עורך דין נדלן מסחרי

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

נדל"ן מסחרי הוא תחום מורכב הדורש היכרות מעמיקה עם שלל חוקים ותקנות הנוגעות למכירה ורכישה של נכסים מסחריים. זהו תחום המומחיות של עורך דין נדלן מסחרי, אשר מספק שירותי ייעוץ משפטי לעסקים ויחידים המעוניינים לקנות, למכור, לשכור או להשקיע באמצעות מניות, בנכס מסחרי לסוגיו. עסקאות בנדל"ן מסחרי נוטות להיות מסובכות הן עבור הקונים והן עבור המוכרים בעסקה. יחד עם זאת, בעזרת ליווי משפטי והכוונה של עורכי דין לנדל"ן מסחרי, ניתן בהחלט לפשט את התהליך ולבצע עסקאות אלו בצורה בטוחה ומשתלמת.

 

נדל"ן מסחרי – קווים לדמותו

נדל"ן מסחרי הוא שם כולל לנכסי מקרקעין שנועדו לשימושים מסחריים שונים, כגון: בנייני משרדים, אזורי מסחר ותעשייה, מחסנים, קניונים, עסקאות נדל"ן בענף התיירות, בתי מלון, מתחמים רפואיים, תחנות דלק, מגרשים, חניונים וכן הלאה. המשותף בין סוגי הנכסים שמזוהים כנדל"ן מסחרי, הוא בכך שהם אינם מיועדים למגורים או לשימוש כשטחים ציבוריים. הנדל"ן המסחרי מייצר עבור בעליו הכנסה חד פעמית או קבועה המתקבלת מהשכרת הנכס וקבלת דמי שכירות עבורו. לכן לרוב, רכישת נדל"ן מסחרי מתבצעת במסגרת עסקאות רכישה של נכס להשקעה.

 

על המצבים שבהם מומלץ לפנות לעורך דין נדלן מסחרי

עורכי דין מקרקעין מסחריים נקראים בדרך כלל כאשר ישנו חוזה שיש לבחון אותו, או כשמתעוררת מחלוקת שיש לייעץ בה (כגון פתרון מחלוקות בין שוכרים למשכירים). אולם ככלל, הפנייה לעורך דין נדלן מסחרי, תתבצע ברוב המקרים בהקשר לעסקת מכירה או עסקת רכישה של נדל"ן מסחרי. עורכי דין בתחום הנדל"ן המסחרי מספקים ללקוחותיהם הכוונה בכל ההיבטים הנוגעים לביצוע העסקה – בין אם מדובר בבדיקת חוזים, בדיקת הרישום של הנכס, ייעוץ בנוגע לפתרונות מימון ועד מיסוי מקרקעין.

 

מה עורך דין נדלן מסחרי עושה?

עו"ד נדל"ן מסחרי הוא עורך דין מקרקעין המוסמך לטפל בכלל ההיבטים המשפטיים של קנייה, מכירה, פיתוח, השכרה, והשגת מקורות מימון לעסקאות רכישה של נכסים מסחריים. עורכי דין מתחום הנדל"ן המסחרי, אחראים לייעץ ללקוחותיהם לגבי ההשלכות המשפטיות של עסקאות הנדל"ן המסחרי שלהם והחוזים שעליהם הם חותמים במסגרתן. במסגרת זו אם כן, הם גם בוחנים חוזי מכר ומייעצים ללקוחותיהם בנוגע לניסוחם, כמו גם לגבי הדרך הטובה ביותר לביצוע משא ומתן במסגרת העסקה, ועריכת שינויים בהסכם לטובת מיוצגיהם.

 

על הצורך בעורך דין לרכישת נדל"ן מסחרי

בעולם של היום, נדל"ן מסחרי הוא מצרך חם. יש לכך סיבות רבות. אחת הסיבות העיקריות היא שבעלי עסקים וחברות רבים, רוצים להתמקם בסביבת עבודה אטרקטיבית שתמשוך לקוחות ועובדים טובים כאחד. סיבה נוספת היא שחברות רוצות להיות במקום שבו יש להן גישה נוחה למשאבים, תשתיות וספקים, מהסוג הזמין בנכסים מסחריים במרבית המקרים. אולם בעסקאות אלו, הקונה יכול להיות לא רק ישות עסקית כגון תאגיד או שותפות, אלא גם אדם פרטי המעוניין ברכישת נכס מסחרי להשקעה.

בדומה לעסקת נדל"ן למגורים, גם רכישת נדל"ן מסחרי היא עסקה הכוללת בדרך כלל צד של מוכר וצד של קונה, במקביל לגורם מימון כלשהו (כדוגמת בנק למשכנתאות). בישראל, נדל"ן מסחרי נרכש בדרך כלל במימון בנקאי באמצעות הלוואת משכנתא. נדל"ן מסחרי יכול להיות מורכב מאוד גם בהקשר למימון, ולכן חשוב למצוא את הייצוג המשפטי המתאים. מכאן שכאשר אתם מחפשים עזרה בקנייה או מכירה של נדל"ן מסחרי, כדאי להתייעץ עם עורך דין נדלן מסחרי מנוסה, שיספק לכם שקט נפשי וליווי מקצועי לאורך כל התהליך.

 

הצורך בעורך דין למכירת נדל"ן מסחרי

נדל"ן מסחרי הוא כאמור, השקעה פופולרית למדי בישראל, מזה שנים רבות, ולא במקרה. זאת מכיוון שנכסים אלו מציגים החזר השקעה נאה בשני העשורים האחרונים. בהתאם לביקוש הגדל בהתמדה, גם מכירת נדל"ן מסחרי הולכת וגוברת בשנים האחרונות מכיוון שהמשקיעים מחפשים אפיקים שמשתלם להשקיע בהם את הונם, אשר בהם יוכלו לקבל את התשואה הטובה ביותר על ההשקעות שלהם.

להתייעצות ראשונית עם עו"ד יוני לוי:

חשיבות הפנייה לעורך דין נדלן מסחרי

כאשר מדובר בעסקאות נדל"ן מכל סוג שהוא, ישנם היבטים רבים ושונים שעליכם לקחת בחשבון. הדבר נכון אדרבא כשעסקינן בעסקת נדל"ן מסחרי שהיא מטבעה מורכבת יותר. לכן מציאת עורך דין לנדל"ן מסחרי מקצועי ומומלץ כבר מתחילת התהליך, היא חשובה על מנת להיות בטוחים שתוכלו להתקדם בעסקה שלכם ללא מכשולים מיותרים.

ההסתייעות בשירותיהם של עורכי דין מקרקעין הפועלים בתחום הנדל"ן המסחרי היא חיונית עבור שני הצדדים בעסקת נדל"ן מסחרי. זאת מכיוון שעורכי הדין בתחום האמור, עוקבים אחר השינויים התדירים בחקיקה הרלוונטית כדי למזער את רמת הסיכון הכרוכה בביצוע העסקה. בסיכומו של עניין, סיוע מעורך דין לנדל"ן מסחרי הוא חיוני לכל אדם או ארגון המעוניין לקנות, למכור או לשכור נכס מסחרי בצורה חוקית, מסודרת, בטוחה ומשתלמת, בהתאם לדרישות החוק הרבות שיש להקפיד עליהן בביצוע עסקאות מסחריות.

 

עורך דין נדלן מסחרי והצורך בליווי משפטי של עסקאות נדל"ן מסחרי

עסקאות נדל"ן מסחרי הן חלק בלתי נפרד מהעולם העסקי. עורכי דין מקרקעין המספקים ליווי לעסקאות מתחום הנדל"ן המסחרי, אמונים על ייצוג של אחד הצדדים בעסקה על מנת לאפשר את השלמתה בצורה חלקה ובטוחה, ותוך מימוש מרבי של האינטרסים של הלקוח.

עסקאות נדל"ן מסחרי יכולות להיות מסובכות, ולכן עורך דין נדלן מסחרי נדרש להיות בקיא במספר תחומים. בראש ובראשונה, מצופה עו"ד נדל"ן מסחרי לשלוט בתחום של דיני מקרקעין, כמו גם דיני קניין, דיני חוזים, מיסוי מקרקעין ותחום המימון, המשכנתאות והפיננסים. זאת בנוסף לעולם הביטוחי המשיק לעסקאות מכר ורכישה של נדל"ן מסחרי.

 

מהם תחומי האחריות של עורך דין נדלן מסחרי?

בהמשך לאמור מעלה, תחומי האחריות של עו"ד נדל"ן מסחרי כוללים, בין היתר:

  • ייעוץ ללקוחות לגבי ההשלכות המשפטיות של עסקאות הנדל"ן המסחרי שהם חפצים בביצוען.
  • ניסוח טיוטת חוזים לרכישה או מכירה של נכסים מסחריים.
  • מתן הכוונה בנושא ההגנה המשפטית לקונים או המוכרים בעסקה והבטוחות הנדרשות במסגרתה.
  • הגשה של הניירת הדרושה להעברת זכויות חוקית ומלאה בנכסה לרשויות הממשלתיות הרלוונטיות.
  • ועוד.

 

עם איזה רקע מקצועי מצופה עורך דין נדלן מסחרי להגיע?

עסקאות מקרקעין מסחריות הן לרוב עניין מורכב הדורש ידע משפטי ענף ובקיאות רבה בדיני מקרקעין ו- מיסוי מקרקעין. מכאן, שבכל הנוגע לרכישת נדל"ן מסחרי, כדאי לפנות לעורך דין מקרקעין עם ידע נרחב וניסיון מעשי עשיר בייצוג לקוחות בעסקאות של רכישה ומכירה של נכסים מסחריים בשוק הנדל"ן שבו אתם פועלים. עו"ד נדל"ן מסחרי ידאג עבורכם לאימות מגוון רחב של פרטים הקשורים לנכס, לרבות הזכויות הרשומות בנכס, מידת הכדאיות בעסקה והחוקיות שלה.

מעבר למומחיות הענפה שלהם בדיני מקרקעין, עורכי דין מקרקעין הפועלים בתחום הנדל"ן המסחרי באופן ספציפי, מצופים להיות “עם האצבע על הדופק" בכל הנוגע לשינויים האחרונים בזירה המשפטית והמנהלית הנוגעת לחוקי התכנון והבנייה בארץ, כמו גם מיסי מקרקעין. זאת מכיוון שהחוקים והתקנות בעולם המקרקעין והמיסוי משתנים חדשות לבקרים – מה שעלול לעלות למי מהצדדים בעסקת הנדל"ן המסחרית ביוקר, אם לא ילווה בעורך דין המודע היטב לדרישות החוק הנוגעות לעסקה שעל הפרק.

 

בשורה התחתונה – מדוע פנייה לעו"ד נדל"ן מסחרי היא השקעה משתלמת?

כאשר מדובר בעסקאות מקרקעין מורכבות, כדוגמת עסקה עם עו"ד נדל"ן מסחרי, נדרשת תמיכה משפטית צמודה ומלאה כבר מתחילת התהליך. זאת מהסיבה שייצוג משפטי של עו"ד נדל"ן מסחרי מנוסה, אמין ומקצועי, הוא הדרך הטובה ביותר להגן על ההשקעה שלכם, ולהימנע משגיאות שיכולות לעלות לכם ביוקר – בין אם אתם בצד הקונה או בצד המוכר בעסקה. לכן הפנייה למשרד עו"ד עם מוניטין מעולה בליווי עסקאות נדל"ן מסחרי, היא לא רק בחירה נבונה ומתבקשת, אלא גם משתלמת בטווח המיידי והארוך כאחד.

שאלות ותשובות:

עורך דין מקרקעין מסחרי חיוני לעסקת רכישה מכיוון שהוא מספק הכוונה ומומחיות משפטית לאורך כל התהליך. הוא בודק חוזים, מייעץ ברישום נכסים, מכווין את הרוכשים לפתרונות מימון מומלצים ומבטיח עמידה בדרישות מיסוי המקרקעין. הידע של עו"ד מסוג זה לגבי החוקים והתקנות המורכבים הכרוכים בעסקאות נדל"ן מסחרי, מסייע לפשט את התהליך ומבטיח תוצאה בטוחה ורווחית יותר.

נדל"ן מסחרי כולל נכסים שונים המשמשים למטרות מסחריות, לרבות בנייני משרדים, אזורי תעשייה, מחסנים, קניונים, בתי מלון, מתחמי רפואה, תחנות דלק, חניונים ועוד. נכסים אלו אינם מיועדים למגורים או לשטחים ציבוריים. הם מייצרים הכנסה מגביית דמי שכירות מעסקים, מה שהופך אותם לאטרקטיביים למטרות השקעה.

כדאי לשקול לפנות לעורך דין נדל"ן מסחרי במצבים שונים. למשל, עבור בדיקת חוזי השכרה, פתרון מחלוקות בין שוכרים למשכירים, ומתן הדרכה בעסקאות מכירה או רכישה של נכס מקרקעין מסחרי. עורכי דין אלו מציעים סיוע בסקירת חוזים, רישום נכסים וייעוץ בהקשרי מימון וענייני מיסוי מקרקעין, תוך הבטחת עסקה חלקה ותקינה מבחינה משפטית. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין נדל"ן מסחרי כאשר עוסקים במשא ומתן על שכירות, נושאי ייעוד, שיקולים סביבתיים, או כאשר מבקשים ייעוץ לגבי פיתוח נכס או אסטרטגיות השקעה. גם מבחינת השקעה, עורך דין נדל"ן מסחרי יכול לספק תובנות חשובות לגבי הרווחיות והסיכונים הקשורים לנכס מסוים או להזדמנות השקעה מסוימת. ביכולתו יכולים לבצע בדיקות למצב הרישומי והפיזי של הנכס, לבדוק שעבודים, ולייעץ לגבי כדאיות העסקה. 

עורך דין נדל"ן מסחרי מטפל בהיבטים המשפטיים של עסקאות נדל"ן מסחרי. עורכי דין לנדלן מסחרי מייעצים ללקוחותיהם לגבי ההשלכות המשפטיות של העסקה, בודקים ומנסחים חוזים, מספקים הנחיות לגבי דרישות משפטיות ובטחונות נדרשים ומטפלים בניירת הדרושה להעברת הזכויות הקנייניות בנכס ורישומו התקין ברשויות הרלוונטיות. המומחיות שלהם עוזרת להגן על האינטרסים של הלקוחות ומבטיחה את השלמת העסקה בהצלחה.

 

עורך דין נדלן מסחרי - עורך דין יוני לוי

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader