כמה זמן לוקח צו קיום צוואה ומהם השלבים?

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

צוואה היא מסמך משפטי חשוב שמבטא את רצונו האחרון של אדם לגבי חלוקת רכושו ונכסיו לאחר מותו. על מנת שצוואה תהיה בת תוקף משפטי וברת ביצוע, יש צורך לפנות לרשם הירושה ולבקש צו קיום צוואה. בשורות הבאות נסביר כמה זמן לוקח צו קיום צוואה ומהם השלבים העיקריים בתהליך.

 

מדוע יש צורך בצו קיום צוואה?

צו קיום צוואה הוא מסמך משפטי המאשר שצוואתו של המנוח תקפה וניתנת לביצוע. הסיבה לכך שנדרש אישור של רשם הירושה לכך, היא כדי להבטיח שרצון המנוח אכן ממומש – היינו, שנכסיו מחולקים בין יורשיו בדיוק כפי שהורה בצוואתו.

צו קיום הצוואה אם כך, נועד למתן תוקף חוקי למסמך הצוואה ומונע מחלוקות בין היורשים לגבי אופן חלוקת העיזבון. כך הצו שומר על מימוש רצונו האחרון של המנוח, ומבטיח שזכויות היורשים יכובדו בהתאם לחוק.

 

כמה זמן לוקח צו קיום צוואה ומהם השלבים העיקריים בתהליך?

אחת השאלות העיקריות שמטרידה יורשים לאחר פטירתו של מוריש, היא כמה זמן יימשך תהליך קבלת צו קיום הצוואה. היורשים או מי שמונה לכך בצוואה, יכולים להגיש בקשה ללשכת הרשם לענייני ירושה לקבלת הצו. במקרים פשוטים ללא התנגדויות, התהליך נמשך בדרך כלל מספר חודשים.

אולם אם קיימים צדדים המערערים על תוקף הצוואה, ההליך עלול להסתבך ולהימשך מספר חודשים נוספים ואף למעלה מכך, עד להכרעת בית המשפט בנושא.

בכל מקרה, מומלץ לפנות לעורך דין צוואות מקצועי שיוכל להביא לקיצור משך הזמן ולייעל את ההליך עבור היורשים.

מעוניינים במידע נוסף בנוגע להוצאת צו קיום לצוואה? נתקלתם בקשיים בתהליך ואתם זקוקים לעזרה? פנו בהקדם אל משרד עורך דין יוני לוי לקבלת סיוע משפטי מקצועי:  077-804-1632.

השלבים העיקריים בתהליך הגשת הבקשה לצו קיום צוואה

השלב הראשון בתהליך קבלת צו קיום צוואה הוא הגשת המסמכים הנדרשים למשרד הרשם לענייני ירושה במחוז מגוריו של המנוח. יש להמציא למשרד הרשם לענייני ירושה את המסמכים הבאים:

  • תעודת פטירה של המנוח
  • העותק המקורי של מסמך הצוואה
  • תעודות זהות של היורשים הרשומים בצוואה
  • כל מסמך רלוונטי נוסף שיידרש על ידי הרשם

הגשת המסמכים הנכונים והעדכניים ביותר חיונית כדי לאפשר את תחילת ההליך וקבלת צו קיום הצוואה באופן יעיל ומהיר ביותר.

הדרישות הנוספות בתהליך לקבלת צו קיום צוואה

מעבר להגשת המסמכים הבסיסיים, קיימות מספר דרישות נוספות לצורך קבלת צו קיום צוואה:

  • אם יורש מסוים מוותר על חלקו בירושה, יש לצרף הצהרה חתומה על כך
  • קבלה המעידה על תשלום אגרת בקשה לצו קיום צוואה
  • במידה והבקשה מוגשת באמצעות עורך דין – ייפוי כוח חתום

עמידה בכל הדרישות הרשמיות חיונית על מנת שהבקשה תטופל ביעילות וללא עיכובים מיותרים. בהנחה שאין התנגדויות או בעיות בצוואה, תהליך קבלת צו קיום הצוואה אורך בממוצע כ-3 חודשים, כתלות בעומס הבקשות המטופלות במשרדי רשם הירושה בתקופת ההגשה. עם זאת, פנייה אל עו"ד צוואות וירושה מקצועי, מסייעת במקרים רבים לייעל ולקצר את התהליך.

 

מיהו הגורם האחראי לאשר את הבקשה למתן צו קיום צוואה?

הגורם האחראי על אישור בקשות לצווי קיום צוואה הוא הרשם לענייני ירושה. הרשם בודק את הבקשה, ומפרסם אותה כדי לאפשר לכל מי שמעוניין להתנגד לצוואה לעשות זאת.

אם לאחר הפרסום לא הוגשו התנגדויות במשך התקופה הנקובה, הרשם יאשר את הצוואה ויחתום על צו קיום הצוואה.

צו קיום הצוואה החתום על ידי הרשם הופך את הצוואה למסמך משפטי מחייב, שניתן לפעול לפיו לחלוקת העיזבון.

 

כיצד התנגדויות עלולות להשפיע על התהליך לקבלת צו קיום צוואה?

כאשר מוגשת בקשה לצו קיום צוואה, היא מפורסמת כדי לאפשר למעוניינים להגיש התנגדות. עם זאת, התנגדות לצוואה אינה משימה קלה – על המתנגד מוטל נטל ההוכחה להראות שהצוואה אינה תקפה.

החוק קובע טעמים ספציפיים לפסילת צוואה, אך בתי המשפט לרוב נותנים משקל רב למימוש רצון המנוח. לכן, צוואה תבוטל רק אם יימצא בה פגם חמור שלא ניתן לתקן.

עם זאת, התנגדויות עלולות לגרום לעיכוב משמעותי בהוצאת צו הקיום. לכן מומלץ לפנות לעורך דין צוואות מקצועי כדי לטפל במחלוקות בין היורשים וסכסוכים מול בעלי העניין בעיזבון המנוח, באופן יעיל.

 

האם חובה להיעזר בשירותי עורך דין דיני ירושה בתהליך להגשת בקשה לצו קיום צוואה?

באופן עקרוני, ניתן להגיש בקשה לקבלת צו קיום צוואה באופן עצמאי ללא עורך דין. עם זאת, מומלץ ביותר להיעזר בעורך דין דיני ירושה מנוסה. עם הסיבות לכך ניתן למנות את השיקולים המרכזיים שלהלן:

  1. עורך הדין יוכל להבטיח שהבקשה והמסמכים הנלווים ממולאים ומוגשים כראוי.
  2. הוא יסייע באיתור מסמכים חסרים וימנע טעויות העלולות לגרום לדחיית הבקשה.
  3. עורך הדין יפעל לזרז את התהליך מול כל הגורמים הרלוונטיים.

לפיכך, על אף שניתן לבצע זאת לבד, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין שיטפל בכל ההיבטים המשפטיים והבירוקרטיים הכרוכים בהוצאת צו קיום צוואה.

 

הסיבה לכך שלא מומלץ לוותר על ייצוג משפטי בתהליך להוצאת צו קיום לצוואה

מאחר והתהליך להוצאת צו הקיום עלול להימשך מספר חודשים, וכל טעות עלולה לעכב אותו עוד יותר – לא כדאי לוותר על שירותיו של עו"ד ירושה בהקשר זה. יתרה מכך, בתקופות רגישות כמו תקופת האבל, חשוב שיהיה מישהו שיוכל להנחות אתכם בתהליך ולוודא שכל המסמכים מוגשים כהלכה.

במקרים רבים, העסקת עורך דין לענייני ירושה, מסייעת לחסוך מהיורשים זמן רב בהליך הגשת הבקשה לקיום הצוואה, ולהגדיל את הסיכויים שהיא תאושר. לכן מומלץ לפנות לסיוע משפטי מלכתחילה.

 

לסיכום – מעוניינים לייעל ולזרז את התהליך לקבלת צו קיום לצוואה? עורך דין ירושה הוא התשובה

צו קיום צוואה הוא תהליך חשוב ומורכב, האורך בין 3-9 חודשים בדרך כלל. השלבים העיקריים כוללים הגשת בקשה, אימות הצוואה, פרסום בעיתון וברשומות הממשלתיות, המתנה להתנגדויות, ולבסוף קבלת צו הקיום. למרות שניתן לבצע את זה לבד, מומלץ להיעזר בעורך דין צוואות וירושות מיומן שידריך אתכם בתהליך, יטפל בפרטים הטכניים ויזרז אותו במידת האפשר.

אם אתם מעוניינים בליווי מקצועי בהוצאת צו קיום צוואה, אל תהססו ליצור קשר עם משרד עו"ד יוני לוי לקבלת ייעוץ וסיוע מקצועי.

כמה זמן לוקח צו קיום צוואה_ ומהמם השלבים

שאלות ותשובות:

צו קיום צוואה הוא תהליך שנוטה לקחת בין 3 ל-9 חודשים בדרך כלל, בהתאם למורכבות התיק. 

השלבים העיקריים הם הגשת הבקשה, אימות הצוואה, פרסום בעיתונות היומית וברשומות הממשלתיות, המתנה להתנגדויות וקבלת צו הקיום.

צו קיום צוואה נותן תוקף חוקי לצוואה, מבטיח כי רצון המנוח יקוים וחיוני ביותר לחלוקת העיזבון של המוריש בהתאם להוראות הצוואה שהניח אחריו.

מומלץ להיעזר בעו"ד צוואות מנוסה כבר בהגשת הבקשה למתן צו הקיום, כך שיוכל להדריך אתכם בתהליך, לטפל בפרטים הטכניים ולמנוע עיכובים מיותרים. הדבר חשוב במיוחד אם הצוואה מורכבת או אם יש חשש להתנגדויות.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader