עורך דין רכישת דירה בהרצליה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

עבור רוב האנשים רכישתה של דירה הוא אירוע מרגש ויוצא דופן, כזה שלא חווים יותר מפעם או פעמיים בחיים. כאירוע נדיר שכזה, מצופה מאיתנו להתכונן לקראתו בצורה הטובה ביותר, וזאת על ידי שכירתם של אנשים המקצוע הנכונים. אחד מאנשי המקצוע הללו הוא עורך הדין. אז כיצד בוחרים עורך דין רכישת דירה בהרצליה ובכלל? אנחנו כאן כדי לעזור.

 

הצד המשפטי של עסקת רכישת דירה

ראשית לכול, על מנת להבין את חשיבותו תפקידו של עורך דין רכישת דירה, ובהתאם לכך – את חשיבותה של הבחירה המושכלת בו, יש להקדים מספר מילים בדבר הצד המשפטי של עסקת רכישת דירה. יש הטועים לחשוב כי רכישת דירה הינה אירוע עסקי גרידא, בו כסף עובר מהרוכש לקונה תמורת מקרקעין, בדומה לעסקאות אחרות שאנו מבצעים מידי יום ביומו. אולם, חשיבותה של עסקת מקרקעין הופכת אותה למורכבת יותר, ובהתאם לכך – לעסקה שהצד המשפטי מעורב בה יותר מעסקאות רגילות.

הצד המשפטי של עסקת רכישת דירה מעורב למעשה בכל שלב שלה, החל מאופן ביצוען ואופיין של הבדיקות המקדימות, וכלה בהשלמתה של העסקה ברישום. לאור זאת, ניתן להבין מעט יותר את חשיבות הבחירה בבעל המקצוע הנכון לצורך השלמתו של הפן המשפטי, ובמקרה הזה – עורך דין רכישת דירה.

 

כיצד בוחרים עורך דין רכישת דירה?

תחת סעיף זה נביא מספר פרמטרים עיקריים אתם יש לשקול בבואנו לשכור את שירותיו של עורך דין רכישת דירה:

 

פרמטר ראשון: מקצועיות וידע

הפרמטר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא כמובן פרמטר המקצועיות. בעסקת רכישת דירה מעורבים עניינים משפטיים שונים ומגוונים, שעורך הדין צריך להיות מומחה ובקיא בכולם. למעשה עורך דין המלווה עסקת רכישת דירה צריך להיות בעל מומחיות הן בדיני המקרקעין, הן בדיני החוזים, והן בדיני מיסוי המקרקעין. שלושה תחומי משפט נכבדים בפני עצמם. היעדרם של אחד מתחומי הידע הללו עשויים להוביל במקרה הטוב לצורך בשכירתו של עורך דין נוסף לצורך טיפול ספציפי, ובמקרה הרע לטיפול של אותו עורך הדין בעניין באופן רשלני.

 

פרמטר שני: ניסיון

הפרמטר השני, והחשוב לא פחות, הוא פרמטר הניסיון. אחרי הכול, הידע לבדו אינו מספיק, חשוב גם לדעת כיצד הידע מתבטא במציאות, דבר שרק ניסיון יכול ללמד. הניסיון הנדרש מעורך דין המלווה עסקת מכר מקרקעין מצידו של הרוכש צריך להיות מעבר לניסיון כללי בעסקאות מכר מקרקעין, אלא דווקא ניסיון ספציפי בייצוגם של רוכשים, שכן ייצוג של כל צד בעסקה דורש מיומנויות שונות.

 

פרמטר שלישי: חוש עסקי ומיומנות משא ומתן

פרמטר שלישי אותו יש לקחת בחשבון בבחירה של עורך הדין היא החוש העסקי שלו. בניגוד לעורכי דין אחרים, שמתרכזים בעיקר בפן המשפטי, עיסוקו של עורך דין מקרקעין קשור באופן הדוק גם לפן העסקי. כאשר החוש העסקי של עורך הדין מפותח הדבר יכול להיות לעזר רב בעבור לקוחו, הרוכש, שכן הוא ידע להזהיר אותו מפני עריכתה של עסקה שאינה כדאית כלכלית בעבורו.

בנוסף לכך, גם מיומנות משא ומתן היא מיומנות חשובה עבור עורך דין רכישת דירה, שכן פעמים רבות הוא יידרש לנהל את המשא ומתן על פרטי החוזה עבור הלקוח. מדובר במשא ומתן שעשוי לשנות באופן משמעותי את מחירה של הדירה, ועל כן יש לו משמעות רבה עבור הרוכש.

 

פרמטר רביעי: יחסי אנוש טובים

הפרמטר הרביעי הוא פרמטר יחסי האנוש. עסקאות מכר מקרקעין הן בדרך כלל עסקאות ממושכות, שעד להשלמתן המלאה עשויות לעבור אפילו מספר שנים. במשך כל הזמן הזה הלקוח ועורך הדין עובדים ביחד, על בסיס שיתוף פעולה ויחסי אמון.

כאשר לעורך הדין אין יחסי אנוש טובים יהיה קשה מאוד לבנות מערכת יחסים כזו, דבר שעלול לסבך את העסקה כולה ולהפוך את ההליך להרבה פחות נעים לכל הצדדים המעורבים בו. יחסי האנוש הטובים של עורך הדין יכולים להיות לעזר רב גם בהקשר של הפרמטר השלישי בדבר מיומנות המשא והמתן, אחרי הכול אנשים בעלי יחסי אנוש טובים יותר הם גם מנהלי משא ומתן מוצלחים יותר.

 

פרמטר חמישי או: עורך דין רכישת דירה בהרצליה

לפרמטר החמישי החלטנו להקדיש סעיף נפרד, והוא פרמטר המקומיות. כאשר אנו בוחרים עורך דין רכישת דירה ישנן מספר יתרונות מובהקים בבחירה בעורך דין מקומי, כזה ששוכן בקרבה גיאוגרפית ללקוח ולדירה הפוטנציאלית.

היתרון הראשון הוא נעוץ כמובן בחיסכון של טרחה ונסיעות לכל הצדדים המעורבים, חיסכון שבהחלט עשוי להיות שווה כסף. היתרון השני קשור בכך שלעורך דין מקומי, מטבע הדברים, היכרות קרובה יותר עם סביבתה של הדירה, הן מבחינה עסקית והן מבחינה משפטית. ההיכרות העסקית יכולה לשמש את הלקוח בכך שעורך הדין מכיר וביצע עסקאות דומות באזור, ועל כן הוא ידע יותר טוב מעורך דין אחר האם מדובר בעסקה משתלמת עבורו או לא.

ההיכרות המשפטית עשויה לסייע בהתנהלות מול רשויות המדינה המקומיות והעירייה, התנהלות שהיא חלק בלתי נפרד מכל עסקת רכישת דירה. עורך דין מקומי בדרך כלל רגיל יותר לעבוד עם אותן רשויות, ועל כן הוא יכול לעשות זאת בצורה טובה, מהירה ונעימה יותר.

עם זאת, כמובן שפרמטר המקומיות אינו פרמטר של שחור ולבן, ובהחלט ניתן,  ואף רצוי, להרחיב את החיפושים אחר עורך הדין מעבר לעיר המגורים הספציפית, כל עוד מדובר באותו אזור גיאוגרפי, וזאת כדי לא להתפשר על פרמטרים חשובים אחרים.

מחפשים עורך דין רכישת דירה בהרצליה? פנו לעו"ד יוני לוי.

עורך דין רכישת דירה בהרצליה
עורך דין רכישת דירה בהרצליה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader