קניית דירה בתל אביב

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

קניית דירה בתל אביב עשויה להיות עניין מאתגר למדי. אחרי הכל, מדובר בעיר הצפופה בישראל והשנייה בגודלה (למעלה מ-465,000 תושבים), מטרופולין מבוקש שמחיריו גבוהים. אז כיצד תצלחו את שלב הקנייה בשלום ומדוע מומלץ להיעזר בגורם מקצועי לבדיקת הנכס וניהול מו"מ מול המוכר?

 

להיות הבעלים של דירה בתל אביב

ברוכים הבאים לתל אביב – "התפוח הישראלי הגדול", בירת הסטארטאפ ניישן והעיר שלעולם לא נרדמת, אליה אנשים רבים נושאים עיניים ומייחלים לדירה.

הסיבות לקנות דווקא כאן בלב העניינים רבות: קרבה אידיאלית למקומות התעסוקה המוצלחים שמציעה העיר, שכונות קהילתיות המחזיקות באיכות חיים מן המשובחות והאידיאליות ביותר למגורים בישראל, קרבה לים, למקומות בילוי ולכל עורקי התנועה המרכזיים, פוטנציאל השקעה נפלא עם תשואה משמעותית, סמיכות לבתי ספר ומוסדות ציבוריים נחשבים, מגורים קרוב להורים, שיפור דיור ועוד.

בכל אחת מהאפשרויות הללו, הדבר שעומד ביניכם לבין מציאת דירת החלומות הוא בעיקר פער ההבנה בתחום הנדל"ן. כמובן שכל אדם יכול לבצע את תהליך הקנייה לבדו ולהגיע לדירה המתאימה, אך האם יוכל לעשות זאת טוב יותר מאשר אדם שהוכשר לכך ומבצע עסקאות מכירה וקנייה מידי יום?

 

מתווך לרכישת דירה בתל אביב

מתווך הנדל"ן הוא גורם מקצועי, אובייקטיבי ובעל ניסיון וידע עשירים בקניית דירות מקבלן ויד שניה. עסקת הנדל"ן ובייחוד זו שבתל אביב, עשויה להיות מורכבת מאוד ולכלול שפע סעיפים שצריכים השגות מקצועיות. כל טעות בתהליך בדיקת הדירה וניהול המו"מ עד לחתימה על הסכם המכר, עשוי לעלות סכום כספי עצום ולגרום לקונה לעוגמת נפש חמורה.

ולכן הדבר המומלץ ביותר לבצע הוא להקדיש את מלוא הזמן, המחשבה והמשאבים לקבלת החלטות נכונות ולהיעזר לטובת העניין במתווך מקצועי שמכיר את העיר ויודע לענות על כל שאלה לגבי שכונותיה.

 

קניית דירה יד שנייה בעזרת מתווך

מתווך נדל"ן מקדם עסקאות משני הצדדים – מוכרים וקונים, כך שנעזרים בו לא רק למציאת דירה בעיר אלא גם למכירת הדירות הקיימות. זהו מצב שבו למתווך מוצלח יהיה מאגר לקוחות משני הצדדים, שיעזור לו למצוא התאמה יעילה בין מוכרים וקונים. אם מדובר בתהליך מכירה, המתווך מלווה אותו גם אם מדובר בתהליך מורכב כמו למשל שימוש בכספי המכירה לקניית דירה חדשה.

 

למה נדרש המתווך שלכם בעת קניית דירה בתל אביב?

אובייקטיביות המתווך היא סוגיה חשובה ורלוונטית, שכן הוא גורם מקצועי שיכול לפתח שיחה שונה ויעילה יותר בין מוכרים וקונים. חשבו על כך – קונה פוטנציאלי מגיע לראות נכס ולהתרשם ממנו, המוכר שמתגאה כמובן בביתו השמור והמשופץ דואג להרשים ככל האפשר את הקונה, אבל בפועל הקונה מבין שזוהי לא הדירה המתאימה עבורו משום שלא התחבר לגישה של המוכר והאמין שיהיה קשה לנהל עמו משא ומתן טוב.

מצב כזה, בהיעדרו של מתווך הנדל"ן מציב את הקונה בבעיה: המוכר מחייג אליו ושואל האם התרשם באופן שאפשר להתקדם איתו וכעת סביר להניח שהקונה לא רק ישיב לשלילה, אלא יצטרך לספק הסבר הגיוני.

מכיוון שאינספור מצבים כאלו יכולים להתרחש בשוק הנדל"ן והם נוגעים לכללי הנימוסין, הקודים החברתיים והמצפן המוסרי של כל אחד מאיתנו, חשוב שמי שישוחח עם שני הצדדים, יבין מהם מה הפריע בדירה או מדוע קונה מסתייג ממנה בסופו של דבר, יהיה מתווך מקצועי ואובייקטיבי.

תל אביב החלה את חייה כמושבה קטנה בשם "אחוזת בית" – מושבה שבה התגוררו כמה עשרות אלפי חברים ובהמשך הפכה לעיר יפה ומפותחת. העיר סבלה מאחוזי הגירה שליליים באזור שנות ה-70 אבל התעצמה מחדש בתחילת שנות ה-90, אז הפכה לעיר גדולה ומרכזית גם מבחינה תרבותית וכלכלית.

 

אל תתפשרו על בקיאות מושלמת

סוגיית הדיור התל אביבית דורשת בקיאות עצומה, שכן הנכסים כאן פעמים רבות אינם דומים לאחרים בשוק ובערים אחרות – הן מבחינת החלוקה של הבית וחלוקת הבעלות של הנכס והן מבחינת יחס מחיר פר מ"ר שנחשב לאחד הגבוהים בעולם המערבי כולו.

לפיכך כדי למצוא את הדירה המתאימה בעיר נדרשת בקיאות אדירה בזיהוי עסקאות טובות ומעניינות ומיומנות המאפשרת למצוא לדירה את הקונה המתאים ביותר ובזמן הקצר ביותר. המתווך נדרש להבין כיצד להתייחס לכל היתרונות שנמצאים בדירה ולהציג אותם בצורה נכונה, לטפל בחסמים ובהתנגדויות, להתמחות בניהול מו"מ מקצועי וללוות את הקונה לאורך הדרך בצורה נעימה, שירותית וזמינה.

כדי שיוכל לעשות את כל אלו בהצלחה, עליו להחזיק בידע רחב בתחום הבינוי והמקרקעין לרבות ידע בחוזים, מיסים, דיני מקרקעין, השקעות, תכנון ובינוי, שיפוצים, חוקי עזר מוניציפליים ועוד המון. למעשה, העיר תל אביב מכילה תנאים מוניציפליים ונהלי דיור ייחודיים שגם אותם צריך להכיר ולהעביר לקונה באופן הנכון.

 

קניית דירה חדשה בעזרת מתווך

מתווך נדל"ן מקצועי מעניק קשת של פתרונות מקצועיים תחת אותה קורת גג ומעניק ייעוץ, מידע רלוונטי בנוגע לשכונה הרצויה והנכסים הקיימים בה, לעתים גם אינפורמציה לגבי טיב השכנים והדברים הקיימים בתוך אותה שכונה (כולל בתי ספר, גני ילדים, פארקים, דרכי היציאה מהשכונה ברכב ובתחב"צ וכן הלאה).

אם מדובר ברכישת דירה חדשה מקבלן, על המתווך לדאוג לאינפורמציה ולליווי הנדרש מול הקבלן ולזהות את הקונים בעלי הנכונות הכלכלית לעסקה, שכן קניית דירה חדשה בתל אביב היא רכישה יקרה מאוד שחייבת להתבצע בזהירות, שיקול דעת וידיעת כל הפרמטרים האפשריים לקבלת החלטה.

בנוסף, על המתווך לסייע לקונה ולתווך בין הצדדים בנאמנות רבה ולהציע להם להסתייע באנשי מקצוע נוספים כמו עורכי דין (בייחוד לשלב הסכם המכר), מעצבי פנים, יועצי משכנתאות, יועצי מס ועוד.

 

קניית דירה בתל אביב: עסקה שפונה לשכל הישר

כפי שאתם מבינים, קניית דירה בתל אביב היא רכישה מורכבת, שדורשת הבנה רחבה מאוד לגבי העיר וחוקיה, מאפייניה ואפשרויותיה. זוהי קנייה במחיר גבוה ולכן לא מומלץ להתפשר על סיוע מקצועי שיעזור לכם לוודא שאתם מבצעים את הבחירה וההחלטות הטובות ביותר עבורכם. 

קניית דירה בתל אביב
קניית דירה בתל אביב

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader