כך תגישו בקשה למינוי מנהל עזבון

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

מנהל עיזבון בדרך כלל ימונה לתפקיד, כאשר העיזבון הינו מורכב, כמו במקרה של חובות למשל, כאשר ישנה בעיה בחלוקת הנכסים, או כאשר היורשים הינם קטינים או בלתי כשירים לשמור על האינטרסים של עצמם. אולם במקרה ולא נזכר שמו של מנהל העיזבון בצוואה, כך תגישו בקשה למינוי מנהל עזבון.

 

אופן הגשת הבקשה למינוי מנהל עיזבון ואישורה על ידי בית משפט

לפני שאנו דנים בפרוצדורה עצמה ומפרטים את הדרך בה כך תגישו בקשה למינוי מנהל עיזבון, יש להבין שהמינוי נעשה על פי חוק הירושה, בהסכמת כלל היורשים. מנהל העיזבון יכול להתמנות גם אם אין הסכמה בין היורשים, אך הבקשה במקרה זה תופנה לבית דין לענייני משפחה. מנהל העזבון, בין אם הוא עו"ד לענייני עיזבון, ובין אם הוא תאגיד חייב להסכים למינוי במעמד בקשת האישור, כאשר הוא כולל את תחומי התעסקותו, ניסיונו ועוד.

כמו כן, יש לזכור שבית המשפט לא ימנה מנהל עיזבון, אם לא קיימות בעיות מיוחדות בחלוקת העיזבון או כאשר היורשים הינם בגירים אשר יכולים לדאוג לעצמם. גם אם נזכר שמו של מנהל עיזבון בצוואה, אין כל הכרח שהוא יוכר ויאושר על ידי בית המשפט, במיוחד אם קיים חשש לכך שהוא ייטה את חלוקת העיזבון לטובת מי מבין היורשים.

 

כך תגישו בקשה למינוי של מנהל עזבון

את הבקשה למינוי מנהל העזבון יש להגיש על גבי טופס רשמי לרשם לענייני ירושה. במעמד הבקשה יש להגיש את כל הטפסים אשר יאפשרו את קבלת צו הירושה או צו קיום צוואה. את הבקשה יכול להגיש כל בעל עניין בצוואה, קרי אחד היורשים. במקרה של הסכמה או כאשר שמו של עו"ד לענייני עזבון נרשם בצוואה, הבקשה יכולה להיות מופנית לרשם הירושות.

במידה ואין הסכמה בין היורשים, הבקשה תוגש לבית המשפט לענייני משפחה באזור מגורי הנפטר. בנוסף להגשת המסמכים, הסכמות היורשים והסכמת המנהל עצמו, יש לשלם אגרה. הבקשה תיבדק על ידי רשם הירושות, אשר יחליט להסכים לכך או לדחות אותה מכל סיבה שהיא. הסיבה תהיה מנומקת ותוחזר ליורשים להמשך טיפול.

 

לסיכום

מעוניינים בסיוע מעורך דין לענייני עיזבון בנושא הגשת בקשת מינוי למנהל עזבון? משרדנו כאן עבורכם. מלאו את פרטי יצירת הקשר שלכם בטופס מטה ונציגינו ידאגו לחזור אליכם בהקדם לטובת תיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות. למעבר לטופס – לחצו כאן.

 

שאלות ותשובות נפוצות על הגשת הבקשה למינוי מנהל עיזבון

להלן כמה שאלות ותשובות נפוצות לעניין הבקשה למינוי של מנהל עזבון:

כך תגישו בקשה למינוי מנהל עזבון
כך תגישו בקשה למינוי מנהל עזבון

לפני שמתעמקים בדרישות של כך תגישו בקשה למינוי מנהל עזבון, יש לדעת כי רק חוסר יכולתם של היורשים לדאוג לאינטרסים של עצמם, אינה סיבה מוצדקת למינוי, מכיוון שאפשר להסתייע בשירותי ייפוי כוח או אפוטרופסות. יש לחשוב גם על היקף העיזבון, מורכבותו וקשיי החלוקה ועוד.

בית המשפט יכול להתנגד למינוי מנהל עזבון, גם אם הוא עורך דין לענייני עזבון, ובלבד שייראה שאין בכך צורך. מינוי מנהל עיזבון הינו היוצא מהכלל, כך שהוא ממונה רק כאשר קיימת סיבה אמיתית. בית המשפט יכול להתנגד גם למנהל עיזבון, אשר הוזכר בצוואת הנפטר.

כדי שהבקשה למינוי מנהל עזבון לא תידחה, יש להתייעץ ולשכור את שירותיו של עורך דין דיני עיזבון. עורך הדין יוכל לסייע בהוראות כך תגישו בקשה למינוי מנהל עזבון, לרבות מילוי הטפסים השונים וחתימתם. על היורשים לחתום על הבקשה ולצרף את אישור המנהל לתפקיד וחתימתו.

מנהל עזבון, אשר יכול להיות עו"ד לענייני עיזבון, או מי מבין היורשים, ממונה על בסיס סעיפים 78 ו-81 בחוק הירושה. מנהל העיזבון חייב להיות מאושר על ידי רשם הירושות, על סמך ניסיונו ומקצוענותו. מעבר לכך, עליו להסתדר עם היורשים ולהיות אדם ישר והגון.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader