עורך דין מקרקעין בראשון לציון

כמעט כל אדם בוגר במדינת ישראל ימצא את עצמו יום אחד במצב בו הוא זקוק לשירותיו של עורך דין מקרקעין, ובכל זאת רבים הם האנשים שאינם יודעים כיצד לבחור את עורך הדין. אנחנו כאן כדי לעשות לכם לסדר ולהסביר לכם, בין השאר, מדוע למקרקעין בראשון לציון כדאי לבחור עורך דין הבקיא ומנוסה בדיני מקרקעין בראשון לציון.

 

איך בוחרים עו"ד מקרקעין בראשון לציון?

עניינים משפטיים הקשורים במקרקעין הם תמיד מורכבים, זאת לאו דווקא בגלל מורכבותם המשפטית של הדינים כמו הערך הכלכלי הגדול שיש למקרקעין עצמם. ערך זה נושא עמו באופן טבעי סיכון גדול, שכן טעות במצב המשפטי עלולה לגרום לאובדן דבר בעל ערך רב – המקרקעין עצמם.

זאת הסיבה העיקרית לכך שאין להקל ראש בבחירה של עורך דין העוסק במקרקעין, גם כאשר נראה שהעניין המשפטי העומד לפניכם הוא אינו סבוך במיוחד.

 

ניסיון בפעולות משפטיות

בחרו את עורך הדין על פי המאפיינים הבאים

מאפיין ראשון: תחום מומחיות וניסיון

המאפיין הראשון שחשוב לבדוק קשור כמובן במקצועיותו של עורך הדין, כאשר במקרה של דיני המקרקעין המקצועיות מורכבת בעיקר משני יסודות: תחום מומחיות וניסיון מעשי. יסוד תחום המומחיות דורש שעורך הדין שנשכר לצורך ביצוע עניין משפטי הקשור במקרקעין יהיה מתחום המומחיות של דיני המקרקעין.

על אף שזה נשמע טריוויאלי בבוא העת אנשים רבים מעדיפים לנסות לחסוך בשכר טרחה ולהיעזר בעורך דין חבר או בן משפחה, גם אם הוא אינו עוסק בתחום המומחיות הנדרש. יסוד הניסיון המעשי דורש שבנוסף לידע יהיה לעורך הדין גם ניסיון בביצוען של פעולות משפטיות מסוג זו שלצורכה הוא נשכר. הניסיון חשוב במיוחד מכיוון שפעמים רבות הדברים אינם נראים בספרי הלימוד, החקיקה והפסיקה, בדיוק כפי שהם נראים על פני השטח.

 

מאפיין שני: יחסי אנוש

מאפיין חשוב נוסף הוא מאפיין יחסי האנוש של עורך הדין ומידת החיבור בין עורך הדין ללקוח. רבים אינם נוטים לייחס חשיבות מיוחדת למאפיין זה, אך בפועל מדובר בתנאי חשוב מאוד לצורך בניית האמון ההדדי בין הצדדים. התקיימותו של מאפיין זה חשובה במיוחד במקרה של שכירת עורך דין לליווי משפטי בדיני מקרקעין באופן מתמשך ולא חד פעמי, כמו שקורה פעמים רבות במקרה של בעלות משותפת במקרקעין או בית משותף.

 

מאפיין שלישי: זמינות

ברוב המוחלט של הפעמים אדם אחד אינו הלקוח היחיד של עורך דינו, שמה לעשות, גם הוא צריך להתפרנס. עם זאת, אין העובדה הזאת סותרת את הצורך ביחס אישי ובזמינות של עורך הדין בעבור לקוחו. על כן חשוב לבדוק, לפני שכירת שירותיו של עורך דין, האם עומס העבודה שלו אכן יאפשר לו להיות זמין בכל עת בה הלקוח יזדקק לו באופן דחוף.

 

מאפיין רביעי: עורך דין פרטי או משרד גדול

המאפיין הרביעי הוא אינו ממש מאפיין בפני עצמו ולמעשה הוא כולל בתוכו גם מעט ממאפיינים אחרים שהוזכרו לעיל. לעורכי דין ישנן שתי צורות עבודה עיקריות: עורך דין פרטי ועורך דין שהוא חלק ממשרד עורכי דין. לכל אחת מצורות ההעסקה הללו יתרונות וחסרונות, כך למשל עורך דין שהוא חלק ממשרד נהנה מגיבוי משפטי רחף היקף ומניסיון מצטבר, ואילו לקוחותיו של עורך דין פרטי זוכים ליחס אישי ולהזדמנות לבחור בעצמם את עורך הדין שלהם. מכיוון שכך, ההמלצה ברוב המקרים היא לבחור במשרד עורכי דין קטן, ובכך ליהנות כמה שאפשר מהיתרונות ולהימנע ככל האפשר מהחסרונות.

 

מאפיין חמישי: עורך דין מקרקעין בראשון לציון

המאפיין החמישי, והאחרון במסגרת מאמר זה, עוסק בשאלה מדוע לבחור לצורך סיוע משפטי הקשור למקרקעין בראשון לציון דווקא עורך דין מקומי. כאשר אנו מדברים על מקרקעין למקומיות יש יתרון גדול, שאינו תמיד קיים בשאר תחומי המשפט. הדבר נכון קודם כל כי מקרקעין לא ניתן להזיז ממקום למקום, בניגוד לחוזה למשל, וכדי לנהל עניין הקשור לאותה מקרקעין צריך פעמים רבות להיות נוכח פיזית במקום.

 

הכרת השטח

בנוסף לכך, דיני המקרקעין דורשים פעמים רבות התנהלות מול רשויות מקומיות שונות כמו רשות המיסים, ועדת תכנון ובנייה מקומית, ועדת תכנון ובנייה אזורית, לשכת הטאבו, עירייה וכו'. כל רשות שכזאת היא נפרדת מחברתה, ולכן ניסיון קודם בעבודה דווקא עם אותה רשות יכול בהחלט לסייע.

מחפשים עו"ד מקרקעין בראשון לציון? פנו לעו"ד יוני לוי, עו"ד בקיא ומנוסה בדיני מקרקעין.

עורך דין מקרקעין בראשון לציון
עורך דין מקרקעין בראשון לציון

הסתייעות בעורך דין מקרקעין היא חשובה וקריטית לצורך ביצוע עסקאות מקרקעין בצורה מוצלחת ויעילה, ובאופן שישמור על האינטרסים והזכויות של הלקוח. מרבית עסקאות המקרקעין הן גדולות ומורכבות, ולכן ישנה חשיבות רבה לכך שהעסקה תיערך בהובלתו של עורך דין מקרקעין מקצועי.

חשוב לבחור עורך דין מקרקעין לפי תחום המומחיות והניסיון שלו באותו התחום, לפי הרזומה שלו והמלצות שקיבלתם או שחיפשתם באינטרנט, וכן לפי פרמטרים של יחסי אנוש מעולים וזמינות גבוהה (כך שגם יחסי האמון ביניכם יוכלו להיות גבוהים).

לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות, אך במידה והלקוח מעוניין בקשר אישי וחם עם עורך הדין, ועל מנת להנות משירות אקסקלוסיבי ולא להיות רק אחד מתוך מאות לקוחות, ההמלצה היא לרוב לבחור בעורך דין פרטי.

אם עסקת המקרקעין שלכם עתידה להיות בראשון לציון וסביבתה, חשוב לבחור בעורך דין מקרקעין שמכיר את האזור על בוריו, וכך גם את התקנות העירוניות המקומיות הנוגעות לתחום הנדל"ן והמקרקעין.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader