עורך דין מכירת דירה במרכז

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

שאלת שכירתו של עורך דין מכירת דירה במרכז, ובכלל, תמיד מלווה בחשש מפני גובה שכר הטרחה. אנחנו כאן כדי להפיג את החששות הללו, וכדי להוכיח לכם שבסופו של דבר מדובר בסכום נמוך ביותר ביחס לתמורה המתקבלת.

 

שירותיו המשפטיים של עורך דין מכירת דירה

על מנת להבין כיצד תשלום שכר הטרחה שדורש עורך הדין שווה לתמורה המתקבלת, יש להקדיש קודם כל מספר מילים בדבר שירותיו המשפטיים של עורך דין מכירת דירה.

תפקידו של עורך דין המלווה הליך של מכירת דירה הוא לטפל בכל ההיבטים המשפטיים של העסקה, היבטים שאינם מובטלים כלל.

היבטים אלו מתבטאים כבר בראשיתו של ההליך, עם הצורך לבצע בדיקות מקדימות שונות, ממשיכים בניהולו של המשא ומתן ובניסוחו של החוזה, ומסתיימים לבסוף רק עם השלמתה של העסקה ברישום בטאבו.

כל הצדדים המשפטיים הללו של עסקת מכירה דירה הם צדדים קריטיים למימושה של העסקה. בהתאם למידת חשיבותם, כך גם מידת המקצועיות הנדרשת על מנת לבצעם כראוי, מידת מקצועיות שיש רק לעורך דין מקרקעין ונדל"ן מנוסה.

אם כן, ניתן להבין כי השירותים המשפטיים שנותן עורך הדין בעת ליוויה של עסקת מכירת דירה הם חשובים במיוחד, בוודאי לא פחות משירותיהם של בעלי מקצוע אחרים הנדרשים לשם השלמתה של העסקה, כמו מתווך למשל, שגם להם משלמים את שכרם כראוי.

 

שכר הטרחה של עורך דין מכירת דירה

שכר הטרחה שגובה עורך דין עבור ליוויה של עסקת מכירת דירה, ביחס לבעלי מקצוע אחרים וביחס לתועלת שצומחת משירותיו, איננו גבוה.

על פי המלצתה של לשכת עורכי הדין, המלצה שאכן רוב עורכי הדין בשוק נשמעים לה, שכר הטרחה שיש לגבות על ייצוג בעסקת מכירת דירה עומד על 0.5%-1.5% משווי העסקה, לא כולל מע"מ.

אופן חישוב שכר הטרחה הזה, כאחוזים מתוך שוויה הסופי של העסקה, הוא מרגיע במובן נוסף – אין צורך שיהיה ברשותו של המוכר סכום כסף כזה כבר בתחילתו של ההליך על מנת לשכור את שירותיו של עורך הדין, והתשלום ייעשה רק לאחר שהעסקה תתבצע, בזמן בו ממילא יהיה בידיו של המוכר את סכום הכסף הנדרש לתשלום שכר הטרחה.

יתרון נוסף לחישובו של שכר הטרחה באחוזים מתוך שוויה של העסקה עבור המוכר, הוא שכך יש לעורך הדין אינטרס ממשי להתאמץ אפילו יותר בשלב המשא ומתן, שכן ככל שהמחיר עליו יוסכם יהיה גבוה יותר, כך שכר הטרחה שיקבל יגדל בהתאם.

 

מקרים יוצאי דופן

חשוב לדעת כי שכר הטרחה שהוצג לעיל הוא שכר הטרחה הרגיל שנגבה עבור ייצוג בעסקאות מכירת דירה רגילות ופשוטות.

ככל שהעסקה מורכבת יותר מבחינה משפטית, נמשכת זמן רב יותר, או כוללת ענייני מס סבוכים יותר, כך שכר הטרחה שיגבה עורך הדין יהיה, באופן טבעי, גבוה יותר.

 

סיכום: עורך דין מכירת דירה במרכז

רבים הם הטועים לחשוב ששכירתו של ייצוג משפטי לצורך ליוויה של עסקת מכירת דירה הוא מיותר, ושעדיף לחסוך את שכר הטרחה.

תפיסה זו שגויה בשני מובנים. קודם כל היא שגויה בהערכת היתר שהיא נותנת לגובה שכר הטרחה שגובה עורך דין עבור שירות שכזה. שכן, כפי שראינו לעיל, לא מדובר בסכום גבוה במיוחד, ובשל אופן הגבייה שלו הוא שווה לכל כיס, והוא כלל אינו עניין לעשירים בלבד.

המובן השני בו התפיסה שהוצגה לעיל שגויה היא בהערכת החסר שהיא נותנת לחשיבות שירותיו של עורך דין מקרקעין מומחה בהליך מכירת דירה. כפי שהסברנו לעיל, לעורך הדין תפקיד מכריע בהשלמתה של העסקה כולה, על צדדיה המשפטיים והעסקיים, בהצלחה. מכיוון שכך, לא מדובר במותרות בשום אופן.

חשוב לזכור כי חיסכון לא משמעותי, במיוחד בהתחשב בהוצאות הנוספות הנלוות להליך של מכירת דירה, בתשלום שכר טרחה, עשוי למעשה לגרור אחריו הוצאות רבות בעבור התדיינויות משפטיות מסובכות, שאפשר לדעת איך נכנסים אליהן, אך קשה מאוד לדעת איך יוצאים מהן.

לאור כל זאת, ניתן בהחלט לומר שאת החשש בדבר שכר הטרחה לעורך הדין יש להשאיר בצד. אם אתם עומדים בפני מכירתה של דירה פנו לעורך דין מתאים כבר בתחילתו של ההליך, אתם לא תצטערו על כך.

בחיפושכם אחר עורך הדין יש להעניק משקל לתחום ההתמקצעות שלו, לניסיון שלו וגם לקרבה הגיאוגרפית שלו. שכירתו של עורך דין מקומי תחסוך לכם הרבה טרחה בהמשך, ובהתאם לכך – גם הוצאות.

בנוסף לכך, לעורך דין מקומי יתרון מובנה בעבודה עם רשויות החוק והמדינה המקומיות, כמו רשות המיסים או הטאבו, רשויות הקשורות באופן הדוק להליך מכירתה של דירה.

מחפשים עורך דין מכירת דירה במרכז? פנו לעו"ד יוני לוי, עורך דין מקרקעין ונדל"ן מומחה.

משרדינו נמצאים במגדל מידטאון, קומה 39, דרך מנחם בגין 144, תל אביב.

עורך דין מכירת דירה במרכז
עורך דין מכירת דירה במרכז

 

מעוניין למכור דירה? להתיעצות וליווי השאר פרטים כאן.

ברשותך אני רוצה לעבור איתך על מספר פרטים כדי שנוכל לבדוק התאמה לשירות:
מעולה! שנקבע פגישה?

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader