עורך דין נדלן וחוק המקרקעין

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

עורך דין נדלן הוא איש מקצוע המספק ייצוג, ייעוץ וליווי משפטי בתחום דיני המקרקעין. מדובר על עולם משפטי נרחב ומורכב הנוגע לכל הסוגיות והנושאים הנוגעים לטיפול המשפטי בנדל"ן וקרקעות. תחום זה נשען על כמה חוקים מרכזיים אשר נחקקו לאורך השנים במדינת ישראל, ובכללם חוק המקרקעין – התשכ"ט 1969, שהוא דבר חקיקה אשר בא להסדיר את מכלול ההיבטים המשפטיים הנוגעים לעסקאות מקרקעין ונדל"ן בארץ, על שלל מאפייניהן השונים.

במסגרת הסקירה שלהלן נדון בתחום עיסוקו הנרחב והשירותים השונים שאותם מספק עורך דין נדלן ונסביר באילו צמתים נפגשים עורך דין נדלן וחוק המקרקעין. חשוב לקרוא ולהכיר.

עו"ד מקרקעין

 

מה הקשר בין עורך דין נדלן וחוק המקרקעין?

חוק המקרקעין – התשכ"ט 1969 הוא בין החוקים הבולטים והחשובים בתחום דיני המקרקעין בישראל. דבר חקיקה זה נועד להסדרת כלל הוראות המשפט האזרחי בנוגע לטיפול בנכסי מקרקעין במדינת ישראל. ישנם כמה מושגי יסוד המוגדרים במסגרת חוק זה ובכללם:

  • ההגדרה של עסקאות מקרקעין
  • הגדרתן של בעלות במקרקעין והחזקת נכס מקרקעין
  • הוראות החוק הנוגעות לרישום ותיעוד עסקת מקרקעין
  • הגדרת המושג "שותפות במקרקעין"

זאת ועוד מונחים אחרים שחיוני להגדירם לצורך ביצוען של עסקאות מקרקעין מסוגים שונים בארץ, בליווי עורך דין נדלן וחוק המקרקעין. כל עסקאות הנדל"ן במדינת ישראל, נשענות על חוק המקרקעין ומתבצעות בכפוף לדיני המקרקעין של מדינת ישראל. הדבר נכון הן לעסקאות מכר, רכישה, שכירות, החכרה והן לתוכניות התחדשות עירונית, לרבות פרויקטי תמ"א 38 על כלל סוגיהם והיבטיהם, אשר מתנהלים כולם על פי דיני המקרקעין ובראשם – חוק המקרקעין.

 

באילו צמתים נפגשים עורך דין נדלן וחוק המקרקעין?

השלמתן של עסקאות מקרקעין ונדל"ן לסוגיהן, מחייבת ידע מקצועי ומשפטי רב, לצורך הימנעות משגיאות שעשויות לעלות למי מהצדדים בעסקה בסכומי כסף משמעותיים מאוד ובעוגמת נפש רבה. זהו בדיוק המקום בו נכנס לתמונה עורך דין נדלן הנדרש לגלות בקיאות בחוק המקרקעין כמו גם בחוקי מקרקעין ונדל"ן אחרים בארץ ובחו"ל (בהתאם למיקום העסקה) בכדי לספק ללקוחותיו מענה משפטי מקצועי, מקיף ומדויק. כמעט כל תושב במדינת ישראל צפוי להיות מעורב בעסקת נדל"ן כלשהי במהלך חייו הבוגרים – בין שמדובר על השכרת דירה, שכירת דירה, קנייה או מכירה של דירה, בית או חלקת אדמה, או עסקה בנכס מסחרי. אלו הם סוגי העסקאות שבהם אתם צפויים להזדקק לשירותיו המקצועיים של עורך דין נדלן.

 

מדוע עורך דין נדלן נדרש להיות ער לשינויים בחקיקה?

שלא בשונה משאר עולמות המשפט, גם בעולם המקרקעין והנדל"ן, החוק נתון לשינויים המתבצעים בו בהתאם לרוח התקופה ולפסיקה התקדימית בבתי המשפט. למעשה, כל אחד מבין חוקי המקרקעין במדינת ישראל, נתון היה לשינויים רבים מאז נחקק לראשונה, ולכן עורך דין נדלן וחוק המקרקעין נדרש להיות מעודכן בשוטף בהלכה הפסוקה בתיקי מקרקעין, בהוראות החוק העדכניות ביותר ובמגמות המשתנות במערכת המשפט.

 

עורך דין נדלן וחוק המקרקעין – באילו תרחישים הם הופכים רלוונטיים ולמי?

כפי שצוין מעלה, שירותיו של עורך דין נדלן וחוק המקרקעין הם מצרך מבוקש עבור כל אדם כמעט, הנדרש לשכור או לרכוש מקום לגור בו, לנהל ממנו את עסקיו, או למכור נכס מקרקעין המצוי בבעלותו. יתר על כן, בביצוע עסקאות מקרקעין מתעוררות לא אחת גם סוגיות מתחום התכנון והבנייה והתנהלות מול רשויות שונות, לצד טיפול בניסוח ובדיקה של חוזים והסכמים.

גם כאן נדרשת מעורבות מצד עורך דין נדלן וחוק המקרקעין, אשר דואג לספק ללקוחותיו מערך שלם של שירותים משפטיים נלווים הנחוצים להשלמתן של עסקאות השכרה ושכירה של נכסי מקרקעין, קניית דירה, בית, חלקה, מגרש או נכס מסחרי, מכירתם, וכן ליווי של פרויקטים מורכבים וארוכי טווח יותר, כדוגמת עסקת קומבינציה של מתחם מגורים, סיוע משפטי בעסקת נדל"ן מניב בארץ או בחו"ל, תוכניות התחדשות עירונית מסוג פרויקט פינוי בינוי, או פרויקטי תמ"א 38.

 

השירותים המשפטיים השונים שאותם מספק עורך דין נדלן וחוק המקרקעין

ישנו מגוון רחב של שירותים משפטיים שונים, שאותם עורך דין מקרקעין מספק ללקוחותיו, כאשר העיקריים והנפוצים בהם, הם אלו:

  • טיפול משפטי בעסקאות נדל"ן מניב בארץ או בחו"ל
  • ייצוג משפטי בעסקאות מכירה וקנייה פשוטות של דירות קבלן או דירות מיד שנייה
  • ליווי של עסקאות מכר של נכסי מקרקעין לסוגיהם
  • ליווי עסקאות רכישה של נכסי מקרקעין לסוגיהם
  • ייצוג בעסקאות השכרה של נדל"ן מסחרי (שכירות בקניונים, השכרת מרכזים מסחריים, השכרה של מבני משרדים, וכיוצא באלו)
  • ליווי של עסקאות נדל"ן בתחום המלונאות
  • אספקת שירותים משפטיים עבור קבוצות רכישה, ויזמים בפרויקטי התחדשות עירונית
  • ייצוג של דיירים המתגוררים במבנים שיועדו לפרויקט פינוי בינוי או תמ"א 38
  • ליווי עסקאות שיתוף במקרקעין / פירוק שיתוף במקרקעין
  • ליווי של עסקאות קומבינציה
  • סיוע משפטי לתאגידי השקעות בנדל"ן
  •  ליטיגציה בתחום הנדל"ן והמקרקעין
  • ועוד

 

לסיכום, עורך דין נדלן וחוק המקרקעין אחראי למתן שירותי ליווי משפטי בכל סוגי עסקאות הנדל"ן הפרטי והנדל"ן המסחרי, על שלל היקפיהן. מכלול השירותים המשפטיים שאותם ניתן לקבל מעורך דין נדלן כיום, לצד הניסיון המקצועי, הידע וההיכרות של העוסק במלאכה עם עולם הנדל"ן בכלל וחוק המקרקעין באופן ספציפי – יאפשר לכם לגשת לעסקת הנדל"ן שלכם בביטחון מלא שאתם מכוסים בפן המשפטי.

 

כמה עולה עורך דין נדלן וחוק המקרקעין?

שכר הטרחה המשולם לעורך דין נדלן הוא דינאמי ונוטה להשתנות בין עסקה לעסקה, כאשר בעסקאות מכירה פשוטות, לרוב שכר הטרחה המשולם לעורך הדין הוא נמוך באופן משמעותי לעומת שכר הטרחה שמשולם לעו"ד נדל"ן בעסקאות מקרקעין מורכבות.

עורך דין נדלן וחוק המקרקעין - עורך דין יוני לוי

למי ניתן לפנות להתייעצות משפטית בנושא עסקאות מקרקעין?

אם אתם זקוקים לייעוץ משפטי מקצועי של עורך דין בעסקת נדל"ן מכל סוג שהוא, זה הזמן ליצור קשר עם עורך דין נדלן שיוכל לספק לכם ייצוג וליווי משפטי איכותי לאורך כל שלבי התהליך. עורך דין נדלן יוני לוי – בעליו של משרד עו"ד יוני לוי, מספק לכל לקוח ולקוחה המסתייעים בשירותיו לקראת עסקת נדל"ן, מעטפת משפטית כוללת, בהתאמה אישית ומלאה לסוג הפעילות הנדל"נית שבה הלקוח מעורב. משרד עורך דין נדלן יוני לוי מתגאה להציע ללקוחותיו שירות אישי, קשוב ואכפתי, ברמת זמינות גבוהה, תוך הקפדה על מתן מענה מקצועי איכותי ברמה הגבוהה ביותר.

 

בשורה התחתונה

במידה ואתם עומדים לקראת עסקת מקרקעין או נדל"ן מכל סוג שהוא, אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרד עורך דין מקרקעין יוני לוי כבר היום, כדי להבטיח לעצמכם ליווי משפטי מקצועי כבר מתחילת התהליך ומענה לכל שאלה וצורך בכל שלב של העסקה.

 

חיפשתם עורך דין נדלן? זה הזמן לתאם פגישת ייעוץ עם עורך דין נדלן יוני לוי, ללא התחייבות – לחצו כאן להשארת פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

עורך דין נדל''ן וחוק המקרקעין
עורך דין נדל"ן וחוק המקרקעין

 

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader