בדק בית דירה מקבלן 

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

רכישת דירה מקבלן היא העסקה הגדולה ביותר שרוב האנשים יבצעו במהלך חייהם. מדובר בהשקעה כספית משמעותית, ולכן חשוב לוודא שהדירה תקינה וללא ליקויים. לשם כך נהוג לבצע מהלך שנקרא בדק בית דירה מקבלן, שאודותיו נסביר במסגרת המדריך שלפניכם.

 

בדק בית דירה מקבלן – במה עסקינן?

בדק בית הוא בדיקה מקיפה של הדירה, שנועדה לאתר ליקויים בבנייה. בדיקה זו מתבצעת על ידי מהנדס בניין מוסמך, בעל ניסיון בתחום.

 

מי צריך להזמין בדק בית דירה מקבלן ומתי כדאי?

את בדק הבית לדירה מי שמזמין הוא הרוכש של הנכס. אם אתם רוכשים דירה חדשה על הנייר מקבלן, מומלץ לערוך בדק בית לדירה כבר בשלב של פרוטוקול המסירה הראשוני, טרום מסירת המפתחות לנכס. בשלב זה החזקה בדירה עדיין נמצאת אצל הקבלן, וכך קל יותר לגרום לו לערוך את התיקונים הנחוצים.

מנגד, במידה ואתם רוכשים דירה חדשה מקבלן שהיא כבר מוכנה, מומלץ לבצע את בדק הבית לאחר שכבר הגעתם להסכמות כלליות בנוגע לרכישה מול הקבלן וטרום החתימה על הסכם המכירה. זאת משום שבחוזה רכישה סטנדרטי לרוב כתוב שהרוכש קונה את הדירה כמו שהיא וכאשר הוא מודע למצב הנכס, והרי שבדק בית זו בדיוק הדרך שבה תוכלו להיות מודעים היטב למצבה של הדירה הנרכשת.

 

הסיבה שקריטי לבצע בדק בית דירה מקבלן

חיוני לערוך בדק בית לדירת קבלן מסיבות רבות, כולל:

להבטיח שהדירה תקינה

בדק בית יכול לזהות ליקויים בבנייה, כגון סדקים, רטיבות, איטום לקוי ועוד. ליקויים אלו יכולים לגרום לנזקים משמעותיים לדירה והוצאות כבדות לרוכשים, ולכן חשוב לתקן אותם לפני הכניסה לדירה.

להגן על הזכויות שלכם

על פי חוק המכר (דירות), הקבלן חייב לתקן ליקויים בדירה שנמצאו בבדק הבית, בתוך זמן סביר. אם לא תבצעו בדק בית, יהיה לכם קשה יותר להוכיח שהליקויים קיימים, ובמקרה של סכסוך עם הקבלן, יתכן שלא תקבלו את התיקונים שאתם דורשים.

לקבל תמונת מצב מלאה וברורה של הדירה

בדק בית יכול לספק לכם תמונה מלאה של הדירה, כולל מערכות החשמל, המים והביוב, החלונות והדלתות ועוד. מידע זה יכול לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת יותר על רכישת הדירה.

בדק בית לדירה מקבלן הוא הליך חשוב, המאפשר לכם לרכוש דירה תקינה וללא ליקויים. מומלץ לבצע בדק בית על ידי מהנדס בניין מוסמך, בעל ניסיון בתחום.

 

מה חשוב לבדוק בבדק בית לדירה מקבלן?

בדק בית לדירה מקבלן כולל בדיקה של כל מערכות הדירה, לרבות:

  • מבנה הבניין: בדיקת יציבות המבנה, סדקים, חלודה ועוד.
  • היסודות: בדיקת עומק היסודות, יציבותם ויציבותם.
  • הקירות: בדיקת איכות הבנייה, איטום, רטיבות ועוד.
  • התקרה: בדיקת איכות הבנייה, איטום, רטיבות ועוד.
  • הרצפה: בדיקת איכות הריצוף, איטום, רטיבות ועוד.
  • המערכות ההנדסיות: בדיקת תקינות המערכות החשמלית, המים והביוב.
  • החלונות והדלתות: בדיקת תקינות ההתקנה, איטום ועוד.

 

מה עושים אם נמצאו ליקויים?

אם נמצאו ליקויים בבדק הבית, יש להציג אותם לקבלן ולדרוש ממנו לתקן אותם. על פי חוק המכר (דירות), הקבלן חייב לתקן ליקויים בדירה שנמצאו בבדק הבית, בתוך זמן סביר.

 

מהי תקופת הבדק?

על פי חוק המכר (דירות), על הקבלן לתקן ליקויים בדירה שנמצאו בבדק הבית, בתוך זמן סביר. תקופת הבדק משתנה בהתאם לסוג הליקוי, כפי שנקבע בחוק:

  • ליקויים במבנה: 7 שנים.
  • ליקויים בתשתיות (כדוגמת צנרת): 4 שנים.
  • ליקויים בגימור: שנה.

 

כיצד לבחור מהנדס לביצוע בדק בית לדירת קבלן חדשה?

חשוב לבחור מהנדס בניין מוסמך, בעל ניסיון בתחום בדק הבית. מומלץ לקבל המלצות מחברים, בני משפחה או בעלי מקצוע אחרים.

 

מחיר בדק בית לדירה מקבלן – כמה זה עולה לנו?

מחיר בדק בית לדירה מקבלן נע סביב 1,200-2,500 ₪, כולל מע"מ. המחיר נקבע בהתאם לגודל הדירה, מספר החדרים והמאפיינים הספציפיים שלה.

 

לסיכום

בדק בית לדירה מקבלן הוא הליך חשוב, המאפשר לרכוש דירה תקינה וללא ליקויים. מומלץ לבצע בדק בית על ידי מהנדס בניין מוסמך, בעל ניסיון בתחום. במידה ונתקלתם באי אילו קשיים במימוש זכויותיכם כרוכשי נדל"ן בעקבות ביצוע בדק בית, זה הזמן לפנות לסיוע משפטי של עורך דין מקרקעין מהימן שיסייע לכם לממש את האינטרסים שלכם מול הקבלן.

למידע נוסף – פנו כעת אל משרד עו"ד יוני לוי המייעץ לרוכשי נדל"ן פרטי ורוכשי נדל"ן ומקרקעין מסחרי-עסקי כאחד.

בדק בית דירה מקבלן

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader