טיפים לקבלת החלטות כלכליות נכונות לקראת קניית דירה חדשה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

קניית דירה היא עסקה מורכבת, רגישה ומטבע הדברים גם יקרה מאוד. ההוצאות לא מסתכמות ברכישת הדירה לבדה, אלא גם בתשלומים רבים שצריך לכלול מסביב וכולם תוך התחשבות בגובה המשכנתא ויכולת העמידה בהחזרים שלה לאורך זמן. מאמר זה יצייד אתכם בכמה טיפים לקבלת החלטות כלכליות נכונות לקראת קניית דירה חדשה:

 

אל תפסחו על בדיקות מקדימות למשכנתא

עוד לפני שמחליטים להתקדם עם הסכם המכר של הדירה הרלוונטית, צריך לקבל אישור עקרוני למשכנתא. אישור זה (שגם המוכר מבחינו יעדיף לקבל טרם ההתקדמות) ימנע מכם להיתקל בבעיות עתידיות במימון הקנייה וגם להיערך אליה כראוי מבחינת תנאי התשלום ומועדי התשלום האופטימליים.

 

קיבלתם משכנתא? יש לכם הון עצמי נוסף? זה הזמן לחשב עלויות נלוות

רוב הקונים שזוהי העסקה הראשונה שלהם, חושבים בטעות שסכום המשכנתא מהווה את הסכום המדויק שיספיק לשווי הדירה. אלא שבפועל סכום ההלוואה אמור לגלם בתוכו עוד שורה של הוצאות שבאות "יחד" עם הליך הקנייה כמו תשלום מס רכישה, שכר טרחת עורך דין, אגרות הרישום בטאבו, שכר טרחת שמאי ומודד, עלות העמדת המשכנתא, שיפוצים, עלות מהנדס מומחה לבדק בית, הובלה, עיצוב, ימי חופש מהעבודה ועוד.

 

תכנון מס אופטימלי לקניית הדירה

עוד עניין שצריך להתחשב בו הוא היערכות לחבויות המס הגבוהות הנוצרות מהעסקה. כאן אין המדובר רק בגובה התשלום המשוער, אלא לעתים גם בהסכמה מול המוכרים לעניין חבויות המס ואיזה צד מתחייב לתשלום איזה חלק.

בדירות מסוימות (בדרך כלל דירות בנחלה או בקרקע כלשהי) יהיה צורך לשלם גם מס שבח. לכן ההמלצה היא לבחון את חבות המס ולהעמיד כנגדה את כל הזכויות וההטבות שקיימות לכם וזאת באמצעות עורך דין מקרקעין מיומן.

בדיקת עסקאות דומות באזור

גם אם התאהבתם בדירה ואתם מאמינים שצריך לשלם בעבורה ללא פשרות כדי להבטיח אותה, שימו לב שאתם מודעים לעסקאות בדירות דומות שהתרחשו לאחרונה בסביבה. ישנם כמה וכמה אתרי נדל"ן השוואתיים בהם תוכלו להשתמש ולצפות בדירות למכירה או עסקאות מעודכנות כולל גובה הסכום. כך תוכלו לקבל אומדן יעיל בהשוואה לדירה הרצויה לכם ולנהל משא ומתן יעיל יותר.

 

זה הזמן לצמצם הוצאות

אם השגרה השבועית שלכם כוללת הקצאה לא מבוטלת לבזבוזים, מומלץ שתתחילו להצטמצם מעט בתקופה שלפני הקנייה. הסיבה לכך היא כדי לאפשר לעצמכם לחרוג מעט מההוצאות הצפויות בשלב הקנייה והמעבר לדירה החדשה ולהתמודד עם הוצאות קטנות שלא החשבתם מראש (למשל החלפת ראש גשם במקלחון או החלפת מפתחות ומנעולים).

 

ועוד המון טיפים לקבלת החלטות כלכליות נכונות לקראת קניית דירה חדשה באתר עו"ד יוני לוי

עורך הדין למקרקעין יוני לוי מתמחה בליווי רוכשי הדירות משלב הבדיקות המקדמיות ועד מועד מסירת הדירה בפועל, תוך שמירה על האינטרסים והזכויות של לקוחותיו באופן בלתי מתפשר והגעה לתוצאות משביעות רצון ביחס לעסקה. לחצו כאן לקבלת ייעוץ מאת עורך דין קניית דירה יוני לוי כבר עכשיו.

כדאי לבקש אישור עקרוני למשכנתא ברגע שמוצאים דירה שמוצאת חן בעיניכם ושתרצו להתקדם איתה. שימו לב שההלוואה צריכה לכלול בתוכה גם את יתר ההוצאות ולכן אין להעמיד אותה על שווי הדירה המדויק.

המס המרכזי יהיה מס רכישה, המשולם גם בתוך זמן קצר מרגע הדיווח על המכירה. בחלק מהמקרים יוטל גם היטל השבחה. 

 

טיפים לקבלת החלטות כלכליות נכונות לקראת קניית דירה חדשה
טיפים לקבלת החלטות כלכליות נכונות לקראת קניית דירה חדשה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader