קניית דירה ברמת גן

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

קניית דירה ברמת גן היא צעד כלכלי יקר, שנובע מהביקוש הרב למגורים ולהשקעה בנדל"ן העירוני והיתרונות היחסיים של העיר כמרכז מסחרי וחינוכי חשוב. אם החלטתם שאתם מעוניינים להתגורר כאן, התנהלות בחכמה, תשומת לב לפרטים וסבלנות הם שלושת כללי העזר החשובים ביותר לתהליך. אז מה עליכם לדעת לפני שתקנו כאן דירה?

 

עיר נוחה ואידיאלית למגורים

רמת גן נהנית ממרכז חיים עשיר ומשגשג הכולל בתוכו מרכזים מסחריים, מוסדות אקדמיים, מתחמי פנאי ובילוי, מסלולי לימוד, מקומות תעסוקה ואיכות חיים מוצלחת לכל דורש.

כשכנתה הצמודה והאטרקטיבית של העיר תל אביב, מושכת רמת גן אוכלוסייה מגוונת מאוד – ממשפחות צעירות ומתבגרות שמתעניינות באפשרויות חינוכיות ומקומות בילוי, דרך הייטקיסטים ובעלי מקצועות חופשיים שעובדים במשרדים היוקרתיים שבמרכז וכלה בפנסיונרים שמעוניינים בדירה איכותית למגורים, מבלי להתנתק ממרכז החיים, הילדים והנכדים.

בנוסף לאלו מושכת העיר גם משקיעים רבים, שמזהים גם את החשיבות הרבה בקרב שוכרים כמו סטודנטים, רווקים קרייריסטים, זוגות ומשפחות צעירות למצוא דירה סמוכה לכל אזורי התעשייה, המסחר והבילוי.

 

אתגרים בקניית דירה ברמת גן

לבעיות בנכס יש נטייה טיפוסית להתגלות בדיעבד, אחרי שהדירה כבר נקנתה ושולמה והעברתה הושלמה. או אז צצות בעיות כמו חריגות בניה, בעיות בתשתיות מסוימות בנכס, בחלוקת החדרים ועוד. מצב זה עלול להתרחש גם בעת דירה חדשה שנרכשת מקבלן, שמתגלה בדיעבד שיש לו עיקולים או חובות שגרמו לו להתעכב ואף לנטוש את הפרויקט.

לאור כל אלו, הקונה מחויב למספר גדול של בדיקות בטרם ירכוש דירה וכדי לוודא שהוא פועל כשורה, עליו ללמוד לעומק את תחום המקרקעין והנדל"ן, לקרוא המון, להתייעץ המון וגם לפנות זמן רב לנושא בטרם ישלם ממיטב כספו על דירה יקרה במרכז גוש דן.

מתווך לרכישת דירה ברמת גן

אחת הדרכים הטובות ביותר לקנות דירה ברמת גן ולגשר על פערי הידע המקצועיים שדרושים לקונה בשלב הבדיקות, תהיה לפנות למתווך נדל"ן מקומי שמכיר היטב את העיר והנכסים הנמכרים בה ויודע לספק לכם אינפורמציה מדויקת לגבי מצבו של הנכס, כך שתבינו טוב יותר האם הוא שווה את ההשקעה.

המתווך צפוי להעניק לכם ידע רב בנוגע לבניין עצמו, הרחוב והשכונה, מה נמצא ליד, מהם היתרונות של האזור עצמו, האם תמצאו בו את מבוקשכם מבחינת רמת ואיכות החיים, חתך האוכלוסייה וכדומה. המתווך יוכל לשקף לכם בצורה ברורה גם בעיות, אם הן קיימות בתוך הדירה, על מנת שתוכלו לנהל משא ומתן יעיל מול המוכר ולהבין האם דרושה בדירה השקעה כלכלית או בירוקרטית נוספת, כמו למשל שיפוץ נרחב או הסרת הערת אזהרה מהטאבו.

 

קניית דירה חדשה בעזרת מתווך

גם בסוגיית קניית הדירה החדשה יש לכם "גב" מתאים: המתווך יוכל לבדוק לעומק מיהו הקבלן ומה טיבו. בדרך כלל, אותם קבלנים ויזמים פועלים בפרויקטים שונים באזור רמת גן ולכן המתווך כבר מודע לגביהם ולגבי אופי וטיב הבנייה ואף יוכל להמליץ לכם לבחור דירה מסוימת. מכיוון שאת הדירה החדשה אתם רואים בשלב זה "על הנייר", חשוב שהמתווך יציף גם שאלות וצרכים שלא חשבתם עליהם קודם ושאותם צריך לדרוש מהקבלן כתוספת או שדרוג – למשל גודל המרצפות, הכנה למדיח, ברז במרפסת, תוספת של שקעי חשמל ועוד.

 

קניית דירה יד שנייה בעזרת מתווך

כפי שאתם מבינים, המתווך הוא גורם מקצועי שמעניק וודאות גבוהה יותר בקניית הדירה. מבחינה סטטיסטית, נוכחותו מגדילה את שיעור העסקאות המקומי וחלק גדול ממנה נובע גם מתמחור נכון של מחירי הדירות למכירה ומציאת הקונה המתאים לכל אחת מהדירות.

כך אתם כקונים, תוכלו להגדיר טווח קנייה מסוים ולדרוש מהמתווך למצוא לכם דירות באותו הטווח מבלי לחרוג ממנו. הדבר ימנע מכם לפגוש דירות שמחירן מתברר רק כאשר מגיעים להתרשם מהן, אבל הן יקרות ממה שחשבתם כך שלמעשה בזבזתם את זמנכם.

 

קניית דירה ברמת גן – התהליך האידיאלי למציאת דירה:

  1. וודאו שיש לכם נכונות כלכלית לעסקת הקנייה – הגדירו את טווח הקנייה, קבלו אישור עקרוני למשכנתא, אישור להלוואה לכל מטרה, מחזור המשכנתא וכדומה.
  2. הגדירו את צרכי המחייה החשובים לכם – פנו למתווך כדי שיוכל לשמוע מכם על הצרכים החשובים לכם בתוך הדירה, מטרות הקנייה, מה קורה בשכונה ומה חשוב לדעת על מנת שתקבלו את ההחלטות הנכונות.
  3. מצאתם דירה מתאימה? מזל טוב – כעת תצטרכו לנהל משא ומתן עם המוכר לגבי תנאים מסחריים חשובים כמו: מחיר הדירה, מועד התשלום ומועד המסירה. גם כאן ניתן להמשיך ולהתייעץ עם המתווך ולהיערך לקראת השלמת העסקה.
  4. עריכת הסכם המכר – זהו השלב שבו מסכמים בחוזה רשמי את כל פרטי המכירה, העברת הבעלות, התשלום, מה נותר בדירה ולמה כל צד מתחייב. זהו חוזה משפטי ארוך שלאחר החתימה עליו לא ניתן לחזור בכם מהעסקה. וודאו שאתם מגיעים אליו לאחר ששקלתם בכובד ראש את הקנייה ושהקציתם את כל המשאבים הנדרשים לבדיקת כדאיות העסקה, לרבות התייעצות עם בעלי מקצוע מתאימים.

ועוד מספר דברים שהופכים את תיווך הדירה למשתלם

תיווך דירות הוא תחום שנלמד במשך מעט זמן באופן תיאורטי, אך לפרק זמן של 5-10 שנים בשטח. מתווך שצבר וותק מתאים וניסיון, הוא אדם מיומן מאוד בקניית דירות באזור הפעילות שלו ויוכל לספק לכם ידע גם בתחומים משיקים כמו תכנון ובינוי, שיפוצים, תשואה מהשקעות, נכסים מניבים, מיסוי, חוקים במקרקעין, ידע לגבי חוקי עזר עירוניים, לגבי טיב ואופן הפעילות של העירייה, מידע מעולמות הקבלנות והיזמות ועוד.

קניית הדירה היא צעד כלכלי יקר – אל תוותרו במסגרתה על עזרה וכלים מקצועיים שיציבו אתכם בדירה המתאימה והמשתלמת ביותר, תוך פרק הזמן הקצר ביותר. 

קניית דירה ברמת גן
קניית דירה ברמת גן

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader