קניית דירה ברמת השרון

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

קניית דירה ברמת השרון מסתמנת כאחת מרכישות הדיור המבוקשות ביותר באזור המרכז. אבל רגע לפני שאתם מקבלים החלטה כלכלית כה חשובה ומשמעותית, רצוי שתפעלו בחכמה, היגיון, סבלנות וגם עם גורם מומחה שיכוון אתכם עד להשלמת העסקה.

 

קניית דירה ברמת השרון היא חלומם של רבים

רמת השרון נמנית עם הערים המבוקשות ביותר למגורים. יש בה מערכת חינוך מוצלחת ביותר, קהילה מבוססת וחזקה, שכונות שקטות וירוקות וגם קרבה מצוינת לכל מה שצריך. ולמרות כל אלו, רמת השרון הייתה ונותרה העיר הכי פחות צפופה במרכז, מה שאומר שתוכלו להרוויח כאן גם איכות חיים משופרת ובוודאי תעדיפו שהמגורים בעיר יתרחשו לטווח ארוך מאוד.

אבל מה כל זה אומר לגבי מציאת הדירה האידיאלית בעבורכם? כאן אנחנו כבר נכנסים לפרטי-פרטים. משום שזה לא מספיק לכוון את האצבע על רמת השרון ולאתר בה דירה מתאימה וצריך גם לוודא שאותה הדירה היא אכן האידיאלית ביותר לרכישה ממגוון רחב מאוד של בחינות.

 

אתגרים קיימים בעסקאות נדל"ן בשרון

לא פעם אנו נחשפים ל"פיצוץ עסקאות" בתחום הנדל"ן שמקורן בנסיגה פתאומית של אחד הצדדים (המוכר או הקונה) מהעסקה. נסיגות אלו מתרחשות בדרך כלל לאור גילוי של פרט נוסף שלא הבחנו בו קודם, או איתור של בעיה קיימת בנכס עצמו, מצבו התכנוני או המוכר עצמו.

כמובן שבמקרה שבו אתם מבינים למשל שהדירה היפה שראיתם ממוקמת בבניין וותיק שלא עומד בתקן לרעידות אדמה למשל, המעשה האחראי והחכם הוא להמשיך הלאה בחיפושים.

יחד עם זאת, כל מצב שבו אתם מתקדמים בתהליך הרכישה ונסוגים ממנו גורם לשני הצדדים לבזבוז זמן משמעותי, התמהמהות שמכניסה ללחצים מבחינת התזמון (למשל שאוטוטו הילדים צפויים להתחיל את שנת הלימודים אך טרם מצאתם בעיר דירה) ומבחינה סטטיסטית, גם צמצום של הסיכויים למצוא את הדירה האידיאלית שעונה במדויק על כל דרישותיכם.

ואחרי שפרטנו על כל האתגרים שכרוכים במציאת הדירה, חשוב להבין גם מהו התהליך הנכון לרכישתה ברמת השרון. כדי להימנע מבעיות כמו פיצוץ העסקה או חשיפת פרטים שעלולים להרתיע אתכם, כדי לייעל את זמנכם בחיפושים ולהשלים את התהליך בזמן יחסית קצר, חשוב שתפנו למתווך נדל"ן מקומי שיעניק לכם ליווי מקצועי ומענה לכל שאלה ובדיקה לגבי הנכס.

מדוע קניית דירה ברמת השרון מבצעים רק בעזרת מתווך?

למרות שכל אחד מאיתנו יכול ורשאי לגשת לכל עסקת נדל"ן לגמרי לבד, עדיין קיימים פערי ידע משמעותיים מאוד בין מה שתוכלו לגבש בעצמכם, לבין הידע הקיים אצל סוכן הנדל"ן. המתווך הוא איש מקצוע שמתעסק בקנייה ומכירת דירות על בסיס קבוע, פועל לרוב ברדיוס מקומי מסוים ולכן צובר עוד ועוד אינפורמציה ששמורה רק אצלו לגבי עלויות, תשואות, עסקאות, סטטיסטיקות וכיוצ"ב.

המתווך הוא הגורם שאליו תוכלו לגשת על מנת להבין מהם הנכסים הפוטנציאליים והזמינים שבאפשרותכם לרכוש בעיר, ביחס לשיקולי התקציב והמאפיינים של הדירה הרצויה וכן לספק לכם את כל המידע הרצוי לגבי טיב השכונה, חיי הקהילה, נגישות לאזורים מסחריים, תחבורה ציבורית, מוסדות ציבוריים סמוכים ועוד.

מכיוון שהוא גם האדם ששולט מבחינה מספרית בכמות העסקאות המקומית הגדולה ביותר, הוא יכול להתאים טוב יותר בין קונים ומוכרים שמעוניינים בטווח תקציבי מסוים.

 

קניית דירה חדשה בעזרת מתווך

למתווך גם יתרונות רבים מול קבלנים ויזמים, אם ברצונכם לרכוש ברמת השרון דירה חדשה מהקבלן. ישנו הבדל רב בין רכישת דירה מיד שניה לבין דירה חדשה, שכן את הדירה מקבלן תוכלו לראות רק בשרטוט ובתרשים, מה שאומר שעליכם להבין דבר מה בתחום התכנון והבנייה כדי להתייחס נכון לגודל הנכס, חלוקת החדרים, התשתיות ומה קיים בכל חדר.

כאן המתווך יוכל ללוות אתכם מול הקבלן ולשאוף ליצירת תוספות והתאמות על פי הצורך האישי שלכם מהדירה. הוא גם יוכל להציף שאלות רבות שכלל לא חשבתם לשאול, כמו המרחק מהבניין לחניה, מיקום המעלית ביחס לדירה, מה יראו מהחלונות, האם הבניין פונה לכביש סואן, לפארק ירוק וכדומה.

 

קניית דירה יד שנייה בעזרת מתווך

לאחר שתמצאו את הדירה האידיאלית, זו שמתאימה לכם הן מבחינת מאפייניה ומיקומה והן מבחינה כלכלית, ניתן יהיה להתקדם מול המוכר. כאן התיווך הופך לכלי מרכזי שצפוי לרכך התנגדויות וחסמים ולגשר טוב יותר בין שני הצדדים, שניסיונם המקצועי בתיווך הוא כמובן מועט מאוד.

יש מתווכים שצברו בין היתר ניסיון עשיר בתחומים משיקים כמו הערכת שווי נכסים, תכנון ובינוי, שיפוצים, הבנה במיסוי או בחוקי המקרקעין וכדומה. בקיאות בתחומים אלו תאפשר לכם להשתמש בידע של המתווך כדי להבין מה נדרש מכם בעת ניהול המשא ומתן ועל מה חשוב שתדונו עם המוכר, כמו למשל זמני מסירת הדירה, מהן מערכות הקבע שנותרות בנכס, האם יש צורך בפתרונות יצירתיים לגבי עניין מסוים כמו הצורך בשיפוץ או החלפת תשתיות וכן הלאה.

 

מתווך לרכישת דירה ברמת השרון

כפי שאתם מבינים, הדרך לדירה המושלמת עוברת דרך תהליך שבו חלק מהידע איננו מצוי אצלכם מלכתחילה ועל כן חשוב להסתייע בגורמים מקצועיים ומקומיים שיעניקו לכם את כל תוספות המידע הרלוונטיות הנדרשות לעסקה. חשוב שתפעלו בשיקול דעת, תתאזרו בסבלנות ותבדקו מול המתווך כל פרמטר, עד לביצוע העסקה הטובה והמשתלמת ביותר. 

קניית דירה ברמת השרון
קניית דירה ברמת השרון

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader