שיקולים בבחירת עורך דין מקרקעין לביצוע עסקת נדל"ן

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

עסקאות נדל"ן נחשבות לעסקאות הגדולות והחשובות ביותר שאדם ממוצע יבצע במהלך חייו. מדובר בעסקאות בסכומים גדולים אשר יכולת להניב רווחים רבים וחשוב מכך, עבור רבים מדובר בעסקה שתוביל לקיומו של נכס ובית עבור המשפחה. מעבר לשיקולים הקשורים בבחירת הנכס עצמו, חשוב מאוד גם לבחור עורך דין שילווה אתכם בתהליך. אם כך, מהם השיקולים בבחירת עורך דין מקרקעין לביצוע עסקת נדל"ן?

 

למה צריך עו"ד מקרקעין בעת ביצוע עסקת נדל"ן?

לפני שנתחיל להבין איך נכון לבחור עו"ד מקרקעין לצורך עסקת הנדל"ן שלכם, חשוב מאוד להבין מדוע מדובר באחד מאנשי המקצוע החשובים לכם בתהליך. לעסקת נדל"ן ישנם נדבכים משפטיים רבים, החל מחוזה הרכש ועד לעיסוק בתשלומי המס השונים הנדרשים. ההליך כולו, בין אם מדובר ברכישה יד 2, רכישה מקבלן או במכירה של נכס מלא בסוגיות חוקיות שונות וסבוכות. מדובר בהליך בירוקרטי ודקדקני.

חשוב לתת את הדעת כי אף טעות חוזית קטנה עשויה להעלות לכם סכומי כסף רבים ואף לעיתים לעלות לכם בעסקה עצמה כולה. לכן, כשמדובר בהחלטה ועסקה חשובה כל כך, חשוב לוודא כי החוזה מנוסח או נבחן על ידי אדם המתמחה בתחום וכי כל ההליך מתבצע בצורה שתטיב איתכם.

 

התמחות

תחום עריכת הדין הינו תחום רחב מאוד, עו"ד אשר מתמחה בתחום הפלילים ככל הנראה לא ידע הרבה על חוקים ותקנות נדל"ן. על כן חשוב קודם כל לוודא כי פניתם לעו"ד המתמחה בתחום המקרקעין. במידת האפשר מומלץ לוודא גם שהוא מתמחה בסוג העסקה שאתם צפויים לבצע. לדוגמא, לא כל עורכי הדין מתמחים בחוקים הקשורים בתמ"א 38.

 

ניסיון, ניסיון ועוד ניסיון

אחד האלמנטים החשובים ביותר כשפונים לעו"ד בתחום הנדל"ן הינו הניסיון שלו. כל עסקה הינה עולם ומלואו ולכן כלל שהניסיון של עו"ד רחב יותר וענף יותר, כך הוא יהיה מקצועי יותר וינהל את העסקה שלכם בצורה מהירה וחלקה יותר.

 

שיחה בגובה העיניים

אחד הנושאים שאנשים לא נותנים עליהם את הדעת הינו התאמה אישית. עו"ד מקרקעין שילווה אתכם בעסקת נדל"ן צריך להסביר לכם נושאים רבים, לענות על השאלות שלכם ולהיות שם בשבילכם לאורך התהליך. לכן, חשוב מאוד לוודא כי עו"ד מנהל איתכם שיחה בגובה העיניים, שאתם מבינים אחד את השנייה ושאתם מרגישים בנוח איתו.

 

זמינות זה שם המשחק

עסקת נדל"ן אינה אירוע שנסגר תוך ימים ספורים, בדרך כלל מדובר בהליך של שבועות ולעיתים אף יותר. חשוב מאוד לוודא כי עו"ד שתבחרו הינו אדם שזמין ללקוחות שלו. בין אם מבחינת זמני ומיקומי הפגישות ובין אם מדובר על זמינות טלפונית במהלך התהליך. זכרו, עו"ד שאינו זמין לכם לפני שחתמתם איתו לא יהיה זמין כלל אחרי.

 

שימו לב לדברים שמסביב

בעסקאות נדל"ן החוזה הוא לא תמיד הדבר החשוב ביותר. במקרים רבים ובעיקר מול קבלנים מדובר בחוזה סטנדרטי למדי שלא ידרשו בו כמעט שינויים. עו"ד מצוין הינו זה אשר מכיר קבלנים בעייתיים, מזהה מקרים בעייתיים (לדוגמה אם אין בנק מלווה או אם הנכס אינו רשום בטאבו). כמו כן, חשוב לוודא כי עו"ד שאתם בוחרים יבין גם בתחום המיסוי הקשור בעסקת הנדל"ן ויטפל עבורכם גם בתחום הזה.

 

אל תשכחו את ההמלצות

האלמנט האחרון הינו ההמלצות. חשוב לוודא כי לעו"ד ישנן המלצות רבות, עדיפות כמובן להמלצות מאנשים שאתם מכירים. אך, גם המלצות ברשתות החברתיות או בפרומים יכולות להיות מעולות לצורך בחירת העו"ד.

 

שכר הוגן

חשוב לוודא כי עו"ד דורש שכר טרחה הוגן בהתאם לסוג העבודה הנדרשת. שימו לב גם למקרים בהם השכר המבוקש הינו נמוך משמעותית מהממוצע בתחום.

שיקולים בבחירת עורך דין מקרקעין לביצוע עסקת נדל'ן
שיקולים בבחירת עורך דין מקרקעין לביצוע עסקת נדל"ן

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader