מגמת הנדלן המקומי – על מה כדאי לשים עין

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

שוק הנדל"ן בישראל הוא תחום מרתק ומגוון, המשקף את הדינמיקה המתמדת של המדינה והחברה. במהלך השנים, השוק עבר שינויים רבים ובשנים האחרונות, מאז מגיפת הקורונה, הקושי להשקיע בנדל"ן הוא גדול מבעבר, אך זה לא אומר שלא אפשרי וצריך לדעת להשקיע נכון. אם גם אתם תוהים בהקשר של מגמת הנדל"ן המקומי – על מה כדאי לשים עין? השורות הבאות יספקו לכם כמה תובנות מועילות וחשובות.

 

מגמת הנדלן המקומי – על מה כדאי לשים עין בשנת 2023?

משקיעי הנדל"ן בישראל בשנת 2023, הם אנשים מאוד מבולבלים. מצד אחד, שנת 2022 הייתה שנה של עליית מחירים, ומצד שני, שנת 2023 יכולה להיות שנה מאוד מוצלחת, אם משקיעים בצורה נכונה. חשוב להבין כי על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מחירי הדירות בישראל עלו בשנת 2022 בשיעור של 10.9%. זוהי עלייה משמעותית יותר מהעלייה הממוצעת בשנים קודמות, שעמדה על 4.5% בשנת 2021 ו-3.8% בשנת 2020.

מכך אנו למדים כי בהחלט יש השקעות כדאיות גם בשנת 2023, אשר קורצות להרבה מאוד סוגים של אנשים. בראש ובראשונה, יש לשים לב לגבי נכסים שהולכים לעבור פינוי בינוי. יש המון מקומות בישראל בהם ישנם רחובות שלמים של פרויקטים של פינוי בינוי, ויש הרבה מאוד בניינים בהם המו"מ הוא מתקדם. שווה להקדים את הרכבת, לבצע רכישה, ולהיכנס גם אתם אל תוך המשא ומתן אל מול הקבלנים מתוך ידיעה שאפשר להכפיל ואף לשלש את ערך הנכס בתוך שלוש או ארבע שנים בלבד. עם זאת, כדי לשים לב שלפחות בחלק מהזמן, לא יהיה ניתן להשכיר את הבית לדיירים בעקבות השיפוצים.

 

מה המשמעות של שיטת השקעה נכונה בתקופות של אינפלציה?

מה שמקשה על השקעות נדל"ן ב-2023 זוהי האינפלציה, שפשוט לא יורדת למרות כל מאמצי הבנקים. עם זאת, בחודשים האחרונים יש סימנים להאטה, ומחירי הדירות שפשוט עלו ללא הכרה מאז שנת 2019, פשוט האטו וחלק מהנכסים אפילו ירדו בערכם, דבר שלא קרה כבר שנים רבות. השאלה היא איך מוצאים את הנכסים הנכונים להשקיע בהם לאור המצב בשוק. ובכן, עם שיטה אחראית ונכונה, והסתכלות כללית על הנושא של נדל"ן מקומי ואיכותי, אפשר להגיע לתוצאות איכותיות מאוד.

 

מה המשמעות של האטת המחירים בשנת 2023?

בבירור לגבי מגמת הנדלן המקומי – על מה כדאי לשים עין בשנת 2023, אפשר לראות כי מחירי הנדל"ן בישראל האטו השנה וזוהי כבר עובדה מוגמרת. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מחירי הדירות בישראל עלו בשנת 2023 בשיעור של 8.1%. זוהי עלייה פחות משמעותית מהעלייה הממוצעת בשנים קודמות. ההאטה במחירי הנדל"ן בישראל נובעת ממספר גורמים, כולל עליית הריבית, שעושה את ההלוואות לרכישת דירה יקרות יותר, החשש מהמיתון העולמי, שמגביר את חוסר הוודאות בשוק, והעלייה בהיצע הדירות, בשל הבנייה החדשה והעלייה במספר הדירות למכירה.

 

מדוע חשוב לשנות תפיסה בהקשר להשקעות נדל"ן בתקופה כזו?

השינוי שקורה ב-2023 הוא צפי ההאטה. לכן כאשר רוצים לבחון את מגמת הנדלן המקומי – על מה כדאי לשים עין ולב, חשוב לזכור שאף אחד הוא אינו נביא, אך בניגוד לשנים קודמות, די בטוח להגיד שהמחירים לא יאמירו שחקים ואולי אפילו יתקעו. כתוצאה מכך, שוק הנדל"ן שהיה די רדום בשנתיים האחרונות מאז הקורונה, צפוי מעט להתעורר, אך כנראה שלא מספיק. אנשים רבים שיכולים להשקיע לא עושים זאת מסיבות שונות ומשונות, וצריכים לשנות את התפיסה שלהם. דווקא ב-2023, שווה לרדת מהגדר ולהשקיע, כדי לחפש תשואות נהדרות. עם זאת, צריך לדעת כיצד לעשות זאת.

 

אילו סוגים של משקיעים לא פעילים קיימים כרגע?

השקעות נדל"ן בישראל 2023 צריכות להיות חכמות. יש שלושה סוגים של משקיעים שכרגע לא משקיעים בנדל"ן וצריכים לשנות את החשיבה שלהם. הסוג הראשון הוא אנשים שיש להם כסף, אך לא משקיעים בנדל"ן בגלל הסיכון הגדול. מדובר באנשים שחייבים לשנות חשיבה בגלל מה שהשנה הזו מביאה איתה. הסוג השני של המשקיעים הם אנשים שמחזיקים בפקדונות סולידיים בבנקים ובמקומות אחרים, מאחר והם חוששים ממשברים. הם מייצרים רווח, אך זה שבריר ממה שהם יכולים להשיג באמצעות השקעות נדל"ן נכונות. הסוג השלישי של המשקיעים הם אנשים שיושבים על כסף ורוצים להשקיע, אך לא יודעים איך לעשות זאת.

 

מדוע חשוב להבין את המצב לעומק לפני שקופצים ראש למים העמוקים?

אנשים שיושבים על הגדר צריכים להבין שהם כרגע למעשה מפסידים כסף לאור מגמת הנדל"ן המקומי – על מה כדאי לשים עין במיוחד. האינפלציה עולה והכסף שלהם שיושב במקומות שונים מאבד מערכו. למעשה, הם החליטו שטוב להם להפסיד מעט, במקום להפסיד הרבה באיזושהי הרפתקה פורצת גבולות. זוהי חשיבה לגיטימית, אך דווקא נדל"ן ומקרקעין מסחרי-עסקי בשנת 2023 מביא איתו הרבה מאוד אפשרויות שיכולות לעזור לאותם אנשים לבצע השקעות חכמות, עם מינימום סיכון, ועם כסף שלא מפסיד מערכו, אלא לפחות מייצר סוג קטן של רווח.

 

מה חשוב לא לעשות בקניית נכס ב-2023?

כאשר אתם שואלים את עצמכם בתחום של מגמת הנדלן המקומי – על מה כדאי לשים עין? אפשר להסיק כמה דברים. ראשית, שווה לא לרכוש נכסים במחיר שוק, מתוך מחשבה שהמחיר יעלה, כי כנראה שהוא לא יעלה יותר מדי בשנה הקרובה, אם בכלל. בנוסף, לא כדאי ללכת על קנייה של נכס שיניב 3 עד 5 אחוז תשואה, אלא אם כן מדובר על נכס עם פוטנציאל לעליית ערך גבוהה, כמו בניין לפני תמ"א או פינוי בינוי. בנוסף, לא כדאי לממן השקעות נדל"ן בהלוואות שהן צמודות למדד, שכן רצוי להימנע ממצבים של אי ודאות שנוצרת בעקבות אותו מדד והתנודות הלא עקביות שלו. בנוסף, גם לא כדאי לממן השקעות נדל"ן בריבית של 7 אחוז ומעלה. זה משהו שבאופן כללי הוא אינו מומלץ כלל וכלל.

 

האם אפשר להרוויח בפריסייל?

קניית דירה על הנייר במחיר פריסייל אמיתי גם היא נכנסת לקטגוריה של מגמת הנדלן המקומי – על מה כדאי לשים עין כיום. כאשר המחיר משקף רווח גדול כבר בעת הקנייה, מדובר על קנייה מוצלחת. למשל, כאשר אפשר למצוא היום דירות של 5 חדשים במחיר שהוא מתחת ל-3 מיליון ש"ח באזור המרכז והשפלה, זוהי בהחלט קנייה כדאי לאור מה שקורה בשוק. סביר מאוד להניח שהדירות הללו יהיו שוות יותר כשנה לאחר האכלוס. למעשה, עבודה עם עו"ד מקרקעין בתקופה כזו היא קריטית ויכולה להיות רווחית במיוחד.

 

לסיכום

מציאת ההשקעה הנכונה בשוק המקרקעין המקומי בשנה הנוכחית, בהחלט דורשת עבודת הכנה. כפי שלבטח הבנתם, יש הרבה מאוד פרמטרים שונים שיכולים לעשות את ההבדל בין עסקה מוצלחת להשקעה כושלת, בהתחשב בתנאי השוק הנוכחיים. לכן הדבר הטוב והנכון ביותר שאפשר לעשות הוא להסתייע בשירותיו של עורך דין מקרקעין איכותי שיעזור לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר תוך הגנה על זכויותיכם. עורך דין נדל"ן יכול לסייע למיוצגיו גם כאשר הם רוצים לרכוש נכס, אך גם כאשר הם מנסים לברר לגבי אופציות פוטנציאליות. בקצרה, שווה מאוד לתאם פגישת התייעצות אישית במשרד עורך דין יוני לוי ולבדוק את השטח היטב לפני ביצוע צעדים.

מעוניינים במידע נוסף על מגמת הנדלן המקומי – על מה כדאי לשים עין ואיך לבצע עסקאות מקרקעין משתלמות? משרד עו"ד יוני לוי כאן לשירותכם. צרו עמנו קשר בהקדם!

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader