עורך דין מקרקעין

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

מהם תפקידיו של עורך דין מקרקעין ומתי תצטרכו להסתייע בשירותיו? מה העלות של עורך דין מקרקעין? כמי שעוסק בתחום שנים רבים, אני מודע לכך ששאלות אלו ואחרות יכולות לעלות במחשבתו של מי שעומד בפני עסקאות נדל"ן ומקרקעין. על כן, במאמר זה, אספר לכם קצת על עולמי ואענה עבורכם על כל השאלות החשובות בנוגע לעבודתו של עורך דין מקרקעין.

 

מתי תצטרכו עורך דין מקרקעין?

הניסיון מלמד כי השאלה שמעסיקה ביותר לקוחות בתחום היא – מתי נצטרך את שירותיו של עורך דין מקרקעין. להלן נציג את המצבים העיקריים בהם תצטרכו להסתייע בשירותיו של עורך דין מקרקעין. נמנה את המצבים השונים ולאחר מכן נרחיב אודותם:

  • מכירת או רכישת דירה
  • ייעוץ מיסוי מקרקעין
  • הליכי התחדשות עירונית
  • חוזי שכירות
  • ליטיגציה בתחום
 
 

מכירת דירה

עורך דין מקרקעין ילווה אתכם בהליכי מכירת דירה. עורך הדין שלכם יהיה שם בשבילכם לאורך כל הדרך, מרגע הוצאת הדירה לשוק ועד לקבלת מלוא התשלום והסבת הזכויות בדירה על שם הקונים.

עבודתו של עורך הדין תתחיל כבר בשלבים המוקדמים מאוד של מכירת הדירה. ראשית, עורך הדין יסייע לכם בהתקשרות אל מול המתווך.

עורך הדין יוודא כי חוזה התיווך עליו תחתמו יהיה אחראי וישמור על האינטרסים שלכם, ולא יעניק זכויות בלעדיות רחבות מידי למתווך.

במקביל, עורך הדין יעניק לכם ייעוץ משפטי מקיף ומקצועי בנושאי מיסוי מקרקעין. כידוע, עסקאות למכירת דירה חייבות במס שבח. על פי רוב, נושא החבות במס שבח הוא נושא סבוך ומסועף ותתקשו לדעת, מבעוד מועד, מה תהיה חבות המס הצפויה שלכם.

עורך הדין שלכם יעריך עבורכם, תחילה, את חבות המס הצפויה בעסקה. בשלב הבא, הוא אף יסייע לכם בתכנון העסקה באופן שיפחית את חבות המס למינימום ההכרחי. 

חשוב להדגיש!

לא כל עורך דין מקרקעין יוכל לייעץ לכם בענייני מיסוי מקרקעין. לעיתים תזדקקו להתייעץ עם עורך דין נוסף המתמחה במיסוי מקרקעין, בהתאם למורכבות העסקה.

מיד לאחר מכן, עורך הדין יסייע לכם בעבודה הראשונית אל מול מתעניינים פוטנציאליים. עוד לפני שתיכנסו עם הקונים למשא ומתן אינטנסיבי, עורך הדין שלכם יבדוק את הקונים ויוודא כי הם אכן הקונים הנכונים, מבחינה משפטית, לרכישת הדירה. 

עורך הדין יידע לזהות מהמורות צפויות ובעיות פוטנציאליות עם הקונים, ולהזהיר אתכם בפניהם.
בשלב הבא, לאחר שיימצאו הקונים המתאימים עבורכם, עורך הדין יחל בניהול משא ומתן אל מולם על חוזה מכר. 

חשוב מאוד ליצור חוזה מכר מדויק, אשר ישמור על האינטרסים שלכם בעסקה וימנע בעיות משפטיות עתידיות. 

חוזי מכר דירה יוצרים מנגנונים מורכבים של תשלום, הסבת הזכויות, מיטלטלין מחוברים ועוד, וחשוב לי, כעורך דין מקרקעין, שהחוזה יגן עליכם ועל הזכויות שלכם בכל אחד מפרמטרים אלו.

לבסוף, עורך הדין שלכם ידאג להסבת הזכויות בנכס על שם הקונים והעברת מלוא התמורה אליכם. בכך, תושלם עסקת המכר והדירה שלכם תעבור לרשות הקונים, בתמורה לתשלום שתקבלו מהם כמובן.

 

קניית דירה

עורך דין מקרקעין מלווה לא רק הליכי מכירת דירה, אלא גם רכישת דירה. לעיתים, עורך דין אחד ייצג את המוכר והקונה בעסקה במשותף, אולם על פי רוב כל צד יצטייד בעורך דין המייצג אותו.

כעורך דין המייצג קונים בעסקה, התפקיד שלי הוא לשמור על האינטרס שלהם לכל אורך הדרך. ראשית, אני אבדוק האם אכן כדאי ומשתלם לקנות את הדירה מבחינה משפטית.

לשם כך, אבדוק האם יש בה חריגות בנייה בעייתיות, מה הסטטוס התכנוני שלה ועוד. כל זאת אבדוק באמצעות נסח הטאבו.

לאחר מכן, אעבור על דוח בדק הבית של הדירה. זאת, כדי לוודא שהמציאות בשטח תואמת את התכנונים וכן כי תשתיות הדירה אכן טובות וראיות.

במקביל, גם אסייע לכם בהליך הוצאת המשכנתא ואלווה אותו מהפן המשפטי. בשלב הבא, אנהל משא ומתן סביב חוזה המכר, הפעם תוך שמירה על האינטרסים של הקונים כמובן.

טיפ זהב של יוני לוי

חוזה טוב יהיה כזה אשר גם המוכר וגם הקונה יהיו מרוצים ממנו בסופו של דבר, ועל כן אחתור לחוזה הוגן ואיכותי.

כמו כן, אייעץ לכם לאורך הדרך בנושאי מיסוי מקרקעין. המיסים המוטלים על הרוכשים הם מס רכישה, מקדמות מס שבח והיטל השבחה.

נתכנן את העסקה באופן שיפחית את התשלומים למינימום הנדרש. לבסוף, אדאג כי מלוא הזכויות בדירה תירשמנה על שמכם ותקבלו חזקה בנכס.  החזקה בנכס, בצירוף הזכויות בטאבו, תוביל להשלמת העסקה והעברת הדירה מהמוכרים, אליכם הקונים.

 

ייעוץ מס

כאמור, נושאי ייעוץ המס משתלבים באופן הדוק בהליכי מכירת ורכישת הדירה. עם זאת, לעיתים תרצו ייעוץ מס בנפרד, באופן רחב ומקיף יותר. גם לשם כך אנו, עורכי הדין העוסקים במקרקעין, כאן לרשותכם ונשמח לייעץ בתחום.

 

הליכי התחדשות עירונית

היקף לא קטן מהעיסוק שלי מוקדש לליווי הליכי התחדשות עירונית. אני מייצג יזמים, קבלנים ודיירים בהליכי תמ"א 38 ופינוי בינוי.

מדובר בפרויקטים מהמורכבים ביותר שיש, הן בפן התכנוני והן בפן היישומי. הדיירים נדרשים לגייס רוב, ליצור נציגות, להתקשר עם יזם, לעיתים אף לשנות תב"ע ולעבור בשאר וועדות התכנון העירוניות ועוד. כדי שהאינטרס שלכם אכן יישמר לאורך הדרך, תזדקקו לליווי משפטי הדוק ומקצועי.

למידע נוסף אודות קידום הליכי התחדשות עירונית, לחצו כאן >>>

 

כדאי לדעת – עורך דין מקרקעין גם בשכירות

בניגוד למה שלעיתים חושבים, מומלץ מאוד להסתייע בעו"ד גם בחוזי שכירות, כדי לוודא שאין דבר חריג בחוזה וכי הזכויות שלכם אכן מוגנות באמצעותו. רצוי בהחלט שעורך דין מקרקעין יעבור על החוזה לפני שתחתמו עליו.

מעבר לכך, לא אחת מתעוררות סוגיות מורכבות יותר סביב השכירות – שכירות משנה, פינוי מושכר ועוד. בכל אחת מסוגיות אלו, על אחת כמה וכמה שיידרש ייעוץ משפטי מקצועי ורחב.

 

ליטיגציה בעולם המקרקעין

עולם המקרקעין כולל אף לא מעט סכסוכים משפטיים והליכים בבתי משפט. אני אהיה שם בשבילכם בהליכים אלו, אעניק לכם שירותי ייעוץ וייצוג מקיפים ומקצועיים ללא פשרות, ואדאג לכך שתקבלו את הייצוג הטוב ביותר בפני בית המשפט.

כך, אלווה אתכם בהליכים סביב הפרות חוזיות, תביעות לפינוי מושכר, הליכים אל מול לשכת מיסוי מקרקעין וכל עניין אחר אליו תידרשו. הכל, כדי להבטיח את זכויותיכם ברמה הגבוהה ביותר.

 

כמה עולה עורך דין מקרקעין?

אתם רוצים לדעת, כמובן, כמה עולה עורך דין מקרקעין. כפי שבוודאי יכולתם לנחש, לא אוכל לתת לכם תשובה חד משמעית במסגרת מאמר זה.

כל מקרה לגופו, כל תיק ומאפייניו. עם זאת, באופן כללי אוכל לספר לכם כי התמחור של תיקי עסקאות מקרקעין נע סביב 0.5% פלוס מע"מ, אך כמובן הדברים יכולים להשתנות. באשר לנושאים האחרים בהם עסקנו, המחיר ייקבע בהתאם למורכבותו של כל תיק והשירות הנדרש בו.

 

עורך דין מקרקעין יוני לוי – קראו מה מספרים עלי

עבורי, כעורך דין מקרקעין, לא חשוב רק השירות המשפטי שאתן לכם, אלא גם חוויית הלקוח שתחוו לאורך הדרך. ואכן, לקוחות רבים מספרים לי כי העבודה לצידי, עורך דין יוני לוי, סיפקה להם חוויה חיובים וטובה מזו שציפו לה.

חן ויסמן כותב עלינו כך: "מקצוען אמיתי. ליווה אותנו לאורך כל הדרך בזמינות מירבית ומענה איכותי ויסודי. מומלץ בחום!".

וכך כותבת נעמה אלון: " יוני הוא מקצוען , בקיא , ותקתקן. אבל מעבר לכל – הוא איש של אנשים . ואם יש משהו חשוב במקצוע הזה – זה סבלנות , יחסי אנוש ורגישות.

יוני ליווה אותי ואת הורי בתהליך מורכב, רגיש ואינטימי . במיומנות ורוגע הוא הצליח לפרום סבכים, להסביר ולבאר ולהיות יצירתי בפתרונות משפטיים. הכי חשוב מכל – כל זה, כשהלב שלו במקום הנכון . לא בבצע כסף ולא במיקסומו. רק במחשבה להתאים עבורנו את הפתרון המדויק. תודה רבה על זה."

עורך דין מקרקעין – שאלות ותשובות

עורך דין מקרקעין עוסק בכלל ההיבטים המשפטיים של עסקאות מקרקעין. עורך הדין ילווה מוכרים וקונים ברכישת דירות, ילווה פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38, יעצב חוזי שכירות פשוטים ומורכבים, פרטיים ועסקיים ויסייע ללקוחותיו בתכנון המס בעסקה. עורך דין מקרקעין טוב ומקצועי יבטיח את זכויותיהם של לקוחותיו ויצמצם למינימום ההכרחי את התשלומים שלהם.

תחילה, עורך הדין יבצע בדיקות מקדמיות. עורך הדין יוודא כי הדירה נקייה מכל שעבוד ועיקול, יטפל בחריגות בנייה, ויתכנן את הטיפול במשכנתא הקיימת לאחר המכירה. לאחר מכן, עורך הדין יתכנן את הדירה מבחינת מיסוי מקרקעין. בשלב הבא, עורך הדין ינהל מו"מ אל מול הקונים וינסח חוזה מכר. לבסוף, עורך הדין ידאג להעברת הזכויות בנכס על שמם והשלמת העסקה.

נסח הטאבו הוא תעודת הזהות המשפטית של התמונה. דרך נסח הטאבו תוכלו לגלות מה סטטוס הזכויות והרישום בנכס ולהבין מה מידת המורכבות הצפויה של העסקה. נסח הטאבו ישמש גם את המוכר וגם את הקונה בעסקה, כדי לדעת כיצד להתכונן לקראתה ואילו בעיות בעסקה צריך לפתור.

מס שבח הוא מס המוטל על המוכר בעסקאות מקרקעין. השבח הוא הרווח הנקי של המוכר ממכירת הנכס, והוא חייב במס בשיעור של 25%. מס הרכישה מוטל על הקונה והוא נקבע כאחוז מסוים ממחיר הרכישה של הנכס, בהתאם לנסיבות העסקה.

דיני מס שבח ומס רכישה, הנקראים דיני מיסוי מקרקעין, הם מהמסובכים ביותר שיש בספר החוקים הישראלי. על כן, נדרש כי עורך הדין המייצג אתכם יתמחה לא רק במקרקעין באופן כללי אלא גם במיסוי מקרקעין באופן ספציפי. כך, עורך הדין יצמצם את תשלומי המס שלכם למינימום ההכרחי ולא תשלמו מס מיותר.

החוק מעניק למשכירים בחירה בין מספר מסלולי מיסוי, אשר במרכזי שבהם תוכלו ליהנות מפטור ממס עד להכנסות של כ-5,500 שקלים בחודש מהשכרת דירות. עם זאת, שיקולי מס עתידיים יכולים לגרום לכם להעדיף את מסלול המיסוי המלא, שכן מסלול זה יוביל לחסכון במס שבח בעתיד. התייעצו עם עו"ד מקרקעין באשר למסלול הרצוי עבורכם ובחרו בזה המשתלם ביותר מבחינה כלכלית. 

עו"ד פינוי בינוי מלווה הליך פינוי בינוי מראשיתו ועד סופו. ראשיתו של ההליך בהתקשרות אל מול יזם אשר יבצע את העבודות בשטח. לאחר מכן, עורך הדין ידאג לשינוי התב"ע ותוכניות הבנייה אצל הרשות העירונית ורשויות התכנון. בשלב הבא, עורך הדין יקדם הסכם בין היזם לבין הדיירים לגבי התמורה שיקבלו בשנות העבודות. לבסוף, עורך הדין ילווה את הבנייה עצמה, את חזרת הדיירים לבתיהם ואף את מכירת הדירות החדשות לצדדים שלישיים.

במסגרת תמ"א 38/1 מחוזק בניין קיים, מבלי שהבניין ייהרס. היזם יחזק את יסודות הבניין, יפתח את קומת הכניסה אליו, יגדיל את כלל הדירות ויוסיף לבניין קומות נוספות. לעומת זאת, במסגרת תמ"א 38/2, יבוצע פינוי בינוי לבניין ביוזמת דייריו. היזם יהרוס את הבניין ויבנה אותו מחדש.

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader