מנהל עיזבון בצוואה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

מנהל העיזבון ממלא תפקיד חשוב ביותר לאחר פטירת המוריש (האדם שאליו מתייחסת הצוואה), לרבות משימות מעקב אחר נכסים, תשלום לנושים ווידוא שמוטבים הנקובים בצוואה יקבלו את הנכס לו הם זכאים. בחירת מנהל עיזבון בצוואה יכול להוריד מתחים רבים מכיוון שכותב הצוואה יודע בדיוק מי ימונה לאחר פטירתו ועל מי הוא סומך שידאג למוטביו.

 

לאיזו מטרה מתבצע מינוי מנהל עיזבון בצוואה?

מינוי מנהל עיזבון בצוואה נעשה כדי שהוא יוכל להוציא לפועל את הוראותיו וכוונותיו של המוריש. אין כל הכרח למנות מנהל עיזבון, אך עם זאת, על המוריש לקחת בחשבון שעלולים להיגרם חיכוכים ומריבות בין היורשים, בעיקר אם העזבון הינו מורכב וחלוקתו אינה ברורה או טריביאלית.

כמו כן, אם המוריש יודע ומודע לכך שישנם חובות שיידרשו להיות משולמים לנושים, או נכסים מיוחדים שיידרשו להימכר כדי להגדיל את ההון, עליו להיערך לכך ולהיות סמוך ובטוח כי מנהל העיזבון ידאג לטובתו. מבחינה זו, מינוי מנהל עיזבון בצוואה הינו צעד מקדים וראיית העתיד.

אם המוריש לא יזכיר שם כלשהו של מנהל עיזבון בצוואה, בין אם יהיה זה עורך דין לענייני עיזבון או מומחה אחר מטעמו, יוכל בית המשפט למנות מנהל מטעמו, לאחר פטירתו של המוריש ובמידה ותהיה הסכמה בין היורשים לכך.

 

איך ממנים מנהל עיזבון בצוואה?

מינוי מנהל עיזבון בצוואה נעשה פשוטו כמשמעו בעת כתיבת הצוואה. בדרך כלל בעת הכנת הצוואה, אשר נעשית בסיוע ועל ידי עורך דין לענייני עיזבון מתוודעים הצדדים למורכבות הצוואה והפעולות שיידרשו להינקט בעקבותיה. במעמד זה, יומלץ למוריש לציין את שם מנהל העיזבון המועדף עליו, כדי שהוא יוכל להחליט עוד במהלך חייו על עתיד נכסיו.

פעמים רבות, מנהל העיזבון יהיה עורך הדין שסייע במהלך כתיבת הצוואה, ולו יש היכרות מוקדמת עם המוריש על כוונותיו ונכסיו. אולם אין הכרח שכזה. בית המשפט לא חייב לקבל את שמו של מנהל העיזבון, גם אם הוא מוזכר בצוואה. אולם, בדרך כלל, אם אין נסיבות מיוחדות, הוא נוטה להסכים עם המוריש ולמנות את מנהל העיזבון שהוזכר.

 

לסיכום

מעוניינים בהכוונה מטעם עו"ד לענייני עיזבון לגבי בחירת מנהל עיזבון בצוואה? משרדנו כאן בשבילכם. מלאו בטופס הבא את פרטי יצירת הקשר עמכם ונציגינו ידאגו לחזור אליכם בהקדם לקביעת שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות.

 

שאלות ותשובות נפוצות על מנהל עיזבון בצוואה

להלן כמה שאלות ותשובות נפוצות לעניין בחירה במנהל עיזבון לצוואה:

מנהל עיזבון בצוואה
מנהל עיזבון בצוואה

כאשר אדם מותיר אחריו עיזבון עשיר ורב, נכסים מסוגים שונים, כאשר יש חשש לאי הסכמה בין היורשים או כאשר היורשים קטינים או אינם כשירים, על האדם לחשוב למנות מנהל עיזבון בצוואה. כך, הוא מפחית את הסיכון הפוטנציאלי לסכסוכים ואי ההסכמות בין היורשים או הנושים.

בדרך כלל התגמול או השכר של מנהל עיזבון יילקח כחלק מהעיזבון, במיוחד כאשר בעל הצוואה יכול להחליט על שכר זה. מורישים רבים מעוניינים לשלם שכר עבור מנהל עיזבון אשר ינהל את ענייניהם במקצוענות מאשר לקחת את הסיכון הפוטנציאלי הקיים בניהול לא מקצועי.

מעבר לחשיבות השליטה של אדם בנכסיו, אופן חלוקתם ליורשים, וקביעת האדם אשר ינהל אותם, ציון שמו של מנהל עזבון כבר בצוואה יכולה לאפשר לאדם לקבוע מי יוכל להשביח באופן הטוב ביותר את נכסיו, ישמור על מורשתו כמקור גאווה וייטיב עם יורשיו ככל הניתן.

בית המשפט לא חייב לקבל את מינוי מנהל העיזבון, גם אם הזכיר המוריש שם ספציפי בצוואתו. עם זאת, במרבית המקרים, למעט מקרים חריגים, נוטה בית המשפט להסכים עם החלטת המוריש ולאשר אותה. היורשים והנושים גם הם לא יכולים להתנגד, אלא במקרים חריגים הדורשים הוכחה.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader