עורך דין נדלן בראשון לציון

קשה להמעיט בחשיבות ליוויו של עורך דין נדלן בעת ביצוע עסקאות נדל"ן, ובהתאם לכך קשה להמעיט בחשיבות הבחירה בעורך הדין. אחרי הכול, מדובר בבחירה שעשויה לחרוץ את גורל העסקה – אם לשבט אם לחסד. אז איך בוחרים עורך דין נדלן בכלל ואיך בוחרים עורך דין נדלן בראשון לציון בפרט? על זאת ועוד, במאמר הבא.

 

עורך דין נדלן בראשון לציון – מידע שימושי

מתי שוכרים את שירותיו של עורך דין נדלן?

לפני שנצלול לעומק השיקולים שצריכים להנחות אדם בבואו לבחור עורך דין נדלן, יש להבין מתי בדיוק אדם נזקק לשירותיו של אחד כזה. התשובה לכך היא פשוטה – בכל עניין משפטי המערב בתוכו נדל"ן, כלומר – נכס שאינו נייד.

השאלה שהוצגה לעיל כוללת בתוכה שאלה נוספת – באיזה שלב של העסקה יש לפנות לשירותיו של עורך דין נדלן? גם כאן התשובה היא פשוטה – ממש בתחילתו של ההליך, כך שאם מדובר למשל בכוונה לקנות דירה יש לפנות לעורך הדין כבר עם התגבשותה של ההחלטה. המועד בו נכנס עורך הדין לתמונה הוא קריטי, ועשוי בהחלט להשפיע על האופן בו תגלגל העסקה ועל מידת הצלחתה בסופו של דבר.

 

איך בוחרים עורך דין נדלן?

בשלב זה נציג מספר מאפיינים עיקריים שחשוב לבדוק לפני בחירה בעורך דין נדלן כזה או אחר:

מאפיין ראשון: תחום התמחות ספציפי

המאפיין הראשון עוסק בתחום ההתמחות הספציפי, ובאומרנו זאת אין הכוונה רק לבחירה דווקא בעורך דין נדלן ולא עורך דין שמתמחה בתחום אחר לחלוטין, זה כמובן טריוויאלי, אלא גם לבחירה של עורך דין נדלן שמתמחה דווקא בסוג העסקה המתוכננת.

חשוב להבין שעסקאות נדל"ן הן שונות זו מזו, ופעמים רבות מצריכות סוגי מיומנות וניסיון שונים זה מזה. כך למשל לא דומה עסקת נדל"ן של מכירת דירה יד 2 לעסקת נדל"ן של התחדשות עירונית. על כן חשוב במיוחד לבדוק שלעורך הדין יש ניסיון ספציפי ומוכח דווקא בסוג העסקה אותה אתם מבקשים להשלים, ושהלקוחות אותם ייצג בעסקאות כאלו אכן יצאו מרוצים משירותיו.

 

מאפיין שני: מיומנות משא ומתן

מאפיין חשוב נוסף שכדאי שיתקיים בעורך דין נדלן הוא מיומנות וניסיון במשא ומתן. המאפיין הזה חשוב במיוחד דווקא לענייני נדל"ן בשל העובדה שעסקאות כאלו טומנות בחובן כמעט תמיד אפשרות להתמקחות על מנת לזכות בתנאים טובים יותר, בין אם מדובר באפשרות גלויה ובין אם מדובר באפשרות סמויה.

 

מאפיין שלישי: חוש עסקי

לכאורה בתחום הנדל"ן ישנה הפרדה בין המשפטי לעסקי, אך בפועל אף אחד מהתחומים הללו אינו טהור לחלוטין. בהתאם לכך, על מנת לייצג לקוח בעסקת נדל"ן בצורה מיטבית אין זה די להיות בעל ידע משפטי נרחב, ויש להצטייד בנוסף לכך גם בידע עסקי על עולם הנדל"ן בכלל, ועל הנישה הספציפית הקשורה לעסקה שעל הפרק בפרט. עורך דין שחסר את הידע הזה יתקשה לנהל בעבור לקוחו משא ומתן מוצלח, לבדוק את כל הדרוש בדיקה, להתמקח על תנאים בלתי הגיוניים או להזהיר את לקוחו מפני קנייתו של חתול בשק.

 

מאפיין רביעי: מסירות

עסקאות נדל"ן הן עניין סבוך וההליך המשפטי שלהם עשוי להימשך שנים רבות. במהלך כל הזמן הזה צריך עורך הדין להמשיך וללוות את לקוחו, עד הרגע המיוחל של השלמת העסקה ברישום. עורך דין שחסר את המסירות הבסיסית הזאת למען לקוחותיו עלול להשאיר קצוות פתוחים, דבר שבמקרה הזה עשוי לעלות ללקוח באובדן הנדל"ן ובאובדן כספו.

למאמר בנושא: עסקאות נדל"ן בענף המלונאות לחצו כאן >>>

איך בוחרים עורך דין נדלן בראשון לציון?

ישנו דבר חשוב נוסף שחשוב להבין בנוגע לבחירה בעורך דין נדלן, והיא חשיבות קרבתו הגיאוגרפית והיכרותו עם הסביבה בה שוכן הנדל"ן נשוא העסקה. הדבר הזה חשוב במיוחד כשמדברים על נדל"ן, מכיוון שנדל"ן לעולם יהיה חלק מסביבתו, לטוב ולמוטב, ולכן טיפול ברכישתו לעולם ידרוש גם היכרות עם סביבתו.

הקרבה הגיאוגרפית חשובה כמובן גם לצורך הנוחות של הצדדים המעורבים, ובמצב הישראלי היום, בו יש בערך עורך דין אחד על כל 160 אזרחים, אין סיבה להתפשר על הנוחות במקרה הזה. אך כמובן שהנוחות אינה הפקטור היחיד בבחירתו של עורך דין מקומי דווקא, והיכרות קרובה עם העיר, עם שכונותיה, עם מוסדותיה, עם עסקאות שנעשו בה בעת האחרונה, היא חשובה גם למהות עיצובה של העסקה.

עורך דין נדל''ן בראשון לציון
עורך דין נדל"ן בראשון לציון

 

מחפשים עורך דין נדלן בראשון לציון? פנו לעו"ד יוני לוי, עורך דין מקרקעין ונדל"ן.

תפקידו של עורך דין נדל"ן הוא ללוות עסקאות נדל"ן, להעניק ללקוחות ייעוץ משפטי רחב ומקיף אודות הזכויות שלהם ומצב הנכס, לבצע בדיקות מקדימות אודות הנכס, ובאופן כללי – לוודא שכל הזכויות והאינטרסים של הלקוח נשמרים וכתובים בפירוש בחוזה.

לעורך דין נדל"ן מומלץ לפנות החל מהשלבים ההתחלתיים ביותר של ההליך לביצוע עסקת הנדל"ן. ישנן לא מעט סוגיות משפטיות שיש לבחון עוד לפני שמתחילים לדון על מהות העסקה, ולכן חשוב מאוד שילווה אתכם עורך דין נדל"ן מקצועי ומיומן כבר מתחילת הדרך.

עורך דין נדל"ן יש לבחור לפי תחום ההתמחות שרלוונטי עבור העסקה שאותה תרצו לבצע, לפי הרזומה המקצועי שלו והמלצות שקיבלתם או ראיתם, לפי הניסיון שלו בביצוע משא ומתן מול יזמים, וכן לפי האמינות, המסירות והזמינות של עורך הדין.

במידה והנכס שאתם מעוניינים לבצע עסקה לגביו נמצא בראשון לציון או בסביבתה, חשוב מאוד לבחור בעורך דין שמכיר את האזור על בוריו מבחינה עסקית ומשפטית, וכך יוכל להעניק לכם את השירות האיכותי והמקצועי ביותר.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

עורך דין יוני לוי
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-804-1632 או להשאיר פרטים כאן בטופס ואנו ניצור עמך קשר בהקדם האפשרי.

js_loader
מידע נוסף
לשיחת ייעוץ עם עורך דין
ללא עלות וללא התחייבות
חייגו עכשיו!
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader