עורך דין נדלן בהרצליה

עסקאות נדל"ן טומנות בחובן הן עניינים עסקיים והן עניינים משפטיים השלובים זה בזה. במאמר זה נעסוק בצדדים המשפטיים של עסקאות נדל"ן, וביתרונות של שכירתו של ליווי עורך דין נדלן בהרצליה צמוד ומקומי לצורך צליחתם.

 

עורך דין נדלן בהרצליה – מידע כללי

פן ראשון: ניסוח חוזה

עסקאות נדל"ן נפתחות בדרך כלל בשלב המשא ומתן, שלב שניתן לומר שהוא קשור יותר לצדדים העסקיים שהוזכרו לעיל, אך כמובן שגם בו יש יתרון לשימוש בעורך דין בשל מיומנויות המשא ומתן שהוא ניחן בהן לרוב.

בכל מקרה הצעד השני בעסקאות הללו, שלגביו ניתן לקבוע יותר בבירור כי מדובר באחד מהפנים המשפטיים המרכזיים בעסקת נדל"ן, הוא שלב ניסוח החוזה. בחוזה שכזה על עורך הדין להביא לידי ביטוי את דרישותיו של לקוחו, באופן שיבטא את שגמר בדעתו לגבי העסקה. על מנת לצלוח משימה זו נדרשת כמובן הבנה והיכרות עמוקה בדיני המקרקעין המנחים כיצד יש לבצע עסקת נדל"ן תקפה מבחינה משפטית.

 

פן שני: העברת בעלות

עסקת נדל"ן כוללת בתוכה לרוב פרוצדורה של העברת בעלות בין המוכר לקונה. על פרוצדורה זו חלים כללים שונים המחייבים, בין השאר, היעזרות בעורך דין נדלן לשם כך. עם זאת, תפקידו של עורך הדין בשלב העברת הבעלות אינו מתחיל ומסתיים בשרבוט חתימתו על טפסי הטאבו. לעורך הדין תפקיד חשוב גם בקביעת העיתוי של העברת הבעלות, כך שכל אחד מהצדדים לעסקה ייחשף למינימום סיכון, ובדאגה לביצוע ההליך כיאות – דבר שאין לזלזל בו שכן הוא עשוי בקלות לחרוץ את גורלה של העסקה כולה.

 

פן שלישי: הבטחת בטוחות

עסקאות נדל"ן הן מטבען עסקאות גדולות יחסית, המעבירות בין הצדדים לעסקה סכומים גדולים של כסף או של שווה כסף. פעמים רבות אף מדובר במרבית רכושם של הצדדים. מכיוון שכך, בעסקאות נדל"ן מסוימות החוק מחייב העמדת בטוחות לרשותו של הקונה, כך למשל בעסקה של קניית דירה מקבלן. אך רעיון הבטוחות אינו מוגבל למקרים המוכרים בחוק, וגם בעסקאות נדל"ן אחרות הרעיון משמש בצורה כזאת או אחרת על מנת להבטיח את זכויות הצדדים במהלך הירקמותה של העסקה.

 

תשלומים כבטוחה

כך למשל נהוג שהקונה משלם למוכר בתשלומים, כאשר העברתו של כל תשלום מותנית בביצוע פעולה כלשהיא של המוכר. זוהי גם סוג של בטוחה. בטוחות אלו חשובות במיוחד על מנת לצמצם את הסיכון אליו נחשפים הצדדים לעסקה, ועל כן חשוב מאוד לעצב אותן כראוי. עיצוב כזה יכול שייעשה רק בידי בעל מקצוע מוסמך, ובמקרה הזה – עורך דין נדלן, שכן הוא מחייב היכרות עמוקה עם המשמעות המשפטית של כל צעד שכזה.

 

פן רביעי: דיני תכנון ובנייה

פן משפטי רביעי שכלול בעסקאות נדל"ן רבות הוא הפן שעוסק בדיני התכנון והבנייה. על מנת להבין באופן מלא את התמורה בעסקת נדל"ן ואת כדאיותה של העסקה יש צורך בהיכרות עמוקה עם דיני התכנון והבנייה, תוכנית המתאר העירוניות והאזוריות, ומוסדות התכנון והבנייה האזוריים והמקומיים.

דיני התכנון והבנייה מקיפים בתוכם ידע הן על הנדל"ן נשוא העסקה ועל חוקיות הבנייה שלו כולו או מי חלקיו, הן ידע על הבנייה המתוכננת באזור, והן ידע נרחב יותר על הבנייה ועל הפיתוח של העיר כולה. בכל הנוגע לפן זה מתעצמים במיוחד יתרונותיו של עורך דין שיש לו ניסיון בעריכתן של עסקאות נדל"ן דווקא בעיר בה הנכס דוכן, ועל כך נעמוד בהרחבה בסעיף הבא.

 

מדוע עורך דין נדלן בהרצליה?

כפי שכבר הזכרנו לעיל, נהוג להבחין בין הצדדים העסקיים של עסקאות נדל"ן ובין הצדדים המשפטיים שלהן, אך למעשה הפרדה זו לעולם אינה הפרדה טהורה, בעסקי מעורבב המשפטי ובמשפטי מעורבב העסקי.

מסיבה זו חשוב שבעלי המקצוע שייבחרו על מנת ללוות עסקת נדל"ן מכל זוג שהוא יהיו גם בעלי זיקה לצד העסקי או לצד המשפטי בהתאם. כך למשל, בבחירת עורך דין נדלן יש לבחון גם את מידת היכרותו עם הצד העסקי, ולא רק עם הצד המשפטי.

חלק משמעותי של ההיכרות עם הצד העסקי קשור במידת ההתמצאות של עורך הדין בשטח נשוא עסקת הנדל"ן שעומדת על הפרק. האם יש לו ניסיון בעסקאות דומות באותו אזור, האם יידע להצביע על ליקויים בבנייתו של הנכס, או על סכנות תכנוניות עתידיות, ועוד. אלו חלקים קריטיים במיוחד להצלחתה של עסקת נדל"ן, ועל כן לא מומלץ להתפשר על יתרון המקומיות של עורך הדין.

עורך דין נדל''ן בהרצליה
עורך דין נדל"ן בהרצליה

 

לעורך דין נדלן בהרצליה פנו לעו"ד יוני לוי, עו"ד מקרקעין ונדל"ן מומחה.

עורך דין נדל"ן דרוש לכל מי שמעוניין לרכוש, לשכור או למכור נכס מקרקעין. תפקידו של עורך הדין הוא לוודא שהאינטרסים של הלקוח שלו מיוצגים היטב במשא ומתן בניסוח החוזה, שתועבר הבעלות בנכס על שם הלקוח, שהמוכר יעמיד בטוחות לרשות הקונה ועוד.

חוזה המכר הוא ההסכם החשוב ביותר ברכישת נכס מקרקעין, שבו מוסדרים כל התנאים והאינטרסים של שני הצדדים. חשוב מאוד להסתייע בעורך דין נדל"ן שיבטיח את האינטרסים של הלקוח באופן הטוב ביותר, שיוודא שהחוזה תקין, כשר ובהיר.

לפי החוק, עסקאות נדל"ן מסוימות דורשות הבטחת בטוחות לרשות הקונה מצד המוכר, כדי לצמצם את הסיכונים של הקונה בעסקה ולדאוג לאינטרסים שלו. עורך דין נדל"ן יבטיח שהמוכר פועל לפי החוק ומעמיד את הבטוחות הראויות וההכרחיות לקיום העסקה.

כאשר ניגשים לבחור עורך דין, חשוב לבחור בעורך דין שמכיר את השטח ואת האזור שבו אתם מתכננים לרכוש נכס. כאשר מתעניינים ברכישת נכס בהרצליה, חשוב שעורך דין הנדל"ן יכיר על בוריים את התנאים והתקנות המקומיות שחלות באזור זה בתחום הנדל"ן.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

עורך דין יוני לוי
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-804-1632 או להשאיר פרטים כאן בטופס ואנו ניצור עמך קשר בהקדם האפשרי.

js_loader
מידע נוסף
לשיחת ייעוץ עם עורך דין
ללא עלות וללא התחייבות
חייגו עכשיו!
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader