עורך דין קניית דירה באבן יהודה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

קניית דירה באבן יהודה היא חלומם של ישראלים רבים, שחושקים במגורים כפריים בבית יוקרתי, קרוב לכל ערי המרכז והשרון ולצד אוכלוסייה טובה ומבוססת.  אלא שעסקאות כה יקרות ומשמעותיות מחייבות סיוע וליווי צמודים מעורך דין המתמחה בנדל"ן ויכול להוביל אתכם לעסקה טובה, תקינה ומוצלחת מכל הבחינות.

 

עו"ד לרכישת דירה באבן יהודה למשפחות המעוניינות להתפתח

מי מאיתנו לא היה מעוניין להתגורר באבן יהודה? מושב פסטורלי, נעים ואיכותי במועצה האזורית לב השרון, לא רחוק מכל ערי השרון, המרכז וקיבוצי החוף. אבן יהודה הפכה לשם נרדף לאיכות חיים ומזמנת אליה בעיקר משפחות שמעוניינות לגדול ולהתפתח בסביבה בטוחה ומשגשגת, ליהנות ממחייה אקסקלוסיבית ולהגיע בקלות למקום העבודה.

 

קניית דירה באבן יהודה בליווי מקצועי

אם אתם יכולים להרשות לעצמכם מגורים באבן יהודה, כעת עליכם להיעזר בעורך דין לרכישת דירה. עורך הדין הוא הגורם המקצועי היחידי שמסייע לרוכשים לממש את הקנייה ולהימנע מטעויות, מחלוקות ובעיות משפטיות שיגררו אחריהן מפח נפש איום והוצאות כלכליות בהיקף בלתי נשלט.

 

משק באבן יהודה

עורך הדין מסייע גם ללקוחות שמעוניינים לרכוש משק באבן יהודה, כלומר נחלה או שטח בתוליים שאין בהם בניית בית למגורים ומצריכים קביעה רשמית של גבולות השטח וליווי תהליך הרישום במינהל ובטאבו. גם כאן יש צורך ללוות באופן משפטי וחוזי את הקנייה ולוודא שהעסקה תקינה ומתאימה לכם.

אבן יהודה היא מקום נחשב ונחשק, אך אין זה אומר שאל לכם מלהבין היכן במדויק עדיף להתגורר. לפעמים ההחלטה לגבי בית מסוים תתקבל בעקבות מרקם השכנים הקיים או האופי הכללי של התושבים בשכונה (ישנן מספר שכונות בתוך אבן יהודה), לפעמים בעקבות קרבה או העדר קרבה למקומות נחוצים לסידורים או ליציאות והכניסות מהיישוב, לפעמים בשל צרכים ייחודיים ושגרה מסוימים וכן הלאה.

לאחר שתבחרו את המקום המתאים לכם ביותר מבחינת הצרכים, המטרות, ההרגלים ושגרת החיים, תוכלו לגשת לפגישת התייעצות עם עורך הדין. עו"ד זה הוא אדם מוסמך מתחום דיני המקרקעין שמלווה את כל צעדי התהליך ודואג לזכויותיכם לאורך הדרך וביחס לשלושת התנאים המסחריים החשובים ביותר: מחיר הדירה, מועד המסירה ומועד התשלום. וכדי ששלושת אלה יתקיימו בהצלחה מלאה, עליו לבצע מספר רב של פעולות שיכריעו לכאן או לכאן את העסקה ויוכלו לשפוך אור על המשא ומתן שינוהל מול מוכר הנכס.

 

קניית דירה יד שנייה בעזרת עו"ד

עורך הדין אמור לבצע בדיקות מקדמיות לגבי טיבו של הנכס וטיב בעליו. ראשית על עורך הדין לבדוק ביסודיות את זהות המוכר ולאמת אותה עם הבעלים הרשומים בנסח הטאבו. זוהי בדיקה שנראית מובנת מאליה אמנם, אך יש לה השלכות משפטיות משמעותיות ביותר.

במקרה לדוגמה, שני אנשים פרצו והשתלטו על דירתו של אדם ששהה תקופה בחו"ל והציעו אותה למכירה. זהות המוכרים לא נבדקה, הם קיבלו את כספם והקונה נכנס לדירתו החדשה. מה רבה הייתה הפתעתו כאשר הגיע בעל הדירה לביתו ומצא בו אדם אחר שטוען שהיא שלו.

למרבה הצער, מקרים כמו זה אינם חריגים ומאפיינים סיטואציות רבות שבהן אנשים מעדיפים לחסוך את השירות המשפטי ולפעול לבדם. בעסקה יקרה ומשמעותית כל כך כמו קניית דירה באבן יהודה, אסור שדבר דומה יקרה גם לכם.

מלבד זהות המוכר, עורך הדין בודק האם ישנם שעבודים, עיקולים, הערות אזהרה או זכויות בנכס לצד ג'. הוא בודק את התכנון ההנדסי של הנכס כפי שמופיע במועצה המקומית ובודק האם קיימות חריגות בנייה, היתרים, זכויות בנייה שטרם נוצלו, מאמת את שטח הנכס לעומת שטח הבית הקיים ועוד.

 

קניית דירה חדשה בעזרת עו"ד

מלבד כל אלו, עורך הדין הוא גם גורם אפקטיבי להתייעצות משפטית לגבי המעמד המשפטי-פיננסי. ייתכן שתוכלו להיעזר בו לצורך תכנון חבות המס שתתקיים מהעסקה ושתגלו על זכאותכם להפחתה במס. ייתכן שעורך הדין מקרקעין יוכל לסייע לכם מול חוזה ההלוואה או המשכנתא בבנק ולוודא שאתם חותמים על עסקה תקינה, או שמצריכה ניהול קטן של דין ודברים טרם החתימה.

רק כאשר כל הנתונים לגבי הנכס ידועים וברורים וכאשר עורך הדין והקונים גייסו את מלוא האינפורמציה הנדרשת להם כדי להתקדם, הם יעברו לשלב המשא ומתן.

 

חתימה על הסכם המכר

תהליך המשא ומתן דן כאמור בתנאי המסירה והתשלום של הנכס ומתייחס לכל הסעיפים הקיימים בחוזה המכר – אותו חוזה שמפרט לפרטי פרטים את העסקה ותנאיה ואותו מנסח עורך הדין מהצד של המוכר. כקונים, יש לאפשר לעורך דינכם לעבור היטב ולעומק על הסכם המכר, לוודא שכל הסעיפים בו ברורים, שאין פגיעה כלשהי בזכויות שלכם וששום ניסוח מתוכו איננו משתמע לשתי פנים.

גם הפעם נוכל לצרף מוסר השכל קטן: זוג שניגש לבדו לשלב החתימה על הסכם מכר, גילה להפתעתו שביום מסירת הדירה פורקו ממנה כל ארונות המטבח. הם מיהרו ליצור קשר עם המוכר שהסביר להם שהחוזה לא מחייב אותו להשאיר בדירה את מערכות הקבע הקיימות בה ולכן עקר את המטבח ולקח איתו לדירה החדשה. הדבר אילץ את בני הזוג להוצאה כלכלית בלתי מתוכננת וגרם להם למפח נפש אדיר.

 

בשורה התחתונה:

כל קניית דירה באבן יהודה היא תהליך המורכב מבדיקות, חוקיות ועבודה מאורגנת. ככל שמעורב בתהליך זה עורך דין מיומן יותר, כך תוכלו לקבל כלים משפטיים טובים יותר, שיבטיחו עסקה טובה ומוצלחת ללא שום בעיה. 

עורך דין קניית דירה באבן יהודה
עורך דין קניית דירה באבן יהודה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader