קניית דירה ברעננה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

אם אתם חולמים על חיים אורבניים בעיר מתקדמת עם ערכים סביבתיים מצוינים, קדמה חינוכית וקהילה מוצלחת – קניית דירה ברעננה היא בוודאי צעד שתכננתם לא פעם לבצע. אז מה דרוש מכם כדי למצוא את הדירה המושלמת ולהתגורר בעיר? הנה כל הפרטים החשובים.

 

קניית דירה ברעננה המבוקשת והנחשקת

רעננה ידועה כעיר שמציעה איכות חיים ברמה גבוהה מאוד לתושביה. חלק גדול מהאוכלוסייה המקומית כולל עולים מארה"ב ומדינות שונות באירופה שהביאו איתם מנטליות תרבותית שמתמזגת נפלא באופי הבורגני-גבוה של מרכז הארץ. בנוסף, העיר משלבת בין צביון דתי וחילוני בצורה מעוררת השראה, כך שלכולם יש בה מקום וניתן למצוא דירות איכותיות במגוון שכונות מבוקשות.

הסיבות לגור בעיר מגוונות מאוד: משפחות עם ילדים קטנים שמחפשות איכות חיים ברמה גבוהה וחינוך מוצלח, משפחות מתבגרות שחשוב להן מרחב גדול ושקט, זוגות פנסיונרים שמעוניינים בקרבה לפארק ולירוק, מבלי לוותר על רמת הנגישות הגבוהה לכל סידור אפשרי בתוך השכונה, משקיעים שזיהו את הפוטנציאל האדיר בתשואה המקומית ועוד.

מכיוון שהביקוש גדול ועסקאות הנדל"ן ידועות כתהליכים מתמשכים ומורכבים, תמיד קיים החשש שיגיע קונה אחר ש"יחטוף" מאיתנו את הנכס שאהבנו. יחד עם זאת, הקונה מוכרח לבצע כמה וכמה בדיקות חשובות לגבי טיב הנכס ובעליו לפני שיבחר להתקדם בעסקה, שכל ויתור עליהן עלול לעלות ביוקר רב בהמשך, לעתים אפילו אחרי שכבר נכנסנו למגורים באותה הדירה.

אז כיצד לפעול על מנת למצוא את הדירה המושלמת ולהשלים את תהליך הקנייה?

מתווך לרכישת דירה ברעננה

את הדירות למכירה ניתן למצוא דרך מספר רחב של מנגנוני חיפושים: דרך אתרים לחיפוש דירות, ברשתות החברתיות, אנשים שמתגוררים בעיר עצמה וגם דרך תיווך הדירות המקומי.

תיווך הנדל"ן מכיל בתוכו שורה ארוכה של יתרונות, בייחוד לגבי היכולת להתאים ביניכם כקונים לדירות פוטנציאליות ומתוך הבנה שלא כל דירה תעמוד בדרישות שלכם. כך לדוגמה, מתווך הנדל"ן יודע שאם כיוונתם לטווח מחירים מסוים לא יהיה שום טעם להציע לכם הצעות יקרות יותר. הוא גם יודע ומבין שחשובה לכם הגינה או הקומה הגבוהה למשל ולכן יימנע מלמצוא נכסים שתדחו על הסף.

מעבר לכל אלו, המתווך מחזיק אצלו בידע מקצועי רחב בהרבה מזה שתוכלו לגייס בעצמכם: נתונים לגבי עסקאות אחרונות בסביבה, לגבי טיב השכונה ואורח החיים בה, זיהוי יתרונות או בעיות בדירה עצמה, יצירת גישור מוצלח יותר ביניכם כקונים למוכר שאולי מתלבט או לא בטוח בעצמו, טיפול במצבים שבהם קניית הדירה שלכם תלויה במכירת דירה קודמת ועוד.

 

בדיקת הדירה, הבניין והשכונה

עליכם לבחון בכובד ראש כל דירה שאתם מתרשמים ממנה ולהבין האם היא עשויה להתאים לכם. בררו האם יש רעש משמעותי בדירה וסביבתה (כביש סואן, שכנים רועשים וכו'), מהי חלוקת החדרים ומהו מיקום הדירה בתוך הבניין, ביחס למעלית, לחדר הפחים, לרחוב החיצוני, מה רואים מכל חלון בדירה, האם יש מפגעים שונים או קרבה לאנטנות סלולריות, כביש ראשי, מבנה תעשייתי וכו'.

כמו כן, בדקו מהם גני הילדים ובתי הספר הקרובים, היכן נמצא הפארק הסמוך, מהו המרחק עד ליציאה מהעיר או לעורקי התנועה המרכזיים ומהן האפשרויות שמציעה כל שכונה לתושביה.

גם המידע הזה קיים אצל מתווך הנדל"ן ולכן תוכלו להיעזר בו לכל בדיקה רצויה, לרבות בדיקת מצבו התכנוני של הנכס כפי שקיים במחלקת ההנדסה בעירייה.

 

קניית דירה חדשה בעזרת מתווך

ברעננה ישנם מעט פרויקטים של בנייה חדשה, אך הדבר יאפשר לכם להביא בחשבון גם את האפשרות של דירה חדשה מהקבלן. כאן מומלץ בחום שלא להסתמך על ההבנה האישית שלכם ולפעול מול מתווך מקומי שידע להעלות שאלות ולקבל מהקבלן אינפורמציה שבשלב זה ניתן להסיק רק מ"הנייר" שבו הדירה קיימת.

בהנחה ואתם לא בני העיר והגעתם הנה ממקום מגורים אחר, כדאי לסמוך על הנתונים שמעלה המתווך המקומי לגבי טיבו של הקבלן או היזם, קונים נוספים שרכשו דירות בפרויקט וגם ביחס ל"תלאות" הפרויקט מול העירייה, תושבים סמוכים, חוקי עזר עירוניים וכיוצ"ב.

ככל שהמידע שלכם יהיה מהימן ומדויק יותר, כך תוכלו לראות את התמונה המלאה בנוגע לנכס ולהחליט האם עדיף לרכוש דירה חדשה לחלוטין.

 

קניית דירה יד שנייה בעזרת מתווך

לאחר שביררתם כל מה שצריך בנוגע למיקום הדירה, השכנים והשכונה והבנתם שתעדיפו לקנות דירה מיד שנייה, מומלץ לשקול את צעדיכם בזהירות ובכובד ראש. קניית דירה ברעננה גם מיד שניה היא עסקה כלכלית משמעותית ובוודאי לא תרצו לגלות שהיא "מתנפחת" ככל שישנה השקעה נוספת בתשתיות ישנות, בשיפוץ או בפתרון בעיות שעלו מנסח הטאבו או המצב התכנוני של הנכס.

רצוי להיעזר במתווך הנדל"ן עד לשלב שבו העסקה תושלם, שכן באפשרותו להנחות אתכם כיצד לפעול כאשר מוכר מסוים מבקש מכם לחתום על זיכרון דברים, או שמתנים את הבטחת הדירה בהעברת תשלום מצידכם לפני שהדברים סוכמו ונחתמו בחוזה מסודר. ככל שתשכילו להיעזר בגורמים מקצועיים לקניית הדירה, כך תוכלו להשלים את העסקה בצורה חלקה ומוצלחת ללא בעיות.

קניית דירה ברעננה
קניית דירה ברעננה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader