עורך דין מקרקעין בתל אביב

עורך דין מקרקעין הוא ככל הנראה איש המקצוע החשוב ביותר בליוויה של כול עסקת מקרקעין שמתבצעת, ועל כן יש לשים דגש מיוחד על אופן בחירתו של עורך דין מקרקעין בתל אביב.

 

באילו מצבים עורך דין מקרקעין בתל אביב הוא הכתובת?

כאשר מחפשים לרכוש או לשכור דירה בתל אביב, ולבטח אם מדובר בקניית בית או נדל"ן מסחרי, משרדי עורכי דין לענייני מקרקעין הוא בין התחנות הראשונות שיש לעבור בהן בתהליך. הדבר נכון בין שאתם אלו שמוכרים או משכירים את הבית, הדירה או הנכס המסחרי שבבעלותכם, ובין שאתם אלו שמעוניינים לרכוש או לשכור נכס ממישהו אחר. זוהי הדרך שלכם להבטיח את זכויותיכם בעסקה ולהעניק לעצמכם הגנה משפטית מלאה.

באילו מצבים עורך דין מקרקעין בתל אביב הוא הכתובת
באילו מצבים עורך דין מקרקעין בתל אביב הוא הכתובת

מדוע לא כדאי לחכות עם פנייה לעורך דין לענייני מקרקעין בתל אביב עד למועד החתימה על החוזה?

הסיבה שלא כדאי לחכות עם הפניה לעורך דין מקרקעין בת"א, עד שלב החתימה על חוזה השכירות או המכר, היא בראש ובראשונה הצורך לבצע בדיקות מקיפות של תנאי ההסכם וכשמדובר ברכישת נכס – גם לבצע בדיקות מקדמיות לנכס עצמו. פירוש הדבר הוא שאם תתחילו לפנות למשרדי עורכי דין לענייני נדל"ן בתל אביב רק בשלב שבו אתם אמורים לחתום על החוזה, אתם עשויים לעכב את העסקה ולגרום לצד השני לסגת. בנוסף לכך, מדובר בהתחייבות כספית משמעותית ולכן לא מומלץ כלל ועיקר לזרז את התהליך שלא לצורך. אין סיבה שתחתמו על הסכם מכירה או שכירות שלא נבדק לעומק או תתחייבו לרכישת נכס שלא עבר את כל הבדיקות הנחוצות מצד עו"ד מקרקעין, רק משיקולי לחץ זמנים. פנו לעורך דין נדל"ן בתל אביב כבר מתחילת התהליך ותהנו מהכוונה משפטית מקצועית ומשקט נפשי לאורך כל הדרך.

מדוע לא כדאי לחכות עם פנייה לעורך דין לענייני מקרקעין בתל אביב עד למועד החתימה על החוזה
מדוע לא כדאי לחכות עם פנייה לעורך דין לענייני מקרקעין בתל אביב עד למועד החתימה על החוזה

עו"ד מקרקעין בתל אביב – כך תדעו שבחרתם נכון

קיימים מספר כללי אצבע שיסייעו לכם לדעת בביטחון די גבוה שבחרתם עורך דין מקרקעין טוב ואמין:

  • פנו רק למשרדי עו"ד המתמחים בתחום המקרקעין ספציפית:

עורך דין מומחה לדיני מקרקעין הוא אך ורק עו"ד שהתמחה ספציפית בתחום המקרקעין, במדינה בה הוא עובד ומכיר לעומק את החקיקה והפסיקה הרלוונטית. בלי מומחיות שכזו, ישנה סבירות נמוכה מאוד לכך שהמייצג שלכם יוכל להציע לכם את המענה המשפטי שאתם זקוקים לו ברמה מקצועית משביעת רצון.

 

  •  שימו לב לוותק ולניסיון המעשי של עורך הדין:

ליווי עסקאות נדל"ן, עריכה של חוזי מכר, טיפול בחריגות בנייה ומתן שירותי ייצוג וליווי משפטי בתביעות על רקע סכסוכים נדל"ניים, הם רק חלק מצומצם ממניפת השירותים המשפטיים שעורכי דין לענייני נדל"ן בתל אביב מציעים למיוצגיהם. בכל אחד מסוגי השירותים הללו, נדרש ניסיון מעשי נרחב כמה שיותר, היות ועסקאות מקרקעין מגיעות ברמות מורכבות משתנות. בהתאם לכך, בכדי שעורך הדין שלכם יוכל להתמודד גם עם קשיים שעלולים להתעורר בתהליך, ולמקסם את זכויותיכם כחוק, כדאי שיהיה עורך דין בעל ותק שליווה תיקים רבים כשלכם.

 

  • בררו מראש כמה ניסיון יש למשרד עורכי הדין במתן השירות הנחוץ לכם:

בתחום המקרקעין ישנו מגוון של תתי התמחויות, כאשר כל משרד עורכי דין לענייני מקרקעין, נוהג לבחור לעצמו את תתי התחומים וסוגי השירותים הספציפיים שבהם הוא מתמקד (בין אם עסקינן בתחום הנדל"ן הפרטי, הנדל"ן המסחרי, מיסוי המקרקעין, הקרקעות החקלאיות או כל תחום נדלנ"י אחר). מסיבה זו, לפני שאתם ממהרים לתאם פגישות פרונטליות במשרדי עו"ד מקרקעין בתל אביב מומלץ לברר טלפונית האם תוכלו לקבל במקומות הללו את סוג השירות המסוים שאתם זקוקים לו.

 

  • אל תוותרו על בדיקת חוות דעת:

בחיפוש עורכי דין מתחום הנדל"ן, סקר השוק הראשוני הוא נדבך חשוב מאין כמוהו. זהו השלב בו קריטי לבחון המלצות וביקורות על משרדי עו"ד שונים מתחום המקרקעין ולנפות את אלו שהביקורות עליהם שליליות או מעורבות. משרד עורכי דין שרבים מלקוחותיו לא מרוצים משירותיו – אמור להדליק לכם נורת אזהרה באשר לטיב השירות שתוכלו לקבל ממנו בעצמכם. במצב כזה, עדיף להמשיך ולחפש עורכי דין מקרקעין במרכז שיש להם חוות דעת מצוינות.
 

  • לפני שאתם מחליטים – קבעו פגישת ייעוץ ראשונית עם מספר משרדי עו"ד מקרקעין:

פגישה פרונטלית עם עורך דין נדל"ן היא הבסיס הטוב ביותר להתרשמות מתהליך העבודה הצפוי לכם עם אותו עו"ד, רמת המקצוענות ואיכות השירות שהוא מציע ללקוחותיו. לכן מומלץ לתאם מספר פגישות התייעצות עם מספר משרדי עו"ד נדלן ולהתרשם ממקור ראשון לפני שמחליטים.

עוד מקרקעין בתל אביב - כך תדעו שבחרתם נכון
עוד מקרקעין בתל אביב – כך תדעו שבחרתם נכון

עורכי דין מקרקעין בתל אביב

אחד הדגשים החשובים בבואו של אדם לבחור ליווי משפטי בעניין הקשור במקרקעין הוא הניסיון, הידע והמומחיות שברשותו של איש המקצוע. עם זאת, רבים אינן חושבים באופן אינטואיטיבי על כך שרמת הידע והניסיון מושפעת גם מרמת ההיכרות עם אותו אזור נשוא המקרקעין שבלב העניין המשפטי. במסגרת מאמר זה נפרוס מדוע כדאי לבחור דווקא בעורך דין מקומי בביצוען של פעולות משפטיות הקשורות במקרקעין בתל אביב ובסביבתה, על אף שלכאורה כל עורך דין מקרקעין יכול לעשות זאת.

תחום המומחיות של עורך דין מקרקעין בתל אביב

ניתן להכליל באופן גס את שירותיו של עורך דין מקרקעין באמצעות חלוקתם לשלושה תחומים שונים. נציג להלן את התחומים ואת תחום המומחיות המיוחד של עורך דין מקרקעין מקומי בתל אביב בכל אחד מהם:

תחום ראשון: עסקאות במקרקעין

התחום הראשון הוא תחום העסקאות במקרקעין. תחום זה כולל בתוכו כל העברה של זכות במקרקעין לאחר, כאשר העסקאות הנפוצות ביותר הן שכירות, קניית מקרקעין ומכירת מקרקעין.

עסקה במקרקעין מחייבת לרוב רישום בטאבו, לשכת המקרקעין המקומית, והתנהלות נוספת מול הרשויות המקומיות השונות. בהקשר הזה היכרות קרובה עם המערכת המקומית וניסיון רב שנים של עבודה צמודה, עשויים בהחלט לסייע בזירוז התהליכים ובהבאתה של העסקה לגמר מוצלח.

 

תחום שני: בעלות משותפת

התחום השני הוא תחום הבעלות המשותפת, המסדיר בתוכו את כל העניינים הנוגעים לאופן ניהולו של מקרקעין בבעלות משותפת, לאופן היווצרותה של הבעלות המשותפת ולאופן פירוקה בבוא העת. בעלות משותפת הנמשכת לאורך זמן יכולה ליצור עניינים משפטיים שונים על בסיס קבוע, דבר שמצריך ליווי צמוד לקרוב של עורך דין. גם בהקשר הזה שכירת שירותיו של עורך דין מקומי, הקרוב פיזית לכל הנוגעים בדבר, עשויה להקל על בעלי המקרקעין ועל ניהולה התקין של הבעלות.

 

תחום שלישי: בית משותף

התחום השלישי מכיל בתוכו את כל העניינים המשפטיים הקשורים בבית משותף. בתל אביב הצורך בליווי משפטי בהקשר הזה הוא כמובן נפוץ במיוחד, שכן לא רבים הבתים שאינם בתים משותפים בעיר. גם בתחום זה היכרות עם המבנים המיוחדים של העיר, הרכב האוכלוסייה של השכונות השונות, אופן השימוש של הדיירים במרחבים המשותפים, ועוד כהנה וכהנה עניינים הקשורים להבנה המקומית של העיר, יכולים בהחלט לסייע לעורך הדין לנהל את ענייני הבית המשותף על הצד הטוב ביותר.

 

מדוע כדאי לבחור במשרד מקרקעין בתל אביב?

במאמר זה הצגנו, ולו על קצה המזלג, את היתרונות בבחירת עורך דין מקומי לענייני מקרקעין בתל אביב, אולם כמובן שאין זהו המאפיין היחיד שיש לשים אליו לב בעת בחירתו של עורך דין כזה. מאפיין נוסף משמעותי שיש לשקול בעת בחירת עורך דין מקרקעין קשור בצורת עבודתו של עורך הדין, האם מדובר בעורך דין שהוא חלק ממשרד עורכי דין הוא האם מדובר בעורך דין עצמאי לחלוטין.

מדוע כדאי לבחור במשרד מקרקעין בתל אביב
מדוע כדאי לבחור במשרד מקרקעין בתל אביב

היתרון של בחירת עו"ד עם ניסיון

היתרון בבחירת עורך דין ממשרד עורכי דין נעוץ בכך שלאותו עורך דין יש גב משפטי משמעותי יותר. בנוסף לכך, עורך דין שהוא חלק ממשרד נהנה לא רק מניסיונו שלו אלא גם מניסיונם המצטבר של שותפיו עורכי הדין. אולם, היתרונות הללו עשויים לבוא על חשבון יתרון אחר והוא יתרון היחס האישי והליווי הצמוד.

על כן מומלץ לרוב לאדם פרטי לבחור במשרד עורכי דין קטן יחסית, כך שיוכל להנות הן מיתרונותיו של ליווי משפטי משרדי והן מיתרונותיו של ליווי משפטי פרטי. בעת ביצועה של פעולה במקרקעין הדורשת ליווי משפטי בתל אביב ובסביבתה כדאי כמובן לבחור במשרד מקרקעין השוכן בתל אביב ובכך להנות גם מיתרונות המקומיות שלו.

 

עו"ד מקרקעין תל אביב – לסיכום

פעולות משפטיות הקשורות במקרקעין הן בדרך כלל פעולות מסובכות שכדאי שילוו בידע ובמיומנות של עורך דין מוסמך, זאת מבלי להזכיר אץ העובדה שלעיתים החוק פשוט מחייב זאת, כמו למשל במקרה של רישום בטאבו בעת העברת בעלות. ניתן בהחלט לומר כי בחירת עורך דין מקרקעין היא בחירה משמעותית, כזו שעשויה להשפיע על עתידה של העסקה, ועל כן יש לקחת אותה ברצינות הראויה, תוך שקילת כל השיקולים הרלוונטיים.

אחד מן השיקולים הללו קשורים בהיכרותו של עורך הדין עם האזור ועם המערכות העירוניות באותו מקום, או במילים אחרות – מקומיותו של עורך הדין, ועל אף שישנם אנשים רבים שאינם מעניקים חשיבות רבה לשיקול זה, הוא בהחלט עשוי להיות רלוונטי ומשמעותי להצלחתה של פעולה משפטית בתחום המקרקעין.

לפרטים נוספים על עורך דין מקרקעין בתל אביב פנו לעו"ד יוני לוי, עורך דין מקרקעין מומחה.

כתובת משרדנו: מגדל מידטאון, קומה 39, דרך מנחם בגין 144, תל אביב.

 

עורך דין מקרקעין בתל אביב
עורך דין מקרקעין בתל אביב

עורך דין מקרקעין עוסק בכל הנוגע לעסקאות במקרקעין, כמו למשל העברת זכויות בכל נכסי המקרקעין. כמו כן, עורך דין מקרקעין עוסק גם בהסדרת בעלות משותפת בנכסים ובנושאים הנוגעים לבתים משותפים (סכסוכי שכנים, השכרה או מכירה של דירות ועוד).

עורך דין מקרקעין הוא הגורם המקצועי שיוכל להבטיח שכל האינטרסים והזכויות שלכם בעסקת המקרקעין נשמרות. הוא יוודא כי החוזה שנחתם מולכם כולל את כל זכויות אלו בצורה מפורשת ובהירה, יערוך בדיקות מקדימות לנכס, יבצע את המשא ומתן בשמכם ועוד.

ביו הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת עורך דין מקרקעין ניתן למנות את תחום העיסוק שלו (לוודא שהוא עוסק בתחום הנוגע אליכם), הניסיון והרזומה שלו בתחום, המלצות שונות שיש עליו, הזמינות ויחסי האנוש שלו (שכן בסופו של דבר, אתם עתידים להתנהל מולו לא מעט).

כאשר הנכס שאותו רוצים לרכוש, למכור או לשכור נמצא בתל אביב, חשוב שעורך הדין יכיר את האזור בצורה מעמיקה, לרבות את התקנות המוניציפליות בתחום המקרקעין והנדל"ן שחלות באותו אזור. כך תוכלו לקבל את השירות האיכותי והמקיף ביותר!

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader