עורך דין רכישת דירה בנתניה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

רכישת דירה בנתניה זו עסקה בעלת משמעות כבדת משקל במישור הכלכלי והאישי, עבור רוב האנשים. לא נפריז אם נאמר כי במרבית המקרים, זוהי אף העסקה הגדולה ביותר שהרוכשים יבצעו בחייהם. מעבר לעלות הנכס עצמו, חשוב לדעת כי ההוצאות הכספיות הנלוות לקניית דירה בשרון ובכל מקום בארץ, גם הן גדולות במיוחד. לכן חשוב שיהיה בתמונה עורך דין לרכישת דירה בנתניה, כבר מתחילת התהליך.

בניגוד לסברה הרווחת, עסקת מכר מקרקעין איננה עניין עסקי בלבד, אלא מדובר בין השאר גם בעניין משפטי מורכב, שכן תחומי המשפט המעורבים בעסקה שכזו הם רבים ומגוונים.  אז מה בדיוק כלול בפן המשפטי של עסקת רכישת דירה, וכיצד עורך דין רכישת דירה בנתניה, ובכלל, קשור לעניין? על כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

 

הדבר הראשון שחשוב לחפש כשמחפשים עורך דין לרכישת דירה בנתניה

כשמחפשים עורך דין לרכישת דירה בנתניה, הדבר הראשון שחשוב לחפש הוא עורך דין מומחה לדיני מקרקעין. זאת משום שלא כל עורך דין מכל אסכולה משפטית, בהכרח מוסמך לספק את מכלול השירותים הנדרשים בתהליך של קניית דירה בנתניה, ולעשות זאת בצורה טובה ויסודית מספיק. בעסקאות רכישה של דירות ובתים, הערך המוסף של שירות משפטי מעו"ד מקרקעין מומחה בנתניה, הוא עצום ובא לידי ביטוי ביכולת לחסוך עבור הרוכשים עשרות אלפי ואף מאות אלפי שקלים, כפי שנפרט בהמשך.

 

היתרונות בפניה לעו"ד רכישת דירה בנתניה

היתרון הבולט ביותר בפנייה לעורך דין לקניית דירה בנתניה, טמון ביכולת ליהנות מהכוונה משפטית מקצועית לאורך כל שלבי העסקה. הכוונה כזו היא חיונית מאין כמוה להגנה על הזכויות ושמירה על האינטרסים שלכם כרוכשים, הן במישור הפיננסי, הן בהיבט הקנייני והן מבחינה משפטית. בנוסף לכך, שירות מעורכי דין לרכישת דירה בנתניה מסייע מאוד בקיצור התהליכים הבירוקרטיים בעסקאות רכישה של נדל"ן ומונע עיכובים או קשיים מיותרים.

יתרה מכך, עורך דין מקרקעין המלווה עסקת רכישה מבצע את מכלול הבדיקות המקדמיות הנדרשות כדי להבטיח שאכן מדובר בעסקה טובה, חוקית, בטוחה ומשתלמת עבור מיוצגיו. כל זאת, בתוך זמן קצר משמעותית מכפי שנדרש לאדם מן היישוב לביצוע הבירורים הנדרשים בצורה עצמאית.

מאחר ורוב האנשים לא מתמצאים בדיני מקרקעין באופן יסודי, נדיר שהאדם הממוצע יודע מהן הזכויות וההגנות שהחוק מקנה לו במסגרת עסקת הרכישה. זהו בדיוק המקום שבו המקצוענות והמיומנות של עורכי דין לענייני נדל"ן בנתניה, באות לכלל ביטוי. הפניה לעורך דין קניית דירה בנתניה, היא הדרך שלכם להפחית את אי הוודאות בעסקה וליהנות משקט נפשי לאורך כל הדרך.

 

כך עורך דין רכישת דירה בנתניה יסייע לכם לחסוך בהוצאות בעסקה הרכישה

אחת הדרכים שבהן עורך דין לרכישת דירה בנתניה מסייע ללקוחותיו לחסוך בהוצאות הנלוות לרכישה, היא על ידי ביצוע תכנון מס מושכל. היות ומס רכישה בקניית דירה או בית עשוי להגיע לסכומים גבוהים ביותר, חשוב לדעת לנצל כל הטבה וכל הזדמנות שמציע החוק, כדי להפחית עד כמה שניתן את נטל המיסים באופן חוקי. כך ניתן לחסוך ברכישת הנכס סכומים בלתי מבוטלים.

בהמשך, מסייע עורך דין לקניית נדל"ן גם בקיום המשא ומתן בין הקונה למוכר הדירה ובבדיקת הסכם המכר. זהו המתכון לזיהוי מוקדם של אי אלו בעיות שעלולות לעלות לכם כקונים בהוצאות בלתי צפויות (ומיותרות) בהמשך הדרך, ולהפחתת מחיר המכירה בהתאם לצורך.

 

חשיבות הניסיון המקצועי של עו"ד ברכישת דירה בנתניה

אף על פי שניתן היה להניח שכל עו"ד רכישת דירה בנתניה, יספק את אותם שירותים משפטיים, המציאות מלמדת כי קיים פער בין רמת השירותים המסופקים בין משרדים שונים של עורכי דין לרכישת דירה בנתניה. פער זה הוא נגזרת של שנות הניסיון ורוחב היריעה של כל עו"ד מקרקעין, כמו גם של רמת המחויבות של נותן השירות כלפי מיוצגיו. מאחר והניסיון המקצועי של עו"ד נדל"ן בנתניה בעסקאות רכישה משפיע מאוד על יכולתו למצות את זכויותיהם של הרוכשים בעסקה והקטין את הסיכון שהם חשופים אליו במסגרתה, חשוב שלא לוותר על עו"ד מנוסה לרכישת דירה בנתניה ובכלל.

 

הפן המשפטי של עסקת רכישת דירה

כאמור לעיל, עסקת רכישת דירה לעולם מערבת בתוכה, נוסף על הפן העסקי, גם פן משפטי נרחב ומורכב. על מנת לפרט את כלל העניינים המשפטיים הכרוכים בעסקה שכזו יש לעבור באופן מפורט על שלביה השונים של העסקה:

 

שלב ראשון: בדיקות מקדימות

השלב הראשון בכל רכישה אחראית של דירה הוא ביצוען של בדיקות מקדימות, וזאת על מנת להעריך כראוי את כדאיותה של העסקה עבור הרוכש. הבדיקות המקדימות הללו כרוכות באופן בלתי נפרד בעניינים משפטיים, הן בשל אופיין והן בשל האמצעים שיש לנקוט על מנת לבררן.

אופיין של הבדיקות המקדימות משתנה בהתאם לשאלה האם מדובר ברכישתה של דירה יד 2 או ברכישתה של דירה חדשה מקבלן. כך למשל כאשר מדובר ברכישה דירה יד 2 יש להתמקד בבדיקת מצב הבעלות על הדירה ומצבה התכנוני והמשפטי, וכאשר מדובר על רכישה של דירה מקבלן יש להתמקד בבדיקת מצב הבעלות על הקרקע, יכולותיו של הקבלן לעמוד בהתחייבויות והבטוחות המוצעות לרוכש בעבור התשלומים שלו.

שלב שני: ניסוח החוזה

השלב השני של כל עסקת רכישת דירה, במצבים בהן שלב הבדיקות המקדימות הניב תוצאות משביעות רצון, הוא שלב ניסוח החוזה וחתימה עליו. שלב זה כמובן הוא שלב משפטי טהור, חלק בלתי נפרד מדיני החוזים. הפן המשפטי מתבטא בשלב זה לא רק באופן ניסוחו של החוזה, כך שיבטא את רצונם של הצדדים בצורה משביעת רצון ובאופן ברור ללא השארת פתח להתדיינות משפטית נוספת בעתיד, אלא גם באופן עיצובם של ההסדרים.

על מנת לנסח חוזה מכר דירה בצורה הטובה ביותר יש להכיר לא רק את דיני החוזים הכלליים, אלא גם את הדינים המיוחדים של חוזי המקרקעין. כך למשל על פי חוק המקרקעין חוזה מקרקעין חייב להיערך בכתב, וזאת בניגוד לחוזים אחרים שיכולים להיערך גם בעל פה, ואפילו רק על ידי התנהגות.

 

שלב שלישי: העברת הבעלות בטאבו

השלב השלישי, ואולי אף החשוב ביותר בכל עסקת מכר דירה, הוא שלב הרישום. בשלב זה יש לדאוג להעברת הבעלות מהמוכר לקונה בלשכת המקרקעין, או בשמה המוכר יותר – לשכת הטאבו. שלב זה הוא מכריע במיוחד לכל עסקת מקרקעין מכיוון שעל פי החוק אין עסקת מקרקעין נגמרת אלא ברישום. כלומר, כל עוד לא בוצע השלב הסופי של העברת הבעלות, בידי הרוכש אין זכות קניינית אלא רק זכות חוזית של התחייבות לעשיית עסקה, זכות שהיא כמובן חלשה יותר. חשיבותו של שלב זה בעיני המחוקק ניכרת גם בקביעה שלא ניתן לעשותו ללא עזרתו של עורך דין.

 

שלב רביעי: הבטחת התקיימות תנאי החוזה והתדיינויות משפטיות

לצערנו לא כל עסקת רכישת דירה נגמרת בצורה חלקה ופשוטה, בה הקונה משלם את התמורה ומקבל בדיוק את מה שהובטח לו. הבעיות השונות בקיומם של תנאי החוזה נפוצים בעיקר במקרה של רכישת דירה מקבלן, בה לא ניתן לבדוק את מצבה הפיזי של הדירה לפני הרכישה, ויש בו לעיתים עיכובים בבנייה, אך כמובן שבעיות דומות יכולות לצוץ גם במקרה של רכישת דירה יד 2. כל עיכוב או סטייה כזו מתנאי החוזה הוא עניין משפטי לכל דבר, ויש לנהוג בו ככזה, ובמקרה הצורך אף לא להסס לפנות לערכאה שיפוטית על מנת שתאכוף את תנאי החוזה או תפסוק פיצויים לרוכש.

 

סיכום: עורך דין רכישת דירה בנתניה

כפי שראינו במסגרתו של מאמר זה, הפן המשפטי הוא פן מרכזי ומשמעותי בכל שלב של עסקת רכישת דירה. באופן טבעי, מחשיבותו של הפן המשפטי נגזרת גם חשיבות תפקידו של עורך הדין המלווה את העסקה. על כן יש להעניק מרכזיות לבחירה בעורך הדין, תוך מתן זמן והשקעת כובד ראש בעניין. בבחירה הזו יש לשקול שיקולים שונים כמו מידת מקצועיותו של עורך הדין, ניסיונו, החיבור בין הלקוח לעורך הדין, וההתרשמות של לקוחותיו בעבר ממנו. בנוסף לכך יש להעניק משמעות גם לשיקול הקרבה הגיאוגרפית של עורך הדין, זאת כדי לחסוך טרחה וזמני נסיעות ארוכים לכל המעורבים בעסקה. חיסכון זה יכול כמובן גם להוזיל את עלויותיו של הייצוג המשפטי, מבלי להתפשר על איכותו.

מחפשים עורך דין רכישת דירה בנתניה? פנו לעו"ד יוני לוי, עורך דין מקרקעין ונדל"ן מומחה.

עורך דין רכישת דירה בנתניה
עורך דין רכישת דירה בנתניה

 

שאלות ותשובות:

עו"ד רכישת דירה נתניה מבצע מגוון בדיקות מקדמיות בדירה המיועדת לקנייה לפני ביצוע הרכישה בפועל. מטרתן של בדיקות אלו היא לגלות מראש את קיומן של בעיות ברישום הדירה, ליקויי או חריגות בנייה במידה וישנן, וכן לוודא שהנכס מוחזק בבעלות חוקית ושלא רשומים עליו עיקולים או שעבודים שונים שיכולים לפגוע בזכויות הרוכשים.

לא כל משרד עו"ד בשרון יכול לבצע תכנון מס לרכישת דירה בנתניה. למעשה, דרוש ידע משפטי ספציפי וענף במיסוי מקרקעין ובחוקים והפסיקה הנוגעים בנושא זה. בהתאם לכך, רק משרדי עורכי דין לרכישת דירה המתמחים ספציפית בדיני מקרקעין ומיסוי מקרקעין, יכולים להציע ללקוחותיהם תכנון מס מקצועי ויעיל לקראת קניית דירה בנתניה.

ליווי מעורך דין לרכישת דירת קבלן בנתניה, בה הרוכשים נדרשים לייצוג של עו"ד מטעמם, לרוב יעלה עד למחצית אחוז משווי הנכס + מע"מ. לחילופין – עשוי גובה שכר הטרחה להיות בסך 5000 ש"ח + מע"מ, על פי הנמוך ביניהם. אולם ברכישת דירת יוקרה בנתניה בעלות שמעל ל- 4,642,750 ש"ח, נהוג לקבוע את עלות הליווי המשפטי בכל מקרה לגופו בין עורך הדין למיוצגיו.

בליווי מעורך דין לרכישת דירה יד שנייה בנתניה, קבעה לשכת עורכי הדין בארץ טווח מקובל לשכר הטרחה, שנע בין חצי אחוז ממחיר הנכס הנרכש + מע"מ ועד אחוז וחצי, בכפוף לשווי הנכס, למטרת העסקה ולמשך הטיפול המוערך בה. יחד עם זאת , כל עו"ד רשאי להגדיר מחירון משלו.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader