בקשה למינוי מנהל עזבון זמני

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

לפעמים נדרשת בקשה למינוי מנהל עזבון זמני כדי להוציא לפועל את תוכנית העיזבון, במיוחד כאשר  בעיזבון קיימים נכסים רבים הדורשים פעולה מיידית מכל סיבה שהיא. פעולה זו נחשבת לסעד זמני, אשר מטרתה היא לא לחלק את הנכסים בין היורשים אלא להציל מהפסדים ולדאוג באופן מיידי לדברים הדחופים.

 

המקרים בהם תוגש בקשה למינוי מנהל עזבון זמני

בקשה למינוי מנהל עזבון זמני תתקבל כאשר יש צורך דחוף לכך כמו למשל במקרים הבאים:

  • כדי לשמור על ערך המניות והאג"ח שבידי המוריש-  בגלל אופיו של שוק המניות, ייתכן שיהיה צורך במכירת נכסים במהירות כדי למנוע ירידת ערך.
  • כדי להמשיך את עסקי המוריש.
  • לנהל נכסי מקרקעין שבידי המוריש.
  • לשלם הוצאות מחלה, הוצאות הלוויה ומיסים שהינם בגדר הוצאות דחופות.
  • כדי לקבל גישה לכספת של המוריש במטרה לחפש את צוואתו
  • כדי לדאוג ליורש אשר ללא קבלת כספים מיידים עלול להיפגע או להינזק.

מנהל העיזבון הזמני יכול להעסיק ולהתייעץ עם אנשי מקצוע מומחים בתחומים השונים כמו למשל רואה חשבון, מומחה במיסים או עורך דין לענייני עזבון. כמו כן, על היורשים לשתף איתם פעולה באופן מלא, בדומה להתנהגות המצופה מהם ביחס למנהל העיזבון הקבוע.

אופן הגשת בקשה למינוי מנהל עזבון זמני

ניתן להגיש בקשה למינוי מנהל עזבון זמני על ידי בעל עניין או כדרישת בית המשפט. הבקשה צריכה לכלול את עניינו של המבקש ופירוט העובדות המעידות על הצורך המיידי במינוי מנהל זמני. יש לתאר את הנכס או הפעולות הנדרשות. בקשה זו, בדומה לבקשה למינוי מנהל עיזבון קבוע, נדרשת להיות מנוסחת על ידי עורך דין לענייני עיזבון, כדי שבית המשפט יוכל לדון בה.

בית המשפט לא חייב להסכים לקבל דרישה זו, ועליו לדון תחילה אם ישנו צורך דחוף במינוי מנהל עד לקבלת צו ירושה והאם העיזבון נדרש בכלל להיות מנוהל מלכתחילה. מעבר לכך הוא נדרש למנות מנהל, שיהיה בדרך כלל עורך דין לענייני עיזבון שבקיא בעניין, הינו אדם ישר והגון, אינו צד או מקורב ליורשים ומודע לאחריות הכרוכה בתפקיד זה.

 

לסיכום

זקוקים לסיוע בהגשת בקשה למינוי מנהל עזבון זמני? משרדנו כאן לשירותכם. מלאו את הטופס שלפניכם ונציג מטעמנו ידאג ליצור עמכם קשר בהקדם כדי לתאם שיחת ייעוץ ללא התחייבות. להשארת פרטים – לחצו כאן!

 

שאלות ותשובות נפוצות בנושא הגשת הבקשה למינוי מנהל עזבון זמני

להלן כמה שאלות ותשובות נפוצות בנושא של בקשות למינוי מנהל עזבון זמני, ששווה להכיר:

בקשה למינוי מנהל עזבון זמני נדרשת אם ישנן פעולות דחופות שיש לעשותן עוד לפני קבלת צו ירושה. פעולות אלו יכולות לכלול, תשלום חשבונות, השכרת נכסים, המשך פעילות של המוריש, טיפול ביורש אשר עלול להיפגע מדחיית פעולות הניהול או דחיה צפויה בקבלת צו ירושה.

כתוצאה מבקשה למינוי מנהל עיזבון זמני, יידרש המנהל לעבוד בתקופת הביניים הנמשכת בין מועד הפטירה ועד קבלת צו ירושה והכרזה על היורשים. מרגע קבלת צו הירושה, יוכל להתמנות מנהל עזבון קבוע. אם לא צוין זמן, בדרך כלל המינוי יימשך עד שישה חודשים.

בית משפט לענייני משפחה הוא זה שעוסק בבקשה למינוי מנהל עזבון זמני והוא בעל הסמכות למנות אותו. מנהל עזבון זמני עובד תחת חוק הירושה, וסמכויותיו ניתנות לו בהתאם לתיק הספציפי ולהוראות בית הדין. זהות מנהל העיזבון ייקבע גם הוא על ידי בית המשפט. 

ישנן צוואות אשר הגדירו מנהל עיזבון. אולם מכיוון שכנראה התקיים כבר סכסוך או אי הבנה, אם הוגשה בקשה למינוי מנהל עזבון זמני, סביר להניח שזהות מנהל העיזבון המוזכר בצוואה כבר נגועה בסכסוך זה. לכן בית המשפט מציע הוא את זהות מנהל העיזבון הזמני.

 

בקשה למינוי מנהל עזבון זמני
בקשה למינוי מנהל עזבון זמני

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader