קניית דירה בהוד השרון

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

קניית דירה בהוד השרון היא צעד כלכלי חשוב וגם מרגש. העיר מציעה לתושביה חיים נוחים, שלווים ומאפשרים, קרבה טובה לכל פינה במרכז וגם קהילה איכותית. יחד עם זאת, תהליך הקנייה הוא תהליך מורכב, גדוש בבירוקרטיה ובדרך כלל מלווה גם בלחים שונים. אחרי הכל, דירה לא קונים מידי יום ולכן חשוב לפנות למי שנחשף לתהליכים הללו בכל זאת על בסיס יומי.

 

קניית דירה בהוד השרון מסתמנת בקרב רבים כמהלך חכם

הוד השרון נחשבה במשך שנים רבות לעיר ממוצעת, עד שהתגלתה כמקום עתיר פוטנציאל והחלה למשוך אליה משקיעים, יזמים, קבלנים וגם משפחות וזוגות מבוססים. כל אלו שדרגו פי כמה וכמה את חיי התושבים בעיר והעלו את ערך הדיור המקומי. כיום העיר אידיאלית למשפחות צעירות, נהנית מחינוך מוצלח, המון אפשרויות פנאי, קרבה טובה לכל מקומות התעסוקה במרכז ושכונות פסטורליות.

כעת נשאלת רק השאלה – כיצד מנהלים נכון את תהליך קניית הדירה?

 

השלב הראשון: בחירת אזור המגורים

הוד השרון מורכבת ממספר רב של שכונות, כל אחת מציעה תוואי מגורים ואופי קהילתי שונה. לאור זאת חשוב לבדוק לעומק את אזור המגורים הרצוי על סמך מאפייני החיים הרצויים לכם: משפחות עם ילדים יבדקו גנים ובתי ספר מקומיים. אנשים בעלי משרות בסביבה יצטרכו לבדוק עד כמה השכונה קרובה לדרכי היציאה מהעיר ולעורקי התנועה המרכזיים. משקיעים יצטרכו להבין מיהם המתעניינים בשכירות בסביבה ועוד.

 

השלב השני: מציאת מתווך לקניית דירה בהוד השרון

אין ספק שאתם מסוגלים לחפש ולמצוא דירות גם לבד וששפע האינפורמציה לגבי העניין מצוי כבר באינטרנט. יחד עם זאת, למתווכים יש עדיין מאגרי מידע אישיים שצברו בנוגע לקניית הדירות באזור:

מהם מחירי העסקאות האחרונות בכל שכונה, מהי שביעות הרצון של התושבים ומאפייני חייהם, כמה קרובה הדירה לכביש סואן, לגן ילדים, לאזור מסחרי גדול, למוסדות ציבוריים, האם יש לדירה עצמה "חסרונות" שצריך לתת עליהם את הדעת כמו הצורך בשיפוץ, אין חניה פרטית, פח אשפה סמוך לאחד החלונות, מה קורה בבניין, הרחוב או השכונה מבחינה מוניציפלית (ניקיון, גינון, תחזוקה, תברואה ועוד).

מעבר לאלו, למתווך יש אפשרות לסייע לכם למצוא דירה רלוונטית מתוך שירות ולויאליות מקצועיים. הוא מכיר את מוכרי הדירות, יודע מהן הדרישות מצידם ומאפשר לכל קונה למצוא את הדירה המתאימה ביותר. כמובן שגם הידע הרב שלו במיסוי, חוזים, תכנון ובנייה, תשתיות, השקעות, משכנתאות, הערכות שווי (שמאות דירה), מקרקעין, חוקי עזר ותקנות מקומיות יסייע לכם המון.

 

השלב השלישי: אמתו את הנתונים בעצמכם

אל תשאירו פרטים קטנים לידי הגורל, בוודאי שלא בעסקאות יקרות ומשמעותיות כל כך כמו קניית דירה בהוד השרון במיליוני שקלים. בדקו מתי הבניין הוקם, מתי הדירה עברה שיפוץ (אם וכאשר), מה הוחלף בה ומדוע, מהן התשתיות של הבניין כמו מעלית, חדרי המדרגות, הלובי, המבואה, מחסנים, חניה, חדר פחים וכיוצ"ב.

בדקו כמה קרובה הדירה אל הפח (לעתים זהו מכשול, למשל זוג שמגלה בדיעבד שחדר התינוקת ממוקם בדיוק מעל חדר הפחים כך שחודר לתוך החדר עצמו ריח נוראי), מה רואים מהחלונות, כמה שקעים יש בדירה, האם יש ברז במרפסת, הכנה למדיח, כמה קרובה הדירה לגן ילדים, גינת שעשועים, תחבורה ציבורית, כביש ראשי, האם השכונה נעימה ושלווה גם במהלך הלילה ועוד.

גם בנתונים הללו יוכל מתווך הנדל"ן לסייע לכם, אך יש דברים שבוודאי תעדיפו לבצע גם בעצמכם כמו שיחה קצרה עם השכנים למעלה, מתחת או ליד וממול, סיור בשכונה במהלך היום ובמהלך הלילה, בדיקת מרחקי הליכה מהבית לסופר הקרוב למשל ועוד.

 

השלב הרביעי: ניהול משא ומתן עם המוכר

אחרי שמצאתם את הדירה המיוחלת שמתאימה לכם מכל הבחינות, כעת תצטרכו לנהל לגביה משא ומתן עם המוכר, הקובע את כל תנאי העסקה: עלות הדירה הסופית, מועד מסירתה, מועדי העברת התשלומים, מהן מערכות הקבע שנותרות בנכס ועוד. בשלב זה רצוי שלא לפעול לבדכם בשום אופן (גם אם בחרתם עד כה לעשות כן) ולהיעזר בעו"ד שיעבור לכל הפחות על הסכם המכר שניסח עורך הדין של המוכר.

להסכמי המכר יש תצורה מחייבת וגם נתונים ופרמטרים שחייבים להופיע ולכן חשוב שיהיה מי שיוכל לעזור ולהנחות אתכם בנושא. לא פעם מגלים רוכשים בדיעבד על בעיות או אי הבנות לרעתם שנבעו מתוך ניסיון לעיין בהסכם לבד ואף לחתום עליו. נציין גם שמרגע שהסכם המכר נחתם בין צדדים במקרקעין, אין אפשרות חוקית (כמעט) לחזור ממנו.

 

קניית דירה חדשה בעזרת מתווך

בהוד השרון ישנה תנופת בנייה מוצלחת, מה שיאפשר לכם לבדוק אפשרות גם לקניית דירה חדשה. כאן מומלץ לפעול למן הרגע הראשון מול המתווך, משום שאת הדירה אתם רואים על הנייר ולא במציאות. המתווך הוא הגורם המקצועי שיודע לשאול את הקבלן שאלות לגבי הנכס ולהבין במדויק מה תכלול הדירה ומה עליכם להנחות אותו על מנת שיוסיף או ישדרג.

 

קניית דירה יד שנייה בעזרת מתווך

אם אתם מחפשים דירה בהוד השרון, זה הזמן לצאת לדרך ולהיפגש עם השכונות, הדירות הפוטנציאליות והחיים המגוונים שמציעה העיר. זכרו שקניית הדירה היא עסק יקר ומורכב שדורש מכם להתנהל בחכמה, בסבלנות ובנחישות, מבלי להתפשר על בדיקות, שימוש בגורמים מקצועיים ופרטים קטנים שיכריעו את איכות החיים השגרתית שלכם בתוך הדירה. 

קניית דירה בהוד השרון
קניית דירה בהוד השרון

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader