עורך דין רשות מקרקעי ישראל

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

עורך דין רשות מקרקעי ישראל הוא הגורם המומחה והמתאים ביותר לטיפול בהליכי רישום בעלות וקבלת זכויות במקרקעין מול רשות מקרקעי ישראל. במאמר זה יוצגו תפקידי הרשות, וחשיבותו של עורך דין למקרקעין בהליכים שונים מולה.

 

על רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ותפקידיה העיקריים

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) היא הגוף הממשלתי האחראי על ניהול קרקעות המדינה. לרמ"י תפקיד מרכזי בהקצאת קרקעות למטרות שונות כגון מגורים, תעשייה, תיירות וחקלאות.

עיקר עיסוקה הוא בהליכי הפקעת קרקעות לצרכים ציבוריים, הסדרת זכויות במקרקעין ורישומן, הקצאת קרקעות ומכרזים לשיווק קרקעות.

הליכי הפקעת הקרקע כוללים קביעת תכניות מתאר, הכרזה על אזורים להפקעה, שמאות וקביעת פיצויים לבעלי הקרקעות.

הסדרת זכויות במקרקעין כוללת רישום פרצלציה, רישום בית משותף, רישום זכויות חכירה ובעלות, ועוד.

הקצאת קרקעות מתבצעת על ידי רמ"י לגופים ציבוריים שונים כגון רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה, על פי הקריטריונים שנקבעו בחוק.

כמו כן, הרשות מטפלת במכרזים לשיווק קרקעות למגורים, תעסוקה ומסחר.

 

מתי נחוצים שירותיו של עורך דין רשות מקרקעי ישראל?

עורך דין רשות מקרקעי ישראל חיוני בכל עסקת מקרקעין, החל משלב הבדיקות המקדמיות. הוא יוודא את פרטי העסקה, זהות בעלי הזכויות בנכס ויאמת את הפעולות הנדרשות לקראת מימושה בעתיד.

עורך הדין אחראי על ניהול הליכי הסדר וחלוקת מקרקעין, פרצלציה ורישום זכויות, במיוחד בקרקעות חקלאיות. הוא מציע ייעוץ וליווי בכל ההתנהלות מול רמ"י תוך שמירה על זכויות הלקוח וחיסכון בזמן, כסף ומאמץ, הודות למומחיותו.

יתר על כן, לעיתים יש צורך להגיש תביעה כנגד רשות מקרקעי ישראל ולקבל ייצוג משפטי מתאים בבית המשפט. תביעות כספיות בנושאי מקרקעין יכולות להגיע לסכומים גבוהים, לכן חשוב מאוד לקבל ליווי מקצועי של עורך דין לתביעות רשות מקרקעי ישראל.

עו"ד יוני לוי שמח לעמוד לרשותכם בכל סוגיה הנוגעת להתנהלותכם והסדרת זכויותיכם מול רשות מקרקעי ישראל. אל תהססו לפנות למשרדנו להתייעצות משפטית מקצועית והגנה על זכויותיכם. למידע נוסף ותיאום פגישת ייעוץ – חייגו כעת: 077-804-1632.

 

באילו עולמות תוכן מוסמך עורך דין רשות מקרקעי ישראל לייעץ ולסייע?

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) היא כאמור, הגוף הממשלתי האחראי על ניהול קרקעות המדינה בישראל. לרמ"י מספר תפקידים עיקריים:

ניהול ופיקוח על קרקעות המדינה

רמ"י אחראית לנהל ולפקח על מרבית הקרקעות בבעלות המדינה, כ-93% משטח המדינה. מטרתה היא לפתח ולנהל את הקרקעות עבור כלל אזרחי ישראל וצרכיהם, כגון דיור, תעשייה, חקלאות ושטחים פתוחים.

מניעת ריכוזיות בקרקעות

רמ"י אחראית למנוע ריכוזיות יתר בבעלות על קרקעות, על ידי קביעת מכסות בעלות מקסימליות על קרקעות. מטרתה היא לאפשר פיזור נכסים הוגן ולמנוע מונופולים על קרקעות.

תכנון ופיתוח קרקעות

רמ"י עוסקת בתכנון פרויקטים לפיתוח קרקעות לצרכים שונים, כגון שכונות מגורים, אזורי תעשייה, תשתיות ועוד.

הקצאת קרקעות

רמ"י מקצה קרקעות לגופים שונים כמו רשויות מקומיות, משרדי ממשלה ומוסדות ציבור, על פי קריטריונים שנקבעו בחוק.

עורך דין רשות מקרקעי ישראל לייעץ ולסייע למיוצגיו בכלל הנושאים הללו ובמגוון עניינים נוספים הנוגעים להתנהלות מול רמ"י, קבלת אישורים ממנה והגשת תביעות נגדה.

 

כיצד יכול עורך דין רשות מקרקעי ישראל לסייע בהגשת תביעות נגד רמ"י?

נתקלתם בצורך להגיש תביעה כנגד רשות מקרקעי ישראל? רמ"י מפקחת על ניהול מרבית הקרקעות בישראל ומהווה גוף מורכב ובעל כוח רב. אם זכויותיכם בקרקע לא מומשו כראוי על פי החוק, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין מקצועי בתחום תביעות רמ"י. הוא יוכל ללוות אתכם בהליכים משפטיים מול בית המשפט ולסייע לכם לממש את זכויותיכם במקרקעין.

הגשת תביעה כספית כנגד רמ"י בעזרת עו"ד רשות מקרקעי ישראל

אם אתם שוקלים להגיש תביעה כספית כנגד רשות מקרקעי ישראל, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתביעות כספיות מול גורמים ממשלתיים, שיוכל להכין עבורכם כתב תביעה כנגד רמ"י. תביעות אלו יכולות להגיע לסכומים גבוהים מאוד, ולכן חשוב לקבל ייעוץ וליווי משפטי מקצועי במהלך הדיונים.

 

על מה חשוב להקפיד כאשר מחפשים עורך דין רשות מקרקעי ישראל?

כאשר מחפשים עורך דין רשות מקרקעי ישראל, חשוב להקפיד על מספר דברים:

  • ניסיון ומומחיות – חשוב לבדוק שלעורך הדין יש ניסיון רב בהתנהלות מול רשות מקרקעי ישראל, והוא בקיא היטב בחוקי המקרקעין ובתקנות ונהלי רמ"י.
  • הישגים מוכחים – כדאי לברר מהם ההישגים והתוצאות שהשיג עורך הדין בתיקים קודמים מול רמ"י, והאם יש לו ניסיון מוצלח בתביעות כנגד רמ"י.
  • זמינות ומענה מהיר – חשוב שעורך הדין יהיה זמין ונגיש ללקוחותיו, ויוכל לתת מענה מהיר לפניות ולצרכים המשתנים שלהם.
  • יחס אישי – רצוי לבדוק שיש יחס אישי וקשר רציף עם עורך הדין, ולא רק עם צוות משרדו.
  • עלויות – כדאי להשוות מחירים בין משרדים שונים ולבדוק המלצות כדי להעריך את העלות מול התועלת.

מהו שכר טרחת עורך דין לתביעה כנגד רשות מקרקעי ישראל?

במשרדי עורכי דין מקצועיים לענייני מקרקעין, המספקים שירותי ייצוג משפטי מול רשות מקרקעי ישראל, קיימת אפשרות לתשלום עמלה מותנית, רק לאחר קבלת הפיצוי הכספי מרמ"י. כדי לברר את גובה שכר הטרחה המדויק, מומלץ להיוועץ באחד ממשרדי עורכי הדין המובילים והמתמחים בתביעות מול רשות מקרקעי ישראל.

 

לסיכום

רשות מקרקעי ישראל היא גורם מרכזי וחשוב בכל הקשור לעסקאות וזכויות במקרקעין בישראל. עורך דין מקרקעין בקיא ומנוסה בייצוג מול רשות מקרקעי ישראל, יכול לסייע רבות הן בעסקאות פרטיות והן בעסקאות מסחריות מול הרשות.

אם אתם מעוניינים בשירותים מקצועיים של עו"ד רשות מקרקעי ישראל בעל ניסיון עשיר בתחום, אל תהססו ליצור קשר עם משרד עו"ד יוני לוי. עורך דין יוני לוי מתמחה בליווי עסקאות נדל"ן פרטיות לצד ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין מסחרי-עסקי תוך ייצוג הולם מול רשויות המקרקעין וישמח לעמוד גם לרשותכם בתהליך למימוש מיטבי של זכויותיכם.

עורך דין רשות מקרקעי ישראל

שאלות ותשובות:

רשות מקרקעי ישראל אחראית על הקצאת קרקעות למטרות שונות, כולל לבנייה למגורים, תעשייה וצרכים ציבוריים. הרשות קובעת קריטריונים להקצאות ומפרסמת מכרזים פומביים לחלוקת מגרשים לבנייה.

לאחר רכישת זכויות מרמ"י יש לבצע רישום של החלפת הבעלות בלשכת רישום המקרקעין. עליכם לפנות לעורך דין מקרקעין שיכין עבורכם את המסמכים הנדרשים וילווה את הרישום עד להעברת הבעלות על שמכם במרשם המקרקעין.

כן, במקרים שרמ"י לא עמדה בהבטחה להקצאת מגרש ניתן להגיש תביעה משפטית כנגדה. מומלץ להיוועץ בעורך דין מקרקעין שיכול לבחון את פרטי המקרה ולייצג אתכם בהליך המשפטי מול הרשות.

בחכירה רוכשים זכות שימוש בקרקע לתקופה קצובה, בעוד ברכישה מתבצעת העברת הבעלות על הקרקע לרוכש באופן מלא ולצמיתות. יש לשקול את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות בעזרת עו"ד מקרקעין.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader