עורך דין נדלן שאלות ותשובות

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

עורך דין נדלן הוא איש מקצוע המטפל במגוון רחב של נושאים הנוגעים לתחום המקרקעין. אין ספק שמדובר על עולם תוכן מורכב המאגד תחתיו מגוון היבטים הקשורים בעסקאות בנכסי מקרקעין. לכן העיסוק בתחום זה מצריך הן ידע מקצועי ענף והן ניסיון עשיר ומוכח מצד עורך הדין המייצג. למרבה הצער, לאדם מן היישוב לרוב אין כלים המאפשרים לו לאמוד את יכולותיו המקצועיות של עורך דין מסוג זה.

לכן, על מנת שתוכלו לבחור עבור עסקת הנדל"ן שלכם מייצג העומד בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר, איגדנו עבורכם במאמר זה שאלות ותשובות נפוצות הנוגעות לשירותים שמספק עו"ד נדל"ן.

 

עורך דין נדלן שאלות ותשובות נפוצות

להלן שאלות שעולות לעתים מזומנות בנוגע לתחום עיסוקו של עו"ד נדל"ן והדרך לבחור את עורך הדין הטוב ביותר עבור עסקת המקרקעין שלכם:

 

באילו נושאים עורך דין נדלן מוסמך לטפל?

עורך דין לנדל"ן מוסמך לטפל בכל נושא המכוסה במסגרת חוק המקרקעין, שהוא דבר החקיקה המרכזי בישראל אשר מסדיר את הטיפול המשפטי בעסקאות מקרקעין ונדל"ן לסוגיהן. עסקאות נדל"ן או מקרקעין, הן למעשה כל עסקה שבמסגרתה מבוצעת העברת זכויות בקרקעות, או בנכסים המחוברים אליהן, כמו דירה או בית למגורים. עורך דין מתחום הנדל"ן מטפל בין היתר גם בנושאים אחרים המוסדרים במסגרת דיני המקרקעין בישראל, לרבות מתכונות מיוחדות לבעלות במקרקעין או נדל"ן, כגון שיתוף מקרקעין.

בנוסף לאלו, עורך דין דיני נדל"ן מוסמך לסייע ללקוחותיו בהיבטים המשיקים לביצוע עסקאות נדל"ן ומקרקעין, ובראשם הנושא של מיסוי מקרקעין. מדובר בתחום המסדיר את חבות המס בעסקאות נדל"ן ומקרקעין בישראל, כאשר סוגי המיסים השכיחים בהקשר זה הם מס שבח, שהוא היטל שחל על הצד בעסקה שמוכר את הזכויות במקרקעין שלו, ומס רכישה, שהוא סוג המס שחל על הצד בעסקה שמעוניין לרכוש את הזכויות במקרקעין.

 

אילו שירותים עורך דין נדלן מספק?

עורך דין לנדל"ן מספק שירותים של ייעוץ משפטי, ייצוג וליווי במגוון סוגים של עסקאות נדל"ן ומקרקעין. במסגרת זו, עורך הדין מנסח עבור מיוצגיו חוזי מכירה בעסקאות מכר של דירות חדשות מקבלן או דירות יד 2), חוזי מכירה של נדל"ן מסחרי, הסכמי שכירות, וכן הלאה.

אולם הליווי המשפטי של עסקאות נדל"ן איננו מסתכם בניסוח חוזים וחתימתם בלבד. מדובר למעשה על תהליך אשר דורש מעורך הדין לבצע בדיקות מקדמיות, בדיקות משפטיות ותכנוניות, ולנהל משא ומתן זהיר עבור לקוחותיו. עו"ד נדל"ן מסייע למיוצגיו גם בבחינת מסלול המיסוי בעסקה, ברישום הנכס בלשכה לרישום מקרקעין, וכדומה.

 

מה כולל הייצוג המשפטי של עורך דין נדלן ברכישת דירה מקבלן?

רכישה של דירה חדשה מקבלן היא עסקה ייחודית מבחינה משפטית, שהטיפול בה מצריך ידע עשיר ומיומנות רבה מצד עורך הדין המלווה את הקונה. חשוב לדעת שישנו הבדל מהותי בין חוזי מכר של דירות קבלן ובין חוזי מכר של דירות יד שנייה. זאת משום שדירות חדשות מקבלן מטבען אינן קיימות עדיין במעמד החתימה על חוזה המכר, ומכאן שנחוץ יותר פירוט של הרכיבים בעסקה, במטרה להבטיח שהנכס אכן יבנה וכספו של הקונה יהיה מוגן לאורך תהליך הבניה הממושך. יתרה מכך, עורך דין לעסקאות נדל"ן מסייע למיוצגיו גם בניהול המשא ומתן בנוגע לנוסח של חוזה המכר שלעיתים קיימים בו פגמים שעלולים להיות בעוכריהם של קוני הדירה, ואף בייצוג מול רשות המיסים, עד להבטחת רישומן של הזכויות בנכס בטאבו.

לכן בראש ובראשונה עורך דין נדלן המייצג קונים בעסקת מכר מול קבלן, אחראי לוודא שכלל הוראות החוק שמבטיחות את כספם של הרוכשים לאורך התקופה שבין מועד החתימה על החוזה ועד למסירת הדירה בפועל  – יתממשו כנדרש. כלומר, עורך הדין המייצג את הקונים מסייע ללקוחותיו גם להסדיר את עניין הביטחונות שהקבלן נדרש למסור להם לתכלית זו.

מעבר לכך, עורך דינם של רוכשי דירת הקבלן אחראי לפרט בחוזה המכר גם את מועדי התשלום וקבלת התמורה, וגם את המועד לקבלת המפתח לדירה. זהו פירוט הכרחי המשליך על זכאותם של הרוכשים לקבלת פיצויים במידה ומסירת הדירה תתעכב. אלו הם רק מקצת השירותים שעורך דין בעסקת נדל"ן מול קבלן, מספק לרוכשי הדירות, כאשר אליהם נלווים כמובן שירותים נוספים שתכליתם היא להגן על זכויות הרוכש מול הקבלן או היזם באופן מיטבי.

 

מה כולל הייצוג המשפטי של עורך דין נדלן במכירה או רכישה של דירה יד שנייה?

הייצוג המשפטי שמספק עו"ד נדל"ן בעסקאות מכירה או רכישה של דירה יד שנייה, מכסה קשת פעולות רחבה אשר נפרסת לאורכה של כל תקופת העסקה. השירותים שאותם מספק עורך הדין למיוצגיו בהקשר זה כוללים בין היתר, בדיקה של זהותו של הצד השני בעסקה, בדיקה של מצב רישום הנכס במרשם המקרקעין, ברשות מקרקעי ישראל או בחברה המשכנת.

בדיקת הזכויות בנכס היא נדבך חיוני ביותר בעבודתו של עורך דין מקרקעין ונדל"ן בעסקאות מכר ורכישה של נכסים מיד שנייה, היות ולעתים מתברר שהמוכר של הנכס איננו רשום בתור בעליו החוקיים של הנכס בטאבו, או שהבעלות בנכס היא משותפת, או שישנה זכות קדימה בנכס לצד שלישי. לכן חשוב לברר מבעוד מועד את סטטוס רישום הזכויות בנכס ואת מקור הזכויות בו.

מעבר לכך, עורך דין דיני נדל"ן מסייע ללקוח לנהל משא ומתן בדרך לניסוח חוזה המכר על יתר המסמכים הנלווים אליו, ואחראי להבטיח את דבר קיומן של כל ההתחייבויות הנחוצות והבטחונות הדרושים בחוזה המכר. גם כאן, מסייע עורך הדין ללקוח בנושא מיסוי עסקת המקרקעין, כולל בשל הדיווח על עסקת הרכישה או המכירה והבחירה של מסלול המיסוי הטוב ביותר ללקוח.

עורך דין נדלן שאלות ותשובות - עורך דין יוני לוי

שאלת השאלות: איך בוחרים עורך דין נדלן מצוין?

זוהי למעשה השאלה המרכזית שלשמה נתכנסנו כאן היום, היות ועסקאות נדל"ן ומקרקעין הן בין סוגי העסקאות היותר גדולות ומשמעותיות שאדם יכול לבצע בחייו הבוגרים. מכירה או רכישה של נדל"ן טומנת בחובה התחייבויות פיננסיות ומשפטיות לא מבוטלות, ולכן עורך הדין המלווה את העסקה חייב להיות בקיא בכל הוראות החוק הנוגעות לה ולמעורבים בה.

מכאן שהדבר החשוב ביותר בבחירת עורך דין מקרקעין ונדל"ן הוא כמובן בקיאותו של עורך הדין המייצג בדיני המקרקעין וניסיונו המעשי בליווי עסקאות נדל"ן דומות. עו"ד נדל"ן מצופה לגלות בקיאות אף בדיני חוזים, דיני תכנון ובנייה וכאמור לעיל – גם במיסוי מקרקעין.

על כן, בבואכם לבחור בעורך דין נדלן שייצג וילווה אתכם בעסקת מכר או קניה של דירה, בית, נכס מסחרי, קרקע חקלאית או מגרש (וכן בהשכרתם או שכירתם) – חשוב לוודא כי עורך הדין שאת שירותיו אתם שוקלים לשכור, מגיע עם ניסיון רב ומוכח בביצוע עסקאות מהסוג שאתם עומדים לבצע ובאוריינטציה הרלוונטית. אל תהססו לבדוק חוות דעת של לקוחות קודמים לצורך כך וכן לבקש המלצות ממכרים שביצעו עסקאות נדל"ן רלוונטיות.

עורך דין נדל''ן שאלות ותשובות
עורך דין נדל"ן שאלות ותשובות

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader