עורך דין נדלן בנתניה

בכוחו של עורך דין נדלן להציע שירותים משפטיים שונים ומגוונים, הקשורים כמובן כולם לעולם העסקי של נכסי דלא ניידי. במאמר זה נפרוש את העיקריים שבהם, תוך נתינת דגש ליתרון שבשכירת שירותו של עורך דין נדלן בנתניה לצרכי נדל"ן בעיר נתניה.

 

עורך דין נדלן בנתניה – מידע שימושי

שירות ראשון: ליווי משפטי ברכישת דירה

השירות הראשון אותו מציע עורך דין נדלן הוא ליווי משפטי ברכישת דירה. אנשים לעיתים נוטים לחשוב ששירות כזה אינו נצרך, אחרי הכול מדובר בעסקה פשוטה בה הנכס עובר לקונה והכסף תמורתו עובר למוכר. זוהי כמובן תפיסה פשטנית למדי של עסקאות נדל"ן, נסביר עתה מדוע. עסקאות רכישת דירה הן מגוונות ושונות זו מזו, כך שלמעשה כמעט כל עסקה שונה מרעותה. בכל זאת ניתן לאפיין מספר סוגים של עסקאות רכישת דירה מיוחדות,

אשר בכל אחת מהן השירות המשפטי הוא שונה:

 

סוג ראשון: רכישת דירה במסגרת עסקת קומבינציה

הסגו הראשון הוא רכישת דירה במסגרת עסקת קומבינציה, כלומר עסקה שכוללת הסכם בין בעלי הקרקע לקבלן להעברת הקרקע בתמורה לבעלות באחוזים מסוימים מהדירות שייבנו. עסקאות קומבינציה הן דבר יחסית נפוץ בישראל, אך הן טומנות בחובן סיכונים מסוימים לקונים, בשל העובדה שהבעלות על הקרקע בדרך כלל לא נמצאת בידיו של היזם בכל שלביה של העסקה. במקרה הזה שירותיו של עורך הדין יתרכזו בדרך כלל במציאת הדרכים הטובות ביותר להבטיח את זכויותיו של לקוחו, קונה הדירה, בכל מקרה שלא יהיה.

 

סוג שני: רכישת דירה במסגרת קבוצת רכישה

קבוצת רכישה היא בעצם התאגדות של מספר קונים יחדיו על מנת לפעול ככוח צרכני מאוחד ולהוזיל את עלויות הבנייה. עם זאת, קבוצה כזאת טומנת בחובה מורכבויות משפטיות רבות שצריכות לבוא על פתרונן על מנת להבטיח את זכויותיהם של הרוכשים.

כך למשל יש לבצע בדיקת רקע על היזם, על הניסיון שלו בעסקאות כאלו, ועל החוסן הכלכלי שלו. בנוסף יש לבדוק האם ניתנו ערבויות לפרויקט, ולדאוג לנסח את ההסכם כך שיהיה ברור מיהו המחליט בכל נקודות זמן ומהן התוצאות באי עמידה בשלבי הבנייה. כל אלו הם קריטיים במיוחד לצורך הבטחת כדאיותו של פרויקט כזה, וכל אלו כמובן מהווים חלק מהשירותים המשפטיים שמציע עורך דין נדלן במסגרת שכזו.

 

סוג שלישי: רכישת דירה מקבלן

הסוג השלישי בו נעסוק הוא רכישת דירה מקבלן. במקרה כזה החששות העיקריים הם אי עמידה בתנאי החוזה, בעיקר אלו הנוגעים לקצב התקדמות העבודה ומפרט הדירה המובטחת, וחשש מפני פשיטת רגל או היעלמות של הקבלן.

בהתאם לכך, השירותים המשפטיים שמציע עורך דין נדלן בהקשר זה הם ייצוג מול הקבלן, התמקחות על תנאי החוזה ודרישה לעמוד בהסכם, כמובן תוך נכונות לפנות להליכים משפטיים כאשר הדבר אינו קורה, והבטחת ערבויותיו של הלקוח בעבור כל סכום שהוא משלם לקבלן.

 

שירות שני: ייצוג בעסקאות התחדשות עירונית

עם כניסתה של ההתחדשות העירונית לחיינו על כל מרכיביה, תמ"א 38/1, תמ"א 38/2 ופינוי-בינוי, עורכי דין נדל"ן מציעים את שירותיהם גם בתחום הזה, הן לדיירים והן ליזמים.

למאמר בנושא זכויות דיירים בתמ"א 38 לחצו כאן >>>

שירות משפטי לדיירים בעסקאות התחדשות עירונית

השירות העיקרי שמציע עורך דין נדלן לדיירים העומדים בפני התחדשות עירונית הוא הבטחת זכויותיהם והשאת רווחם. את זאת הוא עושה על ידי בחינתו של היזם, בחינת החוזה ומיקוח לגבי תנאיו, פיקוח על התקדמות העבודות, הבטחת בטוחות מתאימות, וכמובן במקרה הצורך – פנייה לערכאות שיפוטיות מתאימות.

 

שירות משפטי ליזמים בעסקאות התחדשות עירונית

השירות המשפטי העיקרי שמציע עורך דין נדלן ליזמים הוא סיוע משמעותי בהשאת רווחם. את זאת ניתן לעשות על ידי ניהול יעיל ומהיר של המשא ומתן מול הדיירים, שכנוע של הדיירים הסרבנים, ייצוג מול רשויות התכנון והבנייה, וניסיון להגיע לפשרות במחלוקות עם הדיירים מחוץ לכותלי בית המשפט ככל שניתן.

 

אז מדוע עורך דין נדלן בנתניה?

אם הנדל"ן נשוא העסקה שברצונכם לבצע נמצא בנתניה כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין המכיר את העיר וביצע עסקאות דומות בה בעבר. בחירה בעורך דין כזה תסייע לו, ובהתאם לכך – תניב גם לכם תועלת כמובן, לתת את שירותיו המשפטיים בתחום הנדל"ן על הצד הטוב ביותר, שכן היכרות עם הסביבה, עם הנוהג באותו אזור, ועם הרשויות באזור מסוים בהחלט יכולות להפוך את השירות המשפטי הניתן לאיכותי יותר.

עורך דין נדל''ן בנתניה
עורך דין נדל"ן בנתניה

 

מחפשים עורך דין נדלן בנתניה? פנו לעו"ד יוני לוי, עורך דין מקרקעין ונדל"ן מומחה.

עורך דין נדל"ן מעניק ליווי משפטי ברכישת דירה, או ברכישה/ מכירה/ השכרה של נכסי נדל"ן נוספים. כמו כן, עורך הדין מעניק ייצוג משפטי ומנהל משא ומתן עבור לקוחותיו, גם בעסקאות בתחום ההתחדשות העירונית (תמ"א 38 ופינוי בינוי).

עורך הדין מעניק שירות של ייצוג לקוחותיו מול היזמים בעסקאות התחדשות עירונית, מוודא שכל הזכויות שלהם נשמרות, שהיזם מחזיק בכל האישורים הדרושים ומעמיד לרשות הרוכשים בטוחות כפי שדורש החוק, ובמקרה הצורך מייצג את הרוכשים בערכאות המשפטיות.

לפני ביצוע עסקת נדל"ן, חשוב לוודא מי הוא היזם, מה היא ההיסטוריה המקצועית שלו ובכמה פרויקטים דומים הוא לקח חלק. כמו כן, חשוב לוודא את עמידותו הכלכלית של היזם, ולדאוג לכך שהחוזה בין הצדדים יהיה בהיר ויבטיח את האינטרסים של שני הצדדים.

במידה ועסקת הנדל"ן שאתם מתכננים לבצע היא באזור נתניה, חשוב לבחור בעורך דין נדל"ן שמכיר את האזור היטב, וכך גם את החוקים והתקנות העירוניות בנושא הנדל"ן האופייניות לאזור זה. בצורה זו השירות המשפטי שתקבלו יוכל להיות איכותי ומקיף יותר.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

עורך דין יוני לוי
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-804-1632 או להשאיר פרטים כאן בטופס ואנו ניצור עמך קשר בהקדם האפשרי.

js_loader
מידע נוסף
לשיחת ייעוץ עם עורך דין
ללא עלות וללא התחייבות
חייגו עכשיו!
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader