מה הקשר בין תביעות בתחום דיני משפחה לבין הסכמי מקרקעין?

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

לפעמים נשאלת השאלה מה הקשר בין תביעות בתחום דיני משפחה לבין הסכמי מקרקעין. התשובה היא שישנם מקרים שעלולים להפוך את חלוקת הרכוש הנדל"ני מסובכת יותר, ולכזו אשר עומדת בתפר שבין תביעות דיני משפחה והסכמי מקרקעין אחרים. נושאים אלה יעסקו בעיקר בשאלה איזה ואיך קובעים רכוש שהוא רכוש משפחתי בר שיתוף, ואיזה רכוש הינו מודר מחלוקה זו ונדרש להסכמי מקרקעין שינוסחו בידי עורך דין מקרקעין מיומן.

 

תביעות בתחום דיני משפחה שמצריכות מעורבות של עורך דין מקרקעין

בדרך כלל תביעות בתחום דיני משפחה יתרחשו במקרה של גירושין, וצורך של פירוק השותפות בין בני הזוג. בני הזוג, שהיו שותפים בכל רכושם שנצבר, עד להחלטת הפירוק, נדרשים לחלק את רכושם באופן שווה או על פי חלקו של כל צד בעניין. בנוסף, תביעות בתחום דיני משפחה יכולים להתרחש גם במקרים של ירושות למשל, כאשר הילדים מעוניינים להפריד את בעלותם על הקרקע.

מכיוון שפעמים רבות חוזים העוסקים בפירוק שיתוף במקרקעין, והבנת החוק הספציפי הינה מורכבת וסבוכה למדי עבור האדם מן היישוב, כדאי ומומלץ להסתייע בעורך דין, אשר זו לו תחום התמחותו. לפעמים עורך דין מקרקעין יוכל להתמנות גם על ידי בית משפט לענייני משפחה, במיוחד כאשר נראה כי יש צורך בהתערבותו, כמו במקרה של כינוס נכסים לדירה או פירוק שותפות בדירה משותפת ועוד.

לכן, כאשר נשאלת השאלה לגבי  מה הקשר בין תביעות בתחום דיני משפחה לבין הסכמי מקרקעין נראה כי תחומים אלה הינם מקבילים, ובמקרים בהם קיימת בעייתיות בתקשורת בין בני הזוג, תחומים אלה אף יידרשו להיות מעורבים וקשורים אלה באלה.

התשובה לשאלה "מה הקשר בין תביעות בתחום דיני משפחה לבין הסכמי מקרקעין" טמונה בהסכמי פירוק שותפות

כאשר מדברים על פירוק שותפות, הנמצאת בבסיס הסכסוכים ועונה על השאלה מה הקשר בין תביעות בתחום דיני משפחה לבין הסכמי מקרקעין, למעשה עוסקים לא רק בהפרדת כוחות בין בני המשפחה, אלא לפעמים מדובר על מכירת בעלות אחת לצד שלישי או רצון של צד אחד ליהנות מהכנסות על הנכס ועוד.

יהיו הסיבות אשר יהיו, יש לזכור כי זוהי זכותו הבסיסית של אדם לפרק שותפות שאין הוא חפץ בה יותר. עם זאת, במקרים מסוימים ניתן לערער על הסכמי פירוק שותפים, בעיקר כאשר ישנן מגבלות מסוימות אשר ניתנו מלכתחילה, או כאשר נראה כי פירוק השותפות נעשה שלא בתום לב, כאשר למשל מנסה צד אחד להרוויח על חשבון הצד השני.

 

אז איך נדע למי לפנות בהקשר לסכסוך משפחתי הנוגע לנכס נדל"ן?

מכיוון שלא תמיד ברור מה הקשר בין תביעות בתחום דיני משפחה לבין הסכמי מקרקעין, כאשר קיים סכסוך מסוג זה, בדרך כלל פונים בראש ובראשונה לעורך דין לענייני משפחה. כאשר עורך הדין מבין את מורכבות הבעיה, בדרך כלל הוא ייעץ לבני הזוג או למשפחה לפנות לעורך דין מקרקעין. עם זאת, כאשר מדובר על הסכמי מקרקעין אשר יש צורך מיוחד בטיפול בעניינם, כדאי להתייעץ קודם כל עם עורך דין מקרקעין.

 

בשורה התחתונה

ככלל, כדאי לזכור שככל שהתקשורת בין בני המשפחה תהיה טובה יותר, כך גם הטיפול במקרים הספציפיים הנידונים יהיה מהיר, יעיל וטוב יותר. כאשר מתגלעים חילוקי דעות שונים, כדאי קודם לגשר על הפער, ורק אז לפעול אל מול הרשויות הנדרשות, כמו טאבו או רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) על פי הצורך.

 

מה הקשר בין תביעות בתחום דיני משפחה לבין הסכמי מקרקעין?
מה הקשר בין תביעות בתחום דיני משפחה לבין הסכמי מקרקעין?

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader