עורך דין מקרקעין מומלץ – למה יש לשים לב

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

פנייה לבעל מקצוע מומחה היא החלטה נכונה ומועילה בכל תחום ולבטח כשמדובר בקבלת החלטות וביצוע פעולות בעלות משמעויות פיננסיות כבדות משקל וארוכות טווח. כך גם במקרה של קניית נדל"ן ומכירת נדל"ן או קרקעות, בין שמדובר במכירת דירה, קניית דירה, רכישת בית, מכירת מגרש, קניית קרקע וכן בהשכרת נכסים.

בשורות הבאות, עו"ד יוני לוי יפרט על אמות המידה שיסייעו לכם לזהות עורך דין מקרקעין מומלץ ועל הדברים שיותר ופחות חשוב לתת עליהם דגש כשבוחרים משרד עורכי דין לענייני מקרקעין שייצג אתכם. קבלת עצה ממומחה היא תמיד רעיון טוב, ובעיקר כשההחלטה הפיננסית העומדת מולכם הינה משמעותית, ולפעמים אף משנה חיים.

בדרך כלל תידרשו לסיועו של עורך דין מקרקעין בכל קניה או מכירה של נכס נדל"ני, בין אם מדובר על בית, מגרש, או כל רכוש אחר. ננסה במאמר זה, לפרט את דרך הבחירה של עורך דין מקרקעין מומלץ – למה יש לשים לב.

 

עורך דין מקרקעין מומלץ – למה יש לשים לב כמחפשים עו"ד מומחה לנדל"ן

נכון שבימינו מירב ההמלצות, על עורכי דין, כמו גם על בעלי מקצוע אחרים מגיעים מהרשתות החברתיות באמצעות חוכמת ההמונים. עדיין, תוכלו להסתמך גם על עצמכם, באמצעות מספר שאלות אשר יוכלו למקד אתכם בבחירת עורך דין מקרקעין מומלץ – למה יש לשים לב? לפניכם הסוגיות העיקריות:

  • תחום ההתמקדות העיקרית – באמצעות שאלה ישירה לגבי תחום ההתמחות של עורך הדין, תוכלו בוודאות להמשיך רק עם מועמד שענה כי תחום התמחותו הינה מקרקעין. עו"ד מקרקעין מומלץ יהיה מעודכן בכל השינויים בחוקים המשפטיים ויהיה לו את הידע האסטרטגי הדרוש כדי לנסח בקפידה את ההסכמים הנדרשים באופן היעיל ביותר.
  • שנות ניסיון – מן הסתם, עליכם לשאוף למצוא את עורך הדין המנוסה ביותר האפשרי – כזה שכתב מסמכים ויכול להתמודד עם אתגרים ומכשולים שונים.
  • תחום התמחות – אם אתם יודעים כי ברצונכם לבצע אי אלו פעילויות ספציפיות, כדאי לשאול עליהן באופן ישיר. כך למשל אם ברצונכם לכתוב הסכמי שיתוף או פירוק במקרקעין, ניתן לשאול את עורך הדין האם זו תחום התמחותו. עורך דין מקרקעין טוב יידע להפנות אתכם לקולגה זו או אחרת, אם הוא יחשוב שהוא יכול לתת שירות טוב ויעיל יותר בתחום המבוקש. נקודה זו חשובה ומשמעותית ביותר כאשר מדובר על מיסים ומומחיות בתשלומים השונים אשר צריכים להיות מופרשים בגין נושאים שונים.
  • ליווי צמוד – כדאי לשאול את עורך הדין לגבי הליווי שהוא נוהג לתת ללקוחותיו. ברבות מעסקאות המקרקעין נדרש ליווי שוטף או ביקורת של פעם בשנה לגבי סטטוס הנכס. ולכן כחלק מבחירת עורך דין מקרקעין מומלץ– למה יש לשים לב, כדאי לשאול גם שאלות לגבי אורך תקופת השירות.
  • מחיר – אין זו בושה לבחור עורך דין מקרקעין מנוסה ולשאול אותו לגבי מחיר השירות אותו הוא מבצע. ישנם עורכי דין רבים אשר יגבו שכר טרחה קבוע, ויהיו אחרים אשר ייגבו מחיר עבור שעת ייעוץ או עבודה. חלקם עשויים לגבות בשתי הצורות הללו במקביל, כאשר הם גובים תעריף קבוע עבור שירותים סטנדרטיים ותעריף שעתי עבור משימות מיוחדות. בכל מקרה, כדאי לברר מראש לגבי מודל הגבייה, כדי שלא תופתעו בשלב מאוחר יותר.
  •  פרק הזמן הנדרש להשלמת התהליך – למרות שבדרך כלל בנושאים אלה אין דחיפות קיצונית, זיכרו כי ייתכן שתרצו לדון בהיבטים נוספים של התוכנית או ההסכם עם אנשי מקצוע נוספים כמו רואי חשבון, מנהלי כספים, יועץ השקעות ועוד. כמו כן, ודאי תרצו לקבל את כלל החומרים עליהם עבד עורך הדין, לכן יש לשאול בפירוש האם תוכלו לעבור על החוזים וההסכמים ולהעיר את הערותיכם.

 

איך למצוא עורך דין מקרקעין מומלץ

התשובה לשאלה "איך למצוא עורך דין מקרקעין מומלץ?" מורכבת מכמה קריטריונים שחלקם סובייקטיביים ותלויים בהעדפותיכם כלקוחות, כמו התקציב שעומד לרשותכם, סוג השירות שלו אתם זקוקים, רמת הזמינות שאתם מצפים לה מעורך הדין שעמו תעבדו ולא פחות חשוב מכך – גם טיב התקשורת והכימיה האישית שלכם עם עורך הדין. בנוסף לאלו, קיימים כמובן גם קריטריונים אוניברסליים יותר, אשר על פיהם מקובל למדוד את הרמה המקצועית של עורכי דין לענייני מקרקעין. על הקריטריונים הללו נפרט בשורות הבאות.

 

הידעתם? עורך דין מקרקעין מומלץ יכול לחסוך לכם סכומי כסף משמעותיים

מיסי המקרקעין הם מההוצאות היותר גבוהות שקוני ומוכרי נדל"ן בישראל נושאים בהן. כך ששירותי עו"ד מקרקעין טוב ומנוסה, עם התמחות בתכנון מס בעסקאות מקרקעין, הן חיוניות לכל מי ששואף למקסם את החיסכון שלו בהוצאות, בעסקת מכירה ורכישה נדל"נית. במסגרת השירות, עורך הדין מחשב למען מיוצגיו את שיעור המיסים שיידרשו לשלם בעקבות עסקת הנדל"ן, לצד חבותם בהיטלים ואגרות אחרים שבחלק מן המקרים ישנה אפשרות להטיל בעסקה על הצד השני, וכן בוחן את הזכאות למימוש הטבות מיסוי שונות שיפחיתו מחבות המס של לקוחותיו כדי לחסוך להם הוצאות כספיות כבדות במסגרת העסקה.

 

קריטריונים אוניברסליים למציאת עו"ד מקרקעין מומלץ

בחיפוש אחר עו"ד מקרקעין מומלץ, ישנם כמה מדדים אוניברסליים לאיכות, שחשוב לתת עליהם את הדעת כדי לוודא שבחרתם נכון: 

  • בקיאות משפטית בדיני מקרקעין: כדי לקבל שירות משפטי בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום המקרקעין, נדרש סיוע מעו"ד שחי ונושם את התחום ומעודכן בכל שינוי חקיקתי או פסיקתי בו. בהתאם לכך, לא מומלץ להסתפק במשרדי עורכי דין שדיני מקרקעין הם תחום עיסוק משני בלבד עבורם.
  • וותק וניסיון: בתחום המקרקעין בישראל, אין תחליף לניסיון מעשי עשיר, כבסיס להתמודדות מוצלחת עם מכשולים וקשיים שונים. לכן כדאי לחפש עו"ד מקרקעין מנוסה עד כמה שניתן שיכול להציג לכם דוגמאות להצלחות המשרד ולגבות אותן גם בחוות דעת מעולות מלקוחות מרוצים.
  • התמחות במתן השירות הרלוונטי עבורכם: חשוב לברר מראש כי משרד עורכי הדין שאליו פניתם מומלץ בהקשר למתן השירות הספציפי הנדרש לכם. עו"ד מקרקעין אמין לעולם לא יתעקש לספק ללקוח שירות משפטי שלא צבר ניסיון מעשי מספק בהקשרו, אלא יעדיף להפנות את הלקוח לקולגה מנוסה יותר בתת התחום הנדרש.

האם גם מחיר הוא קריטריון לבחירת עורך דין נדל"ן מומלץ?

המחיר אמנם מהווה שיקול שאי אפשר להתעלם ממנו, כשבוחרים עורך דין לרכישת דירה או מכירה, אך לא פחות מהמחיר, חשוב להתייחס גם לאיכות התמורה שתקבלו. זכרו כי תמיד יהיו מי שיציעו שירותי עו"ד מקרקעין במחירי רצפה, אך זהו לא אומדן למציאת עו ד מקרקעין מנוסה וטוב באמת שיכול לספק ערך אמיתי למיוצגיו. אם ברצונכם למקסם את הרווחיות והחיסכון בעסקת הנדל"ן שלכם ולהימנע ממכשולים בלתי צפויים בתהליך, אל תציבו את נושא העלות כקריטריון מרכזי לבחירת עורך דין נדל"ן מומלץ.

 

לסיכום

אין להקל ראש בנקודות השונות של בחירת עורך דין מקרקעין מומלץ – למה יש לשים לב, מכיוון שבסופו של דבר נושאי מקרקעין עלולים להיות מורכבים, הן מבחינה רגשית והן מבחינה משפטית, ולכן הכרחי לבחור עורך דין שיוכל לטפל במיומנות בעסקה על כל מרכיביה. אך דווקא כיום, כאשר התחרות הולכת ומתגברת כל הזמן בין עורכי הדין, יש לסמוך גם על אינטואיציה אישית, כימיה והתאמה אישית.

כשמחפשים עו"ד מומלץ לענייני מקרקעין, ישנם נושאים רבים שחשוב לקחת בחשבון, אולם אין להתעלם גם מתחושת הבטן, הכימיה האישית וההעדפה הסובייקטיבית, שהן אמות מידה חשובות לא פחות למציאת נותני שירות טובים.

זה הזמן ליצור קשר עם יוני לוי – משרד עורך דין מקרקעין מומלץ בת"א ולהבטיח את זכויותיכם ושביעות רצונכם בעסקת הנדל"ן שלכם.

 

שאלות ותשובות:

כשמחפשים עורך דין מקרקעין מומלץ, אסור להתעלם מתחום ההתמחות של משרדי עורכי הדין השונים שאליהם אתם פונים. ודאו כי המשרדים עמם אתם מתאמים פגישות ייעוץ, אכן מספקים את סוג השירות המשפטי המסוים שאתם זקוקים לו ויכולים לספק הוכחות לכך שטיפלו בתיקים דומים לשלכם. גם הקרבה הגיאוגרפית והזמינות של עורך הדין עבורכם, מהוות שיקול ולבטח בענייני מקרקעין המצריכים פגישות תכופות ו/או טיפול משפטי מתמשך. לבסוף, אל תתעלמו מחוות דעת של לקוחות קודמים ומתחושות הבטן האישיות שלכם, בבחירת עו"ד נדל"ן, שמהוות גם הן מנבא מוצלח לחוויית העבודה המשותפת הצפויה לכם מול נותן השירות.

קריטי לוודא מראש שמשרד עורכי הדין שאליו פניתם אכן מתמחה בדיני מקרקעין משום שישנם עורכי דין המציעים שירותים בתחום זה מבלי שזהו תחום התמחותם המרכזי. התוצאה עלולה להיות מפח נפש גדול עבור הלקוח, שלא לומר – הפסדים כספיים ותסבוכות משפטיות מיותרות. זכרו שבקיאות בחוקי המקרקעין ומיסוי המקרקעין ובפסיקה הרלוונטית להם, היא תוצר ישיר של התמחות בדיסציפלינה משפטית זו, ואל תתפשרו על עו"ד העוסק בדיני מקרקעין "מהצד". 

מכירים את המשפט: "אין החכם למד, אלא מנסיונם של אחרים"? אמירה זו תקפה אדרבא בהקשר של מציאת עו ד מקרקעין מומלץ. עו"ד לענייני מקרקעין שאין לו המלצות חיוביות, הוא בסבירות גבוהה עורך דין שאינו מנוסה דיה או כזה שלקוחותיו אינם שבעי רצון משירותיו. לכן בהחלט יש משמעות להמלצות וביקורות כשרוצים למצוא עו"ד מקרקעין טוב.

ניסיון מקצועי רב ומגוון הוא ברבים מהמקרים תוצר של ותק. לכן חשוב לברר מה הוותק הספציפי לתחום המקרקעין, של כל עו"ד שאליו אתם פונים. כך תגדילו את הסיכויים לבחירה בעו"ד שידע לסייע לכם במימוש מלוא ההגנות וההטבות שהחוק מאפשר לכם בהקשרי מקרקעין ומיסי מקרקעין.

 

עורך דין מקרקעין מומלץ - למה יש לשים לב
עורך דין מקרקעין מומלץ – למה יש לשים לב

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader