עורך דין קניית דירה בהרצליה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

מחפשים עורך דין קניית דירה בהרצליה? כאן נסקור על דרכים למציאת דירה מתאימה לקנייה באיזור הרצליה, סיוע עו"ד בקניית דירה יד שניה או קבלן, ועוד. קניית דירה בהרצליה נחשבת לחלום בקרב משפחות צעירות ואמידות עם ילדים או בני ה-40-50+ שמעוניינים להשתקע במקום נוח ואיכותי למחייה. יחד עם זאת, הבנת שוק הדיור המקומי וקבלת החלטות מושכלות עשויה להיות ההבדל בין בית חלומותיכם לעסקה טראגית ובורות כלכליים. לכן עליכם לנהל את תהליך הרכישה מול עו"ד מתאים, שילווה אתכם לאורך שלבי העסקה.'

 

קניית דירה בהרצליה התוססת והמבוססת

אנשים נוהרים למגורים בהרצליה וניתן לומר שבצדק גמור. תנופת הפיתוח הבלתי פוסקת, ההיצע המגוון למחייה נוחה, השירותים הציבוריים והקהילתיים, מקומות התעסוקה, השכונות המרשימות, הישגי החינוך ועוד מביאים את העיר לגידול אוכלוסייה ממוצע של כ-2.4% מידי שנה.

ההחלטה על מגורים בהרצליה מאפיינת בדרך כלל משקי בית שיכולים להרשות לעצמם לרכוש כאן דירה, שכן מדובר בעיר יקרה למגורים שמחירי הדיור בה מן הגבוהים בישראל. קניית הבית כאן מתרחשת מתוך תפיסה של איכות חיים אישית ומשפחתית מסוימת, רצון למנף כספים פנויים להשקעה בדירה מניבה בתוך העיר, נוחות לעת גיל הפרישה וכדומה.

 

עו"ד לרכישת דירה בהרצליה

בכל אחד מהמקרים, מי שאמון על העסקה המוצלחת והבטוחה שתבצעו הוא עורך דין לקניית דירה. עורך הדין אמור לטפל בכל תהליך הרכישה שלכם מבחינה חוזית ומשפטית, הנערכת גם מול המוכר של הנכס (אדם פרטי או קבלן) אך גם מול הרשויות, הטאבו ומינהל מקרקעי ישראל.

עורך הדין המלווה בפועל את כל תהליך הקנייה לא יוכל לייעץ ולהמליץ לכם לגבי מציאת הדירה הרלוונטית ולכן מדובר במשימה שמוטלת קודם כל על הרוכשים. מכיוון שבעיר מרבית שוק הדיור מתנהל על ידי מתווכים מקצועיים, רצוי לפנות למתווך שמכיר את השכונות הפוטנציאליות מבחינתכם ולחפש את הדירה המתאימה.

כאשר תמצאו, ניתן לפנות לעורך הדין ולברר האם אתם נכונים לעסקה מבחינה כלכלית, האם אפשר לקבל אישור למשכנתא וכמה תידרשו להוציא בהתאם למיסים שיוטלו עליכם לאחר הרכישה.

 

מציאת דירה מתאימה לקנייה

יש מספר דרכים שבהן ניתן לפעול כדי לחפש את הדירה שמתאימה לכם, כמו פנייה למתווכים, חיפוש פוסטים ומודעות באתרים וברשתות החברתיות, התעדכנות ישירה מול קבלני בנייה לגבי פרויקטים חדשים בניהולם, הצטרפות לקבוצות התושבים הקהילתיות של העיר ועוד. הרצליה היא יעד מבוקש בקרב כמות רוכשים אדירה ולכן עליכם להניח את האצבע על הנכס הנכון לפני שיגיעו אליו קונים נוספים.

 

קניית דירה יד שניה בסיוע עו"ד

למרות שהרצליה מתפארת בחתך סוציואקונומי מעולה ובנתוני איכות משובחים, לא בטוח שהשכנים והשכונה בכלל הם נאים בעיניכם. לפני התקדמות בתהליך הקנייה יחד עם עורך הדין, מומלץ לאפיין את השכונה ובייחוד את התושבים הסמוכים אליכם בבתים או הדירות באותו הבניין, להבין מהם הרגלי החיים המקומיים, האם יש שכנים מרעישים או מלכלכים, האם קיימות מחלוקות או מתיחות שכנים לגבי מקומות חניה וחבויות לגבי תיקונים או וועד בית.

עליכם לשאול שאלות רבות כמו מהי רמת הבטיחות בשכונה והתחושה שלכם מההימצאות במקום, היכן נמצאים הרחובות המרכזיים, התחבורה הציבורית והכביש הראשי ביחס לדירתכם, האם האוכלוסייה בכלל תואמת את אורח החיים והסטטוס הנוכחי שלכם ועוד.

עורך הדין לא יוכל לתשאל עבורכם שכנים, אך בהחלט יוכל לסייע לאחר מכן בבדיקת כשירותו וזהותו של המוכר עצמו ולבחון את הנכס מבחינת הטאבו (שעבודים, זכויות, רישומי אזהרה) ומצבו התכנוני מבחינת היתרים וחריגות בנייה ברשות המקומית. עורך הדין מסוגל להציף שאלות שייתכן ולא חשבתם עליהן קודם, לגבי המחייה בנכס והמגורים באותה השכונה.

לאור כל הנתונים שנאספו, אפשר לומר שגם המו"מ שיתנהל ביניכם בסופו של דבר יהיה מנקודת פתיחה טובה בהרבה מבחינתכם.

 

קניית דירת קבלן חדשה בעזרת עו"ד

גם כאשר הדירה הנרכשת היא דירת קבלן, חשוב לקבל ליווי משפטי מעורך דין נפרד המשרת את האינטרסים הבלעדיים והצרכים שלכם. קונים רבים מקבלים הצעות מהקבלן להשתמש בעורך דינו לטובת ההסכמים והחוזה וכך לחסוך לעצמם את שכר טרחת עורך הדין שמתלווה לתהליך רכישת הדירה.

בפועל מדובר במהלך מסוכן מאוד, שאמור להדליק מאות נורות אזהרה. עורך הדין של הקבלן מחויב בראש ובראשונה לקבלן ולכן הוא לא יציף שאלות ויעמיד דרישות שנוגעות לזכויות של הקונה. כך למשל, הוא עלול ליצור חוזה שבו לא נכללים אופי העבודה מול הקבלן וכך הוא חופשי לעשות כרצונו מבחינת לוח הזמנים, לעמוד בהתחייבויותיו על פי דעתו הבלעדית ולא להימצא באתר כשצריך.

עורך הדין שלכם יוכל לבדוק את הקבלן המקים מבעוד מועד, להתאים מולו או מול עורך דינו את החוזה ולדרוש במידת הצורך שינויים ושיפורים המבטיחים מועד מסירה תקין, עמידה בהתחייבויות ועסקה שמתרחשת באופן תקין ובמועד שנקבע. מובן שכל הפרה או עיכוב מצידו של הקבלן במצב כזה, תפצה אתכם בהתאמה ותמנע כל גריעה או שינוי מטיב הבניה שלא הייתם מודעים אליו בלעדי הייצוג מעורך הדין.

 

עורך דין קניית דירה בהרצליה – שירותים

עסקאות גדולות ומורכבות כמו נדל"ן ודירות מגורים בפרט, חשוב לערב עורך דין מקצועי ומנוסה שיבטיח את כל זכויותיכם.

אלו הם השירותים שמעניק לכם עורך הדין בעת רכישת דירה בהרצליה:

  • ייעוץ משפטי מקיף ומעמיק לבדיקת אפשרויות הרכישה והיתכנות העסקה
  • בדיקה מעמיקה לגבי מצבו של הנכס, שתשלול מצב של שעבוד או משכון ותוודא שניתן לרכוש את הנכס ולהעביר את הזכויות עליו.
  • בדיקה קפדנית ויסודית לגבי זהות המוכר, בין אם מדובר בקבלן או אדם פרטי. בדיקה זו מאמתת את האדם שמולו תערכו את החוזה ותציף נתונים לגבי עמידה בהתחייבויות והעברת בעלות על הדירה בתנאים ובמצב שהובטחו.
  • עריכת הסכם מכר הכוללת מעבר קפדני על כל סעיפי החוזה ווידוא שהם נכתבו בשפה ברורה שאיננה משתמעת לשתי פנים ואינם פוגעים בשום דרך בזכויות הקונה.
  • בסיום הבדיקות והחתימה על הסכם המכר – ביצוע רישום על שם הרוכש בטאבו ודיווח לרשויות המס לגבי העסקה.

 

לסיכום

קניית דירה בהרצליה היא תהליך שמתחיל בהגדרת מטרותיכם ורצונותיכם ומסתיים בכלים משפטיים שמסדירים את פעולת הקנייה ומתקפים אותה. אם כבר הגדרתם את מטרותיכם ומצאתם את הנכס המיוחל, כעת רצוי לפנות לעו"ד מומחה לקבלת ייעוץ וליווי לתהליך הרכישה.

עורך דין קניית דירה בהרצליה
עורך דין קניית דירה בהרצליה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader