שכר טרחה עורך דין נדלן

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

רכישת נכס נדל"ן כרוכה בהוצאה כספית משמעותית. ההוצאה כאמור כוללת שכר טרחה עורך דין נדלן, מס רכישה והוצאות אחרות בגין מימון העסקה על ידי הבנק או גוף פיננסי אחר. בשורות להלן נרחיב את היריעה בנושא ההוצאות הנלוות לרכישת דירה או בית, נסביר למה חשוב להסתייע בעורך דין מקרקעין איכותי בניהול העסקה וכיצד הסיוע המשפטי עשוי לסייע לכם אפילו לחסוך בעלויות.

 

שכר טרחה עורך דין נדלן – ההוצאה שמחזירה את עצמה 

על עסקאות נדל"ן וההוצאות הנלוות אליהן

אחת הטעויות הנפוצות בקרב רוכשים פוטנציאליים של נכסי נדל"ן שונים – דירות מגורים, קרקע לבנייה או נכסים מסחריים, טמונה בעובדה שהם לוקחים בחשבון אך ורק את העלות העיקרית של הרכישה. אמנם נכון שעלות הרכישה היא ההוצאה הגדולה והמשמעותית ביותר, אבל יחד איתה מגיעות גם הוצאות נוספות שעלולות להגיע לכדי עשרות, ואף מאות אלפי שקלים. ביחס להוצאות הללו, שכר טרחה עורך דין נדלן היא אחת היותר קטנות בעסקה כולה.

 

סוגי ההוצאות הנלוות לרכישת נדל"ן

להלן רשימת ההוצאות האפשריות הנלוות לרכישת נדל"ן:

  • שכר טרחה עורך דין נדלן: אף שלא מדובר בהוצאה הנלווית הגבוהה ביותר, מדובר בהוצאה המוכרת ביותר. עורך דין איכותי מנהל ביד רמה את העסקה, מוציא אותה אל הפועל ודואג לכל ההיבטים החוקיים שלה. ואולם כשמנסים לברר כמה עולה עורך דין נדלן והאם יש מחירון קבוע בחוק, מתברר שאין בנמצא כל הגדרה חוקית. בדרך כלל, יגבה עורך דין נדלן מחיר שנגזר משווי העסקה. במילים אחרות – אחוז מסוים מסכום העסקה הכולל. הסכום הזה יכול להגיע לכדי אחוז אחד משווי העסקה או יותר. בסכומים גבוהים, האחוז יכול להיות קטן יותר. בכל מקרה, עלות העסקת עורך הדין לא תפחת מכמה אלפי שקלים, ויכולה להגיע לכמה עשרות אלפים, בהתאם למחיר העסקה.
  • מס רכישה: בחודשים האחרונים עלה מס הרכישה לכותרות, כאשר ממשלת ישראל הובילה שינויים משמעותיים בחישוב המס הזה. מצד אחד, מס הרכישה למי שרוכשים נכס נדל"ן נוסף עלה. מצד שני, הרף התחתון לתשלום מס רכישה עבור נכס ראשון הועלה גם הוא. מס הרכישה יכול להגיע לכדי 10% ממחיר הנכס. בהמשך המאמר נעסוק במס הזה בהרחבה.
  • משכנתא: המשכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר שהאדם הממוצע בישראל לוקח בחייו. מדובר בהוצאה לא קטנה, שתכנון נכון שלה יכול לחסוך עשרות אלפי שקלים. עו"ד נדל"ן אמנם לא מעורב בהליך נטילת המשכנתא, אבל יכול לסייע ולייעץ בהתאם לניסיון שלו בתחום.

הוצאות אפשריות נוספות מעבר לשכר טרחה עורך דין נדלן וההוצאות הנוספות שמנינו לעיל, הן היטל השבחה, היוון הקרקע לנכסים הרשומים ברמ"י והוצאות אחרות. שכר טרחה עורך דין נדלן כולל את הפעולות השונות מצד עורך הדין להשלמת העסקה והתגברות על מכשלות שונות. התשלומים משולמים ע"י הרוכשים, אבל עורך הדין מוודא שהעסקה הושלמה עד תום ושהנכס הועבר לרוכשים.

 

מהו שכר טרחה עורך דין נדלן ואיך ממזערים הוצאות נוספות ברכישת נכסי מקרקעין?

כאמור לעיל, עבור השלמת עסקת רכישה גובה עורך דין נדלן מחיר שעשוי להגיע לכדי אחוז אחד ואף יותר ממחיר הנכס. עם זאת, עורך דין איכותי המכיר את הנושא, עשוי לחסוך לרוכשים לא מעט בעיות וגם ממון רב. עורך הדין מזהה את המוקשים השונים בדרך להשלמת העסקה ומנטרל אותם. זאת, על מנת שבעתיד לא יצוצו בעיות חדשות. לדוגמה – אם הנכס רשום ברמ"י ולא בטאבו, עורך הדין ידאג לבדוק שיש חוזה חכירה תקף. אחרת, הרוכשים עלולים לגלות שרמ"י (רשות מקרקעי ישראל) מחייבת אותם בסכומי כסף לא קטנים עבור היוון הנכס. בנוסף, עורך הדין יבדוק אם וכיצד אפשר לרשום את הנכס בטאבו. תחום נוסף שעורך הדין יכול לפעול בו, הוא לוודא שהמוכרים לא מחילים על הרוכשים היטלי השבחה שהם עצמם היו צריכים לשלם. כאשר הרוכש משלם שכ"ט עורך דין מקרקעין, הוא משלם עבור שקט נפשי ועבור העובדה שעסקת הרכישה תיסגר במלואה.

 

להתייעצות ראשונית עם עו"ד יוני לוי:

כיצד סיוע משפטי עשוי לסייע לכם לחסוך בהוצאות המיסוי?

רכישת נכס נדל"ן כרוכה בחלק ניכר מהמקרים בתשלום מס רכישה. מדובר במס שמדינת ישראל גובה על עצם הרכישה של נכס. עם זאת, במטרה להיטיב עם מי שעבורם הנכס הנרכש הוא נכס יחיד, המדינה פוטרת מהמס הזה בעלי נכס יחיד שערך הרכישה שלו הוא עד 1,747,865 ₪. (הסכום הנקוב הוא למועד כתיבת שורות אלה, ומתעדכן מעת לעת).

 

להלן טבלת תשלום מס רכישה עבור נכס יחיד וטבלה שנייה עבור נכס נוסף:

מס רכישה עבור נכס ראשון

 

מסכום עד סכום אחוז המס סכום המס
0 1,747,865 0 0
1,747,866 2,073,190 3.5 11,386
2,073,191 5,348,565 5 163,768
5,348,566 17,828,555 8 998,399
17,858,556 ומעלה 10

 

מס רכישה עבור נכס נוסף

מסכום עד סכום אחוז המס סכום המס
0 5,348,565 8 427,885
5,348,566 ומעלה 10

 

כפי שאפשר לראות, מס רכישה עבור דירה ראשונה עלול להגיע לכדי מיליון שקלים ויותר. עבור דירה נוספת הוא יכול להיות אפילו גבוה יותר. עם זאת, עורך דין מיומן יוכל לוודא שהמס המחושב אכן נכון, ולסייע בהליך ביצוע התשלום. בנוסף, יש מקרים שבהם משולם מס רכישה מופחת. מדובר במצבים שבהם הרוכש הוא נכה או עיוור, חלילה, או שבוצעה העברה ללא תמורה, מה שמפחית חלק משמעותי ממס הרכישה. כאשר משולם שכר טרחה עורך דין נדלן, המיוצגים מקבלים שקט נפשי וביטחון שהעסקה תושלם באופן הנכון ביותר.

 

תשלום שכר טרחה עורך דין נדלן להשלמת העסקה במהירות וביעילות

כבר הוזכרה לעיל העובדה שנכסי נדל"ן שונים רשומים בגופים שונים. שני הגופים העיקריים לצורך העניין הם, כפי שכבר הוזכר, רשות מקרקעי ישראל מצד אחד והטאבו מצד שני. מבחינת בעלי הנכסים, רישום בטאבו הוא הדבר שיש לשאוף אליו. הרישום בטאבו מקבל את הבעלות של הרוכשים הן על הנכס והן על האדמה. בנוסף, רישום בטאבו מייתר את החתימה של חוזה חכירה מול רשות מקרקעי ישראל וחידוש החוזה פעם בחמישים שנה לערך. בנכסים עירוניים, ובעיקר בנייני מגורים, הדבר מעט פחות משמעותי. ואולם בנכסים פרטיים דוגמת בתים צמודי קרקע, הרישום בטאבו עשוי לחסוך כאבי ראש וגם סכומי כסף לא קטנים. כאשר גובה עורך דין נדלן מחיר עבור השירותים שלו, המחיר כולל את בדיקת הרישום של הנכס, התקינות שלו ומה ההליכים שצריך להשלים לפני הרכישה.

 

מה כלול במסגרת שכר טרחה עורך דין נדלן?

בשורות הבאות נסכם למעשה את התפקיד של עורך הדין בדרך להשלמת עסקת הרכישה של נכס נדל"ן:

  1. בדיקת הנכס: ביצוע הבדיקה של הנכס ווידוא שאין בו שעבודים / עיקולים או כל מכשלה שעלולה לעכב את העסקה.
  2. רישום הערת אזהרה: עם החתימה על הסכם, או אפילו זיכרון דברים, עורך הדין רושם הערת אזהרה לטובת הרוכש. זאת, במטרה למנוע מהמוכר לקשור במקביל עסקאות נוספות. למרבה הצער, מקרים כאלה אכן קרו בעבר.
  3. העברת הנכס בצורה מסודרת מהמוכרים לרוכשים: שכר טרחה עורך דין נדלן כולל ביצוע ומעקב אחרי הליך ההעברה בטאבו או ברשות מקרקעי ישראל, לפי העניין.
  4. סילוק מכשולים: סילוק מכשולים אפשריים – אישורים מהרשות המקומית, מס רכישה ועוד מהמורות בדרך להשלמת העסקה.
  5. מסירת כלל המסמכים המעידים על ההעברה לרוכשים: בתום העסקה, ימסור עורך הדין את המסמכים הנדרשים לרוכשים.

 

מדוע שכ"ט עורך דין נדלן זו הוצאה משתלמת

עסקת רכישה בכלל, ועל אחת כמה וכמה רכישת נדל"ן, דורשת זהירות רבה ותשומת לב לפרטים. הנוכחות של עורך דין מקרקעין מיומן בתהליך, עשויה למנוע מכם להוציא הוצאות מיותרות, וכן לזרז את השלמת העסקה לטובת כל הצדדים.

 

לייעוץ משפטי פרטני בנושא, ניתן לפנות לעורך מקרקעין ונדל"ן, עו"ד יוני לוי: 077-804-1632.

שכר טרחה עורך דין נדלן - עורך דין יוני לוי

שאלות ותשובות:

בהתקשרות עם עורך דין מקרקעין, הרוכש זוכה לשקט נפשי וביטחון שהעסקה תטופל בצורה נכונה, מה שעשוי לחסוך ממנו גם הוצאות מס מיותרות. למשל, עורך דין נדלן יכול להבטיח שמס הרכישה המחושב במדויק ולסייע לכם בתהליך התשלום. במקרים מסוימים עשויים לחול שיעורי מס רכישה מופחתים, כגון לאנשים עם מוגבלות או במקרים של העברה ללא תמורה – זכויות שעו"ד נדלן יכול להביא לידיעתכם ולאפשר לכם לממש. 

שכר טרחת עורך דין מקרקעין מכסה שירותים משפטיים חיוניים להצלחת עסקת רכישה. אלה כוללים בדיקות מקדמיות לנכס להבטחת מצבו התקין ומניעת עיכובים בעסקה, רישום הערת אזהרה להגנה על האינטרסים של הרוכש, פיקוח על תהליך העברת הזכויות בנכס מול הרשויות הרלוונטיות, טיפול במכשולים כמו אישורי רשויות מקומיות, סיוע בחישוב החבות במיסי מקרקעין בעסקה, ומסירת מסמכים חיוניים להעברת בעלות מוצלחת בנכס. הסתייעות בעורך דין מקרקעין מבטיחה טיפול יעיל במשימות אלו, המביאה לעסקה חלקה ומשתלמת יותר.

עורך דין מקרקעין איכותי יכול למלא תפקיד חיוני במזעור הוצאות נוספות הקשורות לרכישת נכסים. על ידי מינוף המומחיות שלו, ביכולתו לאתר מלכודות פוטנציאליות לרוכשים ולנקוט באמצעים הנדרשים בכדי לנטרל אותן. למשל, עו"ד מקרקעין מוודא אם הנכס רשום באופן תקין בלשכת רישום המקרקעין ומבטיח את קיומו של חוזה מכר חוקי והוגן. בנוסף, עורך דין מיומן יכול להגן על הקונים מפני היטלי השבחה לא הוגנים המוטלים על ידי המוכרים. על ידי שכירת עורך דין מקרקעין, הרוכשים מקבלים שקט נפשי, בידיעה שהעסקה שלהם מטופלת בצורה מקצועית וחוקית, מה שיכול בסופו של דבר לסייע בחיסכון בעלויות בטווח הארוך.

התקשרות עם עורך דין מקרקעין היא הוצאה משתלמת בשל האופי המורכב של עסקאות רכישה, במיוחד כאשר מדובר בנדל"ן. נוכחותו בעסקה מוסיפה רובד של הקפדה ותשומת לב לפרטים, מונעת הוצאות מיותרות ומבטיחה ביצוע חלק של העסקה לכל הצדדים המעורבים. עורך דין מיומן יכול לנווט במורכבות התהליך, לזהות בעיות פוטנציאליות ולנקוט בצעדים יזומים כדי לפתור אותן. על ידי הסתמכות על המומחיות שלו, הקונים יכולים לקבל החלטות מושכלות, להימנע מטעויות יקרות ובסופו של דבר לחסוך זמן וכסף. השקט הנפשי שמעניק סיוע של עורך דין מקרקעין מצדיק את ההוצאה והופך אותה להשקעה נבונה בכל רכישת נכס

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader