עורך דין מקרקעין במרכז

בעידן המודרני בו אנו חיים לעורך דין מקרקעין ישנו תפקיד משמעותי בחיים של כולנו, כאשר אחת הסיבות המרכזיות לכך היא יצירתם של צורות קניין חדשות – כמו למשל בית משותף. במאמר זה נתרכז במהלך החיים בבית משותף מבחינה משפטית, בתפקידו של עורך דין בהקשר הזה, ובשאלה מדוע כאשר מדובר בבית משותף במרכז כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין במרכז.

 

עורך דין מקרקעין במרכז – מידע שימושי

מהו בית משותף?

כבכל נושא משפטי ראשית יש לפנות להגדרות, ובמקרה שלנו יש לפנות קודם כל להגדרתו של בית משותף. הגדרה זו מופיעה בסעיף 142 לחוק המקרקעין התשכ"ט-1969 (להלן: חוק המקרקעין), שם נקבע כי כל בית שיש בו יותר משתי דירות ייחשב לבית משותף.

בית משותף יכלול בדרך כלל גם קניין פרטי, הכולל את הדירות ולעיתים גם שטחים נוספים, וגם קניין בבעלות משותפת, הכולל את כל השטח הציבורי של הבניין כמו לובי, מעליות, גינה, חדר מדרגות וכו'.

עורך דין מקרקעין במרכז - מידע שימושי
עורך דין מקרקעין במרכז – מידע שימושי

תקנון הבית המשותף

מכיוון שבית משותף כולל בתוכו שתי צורות של קניין, פרטי ומשותף, יש להסדיר את הליך קבלת ההחלטות בו. את ההסדרה הזאת כדאי לעשות כבר בשלבים מאוד התחלתיים של יצירת הבית המשותף, וכאן נכנס עורך דין מקרקעין לתמונה.

 

תקנון רצוי מול תקנון מצוי

כל בית משותף חייב להתנהל על פי תקנון מסודר, כאשר בתוספת השנייה לחוק המקרקעין מופיע תקנון מצוי – כלומר תקנון גנרי מוצע, שכאשר דיירי הבית אינם מקבלים על עצמם תקנון אחר יהיה תקנון זה ברירת המחדל.

חשוב בשלב זה לקבל החלטה מודעת בדבר התקנון, ולא להתעצל ולבחור באפשרות הקלה ביותר. התקנון המצוי כשמו כן הוא, מכסה עניינים מצויים, אך הוא עלול שלא להתאים לכל בית משותף.

על כן מומלץ לפנות במהרה לסיוע משפטי של עורך דין מקרקעין, לפרוש בפניו את צרכי הבית המשותף המיוחדים לו, ולשמוע את הצעותיו בנוגע לתקנון הבית. פעולה כזו עשויה בהחלט למנוע סכסוכי שכנים בעתיד.

 

קבלת החלטות בבית משותף

אחד מהנושאים המשפטיים החשובים ביותר בעניין בית משותף הוא נושא קבלת ההחלטות. נושא זה מוסדר בחלקו בחוק המקרקעין, וחלקו מוסדר בתקנון המצוי ועל כן ניתן לשינוי באמצעות החלטת הדיירים על תקנון שונה.

למעשה ישנן שלוש סוגי החלטות בבית משותף: החלטה הדורשת את הסכמת כל הדיירים, החלטה הדורשת הסכמת רוב מסוים מבין הדיירים, והחלטה שאינה דורשת את הסכמת הדיירים כלל.

נעמוד כעת על כל אחד מן הסוגים הללו:

 

סוג ראשון: החלטה הדורשת את הסכמת כל הדיירים

סוג זה אינו כולל בתוכו החלטות רבות, וזאת מתוך ההבנה של הקושי לקבל את הסכמת כל הדיירים בבית משותף מרובה כאלו. על כן בסוג זה נכללות אך ורק פעולות שעשויות לשנות באופן מהותי את זכויות הקניין של הדיירים האחרים.

כך למשל ניתן למצוא בסוג זה את ההחלטה להצמיד חלק מהרכוש המשותף לדירה מסוימת, את ההחלטה להטיל תשלומים נוספים על בעלי הדירות ואת ההחלטה לבנות תוספת לאחת הדירות.

סוג שני: החלטות הדורשות את הסכמת רוב הדיירים

בסגו השני נכללות רוב ההחלטות הקשורות ברכוש המשותף של בעלי הדירות בבית, כאשר החלטות שונות דורשות רוב שונה של הסכמה. כך למשל הצמדה לצורך הרחבה דורשת את הסכמת 3/4 מבעלי הדירות שלהם 2/3 מהרכוש המשותף, ואילו הצמדה לצורך בניית ממד דורשת את הסכמת 60% מבעלי הדירות.

לעומת זאת החלטות כמו בחירת מתחזק חיצוני לבית המשותף או עריכת תקנון או שינויו, דורשת הסכמת רוב רגיל מבין הדיירים בלבד.

 

סוג שלישי: החלטות שאינן דורשות את הסכמת הדיירים כלל

בסגו השלישי נכללות פעולות שאחד מן הדיירים יכולים לעשותן על דעתו בלבד, ללא קבלת הסכמת הדיירים האחרים. מטבע הדברים בסוג זה של החלטות כלולות פעולות הנוגעות בדרך כלל לרכושו הפרטי של האדם – דירתו שלו. כך למשל יכול אדם לעשות שינוי או תיקון בתוך דירתו ללא צורך בהסכמת הדיירים האחרים.

פעולות שאינן דורשות הסכמה אך קשורות לרכוש המשותף הן: שימוש סביר ברכוש המשותף ללא מניעת שימוש כזה מאחרים, והפעלת מעלית שבת בתנאי שיש יותר ממעלית אחת בבניין ובמעלית מותקן מנגנון שבת.

 

מדוע עורך דין מקרקעין במרכז?

כפי שראינו, העניינים המשפטיים בבית משותף, בניגוד לעסקאות מקרקעין רבות, אינם מתחילים ומסתיימים בהיווצרותו של הבית המשותף, אלא למעשה מלווים אותם לאורך כל ימי קיומו. מכיוון שכך, ליווי משפטי קבוע, קרוב וצמוד הוא אינו מותרות בהקשר הזה, וכדאי לבחור מראש בעורך דין מקרקעין בעל קרבה גיאוגרפית למקום בו שוכן הבית המשותף.

 

עורך דין מקרקעין במרכז – הכתובת שלכם לכל סוגיה משפטית הקשורה בבית משותף

בכל שאלה משפטית הקשורה בהתנהלות בבית משותף או ברישום בית משותף במרכז, יש צורך במשרד עורכי דין לענייני מקרקעין במרכז המתמחה ברישום בתים משותפים, ניהול בתים משותפים, ביצוע תיקוני רישום (תיקוני תקנון בבית משותף, תיקון בצו בתים משותפים וכיוצא באלו), תיקונים מול לשכת רישום המקרקעין ובמתן שירותי ייצוג משפטי בסכסוכי דיירים או בעלי דירות ובהתנהלות מול רשויות הרישום והפיקוח השונות.

עורך דין מקרקעין במרכז - הכתובת שלכם לכל סוגיה משפטית הקשורה בבית משותף
עורך דין מקרקעין במרכז – הכתובת שלכם לכל סוגיה משפטית הקשורה בבית משותף

אילו שירותים ניתן לקבל מעורך דין מקרקעין במרכז בהקשר לבתים משותפים

משרד עורך דין מקרקעין במרכז המעניק שירותים הנוגעים לבתים משותפים, יכול לספק סיוע משפטי לחברות ניהול, לוועדי בתים, לבעלי דירות, בכל הנוגע לעניינים הבאים ונושאים רלוונטיים נוספים:

  • ייצוג ברישום בתים משותפים 
  • תיקונים לצו בית משותף בהליכי הרחבת דירות, בהוספת קומות לבית משותף
  • תיקון של תקנון מוסכם בבית משותף
  • ייצוג בעסקת מקרקעין ויוזמות נדל"ן בבתים משותפים (תמ"א 38, פינוי בינוי, פרויקטי התחדשות עירונית, הרחבות בניה, תוספות בניה וכן הלאה)
  • ייעוץ משפטי וייצוג בתביעות משפטיות הנסובות סביב סכסוכי שכנים בבתים משותפים
  • ייצוג בהליכים מול המפקח על הבתים המשותפים
  • פירוק חברת גוש / חלקה והסדרת רישום הנכס כבית משותף
  • ייצוג בהליכים בערכאות הערעור
  • ייעוץ בענייני מיסוי מקרקעין הנוגעים לפרויקטי בניה בבתים משותפים
  • הגשת תביעות למימוש זכויות של בעלי נכסים בבתים משותפים
  • ועוד

איך בוחרים עורך דין מקרקעין במרכז בצורה נכונה?

קיימים כמה קווים מנחים שנועדו לסייע למי שמחפשים עורך דין מקרקעין מומלץ במרכז לסיוע בענייני בית משותף ובכלל:

  • פנו רק לעו"ד מקרקעין במרכז שמתמחים בענייני בתים משותפים:

בלי מומחיות וניסיון משפטי ספציפיים לענייני בית משותף, קשה מאוד להניח כי עורך הדין שייצג אתכם, יוכל בפועל להעמיד לרשותכם את הפתרונות המשפטיים להם אתם זקוקים ולעשות זאת ברמת מקצועיות משביעת רצון. 

  • בדקו מהם הוותק וניסיון המקצועי שצבר עורך הדין במתן שירותים הנוגעים לבית משותף:

בכל אחד מבין סוגי השירותים המשפטיים שמנינו בשורות הקודמות, אשר נוגעים לבניה, שיפוץ, חידוש, רישום או ניהול בתים משותפים, יש צורך בניסיון מעשי רב מצד עורך הדין שייצג אתכם. חשוב להבין שלכל עסקת נדל"ן ולכל מחלוקת משפטית ישנה רמת מורכבות אחרת. בהתאם לזאת, היכולת של עורך הדין שלכם להתאים עבורכם את הפתרונות הרלוונטיים והמועילים ביותר לסוגיה שנמצאת על הפרק, ולסייע לכם במיקסום מלא של זכויותיכם בבית המשותף, היא נגזרת של ניסיון מעשי עשיר בתת תחום זה בדיני המקרקעין.

  • בדקו מבעוד מועד האם משרד עורכי הדין שאליו פניתם יודע לספק את השירות הספציפי שדרוש לכם:

בתחום המקרקעין יש מגוון רחב של תתי התמחויות שונות. בהתאם לכך, לכל משרד עורך דין מקרקעין במרכז, יש בדרך כלל מספר תתי תחומים וסוגי שירותים בהם הוא בוחר להתמקד. מה שזה אומר בפועל, הוא שסוג השירות שאתם זקוקים לו בהקשר לבית המשותף שלכם או לעסקת בית משותף שברצונכם להיכנס אליה, לא בהכרח יהיה זמין בכל משרד עו"ד מקרקעין במרכז שאליו תפנו. לכן לפני שאתם קובעים פגישת התייעצות פרונטלית בכמה משרדי עו"ד נדל"ן במרכז, עדיף שתבררו קודם טלפונית, אם הפתרונות שאתם מחפשים אכן זמינים במשרדים שבהם אתם מתעניינים.

 

  • אל תדלגו על בדיקת המלצות על עורך דין לענייני מקרקעין:

בחיפוש אחר עורך דין נדל"ן במרכז, סקר שוק ראשוני הוא שלב חשוב במיוחד. בשלב זה כדאי לבחון המלצות על מספר משרדי עו"ד מקרקעין ולסנן את המשרדים שהביקורות עליהם הן שליליות. אם נתקלתם במשרד עו"ד שרבים מבין לקוחותיו לשעבר לא היו מרוצים משירותיו – זה אמור להדליק לכם נורות אזהרה בנוגע לרמת השירות שאותו משרד מציע. במצב כזה, כדאי לכם להמשיך לחפש עו"ד מקרקעין מרכז שיש לו ביקורות חיוביות יותר.
 

  • לפני שאתם בוחרים עו"ד מקרקעין לטיפול בבית משותף – הגיעו לפגישת ייעוץ בכמה משרדי עורך דין מקרקעין במרכז:

פגישת ייעוץ הנערכת פנים אל פנים מול עורך דין לענייני נדל"ן עם התמחות בבתים משותפים, היא שלב חשוב מתהליך הבחירה בעו"ד בתים משותפים במרכז. פגישה כזו תסייע לכם להבין אם יש לכם כימיה ותקשורת טובה עם עורך הדין הפוטנציאלי, ולהתרשם אישית מרמת המקצועיות והשירות שתקבלו ממנו כלקוחותיו. 

איך בוחרים עורך דין מקרקעין במרכז בצורה נכונה
איך בוחרים עורך דין מקרקעין במרכז בצורה נכונה

עו"ד מקרקעין במרכז – סיכום

הבחירה בעורך דין מקומי מסייעת לא רק מבחינת הקרבה הגיאוגרפית, אלא גם מבחינה מהותית. עורך דין שיש לו ניסיון בליווי עניינים משפטיים הקשורים בבית משותף באותו אזור הסיוע המשפטי שלו יהיה יותר אפקטיבי, זאת בשל היכרותו עם הסביבה ועם הנוהג בה לגבי עניינים כאלו.

על כן, אם הבית המשותף שלכם שוכן במרכזה של הארץ, תעשו לעצמכם טובה ובחרו בעורך דין מקרקעין מהמרכז.

עוד מקרקעין במרכז - סיכום
עוד מקרקעין במרכז – סיכום

מחפשים עורך דין מקרקעין במרכז? פנו לעו"ד יוני לוי, עורך דין מקרקעין מומחה.

משרדנו שוכן במגדל מידטאון, קומה 39, דרך מנחם בגין 144, תל אביב.

 

עורך דין במרכז
עורך דין במרכז

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader