסף לחוש המשפטי, הוא גם בעל חוש עסקי מפותח.

 

קריטריון רביעי: יחסי אנוש

הליך מכירת דירה הוא הליך שעשוי להימשך זמן רב, וזאת בשל טבעם של ההליכים הבירוקרטיים הקשורים בו. בכל הזמן הזה הלקוח ועורך הדין מנהלים קשר רציף, המבוסס על יחסי אמון.

שכירתו של עורך דין שיחסי האנוש שלו לא טובים, וכתוצאה מכך הלקוח לא מרגיש איתו בנוח, עלולה להוביל, במקרה הרע, למצב בו רצונותיו של הלקוח לא באמת באים לידי ביטוי בעסקה הסופית, ובמקרה הטוב יותר – לאי נעימות מתמשכת בהליך כולו.

יחסי האנוש של עורך הדין יכולים להוות יתרון גם בקריטריון השלישי שהוזכר לעיל, מיומנות משא ומתן. אחרי הכול, אנשים שיודעים להתחבר לאנשים אחרים הם בדרך כלל גם מוצלחים יותר בניהול משא ומתן.

 

קריטריון חמישי או: עורך דין מכירת דירה בהרצליה

לקריטריון החמישי החלטנו להקדיש סעיף נפרד, והוא קריטריון הקרבה הגיאוגרפית. ישנו יתרון משמעותי בשכירת שירותיו של עורך דין אזורי לצורך ליוויה של עסקת מכירת דירה.

היתרון מתבטא כמובן בראש ובראשונה בחיסכון של נסיעות לשני הצדדים, ובהתאם לכך בצמצום הטרחה שכרוכה בהליך.

יתרון משמעותי נוסף לעורך דין מקומי הוא ההיכרות שלו עם הסביבה, הן העסקית והן המשפטית בירוקרטית. ההיכרות עם הסביבה העסקית מאפשרת לו לדעת טוב יותר האם העסקה המוצעת אכן משתלמת ללקוחו, שכן הוא ליווה עסקאות דומות באזור זה לא מכבר.

ההיכרות עם הסביבה המשפטית בירוקרטית, כלומר עם רשויות החוק השונות באזור, מאפשרת לעורך הדין לנהל את כל הדרוש מולן בצורה טובה ובטוחה ביותר, ללא סיבוכים מיותרים.

עם זאת, שיקול הקרבה הגיאוגרפית הוא אינו שיקול בינארי, הוא אינו שחור ולבן. אפשר להתפשר מעט על הקרבה, וזאת בתמורה להבטחתם של הקריטריונים האחרים שהוצגו לעיל.

כך למשל אם הדירה שעומדת למכירה שוכנת בהרצליה, רצוי להרחיב את רדיוס החיפושים לאזור המרכז כולו, ובכך לאפשר לעצמכם השוואה אמיתית בין עורכי הדין השונים.

מחפשים עורך דין מכירת דירה בהרצליה? פנו לעו"ד יוני לוי, עורך דין מקרקעין ונדל"ן מומחה.

עורך דין מכירת דירה בהרצליה
עורך דין מכירת דירה בהרצליה

 

מעוניין למכור דירה? להתיעצות וליווי השאר פרטים כאן.

ברשותך אני רוצה לעבור איתך על מספר פרטים כדי שנוכל לבדוק התאמה לשירות:
מעולה! שנקבע פגישה?

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader