מדריך לממנה – ייפוי כוח מתמשך

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

כול אדם אשר נכנס לתפקיד של ממנה צריך לקרוא מדריך לממנה – ייפוי כוח מתמשך על מנת לוודא שהוא שם לב לכול הדגשים הקטנים שלעיתים נוטים לפספס וכן, עונה על כול הצרכים של האדם שעבורו מוגדר ייפוי הכוח. המטרה של ייפוי הכוח המתמשך הוא למנוע בירוקרטיות עתידיות ולהתמקד בהליך מקצועי ואיכותי כעת כדי לא להצטרך לחזור אליו עוד בעתיד.

 

ממנה – ייפוי כוח מתמשך

עוד טרם נעמיק בפרטי מדריך לממנה – ייפוי כוח משתנה, כדאי קודם להבין מי הוא הממנה, מה תפקידו ובהמשך לכך, נוכל לסמן ולהדגיש דברים חשובים שכדאי לשים לב אליהם בהליך שממנה עובר. באם אתם בצד של הממנה או בצד של הממונים, מומלץ להמשיך להעמיק על מנת להבין מה תפקידכם והאם יש דברים שלא עשיתם טרם החתימה.

 

הכנה לעתיד

ישנם אנשים אשר עקב מוגבלות או מצב נתון כלשהוא אינם יכולים לקבל החלטות בעצמם כשאר האנשים ובהתאם גם ישנן פעולות מסוימות שאינם מסוגלים לבצע. בהמשך לכך שיש אנשים שנולדים כך, יש אנשים אשר החיים מביאים אותם לכך, לא נוכל לדעת מה העתיד צופן ומתי ולכן, ניתן להחליט לנסח ייפוי כוח מתמשך.

 

מה הוא ייפוי כוח מתמשך?

אכן מטרתו של ייפוי כוח מתמשך הוא להתכונן לקראת מצב עתידי כפי שתואר. בעצם מדובר במסמך בעל תוקף משפטי אשר קובע ומגדיר מה יקרה במצב בו אכן האדם לא יגיע למצב בו הוא לא יכול לנהל את כול העניינים שלו בעצמו. ייפוי כוח מתמשך מגדיר את האנשים אשר ינהלו את העניינים של האדם בעבורו במקרה בו הוא לא יוכל לעשות זאת.

מי הוא הממנה?

אם אתם הוא זה שמנסח את ייפוי הכוח המתמשך אז מדריך לממנה – ייפוי כוח מתמשך הוא בדיוק המדריך בשבילך. במסגרת כך שכול אדם יכול לנסח ייפוי כוח מתמשך לעתיד לבטח מצב בו הוא לא יוכל לקבל החלטות בעצמו והוא רוצה שמישהו שהוא סומך עליו יחליט עבורו, הוא בעצם ממנה מישהו שיעשה זאת עבורו ומכאן השם לתפקיד זה. כול אחד יכול להיות על תקן ממנה כאשר הוא מנסח את ייפוי הכוח על החיים שלו, גם אם אין לו רקע או הכשרה בערכית דין או בניסוח חוזים לצורך העניין.

 

מדריך לממנה – ייפוי כוח מתמשך

החלטת לצאת לדרך עם ניסוח ייפוי כוח מתמשך על מנת להתכונן לעתיד בו לא תוכל לקבל החלטות בעצמך, ישנם כמה דברים שכדאי שתדע טרם או במהלך שאתה ניגש לתהליך.

 

דרוש עורך דין שילווה את התהליך

הליך מינוי אנשים אשר יהיו בעלי ייפוי כוח על ההחלטות שלך בעתיד שבו לא תוכל לעשות זאת בעצמך הוא כמובן תהליך פנימי אשר דורש מחשבה רבה והכרות עם הדמויות הסובבות אותך. יחד עם זאת, ניסוח ייפוי הכוח הוא ניסוח של מעין חוזה משפטי ועל כן, דרוש עורך דין שילווה את כל ההליך. בנוסף לכך, מדריך לממנה – ייפוי כוח מתמשך יגיע מעורך הדין מעצם כך שהוא מכיר את ההליכים וראה כבר תיקים רבים כאלה בעבר.

 

דרושה מחשבה על כול הדמויות הסובבות

ברור כי האינסטינקט הראשוני לרוב לא בוגד בנו בהקשר של מדריך לממנה – ייפוי כוח מתמשך, וסביר כי אנשים יודעים מיד את מי למנות מבין כול הסובבים אותם. עם זאת, מומלץ לחשוב לעומק על כול הדמויות שנמצאות בחייך על מנת להבין בצורה הטובה ביותר מה יש לכול אחת לתרום. יכול להיות שיש דמות מאוד משמעותית ושאתם מאוד מחוברים אליה אך מצד שני, אתם פחות סומכים שהיא תקבל את ההחלטות שהכי נכונות לכם, נקודה למחשבה.

 

עדכון האנשים שמונו

נשמע מובן מאליו אך חשוב מאוד עוד בתהליך הניסוח של ייפוי הכוח על פי מדריך לממנה – ייפוי כוח מתמשך לעדכן ולהתייעץ עם האנשים אשר נבחרו למשימה. חשוב שהם יהיו נכונים לקחת את האחריות הזאת, באופן תיאורטי, על החיים שלכם ולקבל את כול ההחלטות בשבילכם, כמו כן, מינוי של כמה מיופי כוח עשוי ליצור חילוקי דעות ועל כן, כדאי לדייק גם זאת מולם וגם בתוך ייפוי הכוח המתמשך עצמו.

 

רישום ועדכון ייפוי הכוח

לאחר סיום ניסוח ייפוי הכוח וחתימתו של עורך הדין אשר ליווה את התהליך המסמך מקבל תוקף משפטי ובמידה וחס חלילה יהיה בכך צורך, ייפוי הכוח המתמשך יכנס לתוקפו. דגש חשוב על פי מדריך לממנה – ייפוי כוח מתמשך הוא לרשום ביומן או לקבוע תזכורות עתידיות להסתכל שוב על ייפוי הכוח ולהטיל ספק בו. לחשוב אולי אפשר לשנות אותו או שהוא דורש עדכון כדי שהוא תמיד יהיה הכי רלוונטי ולא בהכרח יישאר כפי שהיה בגלל ששוכחים לעדכן אותו.

 

מסירת הצהרה על ייפוי הכוח

לאחר שעקבתם אחרי כול ההוראות של מדריך לממנה – ייפוי כוח מתמשך, הגיע הזמן להצהיר על הליך ייפוי הכוח בפני האפוטרופוס הכללי על מנת שייפוי הכוח אכן יכנס לתוקף. רק לאחר שמיידעים ומקבלים אישור מהאפוטרופוס הכללי המסמך מקבל תוקף משפטי ובעתיד הוא יהיה מחייב במקרה שאכן כול תנאיו יכנס לתוקף. המטרה היא שתהיה דמות סמכותית מטעם המדינה אשר תוודא שייפוי הכוח אכן יוצא לדרך ומחל במידה והאדם נתון במצב שדורש זאת.

מדריך לממנה – ייפוי כוח מתמשך רלוונטי לאנשים אשר מחליטים לקחת אחריות על עתיד לא ידוע ולהתכונן לקראת מצב בו לא יהיו עוד יכולים מבחינה בריאותית, נפשית או פסיכולוגית, לקבל החלטות בעצמם ולקבוע בדבר הליכים והחלטות בחיים שלהם. לצורך כך, ניתן למנה אנשים אשר יהיו מיופי כוח על ההחלטות ועל החיים בעצם של מנסח הייפוי. בכול מקרה, נדרש להתייעץ עם עורך דין והוא גם צריך לאשר את המסמך בסוף אשר מקבל תוקף משפטי לגמרי.

מדריך לממנה – ייפוי כוח מתמשך
מדריך לממנה – ייפוי כוח מתמשך

ממנה הוא אדם אשר מנסח ייפוי כוח מתמשך ובעצם ממנה דרכו אנשים אשר יהיו אחראים על ההחלטות שלו ועל החיים שלו במידה והוא לא יוכל לקבל החלטות בעצמו או לבצע פעולות מסוימות בעצמו.

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מפרט מי יהיו מיופי הכוח על החלטותיו וחייו של אדם אשר נתון במצב בו הוא לא יכול למלא תפקיד זה בעבור עצמו. מיופי הכוח יכולים להיות מי שהממנה יבחר החל מקרובי משפחה ועד לחברים – כול אדם אשר הממנה סומך עליו.

אמנם הממנה הוא זה שמנסח את ייפוי הכוח ומחליט על תוכנו, אך בגלל שמדובר במסמך בעל תוקף משפטי מחייב ובעל משמעות מאוד גדולה על חייו של מי שמנסח אותו, יש הכרח באישור ובמעבר של עורך דין על המסמך טרם אישורו.

לאחר סיום ניסוח כתיבת המסמך יש להעבירו לאפוטרופוס הכללי אשר אמון על אישורים של אפוטרופוסים וייפוי כוח במקרה זה עבור אנשים אשר אינם יכולים לקבל החלטות בעצמו ולהיות אחראים על עצמם. רק לאחר הקבלה המסמך ייכנס לתוקף.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader