איך מחשבים שכר טרחת עורך דין

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

חישוב השכר לטרחת עורך דין משתנה מתחום לתחום ובהתאם לרמת המומחיות והניסיון של העו"ד. חישוב שכר הטרחה יכול להיות לפי שעות עבודה, לפי תעריף קבוע מראש, בריטיינר חודשי לפעילות מוגדרת ולפי הצלחה. שיטת החיוב של שכר עורך הדין לפי שעות מקובלת בעיקר במשרדי עורכי הדין מהתחום המסחרי.  במאמר זה נתמקד בנושא של איך מחשבים שכר טרחת עורך דין בתחום המקרקעין.

 

חיוב לפי שעות

שיטת התמחור לפי שעות היא השיטה המועדפת על עורכי דין בתחומים רבים. במצב זה, עורך הדין מגיש חשבון שעות עבודה בסוף כל חודש, עבור השעות שהושקעו על ידי צוות המשרד בטיפול בתיק הלקוח. במשרדים גדולים התעריפים נעים סביב ה-1200 ש"ח לשעת עבודה של שותף מוביל במשרד, 1000 ₪ לשעה של שותף בכיר, 800 ש"ח לשעה של שותף זוטר ו- 600 ש"ח לשעת שכיר.

 

איך מחשבים שכר טרחת עורך דין

לשכר הטרחה עבור ליווי מכירת או קניית בית או דירה נהוג לקחת  0.5% משווי הנכס. במקרה של קניית דירה מקבלן, לשכר הטרחה של עורך הדין שמלווה את הקונה יתווסף גם תשלום לעורך הדין של הקבלן, שהוגבל לכ- 5,000 ₪. עבור עריכת הסכם שכירות לדירת מגורים נהוג לגבות כמחצית מדמי השכירות החודשיים של הנכס ולנכס מסחרי דמי שכירות של חודש שלם.

מה נכלל תחת השכר

הפעולות שאמורות להיות כלולות בהסכם שכר הטרחה כוללות בדיקה על שם מי הנכס רשום בטאבו, הוצאת נסח טאבו, בדיקת זכויות לצד שלישי, בדיקת שעבודים וחובות כמו גם, אם קיימות זכויות בנייה ועוד. העורך דין צריך לבדוק את החוזה ולהגן על הזכויות של הלקוח  בעסקת המכירה לגבי צורת התשלום, ביטחונות, העברת הזכויות, הרישום תאריך הכניסה לנכס.

 

רישום אזהרה בטאבו

רישום או ביטול של הערת אזהרה נע בין 600-900 ₪, בהתאם לשאלה האם עורך הדין גם ערך את החוזה וטיפל בשאר נושאי הרישום במקרקעין. רישום לפי צו ירושה או צו לקיום צוואה נע בין 1,000- 1,900 ₪ לכל נכס ובמידה והעורך דין טיפל בכל תיק הירושה יתכן וזה ייכלל במחיר.

רישום של בית משותף בפנקס הבתים המשותפים מתחיל מ – 500 ₪ עבור רישום כל חדר בבית. מחיר רישום משכנתא יהיה כ- 0.5% מהסכום של ההלוואה. במקרה של העברה או ביטול משכנתא, המחיר יעמוד על כ-900 ₪.

 

סיכום חישוב שכ"ט

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בשאלה איך מחשבים שכר טרחת עורך דין בדגש על מקרקעין. כפי שציינו, בתחום המקרקעין לרוב התעריף נקבע בהתאם לפעולה הדרשה ולא לפי שעות. ליווי עסקת מכירה של דירת מגורים התעריף המקובל עומד על 0.5% משווי העסקה. עבור שכר טרחה זה העורך דין בודק את החוזה ועומד על הזכויות של הלקוח ומבצע את כלל הפעולות כפי שציינו.

הפקת נסח טאבו מפנקסי המקרקעין נעשה על ידי עורך הדין המלווה את הקונה. לרוב הוא יבצע זאת באופן מקוון ויוציא נסח חתום בחתימה אלקטרונית מאושרת ומאובטחת. על מנת להפיק את הנסח יש צורך לדעת את מספר הגוש והחלקה של הנכס. במקרים בהם מדובר בדירה בבית משותף, יש לציין גם את מספר תת החלקה. 

הערת אזהרה היא רישום לגבי ההתחייבות של בעל הזכות במקרקעין לעשות עסקה או להימנע מלעשות עסקה. ההערה נועדה להתריע מפני צדדים שלישיים אודות התחייבות כלשהי של בעלי הנכס כלפי מוטב הערת אזהרה במקרקעין. הערת אזהרה נרשמת בלשכת רשם המקרקעין, בחברה המשכנת או במנהל מקרקעי ישראל.

בדיקת מקדמיות לפני רכישת דירה מתייחסות לשלושה היבטים שונים של העסקה, היבטים משפטיים והיבטים תכנוניים ההיבטים המשפטי כוללים, מצב רישום הזכויות בדירה וקיומם של שעבודים כגון משכנתה והערות אזהרה. היבטים הנדסיים ותכנוניים כוללים בין היתר, קיומו של היתר בניה, ייעוד השימוש למגורים, אי התאמות וקיומן של חריגות בניה ועוד.

רכישת דירה מקבלן מחייבת אתכם להשתמש בשירותים של עורך הדין של החברה ולשלם לו שכר טרחה. החל משנת 2015, שכר הטרחה הזה מוגבל על  0.5% ממחיר הדירה או כ-5 אלף שקל, הנמוך מבניהם. העורך דין של החברה הקבלנית מכין את החוזים, בודק את הרישומים ברשויות ואחראי על הרישום בטאבו.

 

איך מחשבים שכר טרחת עורך דין
איך מחשבים שכר טרחת עורך דין

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader